Gå til innhold

Beregning av vin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi driver nå og skal handle inn vin til bryllupet og lurer på hvor mye vin vi skal handle inn. Det blir jo Hvitvin til forett og rødvin til hovedretten. Hvor mange flasker må/bør vi ha når vi blir ca 45 stk.?

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg beregner ca en halv flaske vin pr pers til maten

Skrevet

Ikke lett det der med drikke. Tror det er vanlig å beregne tre-fire glass vin til maten, og i og med at det går fem-seks glass per flaske, ville jeg nok satse på litt mer enn en halv flaske til hver :-? To flasker på tre personer kanskje?

Skrevet

kjanske en halv flaske vin bare er til hovedretten. Jeg husker ikke helt jeg :oops:

Skrevet

Vi har beregnet tretti hvite og førti røde flasker til forrett og hovedrett.

Vi skal også servere øl til maten.

Vi inviterer hundre, men regner med frafall på ti pluss ti barn pluss at noen heller vil ha øl.....

Skrevet

Du må beregne 1 glass til forett, og det går ca 6 glass pr. flaske.

Og det er vanlig å beregne ca en halv flaske pr pers til hovedrett(3 glass)

Det er også lurt å ha f.eks et par flasker på lur.. eller en bag in box.Har ikke tatt hensyn til om noen drikker øl eller min.vann.

Lykke til....... :lol:

Skrevet

Bryllupsmiddager blir ofte lange, så sørg for nok drikke! Jeg har vært i kontakt med en på jobben som arrangerer fester, og hun er EKSPERT på å beregne. Hun anbefalte følgende:

1 1/2 glass hvitvin til forrett

3 glass rødvin til hovedrett

1 glass til dessert.

Hun sier det går 5 glass på hver flaske, men på dessertvinen går det 8 (portvinsglass).

Det er kjipt å gå tom for vin, og er det noe til overs er det jo greit å ha noe i baren også. Eller litt utover høsten...

Lykke til!

Gjest Anonymous
Skrevet

En 3 liter dunk med rødvin pr. pers. Drit i hvitvinen til foretten, server Lettøl det er det flere som liker.

Skrevet

Lettest er det vel og kjøpe noen trelitere og plassere rundt om på bordene? Vet ikke riktig hvor mange som går på en treliter jeg. Vi hadde bare lettøl i bryllupet til middagen. Baren har jeg beskrevet i en annen tråd på siden her. Skjønner ikke vitsen med å gjøre alt så komplisert!!

Folk skal da bare trives å ha det morro på en slik dag!

Gjest Anonymous
Skrevet

Helt enig med Kari2, ikke gjør ting komplisert. Lei inn bardisk og sørg for at det er nok trelitere. Mulig to pers. klarer seg med en dunk? Men det kan være greit å ha hver sin, så kan man tusje på navnet sitt. Da blir det ikke noe surr senere på kvelden :hoppe:

Skrevet

Gur hjelpe meg... treliters dunk med vin på bordet? Vel hver sin smak men... passer kanskje bedre til en offentlig fest på lokalet?

På en flaske vin er det bedre å regne 5 glass, 6 blir knapt.

Lykke til!

Gjest Anonymous
Skrevet
Gur hjelpe meg... treliters dunk med vin på bordet? Vel hver sin smak men... passer kanskje bedre til en offentlig fest på lokalet?

På en flaske vin er det bedre å regne 5 glass, 6 blir knapt.

Lykke til!

Å gida mei, det var da faen så stiv du var på det. Bryllup på et offentlig festlokale er da minst like morro. Her kan man rølpe til langt ut på morra kvisten :ler:

Skrevet

Hva med beregning av vin til koldtbord?

Noen som har gode tips her?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...