Gå til innhold

Kvinne og mann - bare kompiser

Fremhevede innlegg

Skrevet
Nå må du gi deg. Du snakker stadig om hvor viktig det er å ikke være naiv, men her viser du jo faktisk at du er ekstremt naiv selv.

Og du beviser nok en gang at du bryr deg med vettet til dama di.

Har alle kvinner godt vett pr def?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Så fordi du skriver "fornuftig" så er det en allmenn sannhet? :fnise: Du altså :hoho:

Det er fornuftig i min verden og det ekke lite vettu? ;)

Skrevet
Har alle kvinner godt vett pr def?

Sikkrt ikke. Har alle menn? Uansett så kan du ikke bry deg med vettet hennes bare fordi det er noen kvinner som ikke er helt gode. Det gir jo ingen mening overhodet.

Det er fornuftig i min verden og det ekke lite vettu? ;)

Hva er det du svarer på nå egentlig? :klø:

Skrevet
Sikkrt ikke. Har alle menn? Uansett så kan du ikke bry deg med vettet hennes bare fordi det er noen kvinner som ikke er helt gode. Det gir jo ingen mening overhodet.

Finnes ingen automatikk i å ha godt vett, nei.

Hva er det du svarer på nå egentlig? :klø:

Når jeg skriver "fornuftig" så er det en allmenn sannhet ... i min verden :smoke: hehe

Skrevet
Jeg legger vekt på fornuftig.

Er man singel så er det ikke fornuftig.

Men hvis begge er i et parforhold og man omgås som to par, så kan det nok fungere.

I min verden er det ikke fornuftig å droppe å omgås venner uavhengig av partner når man er i et forhold. Så selv om du sier du legger vekt på fornuftig, så betyr heller ikke det at alle er enig med deg i at det er fornuftig. For meg virker det rett og slett ufornuftig.

Skrevet
I min verden er det ikke fornuftig å droppe å omgås venner uavhengig av partner når man er i et forhold. Så selv om du sier du legger vekt på fornuftig, så betyr heller ikke det at alle er enig med deg i at det er fornuftig. For meg virker det rett og slett ufornuftig.

Ja, sånn fungerer det i dette livet. Det som føles fornuftig for en, føles ufornuftig for en annen.

Skrevet
Ja, sånn fungerer det i dette livet. Det som føles fornuftig for en, føles ufornuftig for en annen.

Hvis du mener det får du slutte å være så bastant i dine "bør", "må" og "skal" da, kanskje.

Gjest kvinne62
Skrevet
Ja, dette gjelder helt generelt for alle.

Det blir mye vanskeligere å få nye venninner/venner med årene.

Eneste muligheten er vel å være med i en slags forening eller noe, men det er nok ikke så lett da heller.

Vennskapsbånd bygges vel vanligvis opp før man blir 30 år. Etter det er de fleste etablerte og har ikke noe større behov for nye relasjoner.

Huff jeg må bare le av deg og de illusjonene om livet du har.

Jeg fikk mange venner før jeg fylte 30 og har også fått venner etterpå. Livet er så fint innrettet at det ikke stopper før du dør, det er ikke sånn at når du har passert 30 så skjer det ikke mer utvikling og vi blir sittende i stua vår resten av livet uten å utvide horisonten noe mer. Jeg er alltid klar for nye relasjoner og håper at det vil vare livet ut. :)

Skrevet
Hvis du mener det får du slutte å være så bastant i dine "bør", "må" og "skal" da, kanskje.

Så politisk korrekt kan jeg nok ikke være.

Jeg skriver om mitt syn på denne problemstillingen.

Skrevet
Huff jeg må bare le av deg og de illusjonene om livet du har.

Jeg fikk mange venner før jeg fylte 30 og har også fått venner etterpå. Livet er så fint innrettet at det ikke stopper før du dør, det er ikke sånn at når du har passert 30 så skjer det ikke mer utvikling og vi blir sittende i stua vår resten av livet uten å utvide horisonten noe mer. Jeg er alltid klar for nye relasjoner og håper at det vil vare livet ut. :)

Joda, men nye relasjoner vil med all sannsynlighet bli færre og færre for hvert år som går. Ingenting unormalt i det.

Og livet stopper ikke før man dør, det er sant. Men farten reduseres etter ca 35.

Skrevet
Finnes ingen automatikk i å ha godt vett, nei.

Når jeg skriver "fornuftig" så er det en allmenn sannhet ... i min verden :smoke: hehe

Men vil du ikke heller tro at folk har godt vett enn å tro at de trenger din "hjelp" til å ta de rette valgene i livet?

Ja, i din verden. Kanskje på tide å begynne å snakke for seg selv? Og ikke å kjemme alle andre over én kam..

Skrevet
Men vil du ikke heller tro at folk har godt vett enn å tro at de trenger din "hjelp" til å ta de rette valgene i livet?

Ja, i din verden. Kanskje på tide å begynne å snakke for seg selv? Og ikke å kjemme alle andre over én kam..

Jeg tror ingenting før jeg vet.

Jeg lever i min verden og noen ganger snakker jeg også for meg selv.

Skrevet
Så politisk korrekt kan jeg nok ikke være.

Jeg skriver om mitt syn på denne problemstillingen.

Hvis du skriver "jeg mener man bør ..." fremfor "du bør ..." så er du et stykke på vei. Det burde selv du klare.

Skrevet
Jeg tror ingenting før jeg vet.

Jeg lever i min verden og noen ganger snakker jeg også for meg selv.

Sett at du dater ei dame og så forteller hun til deg om ei venninne av seg som er utro mot mannen sin. Slutter du da å date henne? Jeg mener, du får jo vite at venninna hennes har dårlig innflytelse på henne.

Legg merke til "noen" :fnise:

Skrevet
Hvis du skriver "jeg mener man bør ..." fremfor "du bør ..." så er du et stykke på vei. Det burde selv du klare.

Det er jo ikke sikkert at det jeg mener bare gjelder for meg.

Skrevet
Sett at du dater ei dame og så forteller hun til deg om ei venninne av seg som er utro mot mannen sin. Slutter du da å date henne? Jeg mener, du får jo vite at venninna hennes har dårlig innflytelse på henne.

Legg merke til "noen" :fnise:

Neida, kan jo ikke si at denne venninna har noen dårlig innflytelse på henne bare for det.

Skrevet
Neida, kan jo ikke si at denne venninna har noen dårlig innflytelse på henne bare for det.

Hvor går grensa da, når vet du at hun har det?

Skrevet
Hvor går grensa da, når vet du at hun har det?

Når hennes oppførsel blir påvirket av venninna i negativ retning.

Skrevet
Det er jo ikke sikkert at det jeg mener bare gjelder for meg.

Nei, selvfølgelig ikke. Men det vet du ikke i det skrivende øyeblikk, så "jeg mener" er en veldig fin måte å begynne å fortelle ting man mener på, og ikke være så inni hampen bestant.

Du er bare vrang, generelt, så jeg skjønner ikke at jeg gidder å bruke energi på å lære deg å bruke normalt diskusjonsvett.

Skrevet
Når hennes oppførsel blir påvirket av venninna i negativ retning.

Som at hun er utro mot deg? :fnise: Gi meg et eksempel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...