Gjest KateW Skrevet 16. september 2009 #1901 Skrevet 16. september 2009 Et godt førsteinntrykk er som sagt veldig viktig - dessverre. Min erfaring sier meg at det som regel er mer eller mindre feil og derfor forsøker jeg å vektlegge det deretter. Men får man et veldig negativt førsteinntrykk så blir det jo veldig vanskelig å komme videre. Men dette er noe helt annet enn det du sa over. Over sa du at et førsteinntrykk ALLTID er feil. Og hvem har snakket om negativt førsteinntrykk? Jeg gir iallefall et himla godt et...
Steinar40 Skrevet 16. september 2009 Forfatter #1902 Skrevet 16. september 2009 Selvsagt, og det kunne man gjerne gjort eller foreslått. Det er dog tvangen, og du får ikke lov, som jeg stusser ved. Forøvrig så kakler jeg og min nevnte kompis verre enn to middelaldrende kvinner i en syforening, mimrer om gamgledager, og snakker om tidligere bekjente som "colaboy" "woolfy" "ritalin-mannen" og "love boat" så du hadde nok rømt leiligheten etter ti minutter, og neste gang hadde du bedt på dine knær om at vi holdt oss borte fra deg... Ja, den muligheten finnes alltid hehe Men da hadde jeg følt meg trygg på situasjonen.
Gjest KateW Skrevet 16. september 2009 #1903 Skrevet 16. september 2009 Nei, det er sikkert sant. Og derfor må partene også passe rimelig bra i sammen som personligheter også. Er man altfor ulike i utgangspunktet så blir alt mye vanskeligere. Men det er ikke det vi snakker om. Man kan faktisk passe sammen selv om man er ulike, og takk og lov for det! Ofte blir det lettere enn om man er for like.
Gjest KateW Skrevet 16. september 2009 #1904 Skrevet 16. september 2009 Ja, den muligheten finnes alltid hehe Men da hadde jeg følt meg trygg på situasjonen. Trygg på hva?
Steinar40 Skrevet 16. september 2009 Forfatter #1905 Skrevet 16. september 2009 A) Jeg stoler på mannen min. B) Jeg har sett venninnene hans. C) Jeg er ikke naiv. Ja, hvis venninnene hans ser ut og lukter som seler som du bruker å si, så hjelper vel det godt på trygghetsfølelsen din tenker jeg
Gjest Gjest_angelina_* Skrevet 16. september 2009 #1906 Skrevet 16. september 2009 Da er du nok litt naiv er jeg redd Med vekt på redd her ja! Om en mann hadde reagert veldig negativt på at jeg skulle henge med en kompis, så hadde jeg tenkt at han var ekstremt usikker og redd. Du som ikke vil være en tøffel, så er det akkurat det du er. Bare det at du er livredd for å bli oppfattet som det er jo en tøffel-egenskap i seg selv. Menn med eget hode og egne meninger og masse selvsikkerhet og trygghet på seg selv lar dama få gjøre hva hun vil. Små, pinglete, svake menn derimot hadde helst sett at dama bare satt innenfor husets fire vegger sånn at hun ikke finner noen bedre og forlater lille tøflus. Kanskje grunnen til at jeg alltid har hatt kjærester som synes det er helt OK at jeg har mannlige venner er at jeg blir tiltrukket av den selvsikre typen og skyr folk uten ryggrad som pesten.
Steinar40 Skrevet 16. september 2009 Forfatter #1907 Skrevet 16. september 2009 Men dette er noe helt annet enn det du sa over. Over sa du at et førsteinntrykk ALLTID er feil. Og hvem har snakket om negativt førsteinntrykk? Jeg gir iallefall et himla godt et... La meg korrigere litt her da - førsteinntrykket er aldri komplett. Og det er jo positivt for deg selv det at du gir et himla godt førsteinntrykk Hva jeg gir aner jeg ikke ettersom jeg aldri har møtt meg selv utenom i speilet da hehe Og det var vel jeg som nevnte negativt førsteinntrykk - det hender jo at man får det faktisk. Og da er det veldig lett å avskrive den personen for godt.
Gjest Lupina Skrevet 16. september 2009 #1908 Skrevet 16. september 2009 Jeg synes det er utrolig teit at denne tråden ligger på singel-forumet. Denne debatten har holdt på en evighet nå, interesserer meg midt i ryggen ettersom jeg er singel og IKKE interesserer meg for mannlige venner akkurat nå, men bare mannlige kjærester/elskere! Temaet for tråden gjelder jo også i forhold, så denne burde ligget på samlivsforumet. ARRRGH.
Steinar40 Skrevet 16. september 2009 Forfatter #1909 Skrevet 16. september 2009 Men det er ikke det vi snakker om. Man kan faktisk passe sammen selv om man er ulike, og takk og lov for det! Ofte blir det lettere enn om man er for like. Ja, det er sant. Hadde dama mi vært akkurat lik meg selv, så hadde jeg kjeda meg i hjel - det er sikkert. Jeg har alltid vært tiltrukket av personligheter som er ulik meg selv. Men hvis man har altfor forskjellige normer og verdier etc., eller har så store EGO at det blir umulig å samarbeide - da er det best å bare gi opp før man har begynt.
Steinar40 Skrevet 16. september 2009 Forfatter #1910 Skrevet 16. september 2009 Jeg synes det er utrolig teit at denne tråden ligger på singel-forumet. Denne debatten har holdt på en evighet nå, interesserer meg midt i ryggen ettersom jeg er singel og IKKE interesserer meg for mannlige venner akkurat nå, men bare mannlige kjærester/elskere! Temaet for tråden gjelder jo også i forhold, så denne burde ligget på samlivsforumet. ARRRGH. Akkurat nå diskuterer vi faktisk hva som skal til for å bli i sammen eller ikke - burde ikke det da interessere deg?
Steinar40 Skrevet 16. september 2009 Forfatter #1911 Skrevet 16. september 2009 Trygg på hva? Jeg hadde følt meg (relativt) trygg på at dere bare var venner og at han ikke utgjorde noen trussel for meg og forholdet.
Steinar40 Skrevet 16. september 2009 Forfatter #1912 Skrevet 16. september 2009 Med vekt på redd her ja! Om en mann hadde reagert veldig negativt på at jeg skulle henge med en kompis, så hadde jeg tenkt at han var ekstremt usikker og redd. Du som ikke vil være en tøffel, så er det akkurat det du er. Bare det at du er livredd for å bli oppfattet som det er jo en tøffel-egenskap i seg selv. Menn med eget hode og egne meninger og masse selvsikkerhet og trygghet på seg selv lar dama få gjøre hva hun vil. Små, pinglete, svake menn derimot hadde helst sett at dama bare satt innenfor husets fire vegger sånn at hun ikke finner noen bedre og forlater lille tøflus. Kanskje grunnen til at jeg alltid har hatt kjærester som synes det er helt OK at jeg har mannlige venner er at jeg blir tiltrukket av den selvsikre typen og skyr folk uten ryggrad som pesten. Der er det en fin grense mellom det å være trygg på deg og det å bare gi F*** i hva du egentlig driver med. Vil du ha en mann som ikke bryr seg, så du kan gjøre akkurat som du vil eller? Sånn er ikke jeg. Og jeg er ingen tøffel - tro meg. Men snill er jeg - som regel
Gjest Gjest Skrevet 16. september 2009 #1913 Skrevet 16. september 2009 Jeg hadde følt meg (relativt) trygg på at dere bare var venner og at han ikke utgjorde noen trussel for meg og forholdet. Men du tørr ikke stole på at jeg vet selv hvem jeg kan dyrke vennskap med og hvem jeg bør holde meg unna. Og hva skal du med meg dersom jeg går rundt og dyrker forelskelse for andre, går på kafe med noen jeg er betatt av og generelt søker ut av forholdet. Er jeg sammen med deg er det fordi jeg har lyst å være sammen med deg. Da synest jeg du er en flott fyr og er ikke ute å leter etter noen bedre.
Gjest KateW Skrevet 16. september 2009 #1914 Skrevet 16. september 2009 Ja, hvis venninnene hans ser ut og lukter som seler som du bruker å si, så hjelper vel det godt på trygghetsfølelsen din tenker jeg Jeg hadde vært trygg om de så ut som Angelina og Megan Fox også. For det er meg han vil ha, og meg han kommer hjem til, og jeg har det å tilby som han ønsker og trenger hos en kvinne.
Gjest KateW Skrevet 16. september 2009 #1915 Skrevet 16. september 2009 Ja, det er sant. Hadde dama mi vært akkurat lik meg selv, så hadde jeg kjeda meg i hjel - det er sikkert. Jeg har alltid vært tiltrukket av personligheter som er ulik meg selv. Men hvis man har altfor forskjellige normer og verdier etc., eller har så store EGO at det blir umulig å samarbeide - da er det best å bare gi opp før man har begynt. Men jeg tror, og dette mener jeg godt, Steinar, at du skal slite med å finne en kvinne som ønsker å gi opp hele livet sitt, for å være i et forhold med deg. Kanskje, bare kanskje du burde tenke litt på akkurat det. Å fire litt på dine krav og ikke bare forvente at kvinnen skal bli bare Steinars. Da tror jeg du vil ha problemer med å finne ei som vil passe sammen med deg.
Gjest KateW Skrevet 16. september 2009 #1916 Skrevet 16. september 2009 Jeg hadde følt meg (relativt) trygg på at dere bare var venner og at han ikke utgjorde noen trussel for meg og forholdet. Men det er det, Steinar, jeg ikke forstår. Virkelig ikke. Om vi har kjent hverandre i nesten atten år og aldri pult, så er han jo ingen trussel for noe som helst.
Gjest KateW Skrevet 16. september 2009 #1917 Skrevet 16. september 2009 Angelina, Jupp, Steinar er en redd mann med tøffelegenskaper!
Gjest Gjest Skrevet 16. september 2009 #1918 Skrevet 16. september 2009 Ja, hvis venninnene hans ser ut og lukter som seler som du bruker å si, så hjelper vel det godt på trygghetsfølelsen din tenker jeg Seler er veldig søte. Så det så.
Gjest Woof Skrevet 16. september 2009 #1919 Skrevet 16. september 2009 Dette vil ikke funke i et (normalt) seriøst forhold. Begge må innrette seg etter den andre og samarbeide. Her påberoper du deg tydeligvis retten til å definere for allverden hva som er både normalt og seriøst.Det er her dette med størrelsen på ditt ego kommer inn. For hundrede gang, Steinar, snakk for deg selv!!! Ikke bare har KateW en syskarp, morsom og presis måte å uttrykke seg på (I SKARP kontrast til en mann jeg kan nevne...), hun har også helt rett. I min bok, selvfølgelig.
Gjest Woof Skrevet 16. september 2009 #1920 Skrevet 16. september 2009 Her påberoper du deg tydeligvis retten til å definere for allverden hva som er både normalt og seriøst.Det er her dette med størrelsen på ditt ego kommer inn. For hundrede gang, Steinar, snakk for deg selv!!! Ikke bare har KateW en syskarp, morsom og presis måte å uttrykke seg på (I SKARP kontrast til en mann jeg kan nevne...), hun har også helt rett. I min bok, selvfølgelig. Her mente jeg selvfølgelig SYLSKARP. Beklager, Kate. Jeg går ut for å kjøpe meg en boks bokstavkjeks nå. Og jeg lover å ikke tygge dem.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå