Steinar40 Skrevet 8. september 2009 Forfatter #861 Skrevet 8. september 2009 Så når du ikke vil at barna skal være prioritert over deg er det fordi det betyr du ikke vil få alt du peker på? Jeg forstår ikke hvor du vil med dette. Du vil være prioritert over barna. Så er det ok at barn blir prioritert, men det er ikke ok alikevel fordi de blir bortskjemte? Vi kan vel bare si det sånn at det ikke er ok at barn blir bortskjemte. Det samme gjelder for de store barna - altså oss voksne hehe
Cullen Skrevet 8. september 2009 #862 Skrevet 8. september 2009 Tråden viser vel hvor forskjellige folk er. Og hvor utfordrende det da kan bli å tilpasse seg hverandre. Det er stor forskjell på å tilpasse seg hverandre og det å kreve at den andre parten skal tilpasse seg en selv. Og det er jo det du sier steinar, at dama di må tilpasse seg dine krav om vennskap.
LilleBille Skrevet 8. september 2009 #863 Skrevet 8. september 2009 Barna vil selvfølgelig ofte ha høyeste prioritet, men det betyr ikke at de behøver å få alt de peker på. Da blir de nemlig bortskjemte og veldig slitsomme å ha med å gjøre. Ikke sunt for dem selv heller. Selvfølgelig er det ikke snakk om at de skal få alt - eller skjemmes bort for en hver pris. Min rolle er å oppdra barna og gi dem et godt utgangspunkt i livet.
Steinar40 Skrevet 8. september 2009 Forfatter #864 Skrevet 8. september 2009 Det er stor forskjell på å tilpasse seg hverandre og det å kreve at den andre parten skal tilpasse seg en selv. Og det er jo det du sier steinar, at dama di må tilpasse seg dine krav om vennskap. Tja, det jeg sier er jo selvfølgelig at hun må tilpasse seg hva jeg anser som akseptabelt. Altså en situasjon jeg føler meg komfortabel med. Ellers blir det bare problemer.
Steinar40 Skrevet 8. september 2009 Forfatter #865 Skrevet 8. september 2009 Selvfølgelig er det ikke snakk om at de skal få alt - eller skjemmes bort for en hver pris. Min rolle er å oppdra barna og gi dem et godt utgangspunkt i livet. Jepp, målet er at de skal klare seg selv så godt som overhode mulig Og da er det dumt å skjemme dem bort.
Cullen Skrevet 8. september 2009 #866 Skrevet 8. september 2009 Tja, det jeg sier er jo selvfølgelig at hun må tilpasse seg hva jeg anser som akseptabelt. Altså en situasjon jeg føler meg komfortabel med. Ellers blir det bare problemer. Men hva om hun ikke er komfortabel med den situasjonen? Er du villig til å møtes på halvveien?
Steinar40 Skrevet 8. september 2009 Forfatter #867 Skrevet 8. september 2009 Men hva om hun ikke er komfortabel med den situasjonen? Er du villig til å møtes på halvveien? Selvfølgelig må både hun og han tilpasse seg hverandre. Å tro noe annet i dagens samfunn er helt urealistisk. Men det kommer an på avstanden i mellom partene. Er avstanden i utgangspunktet for stor så blir det umulig.
Cullen Skrevet 8. september 2009 #868 Skrevet 8. september 2009 Selvfølgelig må både hun og han tilpasse seg hverandre. Å tro noe annet i dagens samfunn er helt urealistisk. Men det kommer an på avstanden i mellom partene. Er avstanden i utgangspunktet for stor så blir det umulig. Så om hun er villig til å kutte ut de mannlige vennene som tydelig flørter og de som på et tidspunkt har vært pulekompiser. Så kan dere "forhandle" dere til at hun kan få beholde resten?
Steinar40 Skrevet 8. september 2009 Forfatter #869 Skrevet 8. september 2009 Så om hun er villig til å kutte ut de mannlige vennene som tydelig flørter og de som på et tidspunkt har vært pulekompiser. Så kan dere "forhandle" dere til at hun kan få beholde resten? Såkalte pulekompiser vil jeg i såfall ikke vite om engang. Har hun det så spørs det om vi passer i sammen overhodet. Når det gjelder resten av mannlige kompiser så kommer det jo an på. Er det barndomsvenner så blir det litt annerledes. Samtidig er det omgangs mønsteret som har størst betydning. Reise bort i sammen, gå på kino, fest eller restaurant på kveld/nattestid etc. - er betenkelig for å si det sånn. Stadig å komme drassende med nye kompiser er også meget betenkelig. Mye enklere om hun finner seg noen gode venninner i stedet
Gjest Gjest Skrevet 8. september 2009 #870 Skrevet 8. september 2009 Jepp, målet er at de skal klare seg selv så godt som overhode mulig Og da er det dumt å skjemme dem bort. Hva legger du i å skjemma bort da? Tid og oppmerksomhet?
Steinar40 Skrevet 8. september 2009 Forfatter #871 Skrevet 8. september 2009 Hva legger du i å skjemma bort da? Tid og oppmerksomhet? Nei, å skjemme bort er når et barn (eller en voksen) får alt hun/han peker på. Det er også å skjemme bort når man ikke stiller noen krav og de ikke må gjøre noe selv.
Gjest Alhelí Skrevet 8. september 2009 #872 Skrevet 8. september 2009 Nei, å skjemme bort er når et barn (eller en voksen) får alt hun/han peker på. Det er også å skjemme bort når man ikke stiller noen krav og de ikke må gjøre noe selv. Og dette bringer oss tilbake til diskusjoner om hvorvidt barn skal prioriteres eller ikke? Dette er en sirkel som ikke engang greier å bite seg i halen, Steinar...
Gjest Gjest_angelina_* Skrevet 8. september 2009 #873 Skrevet 8. september 2009 Ingen i min vennekrets eller store bekjentskapskrets har slike "avtaler". Det ville blitt ramaskrik i samtlige forhold dersom mannen eller dama gjorde noe av dette med en "venn" av det annet kjønn. Det blir bare for dumt... Snever krets du må ha da. Kanskje det ikke er normalen at folk har bestevenner av motsatt kjønn, men det skjer faktisk. Og det er veldig normalt å ha venner av motsatt kjønn. Og gjøre alt det venner pleier å gjøre. Det er forresten ikke en "avtale", det er en selvfølgelighet. Har han kvinnelige venner så skal han selvsagt få fortsette å være med dem, og jeg forventer det samme fra min kjæreste. Og jeg setter meg ikke ned og skriver ned regler om at han f eks ikke kan være i enerom eller i en kinosal sammen med venner med innovertiss. Det blir bare for dumt..
Gjest Gjest Skrevet 8. september 2009 #874 Skrevet 8. september 2009 Jeg ser i hvert fall at det kan være en klar sammenheng mellom uttrykkene "prioritert" og "få alt man peker på" - selv om du ikke gjør det. For å si det på en annen måte, så får du i hvert fall ikke alt du peker på hvis du ikke er prioritert. Jeg håper du bare later som du er så glatt og at du ikke faktisk er det. Du hadde ikke tatt skade av å gå litt inn i deg selv, og hvis mulig sprengt en vegg i tunnelsynet ditt. Du legger ut et agn, får andre til å bite på, og så snur du på det du har sagt. Utrolig frustrerende at du ikke greier å holde deg til det du allerede har sagt. Jeg tror du må være en smule dum Steinar. Det er flere her inne som har vært inne på tanken om at du er redd for kvinner, og jeg henger meg på dette. Igjen: Gå inni deg selv. Ikke for andres skyld, men for din egen, du går glipp av så mye!
Gjest Gjest_Guri_* Skrevet 8. september 2009 #875 Skrevet 8. september 2009 Såkalte pulekompiser vil jeg i såfall ikke vite om engang. Har hun det så spørs det om vi passer i sammen overhodet. Når det gjelder resten av mannlige kompiser så kommer det jo an på. Er det barndomsvenner så blir det litt annerledes. Samtidig er det omgangs mønsteret som har størst betydning. Reise bort i sammen, gå på kino, fest eller restaurant på kveld/nattestid etc. - er betenkelig for å si det sånn. Stadig å komme drassende med nye kompiser er også meget betenkelig. Mye enklere om hun finner seg noen gode venninner i stedet Jaså? På hvilken måte da?
Gjest Gjest Skrevet 9. september 2009 #876 Skrevet 9. september 2009 Du hadde ikke tatt skade av å gå litt inn i deg selv, og hvis mulig sprengt en vegg i tunnelsynet ditt. Du legger ut et agn, får andre til å bite på, og så snur du på det du har sagt. Utrolig frustrerende at du ikke greier å holde deg til det du allerede har sagt. Jeg tror du må være en smule dum Steinar. Først si noe, så gå tilbake på det, og så modifisere utsagnene etter hva folk sier i etterkant vekker ikke tillit. Ei heller smilefjes i hvert innlegg og hehe til absolutt alt..da mister det sin hensikt.
Gjest KateW Skrevet 9. september 2009 #877 Skrevet 9. september 2009 Jeg forstår at du (og KateW) er damemennesker. Aha, så det forstår du? Give the man a coconut!
Gjest KateW Skrevet 9. september 2009 #878 Skrevet 9. september 2009 Du høres veldig likestilt ut. Er du en mann eller kvinne? Du synes det er helt greit at mannen din går på kino med, er ute til middag med, tar et glass vin hjemme hos og diskuterer med, går turer ute med og tar en weekendtur med sine kvinnelige "venner"? For det er jo sånt en gjør med venner, og da har du ikke noe i mot det, fordi du "stoler på" din mann? Så flott....da kan menn begynne å få seg flere venninner - og gjør ealt med dem som de gjør med sine kamerater...Johoo!!!! Selvsagt kan mannen min det om han vil! Vi stoler på hverandre, og vi er voksne mennesker. Jeg bestemmer ikke over en partner, han bestemmer over seg selv. Dersom han fant ut at vi skulle ha sex med en venninne som han ikke har hatt det med på tjue år, og dermed ødelegge forholdet, så er han jo en dust. Og en dust vil jeg ikke ha.
Gjest KateW Skrevet 9. september 2009 #879 Skrevet 9. september 2009 Reise bort i sammen, gå på kino, fest eller restaurant på kveld/nattestid etc. - er betenkelig for å si det sånn. Stadig å komme drassende med nye kompiser er også meget betenkelig. Mye enklere om hun finner seg noen gode venninner i stedet 1) Hva annet gjør man med venner da? Enn det du nevner over???? 2) Jeg tror du vet lite om kjemi mellom kvinner jeg. Det er ikke alltid så lett å få kvinnelige venner. Når man er eldre og etalblert er det lettere, for da blir det mindre sjalusi og drama. Men nettopp på grunn av sjalusi og drama velger mange kvinner mannlige venner, fordi de er lettere å forholde seg til enn kvinner.
moki Skrevet 9. september 2009 #880 Skrevet 9. september 2009 har kanskje blitt spurt om før, men jeg lurer sånn: Steinar, synes du det hadde vært greit om de mannlige vennene til en eventuell kjæreste var homofile? ps. det er ikke alltid det passer/hjelper med smilefjes.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå