Steinar40 Skrevet 11. september 2009 Forfatter #1221 Skrevet 11. september 2009 I et forhold har jeg aldri gitt mannen grunn til ikke å stole på meg. Igjen handler det om tillit og å tørre og stole på et annet menneske. I det å tørre, åpner man også opp for å bli såret, men det er det som er å være i et forhold og dele alt med den andre. Nettopp derfor gjør også sitt beste for ikke å såre den man elsker, iallefall ikke bevisst. Jeg liker ikke at noen har makten til å kunne såre meg.
Steinar40 Skrevet 11. september 2009 Forfatter #1222 Skrevet 11. september 2009 Ok, si da at hun sier at hun skal ut og treffe Maria, og de skal på en eller annen pub og ikke aner når hun kommer hjem. Får hun lov da? Eller må hun si til Maria at Steinar sier jeg må være hjemme klokka elleve? Eller hva om kameraten til Maria, Kristian dukket opp, må hun gå da? Nei, selvfølgelig ikke. Men jeg forventer at hun ringer meg og forklarer hvorfor hvis det blir unormalt sent.
Steinar40 Skrevet 11. september 2009 Forfatter #1223 Skrevet 11. september 2009 Det er der jeg tror du er litt begrepsforvirret, jeg Steinar. Noen mennesker er sjalu og kontrollerende, du tyder på å være ett av dem. Andre er det ikke. De fleste kan bli det i et forhold, men fordi de i utgangspunktet er trygge på seg selv og partner, kommuniserer bra, og vet hva de kan forholde seg til, så får ikke sjalusien slå rot. Den dukker mer opp og blir en sånn, hm, nå er jeg litt sjalu. Også går det over. Det er ikke en følelse som er konstant. I motsetning til det du beskriver. Jeg skrev kan bli sjalu. Jeg har aldri sagt at jeg går rundt å er konstant sjalu. Og jeg er helt enig med deg i at god kommunikasjon gjør at man føler seg trygg(ere).
Steinar40 Skrevet 11. september 2009 Forfatter #1224 Skrevet 11. september 2009 Selvsagt, for damer tjatrer jo bare. De har jo ikke noe fornuftig å snakke om. Men da har man jo oppskriften da, Steinar, på hvordan best mulig å føre deg bak lyset... Det er bare å si at det er ei venninne, så mister du interessen. Jeg snakket ikke om meg personlig. Damenes liv er meget interessant i mine øyne faktisk. Og ingen trenger noen oppskrift på å føre et annet menneske bak lyset - hvis man virkelig vil så er det lett, og det er det som er problemet.
Steinar40 Skrevet 11. september 2009 Forfatter #1225 Skrevet 11. september 2009 Jupp, så kan man pule rundt uten at Steinar finner ut av det. Som sagt, det er mye mulig at du er så naiv at du innbiller deg at utroskap bare er en myte, men det er faktisk ikke virkeligheten.
Gjest KateW Skrevet 11. september 2009 #1226 Skrevet 11. september 2009 Jeg liker ikke at noen har makten til å kunne såre meg. Der tror jeg faktisk du signerte din egen singeldom, Steinar. Hvis du er så redd for å bli såret at du må kontrollere partneren din, og hvem hun kan"leke" med, så er du kanskje ikke klar for å være i et forhold? Ved å gi seg selv hen til et annet menneske, mentalt, fysisk og følelsesmessig, så åpner du deg for å bli elsket og for å bli såret, det er en del av gamet.
Steinar40 Skrevet 11. september 2009 Forfatter #1227 Skrevet 11. september 2009 Jeg trenger heller ikke en mann, det er ikke sånn at jeg ikke er komplett før jeg finner mannen i mitt liv. Det er heller ikke sånn at jeg føler at jeg må ta den første og beste, fordi jeg må ha en mann i livet mitt. Det er mye man kan ha lyst på, men som man ikke trenger. Et forhold basert på at den ene trenger den andre, blir ujevnt. Jeg vil iallefall ikke være avhengig av partneren. Jeg velger han, fordi jeg vil ha han, og ingen andre. Ikke fordi jeg vil ha pengene hans eller en som kan løfte tunge ting for meg. Dermed vil du ikke ha en partner som trenger deg, men ei som vil være sammen med deg fordi hun har lyst. Ei som velger å være sammen med deg, istedet for at du skal bestemme hvem hun får lov å være sammen med. Og jo mer du prøver å kontrollere henne, jo mindre lyst får hun til å være sammen med deg. Hadde vi vært sammen, og du konstant skulle voktet over meg for å se om jeg var utro, hadde du vist at du ikke kjente meg, ikke stolte på meg og tydeligvis trodde at jeg totalt manglet selvkontroll. Hvorfor skulle jeg være sammen med en som tenker så dårlig om meg? Du må fortjene tillit fra et annet menneske. Du må (be)vise den først - i alt du sier og ikke minst med hele din oppførsel. Ellers ser jeg ikke noe galt i at man er mer eller mindre avhengig av hverandre. Det gjør bare forholdet sterkere. For hva skal du med noen som du egentlig ikke trenger?
Gjest KateW Skrevet 11. september 2009 #1228 Skrevet 11. september 2009 Som sagt, det er mye mulig at du er så naiv at du innbiller deg at utroskap bare er en myte, men det er faktisk ikke virkeligheten. Føler jeg gjentar meg selv til det uendelige her. Men det jeg prøver å si til deg er at dyr og mennesker i bur har mye større ønske om frihet enn de som allerede er fri. Så, ved å overbeskytte partner og ikke la henne få lov til noe, vil hun ofte prøve å gjøre seg fri, ved å for eksempel være utro, eller å lyve. Fordi du selv legger opp til det. Frihet under ansvar, rett og slett.
Gjest KateW Skrevet 11. september 2009 #1229 Skrevet 11. september 2009 Og ingen trenger noen oppskrift på å føre et annet menneske bak lyset - hvis man virkelig vil så er det lett, og det er det som er problemet. *med store bokstaver* Når man elsker noen, så vil man ikke ønske å føre dem bak lyset. Men folk som blir pålagt rigide regler av partner vil til slutt i desperasjon ofte begynne å juge, for å få noen øyeblikk i frihet.
Steinar40 Skrevet 11. september 2009 Forfatter #1230 Skrevet 11. september 2009 Jeg trenger heller ikke en mann, det er ikke sånn at jeg ikke er komplett før jeg finner mannen i mitt liv. Tror du på dette selv eller?
Gjest KateW Skrevet 11. september 2009 #1231 Skrevet 11. september 2009 Jeg skrev kan bli sjalu. Jeg har aldri sagt at jeg går rundt å er konstant sjalu. Og jeg er helt enig med deg i at god kommunikasjon gjør at man føler seg trygg(ere). Men jeg mistenker at det er nettopp det du gjør, gjennom de holdningene du har forfektet over flere og seksti sider her inne.
Gjest KateW Skrevet 11. september 2009 #1232 Skrevet 11. september 2009 Tror du på dette selv eller? Vet du, dersom man ikke kan være seg selv hundre prosent alene, så vil man aldri kunne være det sammen med noen heller.
Gjest KateW Skrevet 11. september 2009 #1233 Skrevet 11. september 2009 Nei, selvfølgelig ikke. Men jeg forventer at hun ringer meg og forklarer hvorfor hvis det blir unormalt sent. Hva er unormalt sent? Din eller hennes definisjon? Forøvrig, i et forhold hvor man bor sammen, så vil jeg, fordi jeg elsker partneren min gi beskjed om når jeg forventer å komme hjem. Men ikke fordi han forlanger det, men fordi jeg ønsker å fortelle ham det.
Cuckold Skrevet 11. september 2009 #1234 Skrevet 11. september 2009 Du blir veldig alene her, Steinar, men selv om jentene i denne tråden kan virke samstemte, er det et stort flertall av jentene i en annen tråd med beslektet tema som synes det er naturlig at en jente reagerer hvis kjæresten har mange jentevenner som han tilbringer tid med på tomansshånd, uten anstand: kjæresten har for mange venninner Selv tror jeg ikke nødvendigvis leilighet gjør tyv, et samfunn der man ikke kan stole på hverandre faller lett i stå og bli forferdelig korrupt og tungrodd, men når man stoler på folk kan man bli tatt ved nesen. Og når det gjelder utroskap tror jeg dessverre statistikkene er så stygge at man bør tenke seg om og vurdere hvor viktig det egentlig er å kreve dette. http://www.nrk.no/programmer/tv/schrodingers_katt/1.6214916 Doktorgradstudenten Geneviève Beaulieu-Pelletier ved Université de Montréal's Department of Psychology har undersøkt sannsynligheten for at par er utro. Hennes sjokkerende tall viser at sannsynligheten for at kjæresten din er utro ligger mellom 40 og 76 prosent. (Kilde: Nrk, Schrödingers katt) Slik jeg ser det er det mye mye verre om hun ligger med andre bak min rygg enn om hun ligger med andre med min velsignelse og jeg vet hva jeg har å forholde meg til.
Steinar40 Skrevet 11. september 2009 Forfatter #1235 Skrevet 11. september 2009 Der tror jeg faktisk du signerte din egen singeldom, Steinar. Hvis du er så redd for å bli såret at du må kontrollere partneren din, og hvem hun kan"leke" med, så er du kanskje ikke klar for å være i et forhold? Ved å gi seg selv hen til et annet menneske, mentalt, fysisk og følelsesmessig, så åpner du deg for å bli elsket og for å bli såret, det er en del av gamet. Jeg skrev at jeg ikke liker det. Jeg er mann. Men det betyr ikke at den rette dama ikke kan overbevise meg.
Steinar40 Skrevet 11. september 2009 Forfatter #1236 Skrevet 11. september 2009 Frihet under ansvar, rett og slett. Ja, jeg er enig med deg i det. Men det betyr allikevel ikke at du kan gjøre akkurat som du vil uten å ta noe hensyn til meg. Jeg vet ikke om du forstår dette?
Gjest KateW Skrevet 11. september 2009 #1237 Skrevet 11. september 2009 Cuckold, ikke gi Steinar blod på tann her. Mener du virkelig at dersom en kvinne IKKE får lov til å ha kamerater så er det MINDRE sjanse for at hun er utro? At det er mindre sjanse for at hun er utro om hun går på byen med en venninnegjeng, eller om hun drikker kaffe med en kamerat etter jobben? Og mener du at ved å gi partneren så rigide regler at hun sitter hjemme hver kveld, med mindre det er med partneren da får hun lov til å gå ut, ikke drar noe sted uten partneren og må referere telefonsamtaler og sms'er til partneren, så vil dette være grunnlaget for et sunt forhold hvor man elsker hverandre? Mulig det siste vil forhindre utroskap, men hvem vil, med hånda på hjertet ønske å leve slik? Utenom Steinar? Gjennom tidligere tråder har du også fortalt at du TENNER på at partner har hatt/har sex med andre menn. Tror neppe det er Steinars virkelighet.
Steinar40 Skrevet 11. september 2009 Forfatter #1238 Skrevet 11. september 2009 Hva er unormalt sent? Din eller hennes definisjon? Med vår felles definisjon. Som vi har en felles forståelse av. Samarbeide og kommunikasjon!
Gjest KateW Skrevet 11. september 2009 #1239 Skrevet 11. september 2009 Ja, jeg er enig med deg i det. Men det betyr allikevel ikke at du kan gjøre akkurat som du vil uten å ta noe hensyn til meg. Jeg vet ikke om du forstår dette? DET HAR JEG HELLER ALDRI SAGT! ALDRI!!!! Jeg har sagt ad infinitum at jeg tar hensyn til og elsker partneren min. At jeg elsker å tilbringe tid sammen med ham, at jeg stoler på ham og bare vil være god med ham. Det eneste jeg har sagt er at han ikke kan bestemme at jeg ikke kan være sammen med venner jeg har hatt hele livet. Og at jeg ikke vil bestemme det samme over ham.
Gjest KateW Skrevet 11. september 2009 #1240 Skrevet 11. september 2009 Jeg skrev at jeg ikke liker det. Jeg er mann. Men det betyr ikke at den rette dama ikke kan overbevise meg. Tror hun skal slite med det, gitt...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå