Gå til innhold

Kvinne og mann - bare kompiser

Fremhevede innlegg

Skrevet
Så for å få din tillit, så må jeg vise meg verdig først. Hvordan skal jeg klare det, når du skal hindre meg å være i situasjoner der jeg har muligheten til å bevise at du kan stole på meg?

Tillit kan bare bygges opp over tid, ved det å være i sammen og gjøre ulike saker i sammen.

Hvorfor skulle jeg være sammen med noen fordi jeg trenger dem? Jeg vil være sammen med noen fordi det gjør meg glad, fordi at han og jeg har noe sammen, som jeg ikke har med andre. Jeg trenger ikke disse tingene, men det vil sikkert gjøre livet bedre.

Ja, du føler deg ikke komplett uten en mann i ditt liv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Ja, jeg er enig med deg i det. Men det betyr allikevel ikke at du kan gjøre akkurat som du vil uten å ta noe hensyn til meg. Jeg vet ikke om du forstår dette?
Men, greia er at som regel tar man hensyn til hverandre i et forhold. Det er ikke vanlig (syns jeg) å prioritere mannlige venner fremfor kjæresten, det er ikke vanlig å dra hjem til en mannlig kompis og dele ei flaske vin - med bare han, og spesielt ikke hvis dette gjør kjærste usikker.

Jeg hadde ikke likt at min kjæreste tilbrakte mye tid alene sammen med kvinnelig vennine hjemme hos henne.

Men du drar dette alt for langt, virker det som. Enig med KateW, du kan ikke bestemme at jeg skal gi opp venner jeg har hatt hele livet for din skyld. For din skyld kan jeg la vær å være å gjøre de tingene jeg skrev lenger opp her.

Litt av poenget er at er vi sammen så får du en del av meg som ingen andre får. Da må du tørre å gi meg den makten du kaller det at jeg kan såre deg. Jeg gir jo deg akkurat den samme makten isåfall.

Og, ja jeg tror jeg er komplett uten en mann. Den rette mannen kan berike livet mitt. Men han gjør meg ikke komplett

Skrevet
Derimot er det litt irriterende at du har misforstått hva jeg har ment med prioritering i et forhold. Barna kommer ikke etter kjæresten - alle har samme høye prioritet - barna, dama og mannen i forholdet. Krystallklart nå eller?

Nei, faktisk ikke, Steinar. For:

Jo, selvfølgelig. Førsteprioritet må partneren ha og få. Alle andre (inklusive din mor) har lavere prioritet.

Ja, jeg er klar over at veldig mange prioriterer barna først, men det er fortsatt like feil å gjøre det. Barna skal vokse opp og ut av redet og klare seg selv så fort som bare mulig.

Hvis han prioriterer barnet foran deg, så prioriterer han feil. Du må ha høyest prioritet.

Hvor mange personligheter har du, egentlig? :klø:

Skrevet
Nettopp... Og at det finnes kvinner og menn som trives i forhold som du skisserer her tror jeg så gjerne.

Jeg personlig kan dog ikke tenke meg å være i et forhold hvor mannen ønsker at jeg skal ha sex med andre, men jeg vil på ingen måte fordømme eller skråblikke på folk som lever i slike forhold.

Jeg vet at mange av mine venninner syns mitt noe antikverte syn på mann og kvinneroller er rart, men de ser ikke skrått på meg av den grunn.

Selv om jeg ikke hadde tent på at dama har sex med andre ville jeg nok opplevd det som så mye verre å bli bedratt uten å vite om det at jeg likevel ville vurdert et åpent forhold. Tatt i betraktning hvor utbredt utroskap tross alt er. Hvis det er riktig at sannsynligheten for at kjæresten din er utro ligger mellom 40 og 76 % satser du ganske friskt hvis du krever og lover troskap - i hvert fall hvis du som meg opplever det som den største krenkelse du kan utsettes for å bli bedratt uten å få vite om det. La den ene flotte dama gå fra deg etter den andre mens din egen dame gir seg lystene i vold med andre menn. Da er det bedre å ha åpenhet om det og leve med en viss verdighet.

Skrevet
Og hvorfor vil du da allikevel ha en mann - fordi du allerede føler deg helt komplett da eller?

*snakker langsomt* Fordi han kan være med å gjøre livet mitt enda rikere, og jeg kan gjøre hans enda rikere. Kjærlighet og tosomhet er noe av det beste et menneske kan oppleve, det betyr dog ikke at man ikke kan ha et godt og rikt liv UTEN det.

Skrevet

Kanskje Steinar40 altså førti-tallet ikke har med alder å gjøre i det hele tatt!?!?!

:klaske:

Skrevet
La den ene flotte dama gå fra deg etter den andre mens din egen dame gir seg lystene i vold med andre menn. Da er det bedre å ha åpenhet om det og leve med en viss verdighet.

