Gå til innhold

Kvinne og mann - bare kompiser

Fremhevede innlegg

Skrevet
Saken er at å stole blindt på noen er ikke det samme som å kjenne personen så godt at man vet han er sammen med meg fordi han faktisk vil, og ikke trenger andre damer for å dekke andre behov. Det er en selvfølge når man har et forhold at den grunnleggende tilliten ligger der. Det er ikke det samme som blind tillit.

I det du skriver her, er jeg helt enig med deg :)

Men det lønner seg ikke å være dum - og blind tillit er dumt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Du sier hele tiden at du bryr deg om dama di. Her sier du at du gir totalt f*** i hva hun måtte snakke om.

Selvmotsigende? Steinar? Nehh.. Aldri.

Dessuten så viser du nok en gang hva du mener om kvinner som en gruppe..

Her antok jeg bare at det er sannsynlig at samboeren til venninna til den "Gjesten" som la inn det refererte innlegget - at han har null eller mindre interesse.

Jeg mente overhode ikke meg selv personlig.

Tror du jeg var her hvis kvinners syn på saker og ting var meg totalt uvedkommende eller?

Gjest Gjest_Guri_*
Skrevet
I det du skriver her, er jeg helt enig med deg :)

Men det lønner seg ikke å være dum - og blind tillit er dumt.

Jeg synes kirsebær er så godt jeg.

Skrevet

Til Steinar40: hvor mange timer per dag tilbringer du på kvinneguidens forum?

Spør av ren nysgjerrighet :skravle:

Gjest Gjest_Guri_*
Skrevet
Her antok jeg bare at det er sannsynlig at samboeren til venninna til den "Gjesten" som la inn det refererte innlegget - at han har null eller mindre interesse.

Tror du jeg var her hvis kvinners syn på saker og ting var meg totalt uvedkommende eller?

Ja. Eneste grunnen til at du bryr deg hvis det omhandler deg.

Når dét er sagt snakket jeg om dama di, ikke kvinner generelt.

Gjest Gjest_Naomi_*
Skrevet
Nei, jeg ror ikke i det hele tatt faktisk.

Har du ikke erfaringer fra forhold?

Hvorfor smiler og ler du i alle innleggene?

Hvorfor blander du begreper og ikke helt ser betydningen?

Skrevet
Til Steinar40: hvor mange timer per dag tilbringer du på kvinneguidens forum?

Spør av ren nysgjerrighet :skravle:

Hvordan har dere tid til dette på dagtid lenge etter at ferien er over? Dere jobber jo?!

Gjest Gjest_Brita_*
Skrevet
Det trenger man faktisk ikke, for det hører ikke hjemme i ekte kjærlighet å eie noen.

Hvem har rett på monopol på den definisjonen?

Folk har ulike oppfatninger av kjærlighet. Visste du ikke det?

Skrevet

hvorfor gidde å svare mer...?

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
Ei (normal) kvinne trenger en sterk mann. En som kan beskytte henne, ta seg godt av henne og hennes barn, være glad i henne og ikke minst vise henne det.

Er man virkelig glad i dama, så lar man henne ikke gjøre akkurat som hun vil. Da bryr man seg rett og slett ikke. Mange menn gjør nettopp denne feilen.

"Normal kvinne"? Ein definisjon på normal som kjem frå ein mann som har, i 2009, så til dei grader unormale synspunkt på kva det eigentleg vil seie å vere i eit forhald mellom to vaksne likeverdige menneske er ikkje mykje verdt i mi oppfatning. Kva i alle dagar gjer du for å hindre ho i å gjere akkurat som ho vil? Kan du fortelje ho korleis du føler det? Ja. Kan du velge å gå i frå ho om ho likevel held fram å gjere som ho vil? Ja. Kan du gjere særleg mykje meir? Nei.Synd for deg at du lever i ei tid og ein kultur der det å sjå på partneren sin som sin eigedom er håplaust utdatert, og der kyskheitsbelter og kvinner som er heilt avhengige av mannen sin økonomisk er utdatert. For dette er seriøst noko av det største tullet eg har høyrt.

Skrevet
Hvordan har dere tid til dette på dagtid lenge etter at ferien er over? Dere jobber jo?!

Jeg går ut fra det er en del uføre eller arbeidsløse som henger her...

Skrevet

Så dårlig som ferieværet var i år så trenger jeg mer ferie!

Men jeg jobber faktisk veldig effektivt når jeg først jobber.

Så ingen grunn til bekymring.

Skrevet
Hvorfor blander du begreper og ikke helt ser betydningen?

Hva tenker du på spesielt?

Skrevet
"Normal kvinne"? Ein definisjon på normal som kjem frå ein mann som har, i 2009, så til dei grader unormale synspunkt på kva det eigentleg vil seie å vere i eit forhald mellom to vaksne likeverdige menneske er ikkje mykje verdt i mi oppfatning. Kva i alle dagar gjer du for å hindre ho i å gjere akkurat som ho vil? Kan du fortelje ho korleis du føler det? Ja. Kan du velge å gå i frå ho om ho likevel held fram å gjere som ho vil? Ja. Kan du gjere særleg mykje meir? Nei.Synd for deg at du lever i ei tid og ein kultur der det å sjå på partneren sin som sin eigedom er håplaust utdatert, og der kyskheitsbelter og kvinner som er heilt avhengige av mannen sin økonomisk er utdatert. For dette er seriøst noko av det største tullet eg har høyrt.

Så det du egentlig sier er at du ikke trenger noen mann?

Skrevet
Så det du egentlig sier er at du ikke trenger noen mann?

Vi trenger ofte ikke menn i den gammeldagse forståelsen av det.

Veldig mange av oss er økonomisk uavhengige og oppegående nok til å klare oss selv.

Men vi ønsker evt. en mann for vår egen skyld - fordi vi vil ha en å elske/en som elsker oss, en som er der for oss, som bryr seg om oss og som vi kan bry oss om osv.

Skrevet
Vi trenger ofte ikke menn i den gammeldagse forståelsen av det.

Veldig mange av oss er økonomisk uavhengige og oppegående nok til å klare oss selv.

Men vi ønsker evt. en mann for vår egen skyld - fordi vi vil ha en å elske/en som elsker oss, en som er der for oss, som bryr seg om oss og som vi kan bry oss om osv.

Ja, sånn ser jeg det som mann også. Så der er vi nok omtrent likestilte i dag.

Men det er jo ikke alle kvinner som har det slik da. Noen er fortsatt mer eller mindre avhengig av en mann pga økonomi etc. Om det da er noen stor katastrofe er vel en annen sak .....

Skrevet
Ja, sånn ser jeg det som mann også. Så der er vi nok omtrent likestilte i dag.

Men det er jo ikke alle kvinner som har det slik da. Noen er fortsatt mer eller mindre avhengig av en mann pga økonomi etc. Om det da er noen stor katastrofe er vel en annen sak .....

Det er sant...veldig mange kvinner tjener veldig lite og vesentlig mindre enn mannen, da hun gjernre har dårligere betalt enn han og dårligere jobber.

<mange norske damer tror de klarer seg selv men de er like avhengig av mannen nå som før.

Likestilling er et tulle begrep!

Skrevet (endret)
Ingenting.

BINGO!

Jeg tror det oppsummerer Steinar40 ganske bra! Enkelheten lenge leve :kul:

Endret av Photobscura
Skrevet
Jeg tror det oppsummerer Steinar40 ganske bra! Enkelheten lenge leve :kul:

Det enkle er det beste vettu.

Skrevet
Er det noen som tror at Steinar vet hva kvinner trenger og vil ha??

Nope. Jeg tror det ikke. Jeg er kvinne og jeg verken trenger eller vil ha en mann med slike holdninger som Steinar forfekter. Ergo gjelder ikke Steinars forestillinger for alle kvinner. Jeg har inntrykk av at jeg har enkelte meningsfeller i denne tråden, så med mindre de tuller alle sammen så er Steinars viten om kvinner i beste fall noget ufullstendig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...