Gjest emmeline Skrevet 15. september 2009 #1841 Skrevet 15. september 2009 Og er det egentlig mulig - etter barnehagen - om begge er heteroseksuelle? For meg er det ikke mulig. Dessverre.
Steinar40 Skrevet 15. september 2009 Forfatter #1842 Skrevet 15. september 2009 Tar du hensn til henne når du sier "Det er uaktuelt!"? I dette tilfellet er det min grense som jeg setter for henne, og hun viser meg hensyn ved å respektere den. I andre tilfeller respekterer jeg de grensene hun setter for meg.
Gjest KateW Skrevet 15. september 2009 #1843 Skrevet 15. september 2009 Samarbeidet er å ta hensyn til hverandres grenser. Vanskelig å forstå det? Mine grenser handler om å ikke bli tvunget til å avvise venner jeg har hatt nesten halve livet, fordi jeg har en psykelig sjalu kjæreste som tror jeg hopper på enhver pikk som kommer min vei.
Steinar40 Skrevet 15. september 2009 Forfatter #1844 Skrevet 15. september 2009 Selv om vi hadde gjort det i atten år, og så kom Steinar, og da fikk jeg ikke lov. Steinar, du ER en kontrollfreak, og du hadde ikke holdt lenge med meg. Det er sikkert ikke usannsynlig at vi ikke passer i sammen som personligheter, men at jeg er en kontrollfreak er bare ren bullshit. Du kan ikke uttale deg om det engang.
Guriane Skrevet 15. september 2009 #1845 Skrevet 15. september 2009 Hva har ryggrad med politikere og forsvaradvokater å gjøre? Hvis du skal bestemme over alle de andre så kreves det vel litt ryggrad.
Steinar40 Skrevet 15. september 2009 Forfatter #1846 Skrevet 15. september 2009 For meg er det ikke mulig. Dessverre. Det skal du være veldig glad for. Skaper fort bare helt unødvendige problemer.
Gjest KateW Skrevet 15. september 2009 #1847 Skrevet 15. september 2009 Det er sikkert ikke usannsynlig at vi ikke passer i sammen som personligheter, men at jeg er en kontrollfreak er bare ren bullshit. Du kan ikke uttale deg om det engang. JO! Om du bruker begreper som grenser, og samvittighetsprat for å få dama di til å droppe venner, så er det nettopp kontrollfreak du er!
Steinar40 Skrevet 15. september 2009 Forfatter #1848 Skrevet 15. september 2009 Mine grenser handler om å ikke bli tvunget til å avvise venner jeg har hatt nesten halve livet, fordi jeg har en psykelig sjalu kjæreste som tror jeg hopper på enhver pikk som kommer min vei. Det er faktisk forskjell på å drikke vin hjemme alene hos en mannlig kompis, og det å avskrive han fullstendig.
Steinar40 Skrevet 15. september 2009 Forfatter #1849 Skrevet 15. september 2009 Hvis du skal bestemme over alle de andre så kreves det vel litt ryggrad. Har du noen gang sett eller hørt en politiker med ryggrad?
Steinar40 Skrevet 15. september 2009 Forfatter #1850 Skrevet 15. september 2009 JO! Om du bruker begreper som grenser, og samvittighetsprat for å få dama di til å droppe venner, så er det nettopp kontrollfreak du er! Dette er en diskusjon. I svart-hvitt. Og du kjenner meg egentlig ikke godt nok til å kunne uttale deg engang. Men det var interessant å få vite hvilket inntrykk du har fått her uansett.
Guriane Skrevet 15. september 2009 #1851 Skrevet 15. september 2009 I dette tilfellet er det min grense som jeg setter for henne, og hun viser meg hensyn ved å respektere den. I andre tilfeller respekterer jeg de grensene hun setter for meg. Hvem gir deg rett til å sette grenser for andre?! Det er virkelig ikke hvordan man inngår kompromiss. Den ene forteller hva som er akseptabelt for den andre å gjøre? Har du bodd under en låve hele livet eller!?
Guriane Skrevet 15. september 2009 #1852 Skrevet 15. september 2009 Har du noen gang sett eller hørt en politiker med ryggrad? Vri og vreng. Men det er jo Steinar i et nøtteskall det...
Steinar40 Skrevet 15. september 2009 Forfatter #1853 Skrevet 15. september 2009 (endret) Hvem gir deg rett til å sette grenser for andre?! Det er virkelig ikke hvordan man inngår kompromiss. Den ene forteller hva som er akseptabelt for den andre å gjøre? Har du bodd under en låve hele livet eller!? Eller kanskje du har gjort det? Alle individer setter grenser - for seg selv og for andre i nær-sonen. Grensene kan flytte seg pga forskjellige faktorer. Noen ganger blir grensene strammet inn (pga dårlig erfaring) og andre ganger mindre strenge. Det kommer altså helt an på. Kalles også for å kompromisse. Tillit er selvfølgelig en viktig faktor - akkurat som mistillit er det. Endret 15. september 2009 av Steinar40
Gjest Gjest Skrevet 15. september 2009 #1854 Skrevet 15. september 2009 Samarbeidet er å ta hensyn til hverandres grenser. Vanskelig å forstå det? Men det gjør du jo ikke. Du setter ikke grenser for hva som er lov i forholdet, du vil kontrollere meg. Du sier ikke at mine grenser går ved at man ikke bygger opp under forelskelser, ved at man kysser, har sex osv. Du setter føringer på hvordan jeg skal holde meg innenfor grensene ved å diktere hva jeg kan gjøre og hvem jeg får treffe når jeg ikke tilbringer tid med deg. Det er ikke hensynsfullt i min bok.
Tabris Skrevet 15. september 2009 #1855 Skrevet 15. september 2009 Jeg tror denne tråden må ha KG-rekord for å være den som vokste raskest. Den er på 93/186 sider (alt etter hva slags visningsinnstillinger man har) på litt over to uker. Det er ganske imponerende.
Steinar40 Skrevet 15. september 2009 Forfatter #1856 Skrevet 15. september 2009 Men det gjør du jo ikke. Du setter ikke grenser for hva som er lov i forholdet, du vil kontrollere meg. Du sier ikke at mine grenser går ved at man ikke bygger opp under forelskelser, ved at man kysser, har sex osv. Du setter føringer på hvordan jeg skal holde meg innenfor grensene ved å diktere hva jeg kan gjøre og hvem jeg får treffe når jeg ikke tilbringer tid med deg. Det er ikke hensynsfullt i min bok. Er det hensynsfullt av deg å gjøre akkurat som du vil da? Uten å bry deg om hva jeg føler og mener om det.
Guriane Skrevet 15. september 2009 #1857 Skrevet 15. september 2009 Det er faktisk forskjell på å drikke vin hjemme alene hos en mannlig kompis, og det å avskrive han fullstendig. Men begge deler er opp til henne å avgjøre, Steinar. Hvis du ser det som din rett å sette grenser for kjæresten din fordi DU er sjalu og mistenksom, da har du et seriøst problem.. Hvis du synes det er greit og din rett å te deg sånn overfor andre, særlig kvinner så vitner det bare om at du er kontrollerende, maktsyk, har eiertrang, og at du ser ned på kvinner.
Steinar40 Skrevet 15. september 2009 Forfatter #1858 Skrevet 15. september 2009 Men begge deler er opp til henne å avgjøre, Steinar. Hvis du ser det som din rett å sette grenser for kjæresten din fordi DU er sjalu og mistenksom, da har du et seriøst problem.. Hvis du synes det er greit og din rett å te deg sånn overfor andre, særlig kvinner så vitner det bare om at du er kontrollerende, maktsyk, har eiertrang, og at du ser ned på kvinner. Jeg ser det som begges "rett" å sette rimelige grenser i forholdet overfor den andre parten. Grenser begge kan leve med og fungere innenfor. Kan man ikke det, så passer man ikke i sammen i et forhold. Så enkelt er det egentlig.
Tabris Skrevet 15. september 2009 #1859 Skrevet 15. september 2009 Har du noen gang sett eller hørt en politiker med ryggrad? Lars Sponheim!
CeeCee Skrevet 15. september 2009 #1860 Skrevet 15. september 2009 Her måtte du hatt en meget god grunn. Det normale er at paret reiser på ferie i sammen i min verden. I min verden fungerer det faktisk slik at det ikke alltid passer at mannen og dama får ferie samtidig. I et slikt tilfelle skulle dama di fint måtte sitte hjemme i ferien sin fordi du måtte jobbe, selv om hun hadde blitt invitert med noen andre på ferie?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå