Steinar40 Skrevet 15. september 2009 Forfatter #1881 Skrevet 15. september 2009 Du kan tro det, men det er ikke sikkert at det ville skjedd alikevel. Og hadde du respektert det hvis jeg ikke fortalte? Det er faktisk ikke helt godt å si. Jeg måtte ha opplevd det først. Men jeg tror jeg ville syns det var merkelig. Jeg er for åpenhet og føler at det er viktig for å bygge tillit.
Gjest Woof Skrevet 15. september 2009 #1882 Skrevet 15. september 2009 Takk! Kanskje jeg skulle bli politiker .... eller forsvarsadvokat .... hehe Tror ikke det funker, Steinar. En forsvarsadvokat må evne å forsvare andre enn seg selv. Politiker? Mulig. De pleier jo ikke å stå for så mye så lenge uansett....
Ella_Grey Skrevet 15. september 2009 #1883 Skrevet 15. september 2009 Det er faktisk ikke helt godt å si. Jeg måtte ha opplevd det først. Men jeg tror jeg ville syns det var merkelig. Jeg er for åpenhet og føler at det er viktig for å bygge tillit. Jeg er også for åpenhet, og det er ikke sånn at jeg går og bærer på en stor mørk hemmelighet. Det er bare at enkelte ting er ikke relevante, enkelte ting trenger ikke du å vite. Det blir vanskelig for deg, sant? Hvis du ikke stoler på meg i utgangspunktet, og vil at jeg skal respektere dine grenser mht hvem jeg treffer. Da trenger du å få en gjennomgang av hva jeg har gjort den tiden vi ikke har vært sammen. La oss si at jeg har vært på byen /fest, og kommer hjem. Da vil jeg sove eller ha sex, jeg vil ikke gjennomgå et kryssforhør om hvem jeg har vært sammen med og hva jeg har gjort. Det burde være nok at jeg raskt skisserte kveldens høydepunkter. Hvis du ikke gir deg, men blir sur så tråkker du over mine grenser.
Gjest Gjest Skrevet 16. september 2009 #1884 Skrevet 16. september 2009 La oss si at jeg har vært på byen /fest, og kommer hjem. Da vil jeg sove eller ha sex, jeg vil ikke gjennomgå et kryssforhør om hvem jeg har vært sammen med og hva jeg har gjort. Det burde være nok at jeg raskt skisserte kveldens høydepunkter. Hvis du ikke gir deg, men blir sur så tråkker du over mine grenser. Har Steinar sagt at han vil ha en detaljert oppsummering etter kveldens fest?
Gjest Woof Skrevet 16. september 2009 #1885 Skrevet 16. september 2009 Har Steinar sagt at han vil ha en detaljert oppsummering etter kveldens fest? Jøss! Tror du virkelig ikke han ser på det som verdens største selvfølge? Haloooooo!
Gjest KateW Skrevet 16. september 2009 #1886 Skrevet 16. september 2009 Poenget er at når man er i et forhold, så kan man ikke bare gjøre akkurat som man selv vil lenger hele tiden. Hvis mannen min slutter å gjøre som han vil, så er han en tøffel! Hvis mannen min bestemmer hva jeg får lov til så er han en kontrollfreak.
Gjest KateW Skrevet 16. september 2009 #1887 Skrevet 16. september 2009 Jeg personlig syns altså at det å sitte alene i sammen utover kvelden med en kompis av det annet kjønn burde være helt unødvendig. Hvorfor? Hva er det du er redd for? At når man endelig har fått pikk av du, så vil man ha det av alle andre menn også? Noen kamerater er kamerater. Man har ikke lyst til å pule dem.
Gjest KateW Skrevet 16. september 2009 #1888 Skrevet 16. september 2009 Skal dama bestemme alt da eller? Dette har vel samtlige av oss i tråden svart NEI på, hver gang vi har spurt. Det å ønske å pleie forhold som har vart lengre enn forholdet til partner, samtidig som man også prioriterer partner, er ikke å bestemme alt.
Gjest KateW Skrevet 16. september 2009 #1889 Skrevet 16. september 2009 Er det ikke ganske vanlig at menn og kvinner i et seriøst parforhold ikke sitter og drikker vin på tomannshånd med det motsatte kjønn? Klart det kan skje, man kjenner jo folk: en kollega, et venn, etc. Men det er vel ikke normalen, som i at man gjør det så veldig ofte? Jeg ville ikke ha likt det om mannen på tomannshånd drakk vin med en "venninne"... Eksempelet var en kompis jeg har hatt siden jeg var atten, og vi har aldri hatt seksuell kjemi. Jeg hadde ikke leet på et øyelokk om mannen min hadde gjort det samme.
Steinar40 Skrevet 16. september 2009 Forfatter #1890 Skrevet 16. september 2009 (endret) Jeg er også for åpenhet, og det er ikke sånn at jeg går og bærer på en stor mørk hemmelighet. Det er bare at enkelte ting er ikke relevante, enkelte ting trenger ikke du å vite. Det blir vanskelig for deg, sant? Hvis du ikke stoler på meg i utgangspunktet, og vil at jeg skal respektere dine grenser mht hvem jeg treffer. Da trenger du å få en gjennomgang av hva jeg har gjort den tiden vi ikke har vært sammen. La oss si at jeg har vært på byen /fest, og kommer hjem. Da vil jeg sove eller ha sex, jeg vil ikke gjennomgå et kryssforhør om hvem jeg har vært sammen med og hva jeg har gjort. Det burde være nok at jeg raskt skisserte kveldens høydepunkter. Hvis du ikke gir deg, men blir sur så tråkker du over mine grenser. Når jeg møter et nytt menneske i livet så prøver jeg å være mest mulig nøytral. Å være helt nøytral vil selvfølgelig aldri være mulig dessverre. Man blir påvirket av førsteinntrykket (som forøvrig alltid er feil). Det er jo da din oppgave å oppføre deg på en måte så jeg får tillit til deg (og respekt etc.). Er du åpen overfor meg, så er det veldig positivt i min verden. Får jeg derimot følelsen av at du holder saker hemmelig og gjør ting bak min rygg, så er aldri det positivt. Derimot behøver jeg jo ikke vite om alle detaljer og ting som ikke er relevante for meg. Om du ikke ønsker å fortelle det selv da selvfølgelig. Og har du vært på byen /fest, så er det absolutt godt nok at du raskt skisserte kveldens høydepunkter. Tro det eller ei Endret 16. september 2009 av Steinar40
Steinar40 Skrevet 16. september 2009 Forfatter #1891 Skrevet 16. september 2009 Hvis mannen min slutter å gjøre som han vil, så er han en tøffel! Hvis mannen min bestemmer hva jeg får lov til så er han en kontrollfreak. Dette vil ikke funke i et (normalt) seriøst forhold. Begge må innrette seg etter den andre og samarbeide.
Gjest KateW Skrevet 16. september 2009 #1892 Skrevet 16. september 2009 Man blir påvirket av førsteinntrykket (som forøvrig alltid er feil). Det er ikke min oppfatning. Første inntrykket kan være litt smalt, men det fineste i verden er jo å bygge på et godt førsteinntrykk.
Steinar40 Skrevet 16. september 2009 Forfatter #1893 Skrevet 16. september 2009 Hvorfor? Hva er det du er redd for? At når man endelig har fått pikk av du, så vil man ha det av alle andre menn også? Noen kamerater er kamerater. Man har ikke lyst til å pule dem. Det finnes andre og bedre muligheter. F.eks ta en kaffe på en cafe på dagtid. Invitere ham hjem til oss når jeg også er til stede.
Gjest KateW Skrevet 16. september 2009 #1894 Skrevet 16. september 2009 Dette vil ikke funke i et (normalt) seriøst forhold. Begge må innrette seg etter den andre og samarbeide. Det er enorm og milevid forskjell på å gjøre som man vil, og å samarbeide. Slutter noen å ha fri vilje og egne meninger i et forhold, så er ikke forholdet liv laga. Det fungerer ikke i et normalt seriøst forhold å ikke få være den man er, Steinar.
Steinar40 Skrevet 16. september 2009 Forfatter #1895 Skrevet 16. september 2009 Eksempelet var en kompis jeg har hatt siden jeg var atten, og vi har aldri hatt seksuell kjemi. Jeg hadde ikke leet på et øyelokk om mannen min hadde gjort det samme. Da er du nok litt naiv er jeg redd
Gjest KateW Skrevet 16. september 2009 #1896 Skrevet 16. september 2009 Det finnes andre og bedre muligheter. F.eks ta en kaffe på en cafe på dagtid. Invitere ham hjem til oss når jeg også er til stede. Selvsagt, og det kunne man gjerne gjort eller foreslått. Det er dog tvangen, og du får ikke lov, som jeg stusser ved. Forøvrig så kakler jeg og min nevnte kompis verre enn to middelaldrende kvinner i en syforening, mimrer om gamgledager, og snakker om tidligere bekjente som "colaboy" "woolfy" "ritalin-mannen" og "love boat" så du hadde nok rømt leiligheten etter ti minutter, og neste gang hadde du bedt på dine knær om at vi holdt oss borte fra deg...
Gjest KateW Skrevet 16. september 2009 #1897 Skrevet 16. september 2009 Da er du nok litt naiv er jeg redd A) Jeg stoler på mannen min. B) Jeg har sett venninnene hans. C) Jeg er ikke naiv.
Steinar40 Skrevet 16. september 2009 Forfatter #1898 Skrevet 16. september 2009 Det er ikke min oppfatning. Første inntrykket kan være litt smalt, men det fineste i verden er jo å bygge på et godt førsteinntrykk. Et godt førsteinntrykk er som sagt veldig viktig - dessverre. Min erfaring sier meg at det som regel er mer eller mindre feil og derfor forsøker jeg å vektlegge det deretter. Men får man et veldig negativt førsteinntrykk så blir det jo veldig vanskelig å komme videre.
Gjest KateW Skrevet 16. september 2009 #1899 Skrevet 16. september 2009 er jeg redd Mye redd du, Steinar...
Steinar40 Skrevet 16. september 2009 Forfatter #1900 Skrevet 16. september 2009 Det er enorm og milevid forskjell på å gjøre som man vil, og å samarbeide. Slutter noen å ha fri vilje og egne meninger i et forhold, så er ikke forholdet liv laga. Det fungerer ikke i et normalt seriøst forhold å ikke få være den man er, Steinar. Nei, det er sikkert sant. Og derfor må partene også passe rimelig bra i sammen som personligheter også. Er man altfor ulike i utgangspunktet så blir alt mye vanskeligere.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå