Gjest Gjest_anonym_* Skrevet 30. august 2009 #1 Skrevet 30. august 2009 Jeg opplevde i natt en veldig vanskelig situasjon. Kort fortalt. Vorspiel med mye morro og full guffe. De aller fleste dro på byen, men noe ble igjen. Blant annet en jente som på et tidspunkt spydde mens hun satt på do og tisset med halveis åpen dør. Hun var åpnebart langt mer beruset enn hun burde være. Noen timer senere, kommer jeg og en del andre tilbake for nachspiel. Det er da roligere i leiligheten. Denne jenten har tydeligvis funnet (litt) tilbake til formen. For hun drikker og hygger seg. Hun er fortsatt svært full. Det er på det rene for alle i leiligheten. Nachspielet er kult, jeg er på kliningen og alt er lykke. Brått kommer en sjokkert jente inn i stuen. Hun forteller at den berusete jenten nå er på rommet sammen med ikke mindre enn 3 gutter. Hun blir, ja hva skal jeg si; rundpult. Hvor leder historien? Jo, en av guttene kommer i bokseren inn i stuen, henter med seg et videokamera og løper tilbake. Etter rask diskusjon med de andre i stuen, vi er ca 50-50 delt, går jeg inn på rommet og tar fra dem kamera. Jenten er full av sæd i fjeset og blir filmet i aksjon med to av guttene samtidig. Min handling utløser selvsagt et helvetes spetakkel i etterkant. Enden på visen blir at jeg og noen andre forlater stedet. En av guttene er en god kamerat. Noe av historien er justert en smule for å redusere gjenkjennelsesfaren. Hva synes dere, har man rett til å gripe inn når nærmest sanseløst berusede mennesker er i ferd med å utføre handlinger som kan drastisk redusere mulighetene deres i fremtiden?
LilleBille Skrevet 30. august 2009 #2 Skrevet 30. august 2009 Klart man skal bryte inn når noen blir misbrukt på en sånn måte når de opplagt ikke er i stand til å ta vare på seg selv. All respekt for at du gjorde det.
Gjest Blondie65 Skrevet 30. august 2009 #3 Skrevet 30. august 2009 Selvfølgelig har du rett til å gripe inn. De tre guttene kan anmeldes og dømmes for sex med en bevisstløs person dersom hun eller noen av dere andre anmelder det. Å filme hendelsen er også direkte kvalmt av dem. Du gjorde det eneste riktige i situasjonen.
waco Skrevet 30. august 2009 #4 Skrevet 30. august 2009 Det er når man er full man gjør det man har mest lyst til innerst inne. Dette gjelder nok jenta også..!
Gjest Gjest_anonym_* Skrevet 30. august 2009 #5 Skrevet 30. august 2009 TS her. Jeg må pressisere at jenten ikke var bevisstløs, men som LilleBille var inne på, ikke i stand til å ta vare på seg selv. Tror jeg.
Rimmern Skrevet 30. august 2009 #6 Skrevet 30. august 2009 (endret) waco: Hva er det for et toskete svar? Skal det være greit å filme henne fordi hun er med på sexen frivilling? Til TS: SELVFØLGELIG er det på sin plass at du stoppet dem. Jeg vil faktisk gå så langt som til å si at du har PLIKT til å stoppe folk når noe slikt skjer. Folk som ser slikt skje uten å gjøre noe er å regne som medansvarlige. Og vi snakker om et grovt overgrep her (filmingen, ikke sexen). Jeg hadde ikke vært kompis med en som hadde gjort noe slikt, for å si det mildt. Hadde det blitt bråk av at jeg tok kameraet fra dette menneskelige søppelet, så hadde de også blitt slått så grundig flate at de ikke hadde vært i stand til å tenke på å gjøre noe slikt igjen på lang, lang tid. Jeg hadde også fortalt enhver som ville høre om dette, med fullt navn på de ansvarlige. Slikt menneskelig avfall fortjener at resten av verden advares mot dem. Endret 30. august 2009 av Rimmern
Vulpes Skrevet 30. august 2009 #7 Skrevet 30. august 2009 Jeg synes det var veldig bra at du stoppet filmingen. Det er utrolig kvalmt å finne på å filme på den måten uten at det er 100% avklart og godkjent på forhånd, mens alle parter er oppegående. Angående selve sexen, vet jeg ikke hvordan jeg selv hadde reagert. Jeg tror jeg hadde gått inn på rommet for å sjekke at hun hadde det greit og at hun var bevisst nok til å skjønne hva som skjedde, og ville det selv. Fikk jeg bekreftet det, så greit nok... Kanskje ville hun angret på det neste dag uansett, men da måtte hun i hvert fall tatt brorparten av skylda selv.
waco Skrevet 30. august 2009 #8 Skrevet 30. august 2009 Rimmern, - jeg sier bare at hvis denne kvinnen var moren min så hadde jeg blitt sur på henne og ikke disse kara. Litt ansvar må man vel ha for eget liv?
Gjest Gjest Skrevet 30. august 2009 #9 Skrevet 30. august 2009 Fy f.. så tøff du er!! Det der vet jeg ikke om jeg hadde turt...! Men du gjorde 110% rett. Kanskje du kan snakke med jenta om du vet hvem hun er, og spørre hvordan hun har det? Huff så jævlig situasjon. *føler meg dårlig*
Gjest womenwomen Skrevet 30. august 2009 #10 Skrevet 30. august 2009 Jeg opplevde i natt en veldig vanskelig situasjon. Kort fortalt. Vorspiel med mye morro og full guffe. De aller fleste dro på byen, men noe ble igjen. Blant annet en jente som på et tidspunkt spydde mens hun satt på do og tisset med halveis åpen dør. Hun var åpnebart langt mer beruset enn hun burde være. Noen timer senere, kommer jeg og en del andre tilbake for nachspiel. Det er da roligere i leiligheten. Denne jenten har tydeligvis funnet (litt) tilbake til formen. For hun drikker og hygger seg. Hun er fortsatt svært full. Det er på det rene for alle i leiligheten. Nachspielet er kult, jeg er på kliningen og alt er lykke. Brått kommer en sjokkert jente inn i stuen. Hun forteller at den berusete jenten nå er på rommet sammen med ikke mindre enn 3 gutter. Hun blir, ja hva skal jeg si; rundpult. Hvor leder historien? Jo, en av guttene kommer i bokseren inn i stuen, henter med seg et videokamera og løper tilbake. Etter rask diskusjon med de andre i stuen, vi er ca 50-50 delt, går jeg inn på rommet og tar fra dem kamera. Jenten er full av sæd i fjeset og blir filmet i aksjon med to av guttene samtidig. Min handling utløser selvsagt et helvetes spetakkel i etterkant. Enden på visen blir at jeg og noen andre forlater stedet. En av guttene er en god kamerat. Noe av historien er justert en smule for å redusere gjenkjennelsesfaren. Hva synes dere, har man rett til å gripe inn når nærmest sanseløst berusede mennesker er i ferd med å utføre handlinger som kan drastisk redusere mulighetene deres i fremtiden? Æsj - blir mildt sagt kvalm av å lese .Skremmende at slikt kan skje på privat fester o.l .Er tydeligvis INGEN som har vett til å ta vare på / ansvar for overstadig berusede gjester , hjelpesløse mennesker- som jeg antar kvinnen som ble misbrukt og filmet var . TENK når hun våkner opp fra rusen neste dag og når hun husker hva som har skjedd på festen ? Herregud for en angst og tøff psykisk påkjenning det blir for denne stakkars jenta i LANG TID fremover ...håper hun anmelder alle 3 karene som hev seg over henne strax hun var " full nok " .De mennene var neppe like fulle selv - ellers hadde de ikke klart å utføre OVERGREPET mot henne . Og de var 3 stykker på ei bevisstløs jente - fy flate for en overmakt de 3 utgjorde .Dette er rein og skjær VOLDTEKT av overstadig beruset / bevisstløs person - noe som er straffbart .Noe alle vet . ALLE bør og skal gripe inn og forhindre at slikt skjer - om de kan .Dette er en moralsk & etisk plikt man har .De som ikke gjør noe for å stoppe slikt - er jo egentlig medskyldige og kan også straffes ifølge loven .... Godt du tok kameraet fra dem .Men var feigt av deg å bare stikke av .Du burde ringt politiet før du stakk av eller tatt jenta med deg og kledd på henne og bestilt taxi rett til legevakten / voldtektsmottaket med henne som er døgnåpen ....i det minste .Men hvem tenker så klart ...når man er full og har drukket selv . Merkelig at ingen andre på festen kunne hjelpe deg / få jenta vekk fra den nedverdigende situasjonen hun var i ? Men går inn på rommet for å SE PÅ ...fy flate folk er gærne .Fullstendig mangel på etikk & moral .... - De guttene vet aldri NÅR den jenta slenger inn en anmeldelse - godt mulig hun sitter å vurderer det nå .Eller sikrer seg bevis hos lege akkurat nå .
