Gå til innhold

Kvinne og mann - bare kompiser

Fremhevede innlegg

Skrevet
En tøffel er en fyr som ikke har noen meninger selv og lar dama bestemme alt selv.

Og stort sett bryr han seg ikke noe om det heller.

En tøffel er en som lar dama ta alle beslutninger på vegne av seg selv.

En tøfflette som du ønsker lar mannen ta alle beslutninger på vegne av seg.

I ett balansert forhold tar man beslutninger på vegne av seg selv, men man tar hensyn til den andre part i beslutningsprossesen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Det jeg har skrevet, det er faktisk at hun eier meg også. Vi eier hverandre som må være helt normalt i et ekte kjærlighetsforhold.

Men det overser du/dere glatt ......

Ikke oversett, nei. Har dog ikke fått det med meg, innimellom alle begrepene om bruksrett og eiendomsrett og fri tilgang.

Men jeg er ikke enig, jeg vil ikke EIE mannen min, på samme måte som at han ikke eier meg-

Jeg vil elske, ære, respektere, stelle for, gi frokost på senga til og være glad i, men eie ham har jeg ingen interesse av.

Skrevet
Ja, nå kan det faktisk være at du begynner å nærme deg sannheten her faktisk.

Du vil gjøre som du vil. Det fungerer ikke i et forhold.

Vi har skjønt det nå Steinar at du mener at når damer gjør som de vil, så fukner det ikke i et forhold.

Jeg brukte DIN definisjon på en tøffel lenger over her.

Jeg vil ha en mann som er trygg på seg selv og som jeg har respekt for.

Skrevet
Hvis du virkelig tror at inntrykket du har fått av meg her, er hvordan jeg er i virkeligheten, da er du som "går på noe" er jeg redd.

Hvorfor nevner du da at du er ærlig??

Skrevet (endret)
En tøffel er en som lar dama ta alle beslutninger på vegne av seg selv.

En tøfflette som du ønsker lar mannen ta alle beslutninger på vegne av seg.

I ett balansert forhold tar man beslutninger på vegne av seg selv, men man tar hensyn til den andre part i beslutningsprossesen.

Ja, på godt norsk heter det å samarbeide og vise hensyn.

Og jeg har forøvrig ikke sagt noe om at jeg ønsker meg en "tøfflette".

Endret av Steinar40
Skrevet
Ikke oversett, nei. Har dog ikke fått det med meg, innimellom alle begrepene om bruksrett og eiendomsrett og fri tilgang.

Men jeg er ikke enig, jeg vil ikke EIE mannen min, på samme måte som at han ikke eier meg-

Jeg vil elske, ære, respektere, stelle for, gi frokost på senga til og være glad i, men eie ham har jeg ingen interesse av.

Åpenbart må man også definere hva det å "eie" egentlig betyr i kjærlighet.

Skrevet
Vi har skjønt det nå Steinar at du mener at når damer gjør som de vil, så fukner det ikke i et forhold.

Igjen så misforstår du.

Det funker ikke når dama gjør som hun vil uten å ta hensyn til meg også. Hva forstår du ikke med det?

Og det funker ikke hvis jeg gjør som jeg vil uten å ta hensyn til deg heller.

Skrevet
En tøffel er en fyr som ikke har noen meninger selv og lar dama bestemme alt selv.

Og stort sett bryr han seg ikke noe om det heller.

Du må lese hvordan du formulere deg:

En tøffel er en som lar damen bestemme alt selv.

Selvfølgelig skal både mannen og damen bestemme alt selv, uten at noen av dem blir tøffler. Man skal kunne diskutere, komme til enighet osv. Men tvangsmakt har ingenting i ett forhold å gjøre.

Det er derfor man leter etter en parner som har de riktige verdien, fordi man ikke kan bestemme hva den andre personen gjør. Men man kan velge om man vil være sammen med en person som utfører handlinger som er i strid med det vi ønsker av ett forhold.

Skrevet
Åpenbart må man også definere hva det å "eie" egentlig betyr i kjærlighet.

Det trenger man faktisk ikke, for det hører ikke hjemme i ekte kjærlighet å eie noen.

Skrevet

Dette skrev du, Steinar.

Du vil gjøre som du vil. Det fungerer ikke i et forhold.

For det første så har jeg aldri sagt at jeg vil gjøre det JEG vil, jeg vil gjøre det som er best for forholdet.

Derfor behøver ikke mannen i forholdet BESTEMME over meg, han må stole på at jeg har forholdet vårt på førsteplass, på samme måte som jeg stoler på at han har det samme.

Å ha venner av motsatt kjønn, betyr IKKE at man er utro og gjør som man vil.

Skrevet
Hvorfor nevner du da at du er ærlig??

Fordi at jeg er ærlig. I hovedsak er jeg mye mer ærlig (åpen) her enn jeg er (og kan være) i virkeligheten. I virkeligheten (IRL) må man passe på hva man sier og til hvem. Her er jeg anonym og kan si akkurat hva jeg vil til hvem jeg vil. Uten å være uhøflig selvfølgelig.

Skrevet
Fordi at jeg er ærlig. I hovedsak er jeg mye mer ærlig (åpen) her enn jeg er (og kan være) i virkeligheten. I virkeligheten (IRL) må man passe på hva man sier og til hvem. Her er jeg anonym og kan si akkurat hva jeg vil til hvem jeg vil. Uten å være uhøflig selvfølgelig.

Så den Steinar vi ser her inne er med andre ord den "ekte" Steinar. Fint!

Skrevet
Det er derfor man leter etter en parner som har de riktige verdien, fordi man ikke kan bestemme hva den andre personen gjør. Men man kan velge om man vil være sammen med en person som utfører handlinger som er i strid med det vi ønsker av ett forhold.

For å si det litt klarere da: en tøffel er en "mann" som lar dama bestemme alt.

Ja, man kan velge om man vil være sammen med en person som utfører handlinger som er i strid med det vi ønsker av ett forhold. Og da blir det fort en krig i praksis. Hvis du ikke er en tøffel.

Skrevet

Pip... :overrasket:

Skrevet
Det trenger man faktisk ikke, for det hører ikke hjemme i ekte kjærlighet å eie noen.

Under min definisjon av å "eie" så hører det absolutt hjemme i ekte kjærlighet.

Skrevet
Å ha venner av motsatt kjønn, betyr IKKE at man er utro og gjør som man vil.

Nei, men det kan blir problemer for det. Det må man være klar over og ta hensyn til.

Skrevet

Det lille du "ser" av meg er ekte nok. Men du ser jo langt i fra hele meg her. I tillegg er det veldig lett å misforstå det som skrives. Derfor er egentlig utstrakt bruk av SMS en uting.

Skrevet
Nei, men det kan blir problemer for det. Det må man være klar over og ta hensyn til.

Ikke mitt forhold, nei... Fordi jeg stoler på mannen...

Skrevet
Ikke mitt forhold, nei... Fordi jeg stoler på mannen...

Javel. Men er du helt sikker på at du oppfører deg på en måte så han stoler like mye på deg? Han er ikke deg. Det hjelper altså ikke hvor bra du selv syns du oppfører deg hvis han ikke mener det samme.

Gjest Gjest_Guri_*
Skrevet
Det lille du "ser" av meg er ekte nok. Men du ser jo langt i fra hele meg her. I tillegg er det veldig lett å misforstå det som skrives. Derfor er egentlig utstrakt bruk av SMS en uting.

Synes du sa i stad at vi ikke så deg som den du egentlig var jeg, og at førsteinntrykket er feil. Hum...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...