Gjest Jaila Skrevet 30. august 2009 #1 Skrevet 30. august 2009 Hei! Jeg bor i utlandet og har fått oppsigelsesvarsel (fortsatt dårlige tider). Håper selvsagt på å få meg ny jobb så fort som mulig, men om det skulle drøye har jeg da mulighet for rentefritak og/eller betalingsutsettelse på studielånet? Vet at man har det hvis man bor i Norge. Står at man må overholde meldeplikten til NAV, men litt vanskelig å gjøre det når jeg ikke bor i Norge lenger.. Har sendt mail og spurt, altså, men alle som har hatt med Lånekassa å gjøre vet jo at det ikke er gjort i en fei å få svar... Noen som har peiling/vært borti en lignende problemstilling? Jaila
Gjest Gjest Skrevet 2. september 2009 #3 Skrevet 2. september 2009 ja man kan få betalingsutsettelse, men ikke rentefritak. du logger deg inn på "mine sider" med din id, og der kan du søke om betalingsutsettelse. det er ganske enkelt, og det blir ikke spurt om hva som er grunn osv. det eneste kravet de stiller er at betaligsutsettelsen ikke kan skje mer enn en gang per semester, og ikke mer enn 12 ganger summasummarum. jeg gjorde det senest i stad
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå