Gå til innhold

Kvinne og mann - bare kompiser

Fremhevede innlegg

Skrevet
Her må du ha misforstått noe alvorlig er jeg redd :klø:

Dette er så hypotetisk at det blir dumt.

Men altså, når jeg sier "Bare sex" Så er det for eksempel, sex i fylla, en eller annen dustete ONS, klining, en BJ, en håndjobb eller lignende.

Når det blir mer enn "bare sex" er når det får konsekvenser for meg og vårt samliv, kjønnsykdommer, graviditet, følelser og invasjon i vår private sfære.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Dette er så hypotetisk at det blir dumt.

Men altså, når jeg sier "Bare sex" Så er det for eksempel, sex i fylla, en eller annen dustete ONS, klining, en BJ, en håndjobb eller lignende.

Når det blir mer enn "bare sex" er når det får konsekvenser for meg og vårt samliv, kjønnsykdommer, graviditet, følelser og invasjon i vår private sfære.

Tror du ikke at du kan bli gravid og få kjønnssykdommer av sex i fylla eller ONS?

Skrevet
Tror du ikke at du kan bli gravid og få kjønnssykdommer av sex i fylla eller ONS?

Åh herregud Steinar, hvor dum tror du jeg er?

Spørsmålet ditt var: Hva kan du tilgi.

Svaret mitt var: Kun sex, hvor det ikke har konsekvenser for forholdet vårt.

Det betyr ikke at jeg ikke vet hvordan man får kjønnsykdommer.

Og hadde jeg hatt en mann som var så dum at han satte hele forholdet vårt i fare, med å ha ubeskyttet sex i fylla, så hadde ikke forholdet vårt vært mye å satse på i utgangspunktet.

Skrevet
Åh herregud Steinar, hvor dum tror du jeg er?

Spørsmålet ditt var: Hva kan du tilgi.

Svaret mitt var: Kun sex, hvor det ikke har konsekvenser for forholdet vårt.

Javel. Men forstår du da hvorfor jeg som mann ikke kan tilgi deg at du har sex med noen annen enn meg?

Skrevet
Javel. Men forstår du da hvorfor jeg som mann ikke kan tilgi deg at du har sex med noen annen enn meg?

Jeg mener fortsatt at utroskap ikke nødvendigvis er grunn nok til å bryte opp et forhold, og siden vi er hypotetiske... Tre barn, godt forhold hvor dere fungere utmerket sammen, økonomik trygghet. Kona di hadde sugd en fyr med kondom i fylla. Hadde du brutt? Du kommer til å si kategorisk ja, tenker jeg, men hadde du egentlig gjort det?

Det var mere det som er spørsmålet mitt her.. Er det ikke enkelte ting man kan tilgi, basert på felles beste?

Skrevet

Og nei, fordi jeg ikke forstår hva det har med ditt kjønn å gjøre.

Skrevet
Jeg mener fortsatt at utroskap ikke nødvendigvis er grunn nok til å bryte opp et forhold, og siden vi er hypotetiske... Tre barn, godt forhold hvor dere fungere utmerket sammen, økonomik trygghet. Kona di hadde sugd en fyr med kondom i fylla. Hadde du brutt? Du kommer til å si kategorisk ja, tenker jeg, men hadde du egentlig gjort det?

Det var mere det som er spørsmålet mitt her.. Er det ikke enkelte ting man kan tilgi, basert på felles beste?

Selv om spørsmålet er til Steinar tar jeg meg den friheten å svare. :ler:

Klapp på skuldra til kona for at hun i alle fall brukte kondom - så jeg slipper å være nervøs i 3 mnd. før jeg vet at jeg er frisk, så hadde jeg pakket snippveska mi og forlat hjemmet, skilt meg og fått 50% samvær. Hadde aldri klart å tilgitt det.

Skrevet
Selv om spørsmålet er til Steinar tar jeg meg den friheten å svare. :ler:

Klapp på skuldra til kona for at hun i alle fall brukte kondom - så jeg slipper å være nervøs i 3 mnd. før jeg vet at jeg er frisk, så hadde jeg pakket snippveska mi og forlat hjemmet, skilt meg og fått 50% samvær. Hadde aldri klart å tilgitt det.

Takk Krise. Men jeg tror faktisk, og dette basert på menn jeg kjenner som har opplevd akkurat dette, og ditto damer.

Etter tjue års samliv, med tre barn, hus, felles omgangskrets og hus, hytte, båt, hage og hund, så er det mange som velger å tilgi kun sex.

Et forhold, dog, det klarer svært få å tilgi.

Jeg tror at man ikke kan si kategorisk hva man vil gjøre, før man står i situasjonen. Å tilgi utroskap en måned inn i et forhold, for eksempel, eller når man er under tredve og det mest seriøse man har opplevd er et halvt år sammen, kan ikke sammenlignes, nødvendigvis med scenariet over.

Skrevet
Takk Krise. Men jeg tror faktisk, og dette basert på menn jeg kjenner som har opplevd akkurat dette, og ditto damer.

Etter tjue års samliv, med tre barn, hus, felles omgangskrets og hus, hytte, båt, hage og hund, så er det mange som velger å tilgi kun sex.

Jeg tror at man ikke kan si kategorisk hva man vil gjøre, før man står i situasjonen. Å tilgi utroskap en måned inn i et forhold, for eksempel, eller når man er under tredve og det mest seriøse man har opplevd er et halvt år sammen, kan ikke sammenlignes, nødvendigvis med scenariet over.

Enig i det, at om man har vært sammen 10 år osv. så kan man egentlig ikke vite helt hva man gjør. Men jeg tror jeg bare hadde gått, i alle fall om jeg fant ut av det på en annen måte enn fra partneren. Hadde dama selv sagt hun var utro så kunne jeg kanskje gitt henne en ny sjanse - forutsatt alle de andre tingene du sier: ikke et forhold, du hadde vært sammen med henne leeenge, og ikke minst egentlig var veldig glad i henne. Men ubeskyttet utroskap, juging og utsette meg for sjukdommer, før jeg en dag finner det ut, hadde jeg nok aldri klart å tilgi whatsoever.

Skrevet
Den satt godt, ja :ler:

Men det er jo sannheten også. Menn har alltid jaget i flokk og alene. Beskyttet og tatt seg av kvinner og avkommet sitt. Inklusive kriging. Menn har derfor oftest naturlige felles interesser som kvinner ikke har.

Kvinner har derimot stort sett vært hjemme og tatt seg av barna og ordnet med klær og mat osv. Derfor har kvinner ofte naturlige felles interesser. Og ikke minst fordeler av å samarbeide med hverandre i et sosialt nettverk (flokken).

Vi kan ikke nekte for vårt biologiske utspring er jeg redd - selv om nå samfunnet har endret seg radikalt med all likestilling etc. Samt at vi ikke er jegerfolk lenger selvfølgelig hehe

Det jeg skal si deg nå kan komme som et sjokk, Steinar.

Vi er ikke huleboere lenger!!

Skrevet

Steinar. Hva har det med saken at du er mann?!

Det må jo jeg som kvinne nesten spørre om :forvirret:

Skrevet
Men ubeskyttet utroskap, juging og utsette meg for sjukdommer, før jeg en dag finner det ut, hadde jeg nok aldri klart å tilgi whatsoever.

Nettopp, det tror jeg de færreste hadde tilgitt... og for å prøve å hanke seg tilbake til tema, så tror ikke jeg du avverger dette ved å hindre dama i å ha mannlige venner.

Skrevet

Er dette virkelig alt du får du ut av innlegget til Kate? Helt utrolig. Du skulle nesten fått utdelt en pris. Steinarharalvorligeproblemermedåseessensenidetfolksier-prisen.

Jeg kan ikke annet enn å lure, - er du dum, eller bare later du som..

Skrevet

Helt enig.

Man kan ikke sette seg ned på forhånd og si at sånn vil jeg reagere hvis det skulle skje. Det er ikke alltid man vet det før man faktisk står i det. Man kan snakke ut i fra egne erfaringer om man har opplevd det tidligere, men man kan ikke kategorisere det og si "jeg reagerte slik forrige gang, så det er dét som gjelder for meg".

Skrevet (endret)

Selvfølgelig vil det være vanskelig å svare noe annet enn hypotetisk på dette her og nå - men hvor blir det av tilliten i forholdet når noe sånt skjer?

Endret av Steinar40
Skrevet
Og nei, fordi jeg ikke forstår hva det har med ditt kjønn å gjøre.

Den biologiske/psykologiske forklaringen er sikkert risikoen for at du kan bli gravid. Dette er helt uakseptabelt for en mann. Kvinner ser jo som tidligere sagt ikke dette på samme måte.

Skrevet
Det jeg skal si deg nå kan komme som et sjokk, Steinar.

Vi er ikke huleboere lenger!!

Ja, og det er et problem. Utviklingen har nå gått så fort og så langt at vi som mennesker har problemer med å tilpasse oss.

Skrevet
Er dette virkelig alt du får du ut av innlegget til Kate? Helt utrolig. Du skulle nesten fått utdelt en pris. Steinarharalvorligeproblemermedåseessensenidetfolksier-prisen.

Jeg kan ikke annet enn å lure, - er du dum, eller bare later du som..

Kan ikke du forklare meg alt jeg misset da?

Skrevet
Nettopp, det tror jeg de færreste hadde tilgitt... og for å prøve å hanke seg tilbake til tema, så tror ikke jeg du avverger dette ved å hindre dama i å ha mannlige venner.

Neinei, absolutt ikke! Jeg hadde ALDRI nektet dama å ha hatt manlige venner - da hadde jeg følt meg "psycho". Tror egentlig det bare er sånt som kan bidra til utroskap, om mannen er overkontrollerende og i ord og handling viser at han tydeligvis ikke stoler en dritt på dama si - noe han ikke gjør om hun ikke får lov til å ha manlige venner. Er jo ikke liv laga i et slikt forhold uansett, pluss føler ikke det er rett at noen av partene skal kunne bestemme og sette sin vilje over den andre på det området.

Skrevet
Helt enig.

Man kan ikke sette seg ned på forhånd og si at sånn vil jeg reagere hvis det skulle skje. Det er ikke alltid man vet det før man faktisk står i det. Man kan snakke ut i fra egne erfaringer om man har opplevd det tidligere, men man kan ikke kategorisere det og si "jeg reagerte slik forrige gang, så det er dét som gjelder for meg".

Just det...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...