Gå til innhold

Kvinne og mann - bare kompiser

Fremhevede innlegg

Skrevet
Men vi ønsker evt. en mann for vår egen skyld - fordi vi vil ha en å elske/en som elsker oss, en som er der for oss, som bryr seg om oss og som vi kan bry oss om osv.

:Nikke: Vi ikke ha menn for å klare oss i hverdagen, men de er nå kjekke å være sammen med da. Og aller kjekkest er det jo hvis man finner en helt spesiell en som kommer i kategorien LilleBille beskriver. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Nope. Jeg tror det ikke. Jeg er kvinne og jeg verken trenger eller vil ha en mann med slike holdninger som Steinar forfekter. Ergo gjelder ikke Steinars forestillinger for alle kvinner. Jeg har inntrykk av at jeg har enkelte meningsfeller i denne tråden, så med mindre de tuller alle sammen så er Steinars viten om kvinner i beste fall noget ufullstendig.

Jeg tror nok inntrykket ditt om meningsfeller stemmer ganske godt, og noget ufullstendig er vel en pen måte å si det på.

Skrevet
:Nikke: Vi ikke ha menn for å klare oss i hverdagen, men de er nå kjekke å være sammen med da.

:Nikke: - og de kan også brukes til så mangt - tom som venner....

Gjest Gjest_Guri_*
Skrevet
Hvordan har dere tid til dette på dagtid lenge etter at ferien er over? Dere jobber jo?!

Hvordan kan du være så skråsikker på når alle andre har ferie?

Skrevet
Javel. Men er du helt sikker på at du oppfører deg på en måte så han stoler like mye på deg? Han er ikke deg. Det hjelper altså ikke hvor bra du selv syns du oppfører deg hvis han ikke mener det samme.

I et forhold har jeg aldri gitt mannen grunn til ikke å stole på meg. Igjen handler det om tillit og å tørre og stole på et annet menneske.

I det å tørre, åpner man også opp for å bli såret, men det er det som er å være i et forhold og dele alt med den andre. Nettopp derfor gjør også sitt beste for ikke å såre den man elsker, iallefall ikke bevisst.

Skrevet
Jeg ville selvfølgelig vite hvor hun skulle, med hvem og når hun kommer hjem.

Og hvis jeg ikke var opptatt med noe annet, og jeg hørte hun fikk en SMS, så hadde jeg sikkert spurt hvem det var fra og hva det står. Ser ikke noe galt i det.

Ok, si da at hun sier at hun skal ut og treffe Maria, og de skal på en eller annen pub og ikke aner når hun kommer hjem. Får hun lov da?

Eller må hun si til Maria at Steinar sier jeg må være hjemme klokka elleve?

Eller hva om kameraten til Maria, Kristian dukket opp, må hun gå da?

Skrevet
Og hva har denne definisjonen å gjøre med hva det å "eie hverandre" betyr i ekte kjærlighet?

Ingenting, fordi man IKKE eier hverandre i ekte kjærlighet. Det er det LilleBille forsøker, uten hell, ser jeg å forklare deg.

Gjest Gjest_fix_*
Skrevet
Ok, si da at hun sier at hun skal ut og treffe Maria, og de skal på en eller annen pub og ikke aner når hun kommer hjem. Får hun lov da?

Eller må hun si til Maria at Steinar sier jeg må være hjemme klokka elleve?

Eller hva om kameraten til Maria, Kristian dukket opp, må hun gå da?

Det er vel der skoen trykker. Tørre å legge hjertet på hoggestabben.

Skrevet
Alle kan bli sjalu i ekte kjærlighet. Hvis ikke, så er du enten ikke normal eller så har du aldri opplevd virkelig kjærlighet.

Det er der jeg tror du er litt begrepsforvirret, jeg Steinar. Noen mennesker er sjalu og kontrollerende, du tyder på å være ett av dem.

Andre er det ikke.

De fleste kan bli det i et forhold, men fordi de i utgangspunktet er trygge på seg selv og partner, kommuniserer bra, og vet hva de kan forholde seg til, så får ikke sjalusien slå rot. Den dukker mer opp og blir en sånn, hm, nå er jeg litt sjalu. Også går det over.

Det er ikke en følelse som er konstant. I motsetning til det du beskriver.

Skrevet
Tja, det skal du nok ikke stole altfor mye på du ;) hehe

Men sannsynligvis har han omtrent null eller mindre interesse av hva dere måtte tjatre om.

Og hadde dama mi sagt at det er bare fra den venninna, og at det er noe personlig, så hadde jeg sikkert ikke maset noe mer med det.

Selvsagt, for damer tjatrer jo bare. De har jo ikke noe fornuftig å snakke om.

Men da har man jo oppskriften da, Steinar, på hvordan best mulig å føre deg bak lyset... Det er bare å si at det er ei venninne, så mister du interessen. :fnise:

Skrevet
Hvem har rett på monopol på den definisjonen?

Folk har ulike oppfatninger av kjærlighet. Visste du ikke det?

Du får ta en titt på den definisjonen LilleBille skrev. Så tror jeg du ser at svaret gir seg selv.

Skrevet
Jeg tror det oppsummerer Steinar40 ganske bra! Enkelheten lenge leve :kul:

Du og Guri er mine nye heltinner! :ler:

Skrevet
Selvsagt, for damer tjatrer jo bare. De har jo ikke noe fornuftig å snakke om.

Men da har man jo oppskriften da, Steinar, på hvordan best mulig å føre deg bak lyset... Det er bare å si at det er ei venninne, så mister du interessen. :fnise:

Ja, det er bare å lagre alle guttevennene på navnene Sofie, Vigdis og Klara, så går alt bra. :danser:

Skrevet
Det er vel der skoen trykker. Tørre å legge hjertet på hoggestabben.

Redd for det, men når man tør så ser man hvor fint det faktisk KAN være. Å dele livet med noen.

Skrevet
Ja, det er bare å lagre alle guttevennene på navnene Sofie, Vigdis og Klara, så går alt bra. :danser:

Jupp, så kan man pule rundt uten at Steinar finner ut av det.

Skrevet
Så det du egentlig sier er at du ikke trenger noen mann?
Jeg trenger heller ikke en mann, det er ikke sånn at jeg ikke er komplett før jeg finner mannen i mitt liv. Det er heller ikke sånn at jeg føler at jeg må ta den første og beste, fordi jeg må ha en mann i livet mitt.

Det er mye man kan ha lyst på, men som man ikke trenger. Et forhold basert på at den ene trenger den andre, blir ujevnt. Jeg vil iallefall ikke være avhengig av partneren. Jeg velger han, fordi jeg vil ha han, og ingen andre. Ikke fordi jeg vil ha pengene hans eller en som kan løfte tunge ting for meg.

Dermed vil du ikke ha en partner som trenger deg, men ei som vil være sammen med deg fordi hun har lyst. Ei som velger å være sammen med deg, istedet for at du skal bestemme hvem hun får lov å være sammen med. Og jo mer du prøver å kontrollere henne, jo mindre lyst får hun til å være sammen med deg.

Hadde vi vært sammen, og du konstant skulle voktet over meg for å se om jeg var utro, hadde du vist at du ikke kjente meg, ikke stolte på meg og tydeligvis trodde at jeg totalt manglet selvkontroll. Hvorfor skulle jeg være sammen med en som tenker så dårlig om meg?

Skrevet
Veldig bra beskrevet Ella

Signerer

Takk! :biggrin:

Skrevet
:Nikke: - og de kan også brukes til så mangt - tom som venner....

Brukes? Og dere klager på meg ....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...