Gå til innhold

hvordan unngå...

Gjest mus

Anbefalte innlegg

Fordi jeg bruker tørketrommel hyppig, blir klærne ofte veldig krøllete.

Men når jeg da stryker olabukser oppstår det lyse strykemerker på buksene og det er jo ikke noe fint. Hvordan unngå dette? La være å legge de i tørketrommel? Kjipt å gå rundt med en litt krøllete olabukse med lyse merker på....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stryke olabukser?

Hvis du føler du må stryke etter tørketrommel, hadde jeg heller hengt de opp til tørk jeg. Ingen råd for hvordan stryke uten å lage merker (men jeg kan ikke stryke i det hele tatt heller..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe :) ja de blir ekstremt krøllete i tørketrommel, så jeg har da prøvd å stryke de.

Ingen andre som har noen tips?

Har vært så kjekt med tørketrommelen etter at vi fikk katt her i huset, siden katten henger seg opp på alt som står til tørk og leker med klærne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christabelle

Har du prøvd å ha mindre mengde klær i tørketrommelen? Når det ikke er luft mellom klærne krøller de seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SmallTalk

Hva med å la være å tromle buksene? Er det stretch i dem, så blir buksene ødelagt av å tas i tørketrommel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk streng beskjed om følgende i en jeansbutikk: Aldri bruk tørketrommel til å tørke jeans! Man skal heller ikke bruke tøymykner på jeans og helst vaske dem med vrangen ut. Dessuten har jeg hørt at man skal bruke dem i noen uker uten å vaske dem først når de er nye, for at de skal forme seg etter kroppen.

Min erfaring er at tørketrommel uansett sliter veldig mye på klærne, og ingenting av klær med stretch eller syntetiske stoffer tåler tørketrommel, så jeg henger alle klærne mine opp til tørk, tørker kun sengetøy og håndklær i tørketrommel (i vaskeri).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest negasjon

Vask med vrangsiden ut, stryke kan du vel gjøre men da må du ha dampstrykgjern og kjøre full damp av og til på hvert plagg som tåler det. Men jeg forstår ikke hvorfor man må stryke dongeribukser, det holder jo at de får blitt strekt før de blir hengt opp, hvis man ikke har det travelt og må ha de i tørketrommelen.

Tørrketrommel sliter på klær, så jeg bruker det bare veldig sjelden, i alle fall på klesplagg. Bruker du strykjern, noe man må av og til så beveg strykjernet og ikke svar om din kjære ringer i telefonen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...