Foxylady Skrevet 30. august 2009 #1 Skrevet 30. august 2009 Hei, føler meg som den eneste på denne jorden som har lest "Menn som hater kvinner" og som ikke synes den er så fantastisk bra. Sier ikke at den er dårlig heller, bare midt på treet. De første par hundre sidene, var jo kjedelige som bare det. Har lest krim som jeg synes er bedre, flere som er enige med meg?
Gjest Stjernedryss Skrevet 30. august 2009 #2 Skrevet 30. august 2009 Hei, føler meg som den eneste på denne jorden som har lest "Menn som hater kvinner" og som ikke synes den er så fantastisk bra. Sier ikke at den er dårlig heller, bare midt på treet. De første par hundre sidene, var jo kjedelige som bare det. Har lest krim som jeg synes er bedre, flere som er enige med meg? Litt enig. Nå har jeg ikke jeg let hele boka, me jeg har prøvd å høre på den på lydbok. Er vel fortsatt helt i begynnelsen med det er jo så utrolig mye kjedelig som står der.
Gjest Gjest Skrevet 30. august 2009 #3 Skrevet 30. august 2009 Se den på kino da, hvis ikke bok fungerer for deg.
*appifany* Skrevet 30. august 2009 #4 Skrevet 30. august 2009 Hei, føler meg som den eneste på denne jorden som har lest "Menn som hater kvinner" og som ikke synes den er så fantastisk bra. Sier ikke at den er dårlig heller, bare midt på treet. De første par hundre sidene, var jo kjedelige som bare det. Har lest krim som jeg synes er bedre, flere som er enige med meg? Kan ikke si meg enig, nei. Jeg liker måten Stieg Larsson skriver på. Det var en serie som fanget meg ganske så hardt og fikk meg interessert i å lese igjen etter en tørkeperiode etter et par dårlige bøker.
Lady Lovelylocks Skrevet 30. august 2009 #5 Skrevet 30. august 2009 Jeg syns også den var kjedelig i begynnelsen. Men når jeg kom over det kunne jeg nesten ikke legge fra meg boken. Var akkuratt sånn med det to andre bøkene også.
Harlekin Skrevet 30. august 2009 #6 Skrevet 30. august 2009 Jeg har hørt om flere som sier det samme, men jeg elsket denne boken! Selv om det er mer action i siste del av boken og de to andre bøkene, liker jeg litt rolig og "lavmælt" krim veldig godt, med uoppklarte forsvinningsnumre og løsing av mysterier. Digg!
Gjest Blondie65 Skrevet 30. august 2009 #7 Skrevet 30. august 2009 Jeg har ikke lest "Menn som hater kvinner", men jeg har sett filmen. Og den var i sannhet ikke kjedelig et eneste øyeblikk. Bok nr to "Jenta som lekte med ilden" har jeg lest og den var like god som nr 1. Nå gjenstår bare bok nr 3. Gleder meg.
Rosalie Skrevet 30. august 2009 #8 Skrevet 30. august 2009 Første femti siden eller noe slikt var dritkjedelige, men det var jeg forberedt på. Men så entret frk. Salander boken. Og derifra og ut syntes jeg den var fantastisk.
Gjest *Mim* Skrevet 30. august 2009 #9 Skrevet 30. august 2009 Jeg synes boka var bra, men ikke fantastisk. Likte intrigen, men syns slutten ble treig - helten får oppreisning, en journalists våte drøm. Jeg gadd ikke lese flere bøker i serien. Likte filmen!
Gjest imli Skrevet 30. august 2009 #10 Skrevet 30. august 2009 Synes den var kjempebra, likte mysteriet liksom. Litt treig i starten bare. De to neste i serien synes jeg derimot var skikkelig kjedelige - nedtur ift den første... Nummer to og tre var jo bare sånn datakriminalitet og hacking og skumle muskelmenn, ikke akkurat det jeg interesserer meg mest for - vil heller ha et godt gammeldags mysterium
Gjest _Leela_ Skrevet 30. august 2009 #11 Skrevet 30. august 2009 Du er nok ikke den eneste som synes boka er så som så... Synes Stieg Larsson skriver greit, men historien blir litt for "teit" og til tider litt opplagt. Har også lest de to andre bøkene, grei tidtrøyte, men ble litt skuffet ettersom jeg har hørt så mye positivt om disse bøkene.
FangeLiv Skrevet 30. august 2009 #12 Skrevet 30. august 2009 Veldig enig i det Leela skriver. Grei og spennende underholdning, men at det er blitt SÅÅÅÅ rost opp i skyene skjønner jeg ikke. Ålreit krim, men det er alt.
Gjest Gjest Skrevet 31. august 2009 #13 Skrevet 31. august 2009 Jeg skjønner ikke hvorfor boka er så rost opp i skyene - men så leser jeg heller ikke mye annen krim, så det er mulig at krim generelt er så sjangerlåst at Larsson virket som et veldig friskt pust? Mye av historien er bare prat, synes jeg, lite som skjer, men helt greit - greie nok skildringer av det lille stedet, heltene synes jeg er litt todimensjonale. Jeg blir irritert over slutten fordi skurken (ikke morderen, den episoden var grei selv om det er lite troverdig med siste-sekunds-redninger) er så utrolig tett når det gjelder databruk. Jommen flaks for etterforskerne at han har lagret all ulovligheten sin det siste tiåret (!) på laptopen og i tillegg fortsetter å bruke denne hver gang han er på nettet mens han er på flukt. Rart de ikke fikk tatt ham før, da, med så lav intelligens De to andre bøkene i serien har jeg ikke lest. Og jeg er lesevant generelt, har lest to- og tresifrede antall bøker i året siden jeg gikk i barnehagen innen mange sjangre, har mye erfaring med faglitteratur etc, så det er ikke det at boka er tung, i hvert fall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå