Gå til innhold

Kvinne og mann - bare kompiser

Fremhevede innlegg

Skrevet
Og hva om dere kanskje har hatt en krangel i forkant av denne weekend-turen?

Som sagt, det lønner seg faktisk ikke å være fullstendig naiv i denne verden.

Been there, done that.

Altså, kranglet, reist på weekendtur med både gutter og jenter. Blitt kjent med nye gutter og jenter, drukket meg overstadig beruset. Men hatt respekt nok for meg selv og min kjære til ikke å trå over noen grenser.

Jeg har til og med sovet på samme rom som kamerater (praktiske hensyn), helt alene med dem samtidig som jeg har hatt kjæreste (ikke antydning til noe sexuellt, selv om min kjære ikke kan vite dette 100% stoler han på meg). Har ikke vært noe problem hverken for meg eller ham.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Selvfølgelig skal barna få ha venninner og venner. Herlighet, hvorfor tro jeg mener noe annet utifra det jeg har skrevet her?

Har ingenting i mot at dama har venninner heller jeg - hvorfor skulle jeg ha det?

Men generelt er kvinner mer sosiale enn menn og har større sosiale behov enn menn.

Kan sønnen din ha venninner, og dattera di ha kompiser?

Feil, kvinner har ikke generelt større sosiale behov enn menn... Jeg for eksempel, trenger MASSE alenetid.

Skrevet
Been there, done that.

Altså, kranglet, reist på weekendtur med både gutter og jenter. Blitt kjent med nye gutter og jenter, drukket meg overstadig beruset. Men hatt respekt nok for meg selv og min kjære til ikke å trå over noen grenser.

Jeg har til og med sovet på samme rom som kamerater (praktiske hensyn), helt alene med dem samtidig som jeg har hatt kjæreste (ikke antydning til noe sexuellt, selv om min kjære ikke kan vite dette 100% stoler han på meg). Har ikke vært noe problem hverken for meg eller ham.

Greit nok - det er til din egen ære :)

Men tror du på at alle andre damer i verden er like perfekt som deg?

Skrevet
Og hva har et godt forhold med utroskap å gjøre?

Absolutt ingenting, men jeg er ikke så kategorisk at jeg sier at hadde han vært utro så hadde jeg aldri tilgitt.

Jeg måtte visst hvorfor.

Skrevet
Jeg ser dette annerledes. I min verden får ingen automatisk min respekt før de viser meg med sine handlinger at de fortjener min respekt.

Det, kom ikke som noen bombe, og det har du vel vist i hele tråden. Jeg må vel også si at det på meg virker som om det skal mye til før du føler noen fortjener din respekt...

Jeg mener at jeg ikke har noen som helst grunn til å sette meg til doms over mine medmennesker. Jeg liker folk til de eventuelt beviser at de ikke fortjener det.

Skrevet
Og hva er det så du ikke forstår med meg?

Med deg? Tja, de siste 87 sidene...

Skrevet
Og hva om dere kanskje har hatt en krangel i forkant av denne weekend-turen?

Som sagt, det lønner seg faktisk ikke å være fullstendig naiv i denne verden.

AHA, så når man krangler puler man andre? Feil...

Dersom jeg krangler med partner, så snakker vi, lufter ut og kommer til enighet. Jeg hadde ikke reist på tur om vi var uvenner.

Jeg hadde heller ikke pult andre om vi var uvenner.

Skrevet
I min verden får ingen automatisk min respekt før de viser meg med sine handlinger at de fortjener min respekt.

Det var dette du skrev, Steinar. Det betyr at du i utgangspunktet ikke har respekt for nye mennesker du møter.

Skrevet
Men KateW, du er jo en oppegående dame. Så jeg skjønner ikke helt hva du får ut av å diskutere så mye med mennesker som er på et noe annet nivå enn deg selv? :)

:fnise: Takk og sånt, jeg syns faktisk det er ganske morsomt. Også har jeg truffet noen Steinarer i mitt liv, og jeg lurer rett og slett på hvorfor de er sånn.

Skrevet
Kan sønnen din ha venninner, og dattera di ha kompiser?

Feil, kvinner har ikke generelt større sosiale behov enn menn... Jeg for eksempel, trenger MASSE alenetid.

Jeg kunne ikke bestemme over det for min sønn eller datter. Men jeg ville nok oppmuntret dem (aner ikke hvordan) til å ha kompiser av samme kjønn om det var praktisk mulig.

Og jeg skrev igjen på generell basis - altså ikke spesielt bare for deg.

Men uansett om du trenger masse alenetid, så betyr ikke det at du ikke samtidig kan ha større sosiale behov enn f.eks meg.

Skrevet
Absolutt ingenting, men jeg er ikke så kategorisk at jeg sier at hadde han vært utro så hadde jeg aldri tilgitt.

Jeg måtte visst hvorfor.

Og hvilke grunner er da gode nok for å tilgi?

Skrevet
Dette er jo ikke sant. Flere her - inklusive deg selv - som har fortalt at dama/mannen har tvunget dem til å kutte ut kompiser av det annet kjønn. De føler jo da åpenbart at det er et problem.

*presiserer* For MEG skaper det ingen problemer i mitt forhold, nyt eller etablert, om partneren min har venner av motsatt kjønn.

Om menn velger meg bort fordi kjæresten deres er sjalu på meg, eller venninner velger meg bort når de får kjæreste fordi de er redd kjæresten deres skal få lyst på meg, det syns jeg handler om umodenhet og usikkerhet, av samme kaliber som jeg mener du viser i denne tråden.

Skrevet
Det, kom ikke som noen bombe, og det har du vel vist i hele tråden. Jeg må vel også si at det på meg virker som om det skal mye til før du føler noen fortjener din respekt...

Jeg mener at jeg ikke har noen som helst grunn til å sette meg til doms over mine medmennesker. Jeg liker folk til de eventuelt beviser at de ikke fortjener det.

Her må vi til å definere igjen. Respekt for meg er noe mer enn det å bare like et annet menneske. Respekt har jeg for folk som bidrar med noe, oppfører seg innenfor akseptable grenser, og viser meg det i sine handlinger.

Skrevet
Jeg kunne ikke bestemme over det for min sønn eller datter. Men jeg ville nok oppmuntret dem (aner ikke hvordan) til å ha kompiser av samme kjønn om det var praktisk mulig.

Og jeg skrev igjen på generell basis - altså ikke spesielt bare for deg.

Men uansett om du trenger masse alenetid, så betyr ikke det at du ikke samtidig kan ha større sosiale behov enn f.eks meg.

Poenget Steinar er at du konsekvent kategoriserer og sier at ALLE kvinner tenker og er slik og sånn. Det kan du ikke. Vi er like individuelt forskjellige som menn.

Hva er Stainardefinisjonen på et stort sosialt behov?

Gjest Gjest_angelina_*
Skrevet
Greit nok - det er til din egen ære :)

Men tror du på at alle andre damer i verden er like perfekt som deg?

Jippi, jeg er perfekt!

Snu på det da.. tror du på at de fleste damer i verden IKKE er slik?

Om vi hadde pult alle mennene vi hadde drukket oss fulle med eller vært på weekendtur med, så hadde antallet sexpartnere vært usannsynlig høyt.

Det med at de bare skal ha ett valg er ikke bare umulig å gjennomføre, men en stor innskrenking av frihet. Kjærlighet er når dama di velger deg og holder seg til det valget uansett hvor mange alternativer hun måtte ha, ikke at du må gjøre deg selv til det eneste alternativet for å holde på henne.

Din definisjon av et kjærlighetsforhold er jo på grensen til å bryte med flere punkter på FNs menneskerettserklæring :fnise:

Skrevet
Med deg? Tja, de siste 87 sidene...

Feigt svar ;)

Skrevet
Og hvilke grunner er da gode nok for å tilgi?

Jeg kan ikke tilgi følelser for en annen, og at vår private intime sfære har blitt utlevert under overskriften "min kvinne forstår meg ikke!", sex kan jeg tilgi.

Skrevet

Jeg har høyst få guttevenner som har bevist at de ikke har noe annet enn vennskap i tankene. Jeg har flere ganger brent meg og mistet vennskap som jeg mistok som platoniske.

Skrevet
Her må vi til å definere igjen. Respekt for meg er noe mer enn det å bare like et annet menneske. Respekt har jeg for folk som bidrar med noe, oppfører seg innenfor akseptable grenser, og viser meg det i sine handlinger.

Selvsagt er respekt mer enn å like et annet menneske. Men jeg respekterer mennesker til det motsatte er bevist.

Hvem har fasiten? Om jeg mener at noe passer best for meg og mitt liv, så betyr ikke det at jeg ikke har respekt for mennesker som lever livet sitt annerledes enn mitt.

Skrevet
AHA, så når man krangler puler man andre? Feil...

Dersom jeg krangler med partner, så snakker vi, lufter ut og kommer til enighet. Jeg hadde ikke reist på tur om vi var uvenner.

Jeg hadde heller ikke pult andre om vi var uvenner.

Uansett hva du tror så skjer slike "arbeidsuhell" mye lettere når følelsene er i ulage. F.eks pga en krangel. Og da ikke minst i kombinasjon med alkohol og andre mennesker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...