Vulpes Skrevet 30. august 2009 #11 Skrevet 30. august 2009 Ehm... Skal ikke uttale meg om hvordan akkurat denne situasjonen var, men jeg vet da om mange jenter som blir veldig kåte og seksuelle i fylla, og gjerne kan være med på litt "ville" ting uten å angre så veldig på det neste dag. At en full jente har tilfeldig sex er ikke automatisk voldtekt...
Gjest womenwomen Skrevet 30. august 2009 #12 Skrevet 30. august 2009 Det er når man er full man gjør det man har mest lyst til innerst inne. Dette gjelder nok jenta også..! For et toskete svar Waco ... Jeg kunne godt tenkt meg 2 menn - men 3 - hadde blitt for mye selv for meg ...he he Jeg tviler sterkt på at hun virkelig gjorde dette frivillig-spesielt siden hun var så full og dårlig , hvem har egentlig lyst på sex i det hele tatt - når man er så full og dårlig ?....Er nok mer logisk å tro hun var sanseløs dritings og ikke skjønte hva som foregikk rundt henne i det hele tatt .Jævlig at folk ikke grep inn og stoppet disse 3 mennene .De burde vært kastet ut fra festen ...strax de ble oppdaget . Går faktisk an å bli så full - desverre . Og de 3 karene - utnyttet situasjonen på det groveste . Dette var virkelig kvalmende lesestoff . Glad jeg alltid takker nei til privat fester selv -menn er IKKE til å stole på generelt .Derfor takker jeg alltid NEI til etterpåfester o.l .Er tydeligvis livsfarlig å bli full på privatfest ...Og er der flest voldtekter og overgrep skjer .Tror det blir verre og verre å få jenter med seg på fest - om dette er prisen å betale for å komme på fest om man uheldigvis blir fullere enn man trodde ? Man er fan meg bra hjelpesløs om 3 karer hiver seg over deg - ENTEN MAN ER EDRU ELLER FULL FAKTISK .Drit skummelt å bli med på privatfester . Ja jenter - nå har dere fått en advarsel .
Vulpes Skrevet 30. august 2009 #13 Skrevet 30. august 2009 Jøjemeg, womenwomen... Var da fælt til paranoid man skulle være... Så jenter burde ikke dra på fester i frykt for å bli voldtatt? Er det det du mener med advarselen din? JA - det skjer. Sjansen er der. Men passer man på hva man drikker, samt hvem man er med, så er man trygg nok til at jeg ville tatt sjansen (og tar sjansen, om og om igjen ).
Ethereal Skrevet 30. august 2009 #14 Skrevet 30. august 2009 Jøjemeg, womenwomen... Var da fælt til paranoid man skulle være... Så jenter burde ikke dra på fester i frykt for å bli voldtatt? Er det det du mener med advarselen din? JA - det skjer. Sjansen er der. Men passer man på hva man drikker, samt hvem man er med, så er man trygg nok til at jeg ville tatt sjansen (og tar sjansen, om og om igjen ). Så bra du er ansvarlig og passer på deg selv. Håper du også tar vare på de du er på fest med. Men jenta i historien passer IKKE på hva hun drakk og IKKE hvem hun var med. I mine øyne er det de guttene holdt på med, nærmest voldtekt. Det er hvertfall moralsk forkastelig å oppføre seg som de gutta gjorde. Kjempebra at TS stoppet dette og tok vekk kamera. Det skulle vært fler mannfolk som han i verden.
Babyrus Skrevet 30. august 2009 #15 Skrevet 30. august 2009 Fy f*** så ekkelt! Man SKAL gripe inn dersom noe slikt skjer!!! Det er når jeg leser slike historier at jeg blir glad for at jeg omentrent er avholds.
