Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest veropero
Skrevet

Hei, vet ikke om dette var rett sted og skrive desverre..

men til poenget.

Det er noe som irriterer meg noe så sykt, når jeg er inne på bade og sminker meg, så blir alt som jeg vil ha det, så går jeg bort til vinduet , tar opp speilet og woala jeg er så ekkel at jeg får lyst til og bare drepe meg selv

hvorfor ser jeg så annerledes utifra speilet inne på bade, og der ved vinduet ?

og hvilket stemmer ?

noen sminketips til mørkt hår :)?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er fordi det er forskjellig farge på lyset på badet og dagslys. Ingen av dem er egentlig feil eller riktig, det kommer helt an på hva du sminker deg for. Skal du være ute må du passe på at sminken ser bra ut i dagslys (smink deg gjerne ved vinduet), skal du være inne der det er lysrør kan du stole på det du ser i speilet på badet. Skal du litt frem og tilbake tror jeg jeg hadde satset på dagslyset, men jeg er ingen ekspert. Kanskje noen andre har bedre kunnskaper og kan gi råd?

Skrevet

Hvis du er SÅ ekkel i dagslys så tror jeg du sminker deg veldig rart og mye?

Jeg har dårlig lys på badet og i leiligheten samt et litt rart speil, men jeg er ganske sikker på at jeg ser bra ut i dagslys også (bilder + venner som har forsikret meg).

Tenk litt igjennom hva du klæsjer i trynet ditt før du gjør det, uavhengig av baderomsspeilet ditt. :)

Skrevet

Bruk blandingslys på badet. Gjerne med halogen som basis. Så dagslysbalansert som mulig. Ha flere lyskilder forfra og ovenfra. 45O vinkel fra sidene og ovenfra er å foretrekke.

Dobbeltsjekk i ekte dagslys. Og skal du være ute, så følg rådet du fikk med å sminke deg i dagslys.

Hvis du sminker deg, og ikke sparkler og maler deg, bør som det også sies det uansett ikke være kjempeforskjell. Blir det det, bruker du for mye, og bør tre ut av fjortisvanene, og tone ned en del hakk.

Du bør aldri bruke noensomhelst former for farge eller pulver i trynet, uten at du har overveiet grundig hvorfor den skal være der, og hva du vil oppnå med den.

Kanskje noen timer i stolen til en proff sminkør, kan gi deg uvurderlig kunnskap om ditt eget ansikt? Om hva du bør fremheve, hva du kan tone ned, og hvordan du får frem ditt ansikts fordelaktige særpreg, istedenfor å male deg med en altutslettende maske?

Er så mange som følger råd andre har lært fra ukeblader og andre steder, som er spesielle for visse ansiktstrekk, men som rett og slett fungerer motsatt hos andre. Så bli bevisst dine ansiktstrekk og få proffe råd. Da vil du lett kunne hurtigfikse deg på noen minutter, og se bedre ut enn etter timer foran speilet med prøve-og-feile-metoden.

Skrevet

Det jeg gjør når jeg sminker meg, er at jeg sminker meg på badet, og sjekker sminken etterpå i et speil ved vinduet eller utendørs. Da ser jeg at alt er jevnt og pent, og ser naturlig ut.

Gjest Gjest_veronica_*
Skrevet

takk for svar folkens !;-bb

hjulpet mye !:)

Skrevet

Da jeg bodde hjemme hadde vi så dårlig lys på badet (eller altfor bra, egentlig, så alt der, huff), så jeg byttet på å bruke speilet på badet og speilet i gangen. Det kan være lurt å sjekke innimellom, f.eks. etter at du har lagt foundation og etter at du har lagt øyenskygge. Jeg har også delvis sminket meg i dunkelt lys når jeg skal på fest, for at sminken skal stemme med det nedsatte lyset som er på festen. :)

Skrevet

Eg har rett og slett sminken min i vinduskarmen og sminkar meg i dagsljoset. Synest det er veldig greitt, då blir også badet litt mindre oppteke! :) Dette går bra til ut på hausten, då blir det for mørkt om morgonen. Men då går det jo bra å sminke seg i lampeljos sidan ein stort sett skal vere inne likevel.

Skrevet
Eg har rett og slett sminken min i vinduskarmen og sminkar meg i dagsljoset. Synest det er veldig greitt, då blir også badet litt mindre oppteke! :) Dette går bra til ut på hausten, då blir det for mørkt om morgonen. Men då går det jo bra å sminke seg i lampeljos sidan ein stort sett skal vere inne likevel.

Enig i den. Jeg selv løper mellom 3 speil når jeg sminker meg. På badet, i gangen of ved vinduet. Er alltid nervøs for å se ut som et sminketroll!

Skrevet

Jeg sminker meg alltid på soverommet, jeg, ved vinduet. Jeg skjønner ikke hvorfor så mange sminker seg på badet, hvor det som regel er rævva belysning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...