Gå til innhold

Kvinne og mann - bare kompiser

Fremhevede innlegg

Skrevet
Uansett hva du tror så skjer slike "arbeidsuhell" mye lettere når følelsene er i ulage. F.eks pga en krangel. Og da ikke minst i kombinasjon med alkohol og andre mennesker.

Ja, det er nok best å låse damen ned i kjelleren etter en krangel

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Det var dette du skrev, Steinar. Det betyr at du i utgangspunktet ikke har respekt for nye mennesker du møter.

I utgangspunktet er jeg helt nøytral og åpen til et nytt menneske :)

Respekt er altså noe som man må gjøre seg fortjent til først.

Skrevet
*presiserer* For MEG skaper det ingen problemer i mitt forhold, nyt eller etablert, om partneren min har venner av motsatt kjønn.

Om menn velger meg bort fordi kjæresten deres er sjalu på meg, eller venninner velger meg bort når de får kjæreste fordi de er redd kjæresten deres skal få lyst på meg, det syns jeg handler om umodenhet og usikkerhet, av samme kaliber som jeg mener du viser i denne tråden.

Samme hva DU måtte mene om det så er det allikevel et velkjent fenomen og problem i virkeligheten. Som man da må forholde seg til der.

Skrevet
Uansett hva du tror så skjer slike "arbeidsuhell" mye lettere når følelsene er i ulage. F.eks pga en krangel. Og da ikke minst i kombinasjon med alkohol og andre mennesker.

JEG HADDE IKKE REIST PÅ TUR OM JEG VAR UVENNER MED PARTNER. Skrev jeg. Og i motsetning til deg, så svarer ikke jeg på vegne av alle andre i hele verden, men jeg svarer på vegne av meg selv. :wink:

For det andre, så når man er i et trygt forhold basert på respekt og tillitt, så puler man ikke andre. Følelsene kommer ikke så i ulage av en krangel at man puler andre, hva slags idiotisk fornuft er det?

Krangle = pule andre?

Skrevet
Samme hva DU måtte mene om det så er det allikevel et velkjent fenomen og problem i virkeligheten. Som man da må forholde seg til der.

Jeg mener at man ikke trenger å male fanden på veggen, det er da man ser ham.

Går man utifra at noe IKKE er et problem, så forholder man seg til det som om det ikek var det, og ordner opp når og HVIS det skulle bli et problem.

Dersom man derimot forholder seg til alt som om det ER et problem, da blir livet veldig problematisk.

Skrevet
Poenget Steinar er at du konsekvent kategoriserer og sier at ALLE kvinner tenker og er slik og sånn. Det kan du ikke. Vi er like individuelt forskjellige som menn.

Hva er Stainardefinisjonen på et stort sosialt behov?

Jeg skriver som sagt hovedsaklig på en generell basis her.

Det er velkjent at kvinner stort sett (ofte) er mer sosiale enn menn. Biologisk og evolusjonsmessig har menn vært jegere, og er derfor som regel mer "ensomme ulver", mens kvinner har hørt sammen med resten av stammen/flokken hjemme.

Det er slik vi har blitt utviklet over millioner av år og derfor naturlig.

Skrevet
Respekt er altså noe som man må gjøre seg fortjent til først.

Husker at jeg en gang ble kjent med en mann (bror til venninne) som ikke respekterte meg i utgangspunktet. Etter en stund var jeg plutselig verdig hans respekt, da jeg vel hadde bevist et eller annet. Dette gjorde utrolig dårlig inntrykk på meg. Likedan er det med en del utenlandske menn fra ikke-vestlig kultur. De respekterer i utgangspunktet ikke norske kvinner. Og det merkes.

Skrevet
Jeg kan ikke tilgi følelser for en annen, og at vår private intime sfære har blitt utlevert under overskriften "min kvinne forstår meg ikke!", sex kan jeg tilgi.

Hvorfor det? Fordi at du ikke syns sex i seg er viktig da eller?

Skrevet
Jeg har høyst få guttevenner som har bevist at de ikke har noe annet enn vennskap i tankene. Jeg har flere ganger brent meg og mistet vennskap som jeg mistok som platoniske.

Ja, interessante erfaringer. Og ikke minst viktig å være klar over.

Gjest Gjest_angelina_*
Skrevet

Går man utifra at noe IKKE er et problem, så forholder man seg til det som om det ikek var det, og ordner opp når og HVIS det skulle bli et problem.

Dersom man derimot forholder seg til alt som om det ER et problem, da blir livet veldig problematisk.

Nettopp!

Går du inn i et forhold og mener bestemt at dama vil være utro hvis hun har mannlige kompiser etc så viser du hverken tillit, respekt eller kjærlighet. Og du er milevis fra å være åpen og nøytral som du påstår du er.

Sjalusi og kontroll er IKKE kjærlighet. Du gjør mer skade enn vondt ved å dyrke disse følelsene fremfor tillit og gjensidig respekt.

Jeg kan love deg at de fleste damer blir lite imponert over den type sjalusi og usikkerhet som du fremviser her, og at det kan kvele ethvert forhold.

Skrevet
Selvsagt er respekt mer enn å like et annet menneske. Men jeg respekterer mennesker til det motsatte er bevist.

Hvem har fasiten? Om jeg mener at noe passer best for meg og mitt liv, så betyr ikke det at jeg ikke har respekt for mennesker som lever livet sitt annerledes enn mitt.

Hva andre gjør og hvordan de lever sitt liv kan ikke jeg bestemme. MEN jeg behøver IKKE respektere det eller dem.

Skrevet
Jippi, jeg er perfekt!

Snu på det da.. tror du på at de fleste damer i verden IKKE er slik?

Om vi hadde pult alle mennene vi hadde drukket oss fulle med eller vært på weekendtur med, så hadde antallet sexpartnere vært usannsynlig høyt.

Det med at de bare skal ha ett valg er ikke bare umulig å gjennomføre, men en stor innskrenking av frihet. Kjærlighet er når dama di velger deg og holder seg til det valget uansett hvor mange alternativer hun måtte ha, ikke at du må gjøre deg selv til det eneste alternativet for å holde på henne.

Din definisjon av et kjærlighetsforhold er jo på grensen til å bryte med flere punkter på FNs menneskerettserklæring :fnise:

PØH! Ekte kjærlighet er ALT eller ingenting.

Skrevet
Ja, det er nok best å låse damen ned i kjelleren etter en krangel

Det beste er å prøve å løse problemene i sammen :)

Skrevet

Ja, det er en fin balansegang begge veier. Ikke smart å være hverken for mistroisk eller for naiv.

Skrevet
. Biologisk og evolusjonsmessig har menn vært jegere, og er derfor som regel mer "ensomme ulver", mens kvinner har hørt sammen med resten av stammen/flokken hjemme.

Ulver jager i flokk... På generell basis.

Skrevet
Hvorfor det? Fordi at du ikke syns sex i seg er viktig da eller?

Nei, fordi jeg skiller mellom sex og kjærlighet.

Skrevet
Hva andre gjør og hvordan de lever sitt liv kan ikke jeg bestemme. MEN jeg behøver IKKE respektere det eller dem.

Nei, det er det ganske tydelig at du ikke gjør, tøffen... :fnise:

Skrevet
Husker at jeg en gang ble kjent med en mann (bror til venninne) som ikke respekterte meg i utgangspunktet. Etter en stund var jeg plutselig verdig hans respekt, da jeg vel hadde bevist et eller annet. Dette gjorde utrolig dårlig inntrykk på meg. Likedan er det med en del utenlandske menn fra ikke-vestlig kultur. De respekterer i utgangspunktet ikke norske kvinner. Og det merkes.

Forstår hva du mener, men i min verden er jeg altså nøytral til nye mennesker - menn eller kvinner. Ellers blir det helt feil - slik du opplevde.

Skrevet
Ja, det er en fin balansegang begge veier. Ikke smart å være hverken for mistroisk eller for naiv.

Og du mener, med hånda på hjertet Steinar at du IKKE er for mistroisk, og det å stole på partner er å være FOR naiv?

Skrevet
Nettopp!

Går du inn i et forhold og mener bestemt at dama vil være utro hvis hun har mannlige kompiser etc så viser du hverken tillit, respekt eller kjærlighet. Og du er milevis fra å være åpen og nøytral som du påstår du er.

Sjalusi og kontroll er IKKE kjærlighet. Du gjør mer skade enn vondt ved å dyrke disse følelsene fremfor tillit og gjensidig respekt.

Jeg kan love deg at de fleste damer blir lite imponert over den type sjalusi og usikkerhet som du fremviser her, og at det kan kvele ethvert forhold.

Jeg mente åpen og nøytral til et nytt menneske jeg møter.

Det er ikke like lett å være det med dama som har "makt" over meg også.

Men jeg ser poengene dine.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...