Så det er det du tenker på hvis du blir bedratt; alle damene du har gått glipp av. Vel, da har du egentlig ikke elsket dama, og da var det ikke noe tap. Så da var du heldig.

Skrevet
Selv om jeg ikke hadde tent på at dama har sex med andre ville jeg nok opplevd det som så mye verre å bli bedratt uten å vite om det at jeg likevel ville vurdert et åpent forhold. Tatt i betraktning hvor utbredt utroskap tross alt er. Hvis det er riktig at sannsynligheten for at kjæresten din er utro ligger mellom 40 og 76 % satser du ganske friskt hvis du krever og lover troskap - i hvert fall hvis du som meg opplever det som den største krenkelse du kan utsettes for å bli bedratt uten å få vite om det. La den ene flotte dama gå fra deg etter den andre mens din egen dame gir seg lystene i vold med andre menn. Da er det bedre å ha åpenhet om det og leve med en viss verdighet.

Jeg er blandt prosentandelen som velger å ikke være utro og setter meg selv så høyt at jeg ikke vil leve med en partner som er tro mot meg. Jeg vet at jeg ikke har mulighet for å vite dette 100%, men velger å stole på partneren og at han respekterer meg nok til å forteller meg det dersom forholdet ikke fungerer.

Vet at muligheten for å bli såret er der, men velger å stole på partner og håper han velger å stole på meg. Det er tross alt 30-60% mulighet for at han faktisk er tro i følge undersøkelsen.

Skrevet

Eller så kan man finne en mann som er enig i at utroskap ikke hører hjemme i et forhold.

Man kan bestrebe seg etter å gi ham det han trenger.

Pule ham til han ber om nåde, lage mat, ha givende samtaler med ham, lytte og backe. Skulle min partner være utro, vil jeg først søke og fortså hvorfor. Så ville jeg tatt stilling til hvordan vi skulle leve livet videre.

Skrevet

Eller så kan man finne en mann som er enig i at utroskap ikke hører hjemme i et forhold.

Man kan bestrebe seg etter å gi ham det han trenger.

Pule ham til han ber om nåde, lage mat, ha givende samtaler med ham, lytte og backe. Skulle min partner være utro, vil jeg først søke og fortså hvorfor. Så ville jeg tatt stilling til hvordan vi skulle leve livet videre.

Her forutsetter du jo at du får vite om det hvis det skjer. Hadde det vært slik at alle som blir bedratt får vite det, ville det stilt seg litt annerledes. Men i andre tråder her på KG har det jo kommet frem at en betydelig andel kvinner mener at det ikke bare er lov, men til og med moralsk rett å holde sin bedratte mann i uvitenhet. For ikke å påføre ham lidelse, hvis man mistenker at han kanskje ikke ville bli så lykkelig over å være bedratt. Og av hensyn til barna som kanskje kunne risikere at mamma og pappa går fra hverandre.

Skrevet

Jeg er blandt prosentandelen som velger å ikke være utro og setter meg selv så høyt at jeg ikke vil leve med en partner som er tro mot meg. Jeg vet at jeg ikke har mulighet for å vite dette 100%, men velger å stole på partneren og at han respekterer meg nok til å forteller meg det dersom forholdet ikke fungerer.

Vet at muligheten for å bli såret er der, men velger å stole på partner og håper han velger å stole på meg. Det er tross alt 30-60% mulighet for at han faktisk er tro i følge undersøkelsen.

Ja, ifølge undesøkelsen er det jo mellom 24 og 60% sannsynlighet for at kjæresten ikke skal bedra deg. Men man kan vel neppe se på folk om de tilhører gruppen som greier å holde seg på matten. De fleste som blir bedratt uten å få vite om det stoler nok på at den andre er tro.

Det jeg er mest redd for er ikke å bli såret, men å leve mitt liv i uvitenhet om at kjæresten har bedratt meg. Det er så mye verre og mer fornedrende enn å bli bedratt at jeg nok uansett ville vurdert et åpent forhold.

Skrevet
Her forutsetter du jo at du får vite om det hvis det skjer. Hadde det vært slik at alle som blir bedratt får vite det, ville det stilt seg litt annerledes. Men i andre tråder her på KG har det jo kommet frem at en betydelig andel kvinner mener at det ikke bare er lov, men til og med moralsk rett å holde sin bedratte mann i uvitenhet. For ikke å påføre ham lidelse, hvis man mistenker at han kanskje ikke ville bli så lykkelig over å være bedratt. Og av hensyn til barna som kanskje kunne risikere at mamma og pappa går fra hverandre.

Nå er ikke jeg en betydelig andel kvinner. Dersom jeg uttrykker meg i utroskapstråder, så følger jeg neppe de rådene/tankene du skisserer over.

Jeg er ikke naiv, men jeg velger å stole på min partner. Det er gjensidig tillit vi snakker om her, og som jeg har snakket om i tråden tidligere.

Jeg vet at utroskap forekommer, jeg har hatt mulighet til å være "den andre dama" flere ganger enn jeg ønsker å telle. I de situasjonene har jeg faktisk tatt lærdom, og prøvd å finne ut hva det er som gjør at menn gjerne vil ha sex med meg, hva savner de i forholdet, hva er spennende med meg og ikke med partner?

Jeg tror nøkkelen til å ha et godt samliv, er nettopp å kunne forstå, eller i det minste prøve å forstå den maskuline måten og tenke på. Hva mannen savner etter noen år, hva jeg faktisk kan gi ham og hva jeg ikke kan.

Skrevet
Men, greia er at som regel tar man hensyn til hverandre i et forhold. Det er ikke vanlig (syns jeg) å prioritere mannlige venner fremfor kjæresten, det er ikke vanlig å dra hjem til en mannlig kompis og dele ei flaske vin - med bare han, og spesielt ikke hvis dette gjør kjærste usikker.

Jeg hadde ikke likt at min kjæreste tilbrakte mye tid alene sammen med kvinnelig vennine hjemme hos henne.

Men du drar dette alt for langt, virker det som. Enig med KateW, du kan ikke bestemme at jeg skal gi opp venner jeg har hatt hele livet for din skyld. For din skyld kan jeg la vær å være å gjøre de tingene jeg skrev lenger opp her.

Litt av poenget er at er vi sammen så får du en del av meg som ingen andre får. Da må du tørre å gi meg den makten du kaller det at jeg kan såre deg. Jeg gir jo deg akkurat den samme makten isåfall.

Og, ja jeg tror jeg er komplett uten en mann. Den rette mannen kan berike livet mitt. Men han gjør meg ikke komplett

Egentlig syns jeg at du i det store og hele høres ut som ei fornuftig dame :)

Skrevet
Egentlig syns jeg at du i det store og hele høres ut som ei fornuftig dame :)

Ella og Steinar sitting in a tree, K- I - S - S - I - N - G!!!!!!!!!!!!!!!!

:ler:

Skrevet

Ja, det er det jeg mener også, en berikelse i livet.

Skrevet

Her blir jeg påminnet om hvor mye enklere det er å bare komme med tomt prat som ikke kan brukes direkte (skriftlig) mot deg senere. Da er det jo bare å si at du husker feil og det sa jeg aldri etc. ;) hehe

Førsteprioritet betyr i min verden omtrent det samme som høyeste prioritet eller samme høye prioritet om du vil.

At veldig mange prioriterer barna først mener jeg da fortsatt er feil å (alltid) gjøre ettersom alle i forholdet/kjernefamilien skal ha samme høye(ste) prioritet. Men det vil selvfølgelig avhenge av barnas alder og situasjonen.

Og jeg har altså bare en personlighet, men den er sikkert meget mangfoldig og kan se saker og ting på mange ulike måter :)

Skrevet
*snakker langsomt* Fordi han kan være med å gjøre livet mitt enda rikere, og jeg kan gjøre hans enda rikere. Kjærlighet og tosomhet er noe av det beste et menneske kan oppleve, det betyr dog ikke at man ikke kan ha et godt og rikt liv UTEN det.

Ja, jeg er enig med deg i det, men betyr ikke "han kan være med å gjøre livet mitt enda rikere" omtrent det samme som at du da føler deg komplett? Forutsatt at du allerede har dekket alle dine andre behov selvfølgelig.

Skrevet
Ja, jeg er enig med deg i det, men betyr ikke "han kan være med å gjøre livet mitt enda rikere" omtrent det samme som at du da føler deg komplett? Forutsatt at du allerede har dekket alle dine andre behov selvfølgelig.

Og jeg mener fortsatt at å berike ikke betyr at noe mangler fra før, men at det kan være fullt og komplett, og bli bedre på en måte du kanskje ikke var klar over på forhånd en gang.

Skrevet
Nå er ikke jeg en betydelig andel kvinner. Dersom jeg uttrykker meg i utroskapstråder, så følger jeg neppe de rådene/tankene du skisserer over.

Jeg er ikke naiv, men jeg velger å stole på min partner. Det er gjensidig tillit vi snakker om her, og som jeg har snakket om i tråden tidligere.

Jeg vet at utroskap forekommer, jeg har hatt mulighet til å være "den andre dama" flere ganger enn jeg ønsker å telle. I de situasjonene har jeg faktisk tatt lærdom, og prøvd å finne ut hva det er som gjør at menn gjerne vil ha sex med meg, hva savner de i forholdet, hva er spennende med meg og ikke med partner?

Jeg tror nøkkelen til å ha et godt samliv, er nettopp å kunne forstå, eller i det minste prøve å forstå den maskuline måten og tenke på. Hva mannen savner etter noen år, hva jeg faktisk kan gi ham og hva jeg ikke kan.

Og hva har du da kommet frem til?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...