Gjest womenwomen Skrevet 30. august 2009 #16 Skrevet 30. august 2009 Jøjemeg, womenwomen... Var da fælt til paranoid man skulle være... Så jenter burde ikke dra på fester i frykt for å bli voldtatt? Er det det du mener med advarselen din? JA - det skjer. Sjansen er der. Men passer man på hva man drikker, samt hvem man er med, så er man trygg nok til at jeg ville tatt sjansen (og tar sjansen, om og om igjen ). Jeg kjenner ei jente som ble voldtatt av 3 gutter på privatfest .Hun hadde sovnet av etter å ha spydd og vært skikkelig dårlig først på toalettet , og lagt seg å sove inne på et rom alene og var overstadig beruset . Hun hadde ikke mulighet å stoppe overgrepet - selv om hun hadde vært EDRU .Klærne ble dratt av henne med makt og hun ble holdt fast av to av guttene - mens de byttet på tur . Disse guttene var unge - rundt 20 årsalder . Selv om hun var edru - ville hun ikke klart å komme seg løs / vekk . Dette er ikke akkurat uvanlig på privatfest .Det har skjedd før og vil skje igjen og igjen . Det er naivt av deg å tro at du er " trygg " forde du kjenner folkene du skal på fest med ...Det gjorde min veninne også .Hun kjente de fleste godt fra før - også overgriperne .Festdeltakerne var så feige etterpå - at de benektet dette hadde hendt og at de hadde sett noe etterpå .I frykt for å bli innblandet i en evt rettsak og bråk selv . De fleste jenter som blir utsatt for voldtekt - blir det av en gutt / mann de kjenner godt . Gjerne en såkalt " kompis " , X - kjæreste , kjæreste eller bekjent av felles venner ol osv . Er en myte at gjerningsmannen er en fremmed - man ikke kjenner . Det er vanligvis de mennene man stoler aller mest på - som forgriper seg .Viser ALLE voldtektssaker vi har hatt . Du er litt naiv - om du tror du er trygg selv om du kjenner folk osv ... Jeg for min del er såpass gammel nå - at festen er OVER når utestedet stenger . Men i min ungdom - flydde jeg og rundt på etterpåfester .Det gikk bra .Men i dag ser jeg at jeg mange gang var i " farlige " situasjoner og det egentlig var tilfeldigheter som gjorde at det gikk bra . Jeg husker også jeg ble så full at jeg gikk å la meg å sove på et rom på en fest - var vell 17 år eller noe slikt .. Uten at jeg hadde invitert noen med ...kom plutselig en mye eldre gutt inn på rommet jeg ikke kjente.Han hadde holdt øye med meg og fulgte etter uten at jeg ante det .Flax for meg at han respekterte et nei ! Å hjelpes - tenk om han hadde kompiser med ... bare grøsser ved tanken . ER REN FLAX - man kom igjennom ungdomstiden uten fysiske og MENTALE skader ....he he
Vulpes Skrevet 30. august 2009 #17 Skrevet 30. august 2009 Så bra du er ansvarlig og passer på deg selv. Håper du også tar vare på de du er på fest med. Men jenta i historien passer IKKE på hva hun drakk og IKKE hvem hun var med. I mine øyne er det de guttene holdt på med, nærmest voldtekt. Det er hvertfall moralsk forkastelig å oppføre seg som de gutta gjorde. Kjempebra at TS stoppet dette og tok vekk kamera. Det skulle vært fler mannfolk som han i verden. Så klart passer man på hverandre på fest Og jeg var ikke på akkurat denne festen, så hva som skjedde med denne jenta og om det kvalifiseres som voldtekt eller ikke skal jeg ikke si noe om. Men blir bare så oppgitt av at noen ser ut til å ha den holdningen at hva som helst er "voldtekt". Har man for eksempel frivillig sex i fylla og angrer dagen derpå, er det ufattelig dårlig gjort å hyle ut at man er blitt voldtatt. Og det gjør nok alt enda vanskeligere for dem som faktisk opplever et ekte overgrep. Jeg kjenner ei jente som ble voldtatt av 3 gutter på privatfest .Hun hadde sovnet av etter å ha spydd og vært skikkelig dårlig først på toalettet , og lagt seg å sove inne på et rom alene og var overstadig beruset . Hun hadde ikke mulighet å stoppe overgrepet - selv om hun hadde vært EDRU .Klærne ble dratt av henne med makt og hun ble holdt fast av to av guttene - mens de byttet på tur . Disse guttene var unge - rundt 20 årsalder . Selv om hun var edru - ville hun ikke klart å komme seg løs / vekk . Dette er ikke akkurat uvanlig på privatfest .Det har skjedd før og vil skje igjen og igjen . Det er naivt av deg å tro at du er " trygg " forde du kjenner folkene du skal på fest med ...Det gjorde min veninne også .Hun kjente de fleste godt fra før - også overgriperne .Festdeltakerne var så feige etterpå - at de benektet dette hadde hendt og at de hadde sett noe etterpå .I frykt for å bli innblandet i en evt rettsak og bråk selv . De fleste jenter som blir utsatt for voldtekt - blir det av en gutt / mann de kjenner godt . Gjerne en såkalt " kompis " , X - kjæreste , kjæreste eller bekjent av felles venner ol osv . Er en myte at gjerningsmannen er en fremmed - man ikke kjenner . Det er vanligvis de mennene man stoler aller mest på - som forgriper seg .Viser ALLE voldtektssaker vi har hatt . Du er litt naiv - om du tror du er trygg selv om du kjenner folk osv ... Jeg for min del er såpass gammel nå - at festen er OVER når utestedet stenger . Men i min ungdom - flydde jeg og rundt på etterpåfester .Det gikk bra .Men i dag ser jeg at jeg mange gang var i " farlige " situasjoner og det egentlig var tilfeldigheter som gjorde at det gikk bra . Jeg husker også jeg ble så full at jeg gikk å la meg å sove på et rom på en fest - var vell 17 år eller noe slikt .. Uten at jeg hadde invitert noen med ...kom plutselig en mye eldre gutt inn på rommet jeg ikke kjente.Han hadde holdt øye med meg og fulgte etter uten at jeg ante det .Flax for meg at han respekterte et nei ! Å hjelpes - tenk om han hadde kompiser med ... bare grøsser ved tanken . ER REN FLAX - man kom igjennom ungdomstiden uten fysiske og MENTALE skader ....he he Som sagt, jeg synes du har en litt paranoid tankegang. Og som sagt, jeg vet at ting som det her skjer. Men om du synes at det "ikke akkurat er uvanlig" at voldtekter skjer på fester, så tror jeg vi har ganske forskjellige venner og drar på ganske forskjellig type fester Du må forresten gjerne tenke at jeg er naiv, men jeg er totalt uenig med deg. Jeg er som sagt klar over at risikoen er der, men den er ikke stor nok til at jeg gidder å sitte hjemme av den grunn. Det blir i mine øyne litt som og ikke kjøre bil i redsel for å kræsje.
Gjest Gjest Skrevet 30. august 2009 #18 Skrevet 30. august 2009 Jeg har truffet en jente med lignende erfaring. Fra å være normalt oppegående, var hun blitt innesperret på psykiatrisk avdeling for stadig grovere selvskading og repeterende selvmordsforsøk. Om hun kommer gjennom det, eller til slutt klarer å ta livet sitt, vil tiden vise. Tror det er mange som kunne hatt godt av å se hva som kan bli de faktiske konsekvensene for den som dels har mistet/dels blitt fratatt kontrollen over hva som blir gjort med og mot en seksuelt. TS, du gjorde det eneste rette.
Gjest womenwomen Skrevet 30. august 2009 #19 Skrevet 30. august 2009 Jeg har truffet en jente med lignende erfaring. Fra å være normalt oppegående, var hun blitt innesperret på psykiatrisk avdeling for stadig grovere selvskading og repeterende selvmordsforsøk. Om hun kommer gjennom det, eller til slutt klarer å ta livet sitt, vil tiden vise. Tror det er mange som kunne hatt godt av å se hva som kan bli de faktiske konsekvensene for den som dels har mistet/dels blitt fratatt kontrollen over hva som blir gjort med og mot en seksuelt. TS, du gjorde det eneste rette. Signerer under her ! Tror mange ikke forstår riktig hvilken konsekvenser overgrep kan resultere i for offeret - som angst osv som kan komme lenge etterpå som en etterreaksjon på ting de har opplevd senere i livet men forsøkt å fortrenge . Noen kan komme seg helt bra igjen etter en voldtekt og likevell ha et bra sexliv & parforhold etterpå - om de har gode nerver fra før og en rekke positive sexuelle erfaringer før overgrepet skjedde . Men de som kanskje ikke har det trygge platået og benet å stå på fra før - tåler kanskje ikke et overgrep like bra som førstnevnte tilfelle .Spesielt dårlig vil de tåle dette om de er litt sarte i nervene fra før og har hatt mange vanskeligheter & problemer fra før tidligere i livet som eks opplevd vold i oppveksten , incest , mobbing osv .Da kan et overgrep - være det som får begret til å renne over - så de blir veldig syke psykisk i lang tid .Menneskers psyke er sarte ting .Jeg tror denne jenta vil slite psykisk i lang tid .Må være helt forferdelig å våkne opp - etter en slik fest og begynne å huske alle ekle detaljer ...huff .FYLLEANGST DELUX ... Hvem som helst - kan bli syk av å utsettes for dette - uansett hvor gode nerver man har . Kan tenke meg hun er livredd for å støte på overgriperne og har fylleangst delux nå . Redd for å gå ut og har masse vanskelige tanker nå . Stakkars .
Vulpes Skrevet 30. august 2009 #20 Skrevet 30. august 2009 Vil bare påpeke at jeg absolutt er klar over hvor ødeleggende en voldtekt kan være for jenta. I tilfelle noen skulle ha misforstått meg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå