Gjest ang Skrevet 9. september 2009 #1042 Skrevet 9. september 2009 Der er du fryktelig naiv. Du viser hvor lite du vet om det sarte følelseslivet til menn og kvinner i parforhold. Sjalusi er vanlig og helt normalt. Bare spør enhver fagperson. Å ha mellommenneskelige relasjoner hvor man ikke puler, som f eks vennskap, er også helt normalt. Spør enhver fagperson. Eller enhver person.. Jeg er enig i at sjalusi ikke er unormalt, men det finnes en grense. Når man krever at dama ikke skal ha mannlige venner så er man milevis over den grensa. Og sjalusi er ikke en viktig og helt nødvendig ingrediens i ekte kjærlighet som Steinar ser ut til å mene. For meg oppleves det omvendt, når jeg har ekte dyp kjærlighet og kjenner at den er 100% gjengjeldt så føler jeg ingen grunn til å være sjalu. Jeg vet jeg er nr 1. Sjalusi bunner i usikkerhet, du er redd for at hun finner noen bedre enn deg. I ekte kjærlighet vet du at du er den beste. Om ikke annet så synes jeg synd på Steinar her som tror den eneste måten å holde på en dame er å lenke henne fast i kjelleren. Du har jo det gamle gode ordtaket "if you love someone, set them free. If they come back, they're yours. If they don't, they never were". Har alle damene du har satt fri stukket av Steinar? Det er ikke de mannlige vennene hennes sin feil..
Steinar40 Skrevet 9. september 2009 Forfatter #1043 Skrevet 9. september 2009 (endret) Så du har ikke fått med deg at jeg er mann da, Steinar?? Det var vel ikke akkurat noen bombe, med den intelligensen du legger for dagen her.... Nei, jeg hadde visst ikke det hehe Ikke så helt lett å se noen her - samme hvor intelligent man måtte være - eller ikke. Endret 9. september 2009 av Steinar40
Steinar40 Skrevet 9. september 2009 Forfatter #1044 Skrevet 9. september 2009 Jeg multi-surfer, er innom flere sider samtidig. Og mens jeg leser kg, kommer jeg over dette sitatet på en blog: "You may not be her first, her last, or her only. She loved before she may love again. But if she loves you now, what else matters? She’s not perfect - you aren’t either, and the two of you may never be perfect together but if she can make you laugh, cause you to think twice, and admit to being human and making mistakes, hold onto her and give her the most you can. She may not be thinking about you every second of the day, but she will give you a part of her that she knows you can break - her heart. So don’t hurt her, don’t change her, don’t analyze and don’t expect more than she can give. Smile when she makes you happy, let her know when she makes you mad, and miss her when she’s not there." -Bob Marley det fikk meg til å tenke på denne tråden. Bob Marley skjønte det! Ja, det var mye fint der Er vel kanskje litt lettere sagt enn gjort da men .....
Gjest Gjest_Guri_* Skrevet 9. september 2009 #1045 Skrevet 9. september 2009 Ja, det var mye fint der Er vel kanskje litt lettere sagt enn gjort da men ..... Surprise, surprise. Den hadde vi ikke ventet oss..
Steinar40 Skrevet 9. september 2009 Forfatter #1046 Skrevet 9. september 2009 jeg synes du skal svare jeg, Steinar. synes du det er greit at en eventuell kjæreste har mannlige venner som er homofile, men ingen mannlige venner som er heterofile. og i så fall, hvorfor? Jeg vil som sagt helst at dama skal ha venninner. Men hadde hun en mannlig kompis så hadde jeg foretrukket at han var homofil - tror jeg - men er ikke helt sikker. Det spørs jo på hans personlighet etc. Årsaken er jo åpenbar - han utgjør da ingen mulig trussel.
Steinar40 Skrevet 9. september 2009 Forfatter #1047 Skrevet 9. september 2009 Avhengig? For et merkelig ord. Man har jo kvinnelige venninner også: om jeg har en barndomsvenninne gjennom 25 år som heter Anna, vil du da kalle meg avhengig av henne? Har man en barndomsvenn som er gutt, gjennom mange år, så har man noe verdifullt. Man er ikke avhengig - som om det var et onde. Nei, som regel er man sikkert ikke avhengig. Du har rett.
Steinar40 Skrevet 9. september 2009 Forfatter #1048 Skrevet 9. september 2009 Du syns ikke det var så morsomt ..... nei nei, mulig det.
Steinar40 Skrevet 9. september 2009 Forfatter #1049 Skrevet 9. september 2009 Og sjalusi er ikke en viktig og helt nødvendig ingrediens i ekte kjærlighet som Steinar ser ut til å mene. For meg oppleves det omvendt, når jeg har ekte dyp kjærlighet og kjenner at den er 100% gjengjeldt så føler jeg ingen grunn til å være sjalu. Jeg vet jeg er nr 1. Sjalusi bunner i usikkerhet, du er redd for at hun finner noen bedre enn deg. I ekte kjærlighet vet du at du er den beste. Enig i dette. Som regel er sjalusi en uting og bare vonde følelser. Men det er vanlig. Kan jo forsåvidt få litt temperatur i forholdet igjen, men det er et veldig farlig virkemiddel. Om ikke annet så synes jeg synd på Steinar her som tror den eneste måten å holde på en dame er å lenke henne fast i kjelleren. Du har jo det gamle gode ordtaket "if you love someone, set them free. If they come back, they're yours. If they don't, they never were". Har alle damene du har satt fri stukket av Steinar? Det er ikke de mannlige vennene hennes sin feil.. Jeg lenker ikke fast noen. Vil ikke hun ha meg, så vil ikke jeg ha henne. Hvorfor skulle jeg ville det? Alt eller ingenting er det eneste som gjelder i kjærlighet.
Steinar40 Skrevet 9. september 2009 Forfatter #1050 Skrevet 9. september 2009 Surprise, surprise. Den hadde vi ikke ventet oss.. Livet er sjelden som teksten i en sang. Men mulig du har det sånn da eller?
LilleBille Skrevet 9. september 2009 #1051 Skrevet 9. september 2009 Jeg lenker ikke fast noen. Vil ikke hun ha meg, så vil ikke jeg ha henne. Hvorfor skulle jeg ville det? Alt eller ingenting er det eneste som gjelder i kjærlighet. Slik ser jeg det. Dama mi er min private eiendom. Men det betyr altså IKKE at jeg skal bestemme alt over henne, selv om hun selvfølgelig må oppføre seg innenfor bestemte grenser. Motsier du deg ikke litt selv her ??
Gjest woof Skrevet 10. september 2009 #1052 Skrevet 10. september 2009 Motsier du deg ikke litt selv her ?? Det ville jammen ikke være første gang....
Gjest KateW Skrevet 10. september 2009 #1053 Skrevet 10. september 2009 Vulgær? Hvem, jeg???? Og det å si at jeg er ufin mot de som er uenige med meg? Ja ja... Nuvel, sjalusi. Ser at Ang har noen gode momenter over her. Jeg vil dog holde på det at dersom mannen er så sjalu at jeg ikke kan ha mannlige kompiser, så er det noe galt et sted. Om han mener at det å ha mannlige kompiser er å være avhengige av dem, og at alle menn utgjør en trussel mot hans manndom, og / eller pikk. Da er det IKKE sjalusi som er i nærheten av å være normalt og eller / eller en del av et vanlig kjærlighetsforhold. Å da trekke den konklusjonen at jeg ikke aner noe om mannlige og kvinnelige relasjoner eller forhold, det er like relevant som å si at man ikke kan lage sandkaker i Sahara. I et forhold så stoler jeg på meg selv, og partner. Om han vil treffe kvinnelige venner så blir jeg ikke sjalu. Dersom det gjør meg uerfaren, naiv og blåst, so be it. Jeg kaller det å være realist og trygg.
Gjest Gjest Skrevet 10. september 2009 #1054 Skrevet 10. september 2009 Om han mener at det å ha mannlige kompiser er å være avhengige av dem, og at alle menn utgjør en trussel mot hans manndom, og / eller pikk. Da er det IKKE sjalusi som er i nærheten av å være normalt og eller / eller en del av et vanlig kjærlighetsforhold. Nemlig. Det høres ut som noe man holder på med når man øver på å være kjærester i tenårene, når man er utrygg på seg selv og ikke helt har forstått mekanismene som trekker i retning av et godt forhold.
Gjest KateW Skrevet 10. september 2009 #1055 Skrevet 10. september 2009 Nemlig. Det høres ut som noe man holder på med når man øver på å være kjærester i tenårene, når man er utrygg på seg selv og ikke helt har forstått mekanismene som trekker i retning av et godt forhold. Takk, gjest! Jeg lurte et øyeblikk på om jeg var den eneste som tenkte sånn...
Gjest woof Skrevet 10. september 2009 #1056 Skrevet 10. september 2009 Takk, gjest! Jeg lurte et øyeblikk på om jeg var den eneste som tenkte sånn... Neida, det er du slett ikke. Sånn virker hue mitt også. Heldigvis. Kudos til deg for glitrende innlegg, forresten. Og da snakker vi flertall.
Gjest Gjest_Nysgjerrig_* Skrevet 10. september 2009 #1057 Skrevet 10. september 2009 Woof, ser at du er mann og ikke singel. Som en motvekt til Steinar, om det er det du er, er du sjalu? Får dama di har kompiser?
Gjest woof Skrevet 10. september 2009 #1058 Skrevet 10. september 2009 Woof, ser at du er mann og ikke singel. Som en motvekt til Steinar, om det er det du er, er du sjalu? Får dama di har kompiser? Selvfølgelig får hun det! Jeg er ikke sjalu, og tror ikke det har noe å gjøre i et sunt forhold. Hun har kompiser, jeg har venninner, og det dreier seg om mennesker vi har kjent i årevis, har et nært forhold til og er glade i. Det kunne ikke ramle meg inn i halvsøvne å nekte henne eller begrense henne hva omgang med venner angår. Ikke på andre felter heller, forresten. Et forhold må være bygget på tillit, respekt og kjærlighet, og det er vårt. Så enkelt er det. Jeg håper for guds skyld jeg kan være en motvekt til kjønnsparanoiaen enkelte menn står for her inne, den er så forhistorisk at det er til å få pels av....
LilleBille Skrevet 10. september 2009 #1059 Skrevet 10. september 2009 Jeg håper for guds skyld jeg kan være en motvekt til kjønnsparanoiaen enkelte menn står for her inne, den er så forhistorisk at det er til å få pels av.... Takk. Godt å se at det finnes noe som faktisk tenker litt lenger enn til innsiden av neseborene.
Steinar40 Skrevet 10. september 2009 Forfatter #1060 Skrevet 10. september 2009 Motsier du deg ikke litt selv her ?? Nei, det gjør jeg ikke. Jeg vil selvfølgelig ikke ha en dame som ikke vil ha meg. Men når hun først vil det, så er hun min private eiendom. Dette betyr da altså i hovedsak at ingen andre mannfolk har "tilgang" til henne seksuelt. Den som ikke kan forstå dette er ikke normal. Det betyr altså IKKE at jeg skal bestemme alt over henne og at hun ikke får lov til noe som helst uten min tillatelse. Derimot er jeg ikke så naiv - og har ikke så blind tillit - at jeg lar henne reke rundt til alle døgnets tider sammen med eventuelle mannlige kompiser.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå