Gå til innhold

Kvinne og mann - bare kompiser

Fremhevede innlegg

Skrevet
Ja, det finnes en del menn som ikke bryr seg i det hele tatt.

Er det bedre?

Det er en stor forskjell på å ikke bry seg, og det å respektere.

Videoannonse
Annonse
Gjest gift mann
Skrevet
ehem. Hva man forholder seg til er ikke ofte hva man tror man forholder seg til.

Dere damer bestemmer jo ikke hva denne debatten handler om, det er en prosess som vi finner ut av etterhvert.

Og jeg tror faktisk det er akkurat det debatten handler om. At det er forskjeller mellom kjønnene, og at det er vanskeligere for menn å akspetere guttevenner, av den enkle grunn at vi har knulla en del av jentevennene våres. Det krevees en ekte mann å bygge tillit på de erfaringene. VI ER MENN, DET ER VI SOM TAR BYRDEN,

Alle menn er ikke like, du snakker for deg selv og hva du ikke er fortrolig med. Andre menn igjen kan ha helt andre oppfatninger av saken. Du er 1 mann og kan kun snakke for deg selv.

Kona mi har en veldig god kompis, han har vært der i alle år, de har aldri vært pulevenner. Skulle jeg nekte henne å treffe ham? Det ville ikke være naturlig for meg og jeg bestreber meg på å bli kjent med alle hennes venner, noen har jeg ikke kjemi med mens andre klaffer jeg helt med og det har jeg gjort med kompisen hennes.

Gjest Gjest_katti_*
Skrevet
Det er en stor forskjell på å ikke bry seg, og det å respektere.

Noen har vanskelig for å se det skillet, for i noens verden er det enten eller, enten sort eller hvitt.

Skrevet (endret)
Du kan vise interesse på andre måter enn å kontrollere hvem hun treffer, vet du. Og du kan bry deg om, og ikke med hva hun gjør, det er stor forskjell på de to.

Du kan høre på henne når hun vil fortelle deg noe, du kan gi henne komplimenter for hår og klær, du kan huske at hun liker ditt og ikke datt. Kommer jeg hjem, glad og fornøyd, til en kjæreste som er sur og mistenksom, og bare lurer på om jeg traff Per i løpet av dagen / kvelden, så blir i alle fall jeg skuffet.

Joda, mange gode poenger og råd du har her :)

Håper alle menn her leser dem og forstår - inklusive meg selv.

Endret av Steinar40
Skrevet

Jeg har alltid introduset mine guttevenner for mine kjærester, slik at de har en god mulighet til å bli kjent og dermed også skjønne hva vennskapet vårt dreier seg om.

Gjest Gjest_Guri_*
Skrevet

Du er glatt.

Skrevet
Jeg har en kamerat som jeg elsker over alt på jord, (som en venn) det har aldri vært noe seksuelt mellom oss, og det er sånn det er. Vi har vært på turer sammen, vi har jobbet sammen, vi går på kino sammen, har film og godis-maratons, går ut og spiser osv. Har jeg "venninne-kveld" så inviteres han ofte, vi har sett hverandre gjennom kjipe og gode perioder, og han betyr verden for meg.

For en kjæreste vil denne mannen være/bli en bekymring og/eller et problem. Muligens ikke pga frykt for utroskap men fordi han betyr såpass mye for deg. Ingen liker at noen annen er såpass viktig. Han vil også oppta mye av din tid. Det blir altså konkurranse om deg og din tid. Og det er særdeles lite sannsynlig at din kjæreste vil ha samme interessen av ham som du har.

Skrevet
Du er glatt.

Nei, faktisk ikke. Jeg er bare ærlig. Gidder ikke skrive noe her som jeg ikke mener.

Skrevet
For en kjæreste vil denne mannen være/bli en bekymring og/eller et problem. Muligens ikke pga frykt for utroskap men fordi han betyr såpass mye for deg. Ingen liker at noen annen er såpass viktig. Han vil også oppta mye av din tid. Det blir altså konkurranse om deg og din tid. Og det er særdeles lite sannsynlig at din kjæreste vil ha samme interessen av ham som du har.

Men det ville ikke vært et problem, hvis det var en venninde som tar så mye tid?

Skrevet

Tøys, jeg har ikke sett denne kameraten på så lang tid, fordi han har bodd utenlands. Hvor fikk du ideen om at han tar tid fra?

OG skal man ikke kunne ha venner fordi man ikke skal ha noen i livet sitt som er viktige?

Hva om jeg treffer en mann med et barn, da vil det barnet alltid være viktigere enn meg. Selvsagt.

Jeg sier ikke at denne kameraten er på linje med et barn, men man har folk som er som familie i livet sitt, og også familie. Vil du hindre meg å grille i parken med min svoger?

Gjest Gjest_fix_*
Skrevet
Alle menn er ikke like, du snakker for deg selv og hva du ikke er fortrolig med. Andre menn igjen kan ha helt andre oppfatninger av saken. Du er 1 mann og kan kun snakke for deg selv.

Kona mi har en veldig god kompis, han har vært der i alle år, de har aldri vært pulevenner. Skulle jeg nekte henne å treffe ham? Det ville ikke være naturlig for meg og jeg bestreber meg på å bli kjent med alle hennes venner, noen har jeg ikke kjemi med mens andre klaffer jeg helt med og det har jeg gjort med kompisen hennes.

Klart folk er forskjellige, jeg prøver bare å se dette fra flere vinkler.

Jeg sier ingen ting om hva jeg er fortrolig med. Jeg sier hva jeg tror er grunnen til at mange menn sliter med dette.

Jeg ville da aldri funnet på å nekte dama å møte kamerater. Jeg bare sier at det skjer mye mer mellom venner enn hva mange tror, og derfor blir mange usikkre.

Jeg liker å provosere, og jeg liker å sette meg inn i situasjoner andre ikke klarer, sånn er det bare.

For nysgjerighetens skyld:

Hvis han da hadde vært en pulekompis tidligere, hadde saken fortonet seg anderledes eller ikke?

Og du har tydeligvis vært opptatt av dette siden du, har fått en eller annen bekreftelse på at de ikke har hatt sex.

Dette går nok mye på tillit ja, men man må faktisk fortjene tillit, og det finnes garantert både menn og kvinner man må passe seg for, dersom man ønsker en trofast kjæreste. JEg er OBS på det, men jeg ville aldri i verden nekte noen som helst venner. Faktisk selv om det eventuellt var en tidligere "pulings". Så lenge tilliten er bygd opp.

Skrevet

Nå driver ikke jeg med pulekompiser, dersom jeg hadde hatt det, og fått meg kjæreste, så hadde pulekompisen utgått.

Skrevet
Men det ville ikke vært et problem, hvis det var en venninde som tar så mye tid?

Jo, selvfølgelig. Førsteprioritet må partneren ha og få. Alle andre (inklusive din mor) har lavere prioritet.

Skrevet
Tøys, jeg har ikke sett denne kameraten på så lang tid, fordi han har bodd utenlands. Hvor fikk du ideen om at han tar tid fra?

OG skal man ikke kunne ha venner fordi man ikke skal ha noen i livet sitt som er viktige?

Hva om jeg treffer en mann med et barn, da vil det barnet alltid være viktigere enn meg. Selvsagt.

Jeg sier ikke at denne kameraten er på linje med et barn, men man har folk som er som familie i livet sitt, og også familie. Vil du hindre meg å grille i parken med min svoger?

Jeg nekter ingen noe som bare er rett og rimelig.

Hvis han prioriterer barnet foran deg, så prioriterer han feil. Du må ha høyest prioritet. Men det betyr ikke at barnet ikke skal få dekket sine behov.

Skrevet

Hvis han prioriterer barnet foran deg, så prioriterer han feil. Du må ha høyest prioritet. Men det betyr ikke at barnet ikke skal få dekket sine behov.

Feil, barnet skal alltid være på førsteplass. Men det betyr ikke at jeg ikke får priorietet. Jeg har kjæresteprioritet og førsteprioritet som kjæreste, selvsagt. Men barnet kommer alltid først.

Går man inn i et forhold til noen med barn, så må man forholde seg til nettopp dette.

Gjest Gjest_fix_*
Skrevet
Hvor gammel er du, fix?

(Det er ikke så rart at gjesten over ikke forstod innlegget ditt, du har en del temmelig merkelig setninger der)

Det er jo ikke akkurat min feil at folk er tette i pappen da ;-)

Folk tar alltid ting altfor bokstavelig. Prøv heller å tillære dere kunnskap, gjennom å forstå prossesene som skjer. Se litt lenger, bruk resonement og kunnskap.

La meg forklare det vanskelige enkelt

1. Jeg vil vel tro at de fleste har på et eller annet tidspunkt i sitt liv, hatt sex med en venn eller vennine. Det er ikke helt unormalt, i såfall er det jeg som er veldig unormal.

2. Man er ikke i et forhold, og man har ikke bygd opp tillit til en bestemt person, ergo: usikkerhet. Dette gjør at grunnlaget for diskusjonen blir ulikt fra f.eks Steinar sitt ståsted enn en som har kjæreste som en stoler på.

3. Historisk sett og fullt aktuellt i nåtiden pga våre kjønnsmessige mekanismer, tar menn lett byrden eller skylda om du vil for sex. Siden det fortsatt er et faktum at kvinner underdriver antall sexpartnere mens gutter overdriver antallet, står vi igjen med enda en grunn til at mange menn føler usikkerhet på dette. Og er egentlig damer noe bedre på dette? Dvs. å akspetere at menn har jentevenner? I følge en del av damene tenker vi jo ikke på annet enn sex. Vi er kansje likestillt, men vi er langt fra like.

Vel dere skjønner vel tegninga?

Jeg har ikke med et eneste ord sagt det er galt å ha venner av det annet kjønn, og en fin lekse for mange er å ikke tillegge andre meninger som de tror at den personen har. Det kalles hersketeknikk.

Jeg er godt opp i 30 åra. Og jeg har null problem med at dama har guttevenner, men jeg forstår de som ikke liker det også. Det hjelper aldri i verden å si de tar feil, man må forstå dem, og forsøke å bevisstgjøre dem hva det er som får en til å ha de holdningene man har.

Skrevet

Nå klarer du å provosere stort. Ingen kommer aldri til å bli prioritert høyere en barna mine, aldri. Men det betyr ikke at en partner vil føle seg tilsidesatt.

Og hvis jeg hadde fått en kjæreste som nedprioriterte sine barn, ville jeg ikke hatt en slik mann, fordi da mangler man noe i mine øyne.

Skrevet
Nå klarer du å provosere stort. Ingen kommer aldri til å bli prioritert høyere en barna mine, aldri. Men det betyr ikke at en partner vil føle seg tilsidesatt.

Og hvis jeg hadde fått en kjæreste som nedprioriterte sine barn, ville jeg ikke hatt en slik mann, fordi da mangler man noe i mine øyne.

GO LOTTA! (og les mitt svar over, to sider av samme sak, tenker jeg)

Skrevet
GO LOTTA! (og les mitt svar over, to sider av samme sak, tenker jeg)

Bra vi er enige :5:

Gjest Gjest_fix_*
Skrevet
Nå driver ikke jeg med pulekompiser, dersom jeg hadde hatt det, og fått meg kjæreste, så hadde pulekompisen utgått.

Samme her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...