LilleBille Skrevet 10. september 2009 #1161 Skrevet 10. september 2009 Under min definisjon av å "eie" så hører det absolutt hjemme i ekte kjærlighet. Definisjon av EIE: eie I eie -t (av II eie) 1 besittelse ha i sitt e- / bildet er i privat e- / få noe til odel og e- 2 eiendom smykket er mitt dyreste e- / hele folkets e- II eie v3 el. -et, -et el. åtte, ått (norr eiga, besl med egen) 1 ha i besittelse å e- er å forvalte verdier / ingen kan e- et annet menneske / alt jeg e-r og har / e- gods og gull / hvem e-r hunden? / selge alt en e-r / ikke e- nåla i veggen ikke eie noe 2 ha for hånden, sitte inne med jeg e-r ikke mat i huset / ikke e- skam i livet 3 ha, få e- fred
Steinar40 Skrevet 10. september 2009 Forfatter #1162 Skrevet 10. september 2009 Synes du sa i stad at vi ikke så deg som den du egentlig var jeg, og at førsteinntrykket er feil. Hum... Ja, ettersom du/dere ikke kan se hele meg her - hverken fysiologisk eller min personlighet - så kan dere heller ikke se meg som den jeg egentlig er. Og det samme gjelder jo for meg når det gjelder dere også. Helt normalt i denne begrensende settingen. Derfor blir også inntrykket mer eller mindre feil. Og IRL er alltid første inntrykket feil forøvrig. Så det er ikke noe enklere der
Gjest Gjest_Guri_* Skrevet 10. september 2009 #1163 Skrevet 10. september 2009 Javel. Men er du helt sikker på at du oppfører deg på en måte så han stoler like mye på deg? Han er ikke deg. Det hjelper altså ikke hvor bra du selv syns du oppfører deg hvis han ikke mener det samme. La oss si at dama di ikke har noen mannlige kompiser da. Men likevel er hun ute og treffer venninner kanskje to og tre ganger i uka. Kanskje de også finner ut at de skal reise bort sammen. Vil du da stole på at det er en venninne hun treffer, eller vil du (iallefall en liten del av deg) mistenke at det er en mann? Og hva når hun får tekstmeldinger, kommer du til å krible etter å sjekke hvem det er fra?
Steinar40 Skrevet 10. september 2009 Forfatter #1164 Skrevet 10. september 2009 Definisjon av EIE: eie I eie -t (av II eie) 1 besittelse ha i sitt e- / bildet er i privat e- / få noe til odel og e- 2 eiendom smykket er mitt dyreste e- / hele folkets e- II eie v3 el. -et, -et el. åtte, ått (norr eiga, besl med egen) 1 ha i besittelse å e- er å forvalte verdier / ingen kan e- et annet menneske / alt jeg e-r og har / e- gods og gull / hvem e-r hunden? / selge alt en e-r / ikke e- nåla i veggen ikke eie noe 2 ha for hånden, sitte inne med jeg e-r ikke mat i huset / ikke e- skam i livet 3 ha, få e- fred Og hva har denne definisjonen å gjøre med hva det å "eie hverandre" betyr i ekte kjærlighet? Det som passer best er da å forvalte verdier syns jeg
Gjest Gjest_Guri_* Skrevet 10. september 2009 #1165 Skrevet 10. september 2009 Under min definisjon av å "eie" så hører det absolutt hjemme i ekte kjærlighet. Jeg tror du er sjalu, Steinar. Derfor denne usikkerheten og nedlatende holdningen til kvinner. Tanken på at hun kan treffe noen annen gjør deg usikker og sjalu på hvem som helst. Er det ikke bedre å vite at dama di er sammen med deg fordi hun velger det? Eller synes du det er bekreftelse at hun blir hos deg fordi du tvinger henne?
Gjest Gjest_helena_* Skrevet 10. september 2009 #1166 Skrevet 10. september 2009 Jeg er en jente som ikke har noen mannlige kompiser. Ikke fordi jeg har noe imot det, men det har bare ikke blitt slik. Likevel kunne jeg aldri hatt en mann med samme mening som Steinar om dette. En mann som vil eie dama er uinteressant. Når jeg møter en ny mann må jeg huske å spørre hva han mener om dette temaet. En bra test.
