Gjest Anonymous Skrevet 22. april 2002 #1 Skrevet 22. april 2002 Vet ikke hvilken kategori dette hører under, men satser på "Seksualitet". Kvinne, 38, har brukt Zoloft tbl. (antidepressiva) i ca 1,5 år. Har i denne tiden hatt orgasmevansker; lang tid før jeg kommer og ikke så intense orgasmer som før. Noen som har samme erfaring? Helst som går på Zoloft. Vet at det kan være svært store forskjeller ved de ulike preparatene.
Gjest Anonymous Skrevet 22. april 2002 #2 Skrevet 22. april 2002 Jeg bruker også Zoloft (brukt det i 8 år), og synes nok at de virker litt hemmende på sexlivet. Jeg får orgasme, men -som du sier- det tar litt lenger tid. Men uansett - jeg vil heller ha det sånt, enn å være "langt nede" hele tiden. Det er mye mer slitsomt. Stå på vennen.
Gjest Gjest Skrevet 4. januar 2009 #3 Skrevet 4. januar 2009 Bruker venladaxin (efexor) og har samme problem. Dvs, jeg klarer sjelden å få orgasme i det hele tatt og når jeg får det er den så svak. Synes nesten ikke den er verd å "kjempe" for... Noen som bruker antidepressiva og har hatt samme problem men har funnet en løsning på det (annet enn å droppe hele sexlivet ). Dette er så frustrerende fordi jeg har masse sexlyst og når jeg ikke klarer å få orgamse er det bare irriterende og ja, frustrerende. For dere som ikke bruker antidepressiva så virker nok dette veldig rart... Å slutte med antidepressiva er IKKE et alternativ for meg da jeg blir kronisk psyk og ikke takler livet uten. Likevel er dette en veldig kjip bivirkning... Psykiateren har ingen råd og det er flaut å prate om det også. Han er godt over 60 år for å si det sånn...
Aisa Skrevet 4. januar 2009 #4 Skrevet 4. januar 2009 Vet at Cipralex kan ha samme bi-virkning også. Er mulig å få orgasme, men er ikke like enkelt og blir ikke like intens.
Gjest Gjest Skrevet 4. januar 2009 #5 Skrevet 4. januar 2009 Gikk på cipralex før og det tok lenger tid, men jeg fikk i det minste orgasme... Venlafaxin er mye sterkere. Har sikkert en sammenheng... Kanskje jeg bare får innfinne meg at sexlivet mitt er en saga blått. Er bare 25 år...
Gjest Gjest Skrevet 4. januar 2009 #6 Skrevet 4. januar 2009 Gikk på cipralex i 4 år og sexapetitten minsket betraktelig desuten la jeg på meg masse. Gikk over til det samme som trådstarter og fikk mer lyst på sex da desuten gikk jeg ned mange kilo. Fins det ikke noe skikkelig bra potensmiddel for kvinner?
Rimmern Skrevet 4. januar 2009 #7 Skrevet 4. januar 2009 Dette er jo ganske vanlige bivirkninger i forbindelse med SSRI-preparater, da. Det eneste man kan gjøre er vel å se på muligheten til å bytte til en annen type, og håpe at bivirkningene er mindre der. Det er jo rimelig individuellt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå