Gå til innhold

Kvinne og mann - bare kompiser

Fremhevede innlegg

Skrevet
Ofre seg syns jeg høres helt feil ut. Vise hensyn, ja - men ofre seg, nei.

Det bare forteller meg at når du går inn i et forhold så er du ikke i det med begge beina. Og for meg ville det blitt helt feil å ha en partner som bare var delvis motivert.

/halvveis engasjert.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Det bare forteller meg at når du går inn i et forhold så er du ikke i det med begge beina. Og for meg ville det blitt helt feil å ha en partner som bare var delvis motivert.

/halvveis engasjert.

Det har egentlig ikke noe med motivasjonen eller engasjementet å gjøre. Men hvis man skal måtte gå rundt å ofre seg for partneren, så tror jeg ikke forholdet overlever - på sikt.

Det å måtte ofre seg betyr i mine øyne at man egentlig ikke passer i sammen.

Skrevet

Jeg er en lesbisk kvinne. Min bestevenn er en homofil mann.. Ellers hadde det for faen aldri gått, menn og kvinner er noen kåte dyr begge to :skratte:

Skrevet
Det har egentlig ikke noe med motivasjonen eller engasjementet å gjøre. Men hvis man skal måtte gå rundt å ofre seg for partneren, så tror jeg ikke forholdet overlever - på sikt.

Det er ikke snakk om å "gå rundt og ofre seg", men å være villig til å gjøre det om det skulle være nødvendig.

Ingen er så like at de passer 100% sammen. Man må ofre seg litt for å finne den gylne middelvei begge kan leve med. Dessuten når jeg sier "ofre seg", mener jeg ikke nødvendigvis å gå helt på akkord med seg selv, men også det å strekke seg langt for å glede partneren.

Gjest livslangt
Skrevet
Det er ikke snakk om å "gå rundt og ofre seg", men å være villig til å gjøre det om det skulle være nødvendig.

Ingen er så like at de passer 100% sammen. Man må ofre seg litt for å finne den gylne middelvei begge kan leve med. Dessuten når jeg sier "ofre seg", mener jeg ikke nødvendigvis å gå helt på akkord med seg selv, men også det å strekke seg langt for å glede partneren.

Akkurat, vi er i hvert fall på nett her :)

Gjest livslangt
Skrevet

Jeg vet ikke helt hva du legger i å ofre seg? Hvis du bruker 3 dager i uken på hobbyen din og hun bruker like mange dager på sin hobby, og så blir de enige om at dette tar for mye av den tiden de har sammen. Derfor reduserer begge på antall dager med hobby, da har begge ofret noe eller inngått et kompromiss som det også kan kalles. Da har ingen gått på akkord med seg selv, begge har gitt avkall på noe for å få mer tid sammen.

Skrevet

Ja, dette er jeg enig med deg i. Og mitt poeng er egentlig at det er veldig viktig at ingen går helt på akkord med seg selv. Da overlever ikke forholdet i våre dager.

Skrevet
Jeg vet ikke helt hva du legger i å ofre seg? Hvis du bruker 3 dager i uken på hobbyen din og hun bruker like mange dager på sin hobby, og så blir de enige om at dette tar for mye av den tiden de har sammen. Derfor reduserer begge på antall dager med hobby, da har begge ofret noe eller inngått et kompromiss som det også kan kalles. Da har ingen gått på akkord med seg selv, begge har gitt avkall på noe for å få mer tid sammen.

Dette høres ut som sunn fornuft for meg :)

Skulle ønske at flere hadde mer fornuft og ikke bare var ego.

Gjest Bianca26
Skrevet
Må bare si at hvis ei dame jeg var interessert i, hadde en mann som sin beste venn, da hadde det antagelig vært nok i seg til at jeg heller fant på noe mer fornuftig i livet mitt.

Hvorfor det? man har jo et helt annet forhold til sin beste venn enn til sin kjæreste

Gjest Bianca26
Skrevet
Huff så trist at noen ikke klarer å se forskjell på en god venn og en elsker...

Ja det sier jeg også. Detb er kjempestor forskjell

Gjest Bianca26
Skrevet
Ingen (andre) klarer å se forskjell på det. Hvis du leser hva enkelte skriver her på KG så kan dette forholdet også endre seg med tiden.

Det er maks to personer som har vært enig med deg i det steinar

Gjest Bianca26
Skrevet
Det kommer helt an på hva det er og hvor viktig det er. Men jeg er selvfølgelig innstilt på å tilpasse meg - noe begge parter må gjøre.

Men du krever jo at din dame skal OFRE vennene sine for deg. Det er ikke det samme som å tilpasse seg det

Skrevet
Det er maks to personer som har vært enig med deg i det steinar

Ja, og så?

Skrevet
Men du krever jo at din dame skal OFRE vennene sine for deg. Det er ikke det samme som å tilpasse seg det

Det kan det jo være.

Skrevet
Det kan være hva da?

Hvis det er et uønsket vennskap som det ikke kommer noe positivt ut av.

Gjest Bianca26
Skrevet
Hvis det er et uønsket vennskap som det ikke kommer noe positivt ut av.

Hva om det er et vennskap det bare kommer positive ting ut av? noe de fleste vennskap gjør!

Skrevet
Hva om det er et vennskap det bare kommer positive ting ut av? noe de fleste vennskap gjør!

Ja, er det noe problem da?

Gjest Bianca26
Skrevet
Ja, er det noe problem da?

Nei ikke hvis du også godtar venner av motsatt kjønn og ikke tenker worst case scenario

Skrevet
Nei ikke hvis du også godtar venner av motsatt kjønn og ikke tenker worst case scenario

I utgangspunktet godtar jeg det ikke. Ikke fornuftig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...