Gå til innhold

Kvinne og mann - bare kompiser

Fremhevede innlegg

Skrevet
Javel, så vil alle kompisene mine pule meg.. So what? Det er ikke mitt problem.

Jeg vil prate, diskutere og gjøre ting sammen med dem uansett, fordi jeg trives i deres selskap, og synes de er hyggelige og morsomme. Jeg ser ikke på dem som potensielle puleobjekter. Kun som venner. At de sitter med andre tanker bryr jeg meg ikke om. Det får de slite med selv, for meg får de aldri...

Huff! Her oppviser du den typiske kvinnelige innstillingen. Du gir totalt FAEN i hvordan en venn føler det bare du har fordelene av ham - herregud .......

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_angelina_*
Skrevet
Du er da så naiv også...

Klart de er "venner" i kollegamiljøer. Slik er det på mange arbeidsplaser, menn og kvinner er kollegiale "venner", fordi de jobber sammen - det går selvsagt an. Men selv der foregår flørting, uskrevne regler, "å ta en kaffe" med hverandre ser vennskapelig ut men husk at det er intriger, drama, sex og dating på gang der også...

Spesielt utenfor arbeidsplassen vil slikt komme fram mer tydelig. Kollegaer finner hverandre og leter de også. Selv om det utenfra ser ut som om de "bare er venner".

Hvem sier at jeg ser det utenfra?

Jeg jobber der selv, og har studert i 6 år. Jeg tror de fleste studenter kan skrive under på at vennegjengene i universitetsmiljøet er blanda. Selvsagt finner vi hverandre og puler som kaniner vi også. Poenget er at det er normalt med venner av det motsatte kjønn, det er svært vanlig å velge venner ut fra personlighet og ikke kjønnsorgan. Når det gjelder den fordomsfulle teorien min, så føler jeg at de som er tette i pappen er mer styrt av samfunnets kjønnsnormer imens smartere mennesker frir seg fra dette når de søker likesinnede.

Jeg er nok redd for at det er du som maler opp et utrolig trist bilde av dine mannlige venner ;) hehe Men sannsynligvis er du nok en manipulator som mange kvinner er overfor menn ....

Det har ikke slått deg at andres erfaringer faktisk kan være reelle? Jeg presiserte til og med i innlegget at jeg ikke var en manipulator, fordi jeg har sett dette "argumentet" før. Av og til lurer jeg på om folk er totalt tilbakestående eller fullstendig blinde for at alt ikke er svart/hvitt her i verden. Jeg synes faktisk det er temmelig utrolig at du ikke vil/kan være venn med en kvinne. Noen av de beste vennskapene jeg har er med menn.

Jeg fatter som sagt hva du/dere mener, et godt eksempel på det er en kompis av meg som har hundrevis av damevenner. Han var veldig ivrig på å få kjæreste da han var singel, og har nok gått inn i hvert eneste vennskap med håp om noe mer, men har kjapt blitt plassert i vennesonen fordi han er den "typen". Likevel: Han sitter igjen med mange gode nære venner som er kvinner, meg blant annet. Totalt platonisk, og totalt givende og tette vennskap. Kunne ikke levd uten han. Takk Gud for at han inviterer alt med hull på kaffe, slik at vi kunne ende opp som så gode venner som vi er i dag. At det startet med at han hadde et håp om sex har ingenting å si, og han har heller ikke vært min bestevenn i årevis fordi han er kåt eller forelsket eller begge deler. I så fall er han ulykkelig forelsket i ekstremt mange damer, selv om han har kjæreste nå. Jeg håper du luktet ironien og sarkasmen der.

Jeg er delvis enig med deg steinar, vi damer er faktisk ikke alltid tette i pappen, naive eller manipulerende og vet jæææævla godt at fenomenet eksisterer. Jeg må analysere, vurdere og behandle det hver eneste gang jeg møter en mann jeg vil være venn med. Jeg har et par pupper og er ikke fæl å se på, jeg møter menn som vil pule meg (i større eller mindre grad) hver eneste dag. Klart jeg har lettere for å få kontakt med menn enn kvinner siden jeg er en attraktiv kvinne, klart at tanken om sex har streifet mange - og noen håper veldig på det. Er det noe jeg har vært borti nok ganger i mitt liv og har enorm erfaring med, så er det nettopp dette som du "opplyser" oss dumme kvinner om nå.

Men at det skal hindre alle muligheter for vennskap mellom menn og kvinner er fullstendig latterlig, og bare ikke sånn verden fungerer. Ikke for oss som har litt sosiale antenner i hvert fall.

Forøvrig så er jeg enig i en kjønnsgeneralisering: jenter er teite :P Det er derfor jeg har vært mer glad i guttelus siden jeg var 3 år og til nå. Jeg er guttejente og har ofte lite å snakke om med jenter og MYE å snakke om med gutter. Om jeg ikke kunne vært venner med menn så hadde jeg vært ganske fattig på venner for å si det mildt. Tanken er faktisk utrolig skremmende, for noen av de vennene jeg holder høyest er menn og jeg kan ikke se for meg et liv uten dem.

Skrevet
Så du dumper alle dine venninder så fort du er i et forhold?

Jeg har ikke venninner fordi jeg er et ekte mannfolk :smoke:

Bare sitte å plapre er ikke nok for meg.

Skrevet
Syns du det er bedre at jeg ikke bryr meg i det hele tatt og lar deg gjøre akkurat som du vil?

Bry seg er greit. :)

Å prøve å kontrollere er ikke greit, for da signaliserer du at du ikke stoler på meg. Og hvis du er så skeptisk, tenker jeg om jeg da i det hele tatt kan stole på deg i forhold til andre kvinner. På seg selv kjenner man andre etc. Pluss at det er kvelende.

Skrevet
Nei, det kan jeg jo egentlig forstå. Men fordi om du vet det, kan det jo være helt utenkelig for henne at han skulle ha lyst på henne, og helt utenkelig å gjøre noe med det. Og da må du jo bare stole kjæresten din. :) Jenter ligger ikke rundt bare fordi sjansen byr seg, selv om menn gjør det.

Og hvem tror du disse mennene ligger med da - seg selv eller?

Skrevet
Og hvem tror du disse mennene ligger med da - seg selv eller?

De ligger vel med single jenter, utro jenter eller ingen i det hele tatt.

Poenget er at så lenge du ikke har grunn til å ikke stole på kjæresten, så bør du stole på henne.

Skrevet
Forøvrig så er jeg enig i en kjønnsgeneralisering: jenter er teite :P Det er derfor jeg har vært mer glad i guttelus siden jeg var 3 år og til nå. Jeg er guttejente og har ofte lite å snakke om med jenter og MYE å snakke om med gutter. Om jeg ikke kunne vært venner med menn så hadde jeg vært ganske fattig på venner for å si det mildt. Tanken er faktisk utrolig skremmende, for noen av de vennene jeg holder høyest er menn og jeg kan ikke se for meg et liv uten dem.

Vi er tilbake til at du MYE lettere får mannlige venner pga ditt kjønn. Innse det!

Skrevet
Jeg har ikke venninner fordi jeg er et ekte mannfolk :smoke:

Bare sitte å plapre er ikke nok for meg.

Det begynner å demre for meg hvorfor vår venn er singel... Kvinner kan faktisk noe annet enn plapring, gitt...

Som skrevet i mitt tidligere svar, så har jeg flere venner som jeg har pga felles interesser. Kvinners interesser er mer enn plapring, som du så pent kaller det.

Fotball, musikk, film, bøker, mennesker, reise, mat, vin, whiskey, sigar, kaffe, interiør osv.

Skrevet
Bry seg er greit. :)

Å prøve å kontrollere er ikke greit, for da signaliserer du at du ikke stoler på meg. Og hvis du er så skeptisk, tenker jeg om jeg da i det hele tatt kan stole på deg i forhold til andre kvinner. På seg selv kjenner man andre etc. Pluss at det er kvelende.

Hvis du bare beviser overfor meg i dine ord og handlinger at du virkelig er til å stole på, så blir det aldri noe problem :) Men hvis du ikke gjør det .......

Skrevet
De ligger vel med single jenter, utro jenter eller ingen i det hele tatt.

Poenget er at så lenge du ikke har grunn til å ikke stole på kjæresten, så bør du stole på henne.

Problemet er bare at etterpå er det for sent - da er ALT ødelagt.

Skrevet
Det begynner å demre for meg hvorfor vår venn er singel... Kvinner kan faktisk noe annet enn plapring, gitt...

Som skrevet i mitt tidligere svar, så har jeg flere venner som jeg har pga felles interesser. Kvinners interesser er mer enn plapring, som du så pent kaller det.

Fotball, musikk, film, bøker, mennesker, reise, mat, vin, whiskey, sigar, kaffe, interiør osv.

Ja, og så har du en kropp som jeg skal ha tilgang på! Så enkelt er det.

Skrevet

Uansett, når jeg er i et forhold så er jeg det 100%, og da nekter jeg å bli skåret over samme kam som de som ligger rundt og er utro.

"Du" kan ikke kontrollere og sjekke hvem jeg evt skulle treffe, for da kveler "du" meg. Og "du" stoler tydelig vis ikke så mye på forholdet som jeg gjør.

For ordens skyld, jeg har ikke behov for å gå på byen sammen med mannlige kompiser eller overnatte sammen med de. Men å ha vennskapelig omgang med menn på dagtid, eller kveldstid forsåvidt, kan du ikke syns er urimelig

Skrevet
Ja, og så har du en kropp som jeg skal ha tilgang på! Så enkelt er det.

Og hva har det med mitt innlegg å gjøre?

Jeg nevnte felles interesser menn og kvinner kan ha.

Gjest Gjest_angelina_*
Skrevet
Vi er tilbake til at du MYE lettere får mannlige venner pga ditt kjønn. Innse det!

Jeg innser jo det, skrev det til og med ordrett i innlegget. Prøv og les hva jeg skriver og prøv og innbill deg at det jeg skriver faktisk kan være sant.

Og prøv og les det KateW og andre her skriver. Kvinner kan ha andre interesser enn å sladre og se på sex&singelliv. Faktisk kan de ha så andre interesser at de oftere klikker med menn enn kvinner. Og det kan være en seksuell interesse i begynnelsen, eller til og med ligge en uskyldig seksuell kjemi under vennskapet hele tiden, uten at dette utelukker muligheten for vennskap.

Styres du bare av penisen din eller? Er du forelsket i alle kvinner du møter? Aldri møtt en kvinne som du kunne vært venn med selv om forhold er utelukket? Aldri vært borti at et forhold er utelukket også for din egen del, ikke bare for hennes? Det er en rar verden du skisserer, hvor kvinner sitter på ALL seksuell makt og hvor menn bare kan være venner med folk de ikke tenner på i det hele tatt. I virkeligheten så er ikke alle menn så patetiske og enspora.

Skrevet

Enig med Angelina, her. Det finnes faktisk menn som har hjernekapasitet som ikke bare sitter mellom bena. Det er de mennene jeg ser på som interessante, både som partnere og kompiser.

Skrevet
Og hva har det med mitt innlegg å gjøre?

Jeg nevnte felles interesser menn og kvinner kan ha.

First thing first ;) hehe

Og sigar!? Æsj, det er ikke mye felles interesse, nei - og ikke akkurat mye femi heller!

Skrevet
Uansett, når jeg er i et forhold så er jeg det 100%, og da nekter jeg å bli skåret over samme kam som de som ligger rundt og er utro.

"Du" kan ikke kontrollere og sjekke hvem jeg evt skulle treffe, for da kveler "du" meg. Og "du" stoler tydelig vis ikke så mye på forholdet som jeg gjør.

For ordens skyld, jeg har ikke behov for å gå på byen sammen med mannlige kompiser eller overnatte sammen med de. Men å ha vennskapelig omgang med menn på dagtid, eller kveldstid forsåvidt, kan du ikke syns er urimelig

Som sagt, det dreier seg bare om å bruke sunn fornuft og ha en god kommunikasjon sammen :)

Skrevet
Jeg innser jo det, skrev det til og med ordrett i innlegget. Prøv og les hva jeg skriver og prøv og innbill deg at det jeg skriver faktisk kan være sant.

Og prøv og les det KateW og andre her skriver. Kvinner kan ha andre interesser enn å sladre og se på sex&singelliv. Faktisk kan de ha så andre interesser at de oftere klikker med menn enn kvinner. Og det kan være en seksuell interesse i begynnelsen, eller til og med ligge en uskyldig seksuell kjemi under vennskapet hele tiden, uten at dette utelukker muligheten for vennskap.

Styres du bare av penisen din eller? Er du forelsket i alle kvinner du møter? Aldri møtt en kvinne som du kunne vært venn med selv om forhold er utelukket? Aldri vært borti at et forhold er utelukket også for din egen del, ikke bare for hennes? Det er en rar verden du skisserer, hvor kvinner sitter på ALL seksuell makt og hvor menn bare kan være venner med folk de ikke tenner på i det hele tatt. I virkeligheten så er ikke alle menn så patetiske og enspora.

Er det ikke akkurat det alle kvinner klager over - hvor patetiske og enspora alle menn er? ;)

Skrevet
Enig med Angelina, her. Det finnes faktisk menn som har hjernekapasitet som ikke bare sitter mellom bena. Det er de mennene jeg ser på som interessante, både som partnere og kompiser.

Min "hjernekapasitet" sitter BEGGE steder - og jeg ønsker da altså å kunne utnytte dette faktum. Forstår du?

Skrevet
Min "hjernekapasitet" sitter BEGGE steder - og jeg ønsker da altså å kunne utnytte dette faktum. Forstår du?

Nei, det er ikke det du sier. Du sier at kvinner kan man bare pule, og menn kan man ha fellesinteresser med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...