Gjest Gjest Skrevet 10. september 2009 #1167 Skrevet 10. september 2009 Jeg tror du er sjalu, Steinar. Derfor denne usikkerheten og nedlatende holdningen til kvinner. Tanken på at hun kan treffe noen annen gjør deg usikker og sjalu på hvem som helst. Steinar er et kontrollmenneske kan vi iallfall slå fast. Den som vil kontrollere er usikker og vil ikke erkjenne sin sårbarhet.
Steinar40 Skrevet 10. september 2009 Forfatter #1168 Skrevet 10. september 2009 La oss si at dama di ikke har noen mannlige kompiser da. Men likevel er hun ute og treffer venninner kanskje to og tre ganger i uka. Kanskje de også finner ut at de skal reise bort sammen. Vil du da stole på at det er en venninne hun treffer, eller vil du (iallefall en liten del av deg) mistenke at det er en mann? Og hva når hun får tekstmeldinger, kommer du til å krible etter å sjekke hvem det er fra? Tja, hvis ingenting i oppførselen hennes var merkelig så ville jeg sikkert gå utifra det. Jeg ville selvfølgelig vite hvor hun skulle, med hvem og når hun kommer hjem. Og hvis jeg ikke var opptatt med noe annet, og jeg hørte hun fikk en SMS, så hadde jeg sikkert spurt hvem det var fra og hva det står. Ser ikke noe galt i det.
Steinar40 Skrevet 10. september 2009 Forfatter #1169 Skrevet 10. september 2009 Jeg tror du er sjalu, Steinar. Derfor denne usikkerheten og nedlatende holdningen til kvinner. Tanken på at hun kan treffe noen annen gjør deg usikker og sjalu på hvem som helst. Er det ikke bedre å vite at dama di er sammen med deg fordi hun velger det? Eller synes du det er bekreftelse at hun blir hos deg fordi du tvinger henne? Alle kan bli sjalu i ekte kjærlighet. Hvis ikke, så er du enten ikke normal eller så har du aldri opplevd virkelig kjærlighet. Og jeg har som sagt tidligere, ingen interesse av å tvinge noen til å være i sammen med meg.
Gjest Gjest Skrevet 10. september 2009 #1170 Skrevet 10. september 2009 Og hva har denne definisjonen å gjøre med hva det å "eie hverandre" betyr i ekte kjærlighet? Det som passer best er da å forvalte verdier syns jeg Du kan da ikke forvente å bli forstått når du bruker ett selvutviklet vokabular. Spade, nei det betyr noe man henger opp bilder på veggen med det. Jeg har selv brukt en spade til å slå inn en spiker med så dette må stemme. Det er greit om du føler deg misforstått, da bør du gå tilbake for å se hvor du har formulert deg feil i forhold til det du mener. Bruk gjerne ord som har samme mening for andfre som de har for deg. Dersom du ikke føler deg misforstått så fortsett å argumenter for ditt synspunkt, men stå for det du sier.
Gjest Gjest Skrevet 10. september 2009 #1171 Skrevet 10. september 2009 Og hvis jeg ikke var opptatt med noe annet, og jeg hørte hun fikk en SMS, så hadde jeg sikkert spurt hvem det var fra og hva det står. Ser ikke noe galt i det. He he. Så hvis jeg sender en sms til min venninne, så er det naturlig at hun deler den med samboeren? Vet du, så lave tanker har jeg heldigvis ikke om min venninne. Jeg stoler på at hun holder våre private samtaleemner mellom oss.
Steinar40 Skrevet 10. september 2009 Forfatter #1172 Skrevet 10. september 2009 Jeg er en jente som ikke har noen mannlige kompiser. Ikke fordi jeg har noe imot det, men det har bare ikke blitt slik. Likevel kunne jeg aldri hatt en mann med samme mening som Steinar om dette. En mann som vil eie dama er uinteressant. Når jeg møter en ny mann må jeg huske å spørre hva han mener om dette temaet. En bra test. Det hjelper deg ingenting å spørre om det er jeg redd. Det merker du ikke IRL før det er for sent uansett. Folk juger heller - that's life.
Steinar40 Skrevet 10. september 2009 Forfatter #1173 Skrevet 10. september 2009 Steinar er et kontrollmenneske kan vi iallfall slå fast. Den som vil kontrollere er usikker og vil ikke erkjenne sin sårbarhet. Jeg er ikke naiv og tror ikke på blind tillit. Det kalles sunn fornuft faktisk. En del her som burde prøve det en gang hehe
Gjest Gjest_Guri_* Skrevet 10. september 2009 #1174 Skrevet 10. september 2009 Tja, hvis ingenting i oppførselen hennes var merkelig så ville jeg sikkert gå utifra det. Jeg ville selvfølgelig vite hvor hun skulle, med hvem og når hun kommer hjem. Og hvis jeg ikke var opptatt med noe annet, og jeg hørte hun fikk en SMS, så hadde jeg sikkert spurt hvem det var fra og hva det står. Ser ikke noe galt i det. Det overrasket meg ikke at du skulle svare det..
Steinar40 Skrevet 10. september 2009 Forfatter #1175 Skrevet 10. september 2009 Du kan da ikke forvente å bli forstått når du bruker ett selvutviklet vokabular. Spade, nei det betyr noe man henger opp bilder på veggen med det. Jeg har selv brukt en spade til å slå inn en spiker med så dette må stemme. Det er greit om du føler deg misforstått, da bør du gå tilbake for å se hvor du har formulert deg feil i forhold til det du mener. Bruk gjerne ord som har samme mening for andfre som de har for deg. Dersom du ikke føler deg misforstått så fortsett å argumenter for ditt synspunkt, men stå for det du sier. Og hvor står jeg ikke for det jeg sier?
Gjest Gjest_Guri_* Skrevet 10. september 2009 #1176 Skrevet 10. september 2009 Jeg er ikke naiv og tror ikke på blind tillit. Det kalles sunn fornuft faktisk. En del her som burde prøve det en gang hehe Saken er at å stole blindt på noen er ikke det samme som å kjenne personen så godt at man vet han er sammen med meg fordi han faktisk vil, og ikke trenger andre damer for å dekke andre behov. Det er en selvfølge når man har et forhold at den grunnleggende tilliten ligger der. Det er ikke det samme som blind tillit.
Steinar40 Skrevet 10. september 2009 Forfatter #1177 Skrevet 10. september 2009 He he. Så hvis jeg sender en sms til min venninne, så er det naturlig at hun deler den med samboeren? Vet du, så lave tanker har jeg heldigvis ikke om min venninne. Jeg stoler på at hun holder våre private samtaleemner mellom oss. Tja, det skal du nok ikke stole altfor mye på du hehe Men sannsynligvis har han omtrent null eller mindre interesse av hva dere måtte tjatre om. Og hadde dama mi sagt at det er bare fra den venninna, og at det er noe personlig, så hadde jeg sikkert ikke maset noe mer med det.
Gjest Gjest_Guri_* Skrevet 10. september 2009 #1178 Skrevet 10. september 2009 Og hvor står jeg ikke for det jeg sier? Hvor? Hvor?! Hallo, mann....
Steinar40 Skrevet 10. september 2009 Forfatter #1179 Skrevet 10. september 2009 Det overrasket meg ikke at du skulle svare det.. Du overrasket ikke akkurat meg heller
Gjest Gjest_Guri_* Skrevet 10. september 2009 #1180 Skrevet 10. september 2009 Tja, det skal du nok ikke stole altfor mye på du hehe Men sannsynligvis har han omtrent null eller mindre interesse av hva dere måtte tjatre om. Og hadde dama mi sagt at det er bare fra den venninna, og at det er noe personlig, så hadde jeg sikkert ikke maset noe mer med det. Du sier hele tiden at du bryr deg om dama di. Her sier du at du gir totalt f*** i hva hun måtte snakke om. Selvmotsigende? Steinar? Nehh.. Aldri. Dessuten så viser du nok en gang hva du mener om kvinner som en gruppe..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå