Gå til innhold

Kvinne og mann - bare kompiser

Fremhevede innlegg

Skrevet
Ulver jager i flokk... På generell basis.

Jepp, og nettopp derfor har også mannfolk kamerater - og ikke venninner ;) hehe

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Nei, fordi jeg skiller mellom sex og kjærlighet.

Ja, da sier du altså at det å ha sex ikke er viktig.

Sånn ser ikke jeg det!

Kjærlighet og sex hører i sammen.

Skrevet
Jepp, og nettopp derfor har også mannfolk kamerater - og ikke venninner ;) hehe

Huh? Mikser metaforene dine en smule nå, Steinar? Selv om jeg mistenker at du var i overkant fornøyd med den der... :ler:

Skrevet
Og du mener, med hånda på hjertet Steinar at du IKKE er for mistroisk, og det å stole på partner er å være FOR naiv?

Tja, jeg er i hvertfall hverken naiv eller dum på området. Blind tillit hører ikke hjemme i virkeligheten.

Stoler du blindt på partneren, så er du FOR naiv, ja.

Skrevet
Ja, da sier du altså at det å ha sex ikke er viktig.

Sånn ser ikke jeg det!

Kjærlighet og sex hører i sammen.

Kjære gode søte, og akkurat nå, litt dumme Steinar. Det sier jeg IKKE.

Dersom, og dette resonnementet begynte en gang på side 60, mannen min var utro, så kunne jeg tilgitt om han hadde sex med et annet menneske.

Jeg hadde hatt mye større problemer med å tilgi at han hadde følelser for et annet menneske.

Fordi sex og kjærlighet hører sammen, så er sex veldig lite UTEN kjærlighet. Derfor kunne jeg tilgitt sex.

Jeg mener også at sex mellom to som er glad i hverandre, altså i et forhold er limet i forholdet.

Så kom ikke her og si at jeg ikke mener sex er viktig.

Skrevet
Tja, jeg er i hvertfall hverken naiv eller dum på området. Blind tillit hører ikke hjemme i virkeligheten.

Stoler du blindt på partneren, så er du FOR naiv, ja.

Det som er greia er at fordi om man stoler på, så er man ikke blind. Det er der du hopper over et par sider i sunn fornuft boka di....

Skrevet
Huh? Mikser metaforene dine en smule nå, Steinar? Selv om jeg mistenker at du var i overkant fornøyd med den der... :ler:

Den satt godt, ja :ler:

Men det er jo sannheten også. Menn har alltid jaget i flokk og alene. Beskyttet og tatt seg av kvinner og avkommet sitt. Inklusive kriging. Menn har derfor oftest naturlige felles interesser som kvinner ikke har.

Kvinner har derimot stort sett vært hjemme og tatt seg av barna og ordnet med klær og mat osv. Derfor har kvinner ofte naturlige felles interesser. Og ikke minst fordeler av å samarbeide med hverandre i et sosialt nettverk (flokken).

Vi kan ikke nekte for vårt biologiske utspring er jeg redd - selv om nå samfunnet har endret seg radikalt med all likestilling etc. Samt at vi ikke er jegerfolk lenger selvfølgelig hehe

Skrevet

Dersom, og dette resonnementet begynte en gang på side 60, mannen min var utro, så kunne jeg tilgitt om han hadde sex med et annet menneske.

Jeg hadde hatt mye større problemer med å tilgi at han hadde følelser for et annet menneske.

Fordi sex og kjærlighet hører sammen, så er sex veldig lite UTEN kjærlighet. Derfor kunne jeg tilgitt sex.

Jeg mener også at sex mellom to som er glad i hverandre, altså i et forhold er limet i forholdet.

Som om jeg skulle sagt det selv, Kate. Kudos nok engang.

Skrevet (endret)

Her tror jeg igjen kvinner og menns innstilling er (ofte) ganske ulik pga biologiske årsaker.

Hvis du har sex med en mann og blir gravid, så er det uansett ditt barn (DNA).

For meg derimot, hvis du ikke har sex med meg så er det IKKE mitt barn (DNA).

Dermed er det ekstremt viktig for meg som mann at du ikke har sex med andre menn. Ikke sant?

Og derfor kan JEG IKKE tilgi sex.

Endret av Steinar40
Skrevet
Det som er greia er at fordi om man stoler på, så er man ikke blind. Det er der du hopper over et par sider i sunn fornuft boka di....

Dette er helt individuelt.

Skrevet
Den satt godt, ja :ler:

Men det er jo sannheten også. Menn har alltid jaget i flokk og alene. Beskyttet og tatt seg av kvinner og avkommet sitt. Inklusive kriging. Menn har derfor oftest naturlige felles interesser som kvinner ikke har.

Kvinner har derimot stort sett vært hjemme og tatt seg av barna og ordnet med klær og mat osv. Derfor har kvinner ofte naturlige felles interesser. Og ikke minst fordeler av å samarbeide med hverandre i et sosialt nettverk (flokken).

Vi kan ikke nekte for vårt biologiske utspring er jeg redd - selv om nå samfunnet har endret seg radikalt med all likestilling etc. Samt at vi ikke er jegerfolk lenger selvfølgelig hehe

Men du, hva i dette resonnementet er det som tilsier at menn og kvinner IKKE kan være kompiser?

Skrevet
Men du, hva i dette resonnementet er det som tilsier at menn og kvinner IKKE kan være kompiser?

Risikoen for at dere har sex (og at du blir gravid). Så enkelt er det egentlig.

Skrevet
Og derfor kan JEG IKKE tilgi sex.

Det har jeg forstått at du ikke kan, Steinar.

For menn så er det ofte sex de ikke kan tilgi, fordi det å ha sex med en annen indirekte sier at man ikke er fornøyd med mannens manndom.

Allikevel, så ser mange menn at det å tilgi følelser er tøffere enn først antatt. Nettopp fordi sex med følelser er så jævlig mye bedre.

Du spurte meg, personlig, hva jeg kunne tilgi, jeg kunne altså tilgitt kun sex.

Skrevet
Som om jeg skulle sagt det selv, Kate. Kudos nok engang.

:enig:

Min helt....

:kyss:

Skrevet
Risikoen for at dere har sex (og at du blir gravid). Så enkelt er det egentlig.

Du har jo akkurat sagt at konene bare er hjemme og steller barn og mennene er på jakt...

Skrevet
Det har jeg forstått at du ikke kan, Steinar.

For menn så er det ofte sex de ikke kan tilgi, fordi det å ha sex med en annen indirekte sier at man ikke er fornøyd med mannens manndom.

Allikevel, så ser mange menn at det å tilgi følelser er tøffere enn først antatt. Nettopp fordi sex med følelser er så jævlig mye bedre.

Du spurte meg, personlig, hva jeg kunne tilgi, jeg kunne altså tilgitt kun sex.

Og hva om din partner da gjorde denne andre dama han var utro med gravid? Kunne du tilgitt det hvis han ikke hadde noen følelser for henne?

Skrevet
Dette er helt individuelt.

*synger*

:gape:

(mel: bæ bæ lille lam)

Kjære Steinar-Mann du har mye ull!

Og med mye ull, blir det masse tull...

Når noen spør deg "hva"

så svarer du "haha"

Og ull, kjære Steinar, nei det blir aldri gull!

:gape:

Skrevet
Du har jo akkurat sagt at konene bare er hjemme og steller barn og mennene er på jakt...

Ja, og det forutsetter da selvfølgelig at dama ikke har mannlige kompiser også.

Noe som garantert ikke var vanlig før!

Skrevet
Og hva om din partner da gjorde denne andre dama han var utro med gravid? Kunne du tilgitt det hvis han ikke hadde noen følelser for henne?

Det kunne jeg, men om jeg ville beholdt ham som partner, nei det er noe annet. Og blir det barn av det, så er det faktisk mer enn bare sex.

Skrevet
Det kunne jeg, men om jeg ville beholdt ham som partner, nei det er noe annet. Og blir det barn av det, så er det faktisk mer enn bare sex.

Her må du ha misforstått noe alvorlig er jeg redd :klø:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...