Gå til innhold

Kvinne og mann - bare kompiser

Anbefalte innlegg

Skrevet
Det er jo en meningssak det der. Noen synes det er unødvendig og umodent å feste hver helg, mens andre igjen ikke ser det som noe problem.

Og om venninna hennes var åpenlyst utro så må du da ikke tro at dama di er så tilbakesstående at hun ikke greier å tenke hva som er riktig og hva som er galt rundt det selv. Det er ikke akkurat sånn at utroskap smitter.

Du blander deg ikke bare inn i hva hun gjør og hvem hun omgås, du blander deg inn i vettet hennes. Som jeg har sagt før; det er forskjell på å bry seg og å bry seg.

Du trenger ikke si "Jeg eier dama mi" i klare ord for at det likevel er det du sier.

Vanker man i sammen med folk som syns utroskap er helt greit så kan den innstillingen fort smitte - faktisk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
ja enig. Det er presis det han sier. Han bare pakker det inn med finere ord

Det er ikke lov å eie andre mennesker i Norge i dag.

Det var det i tidligere tider da men - treller var vel ikke uvanlig i vikingtiden.

Skrevet
Men Steinar, hva med damer/jenter som kommer bedre overens med menn enn damer, får ikke de lov til å ha venner de da? Det er nemlig ikke alle som kommer godt overens med sitt eget kjønn.

Jeg vi jo tro at det finnes såpass mange ulike kvinner at det vil være mulig for alle å finne venninner.

Skrevet (endret)
Jeg vi jo tro at det finnes såpass mange ulike kvinner at det vil være mulig for alle å finne venninner.

Du sliter jo med å finne den rette dama med alle kravene dine. Så da kan det vel være vanskelig å finne venninner også da, om man begrenser seg til kjønn.

Dessuten mener jeg at man ikke leter etter venner - de dukker opp, også blir de værende om man finner ut at man har nok felles/trives i hverandres selskap. Defor mener jeg også at det er rart å pushe vekk de som måtte dukke opp på grunn av feil kjønn. Da vil man mest sannsylig gå glipp av mange livsberikelser. Og det er det jeg mener livet dreier seg om - uten berikelser lever man et fattig liv.

Edit: Ja, ja. jeg vet at noen leter også, fordi det ikke har dukket opp så mange, men man leter ikke nødvendigvis.

Endret av *Numi*
Skrevet
Du sliter jo med å finne den rette dama med alle kravene dine. Så da kan det vel være vanskelig å finne venninner også da, om man begrenser seg til kjønn.

Dessuten mener jeg at man ikke leter etter venner - de dukker opp, også blir de værende om man finner ut at man har nok felles/trives i hverandres selskap. Defor mener jeg også at det er rart å pushe vekk de som måtte dukke opp på grunn av feil kjønn. Da vil man mest sannsylig gå glipp av mange livsberikelser. Og det er det jeg mener livet dreier seg om - uten berikelser lever man et fattig liv.

Edit: Ja, ja. jeg vet at noen leter også, fordi det ikke har dukket opp så mange, men man leter ikke nødvendigvis.

Kan ikke se noen sammenheng mellom den rette dama og venner. I mitt tilfelle har de ikke engang samme kjønn.

Det er bedre heller å fokusere på venninner fremfor mannlige venner. Dermed behøver ingen pushes vekk.

Gjest Bianca26
Skrevet
Det er ikke lov å eie andre mennesker i Norge i dag.

Det var det i tidligere tider da men - treller var vel ikke uvanlig i vikingtiden.

Ja du skulle vel ønsket du levde i den tiden eller hva steinar?

Gjest Bianca26
Skrevet
Kan ikke se noen sammenheng mellom den rette dama og venner. I mitt tilfelle har de ikke engang samme kjønn.

Det er bedre heller å fokusere på venninner fremfor mannlige venner. Dermed behøver ingen pushes vekk.

Det blir en sammenheng for på lik linje med en partner så må man også ha en kjemi med venner

Gjest kvinne62
Skrevet
Ja. F.eks hvis ei venninne var i et parforhold men var åpenlyst utro, så ville jeg satt svært lite pris på at dama mi hadde henne som venninne med en så dårlig moral.

Det samme hvis ei venninne til stadighet ville ut å feste og masa på dama mi om å være med. Det er dårlig innflytelse. Livet kan ikke bare være festing når man blir voksen.

Men du er jo på jakt etter en voksen dame, og hun klarer sannsynligvis å si nei hvis hun ikke ønsker å feste men heller ønsker å være sammen med deg. Så fordi om en venninne liker å feste så trenger det ikke bety at hun har dårlig innflytelse på en dame som er i stand til å tenke selv.

Hvis jeg har en venninne som er utro så smitter det ikke over på meg, jeg kan fortelle henne at jeg ikke aksepterer utroskapen hennes men likevel fortsette vennskapet for det kan være mange andre egenskaper med henne som jeg liker og som gjør henne til en god venninne.

Men jeg er redd at du ikke vil være i stand til å tenke rasjonelt når det kommer til sånt, for innerst inne er ikke du rede eller villig til å tro at din dame er i stand til å tenke fornuftig selv.

Hvis dama du møter ikke har en historie med mye festing så vil hun sannsynligvis ikke endre det mønsteret fordi om venninnen fester mye. Voksne damer får ikke nye umodne venninner hele tiden, de har ofte venner fra langt tilbake og som har kommet til underveis i livet.

Å snakke med venner, enten det er damer eller menn gir meg mye, flere av dem er veldig fascinerende pga. den kunnskapen de besitter og fordi de klarer å utvide min horisont. Mine mannlige venner fascinerer meg ikke fordi de er menn, men fordi de har noe å bidra med i livet mitt - mens mannen min fascinerer meg på det kjønnsmessige området i tillegg til andre ting.

Gjest Bianca26
Skrevet

igjen. det kan ikke du bestemme

Skrevet

Sakl man slutte å omgås folk av motsatt kjønn på jobb, og i studiesammenheng og slikt da? Det er jo i tilfelle helt absurd. Og det er jo gjerne i slike settinger man finner venner.

Jeg mener at man har krav til venner/venninner, på samme måte som du har krav til dama. Hvis man begrenser seg og har for høye krav blir det vanskelig å finne gode venner/riktig dame.

Jeg er fortatt helt bestemt på at man kan gå glipp av mye om man skal regulere seg selv så veldig hele tiden. Mennesker, uavhengig av kjønn, er en berikelse, og man skal sette pris på de man har i livet sitt.

Det går det selvsagt ikke an å overbevise deg om, men du kan holde deg for god til å si at folk "bør" ditt og datt bare fordi du mener det er slik det er. Dine meninger er ikke universell sannhet, og det vil de aldri være.

Skrevet
Ja du skulle vel ønsket du levde i den tiden eller hva steinar?

Nei, det var nok et veldig hardt liv for de fleste den gangen.

Det som imidlertid var bedre den gangen var at menneskene fortsatt levde i pakt med naturen.

Skrevet
Det blir en sammenheng for på lik linje med en partner så må man også ha en kjemi med venner

Ja, man må ha en kjemi men denne kjemien er mye mindre kraftig og på andre områder.

Skrevet
Men du er jo på jakt etter en voksen dame, og hun klarer sannsynligvis å si nei hvis hun ikke ønsker å feste men heller ønsker å være sammen med deg. Så fordi om en venninne liker å feste så trenger det ikke bety at hun har dårlig innflytelse på en dame som er i stand til å tenke selv.

Nei, men hvis dama liker å feste og hun har ei eller flere venninner som også liker å feste, så blir det som regel festing eller i hvert fall mas av det.

Hvis jeg har en venninne som er utro så smitter det ikke over på meg, jeg kan fortelle henne at jeg ikke aksepterer utroskapen hennes men likevel fortsette vennskapet for det kan være mange andre egenskaper med henne som jeg liker og som gjør henne til en god venninne.

Ja, men det avhenger av hva slags omgang du og denne venninna har. Hvis dere da hovedsaklig fester i sammen så hadde jeg blitt bekymret.

Skrevet
Skal man slutte å omgås folk av motsatt kjønn på jobb, og i studiesammenheng og slikt da? Det er jo i tilfelle helt absurd. Og det er jo gjerne i slike settinger man finner venner.

Nei, det er ingen grunn til at man ikke kan omgås og prate med kollegaer av det annet kjønn på jobben. Men det vil ikke være fornuftig å ha noe vennskap utenfor jobben.

Gjest Bianca26
Skrevet
Ja, man må ha en kjemi men denne kjemien er mye mindre kraftig og på andre områder.

det jeg mente var å si at det kan være vanskelig å finne venninner med lik kjemi. Og så tror jeg det er vanskeligere å finne nye venninner jo eldre man blir

Skrevet
det jeg mente var å si at det kan være vanskelig å finne venninner med lik kjemi. Og så tror jeg det er vanskeligere å finne nye venninner jo eldre man blir

Ja, dette gjelder helt generelt for alle.

Det blir mye vanskeligere å få nye venninner/venner med årene.

Eneste muligheten er vel å være med i en slags forening eller noe, men det er nok ikke så lett da heller.

Vennskapsbånd bygges vel vanligvis opp før man blir 30 år. Etter det er de fleste etablerte og har ikke noe større behov for nye relasjoner.

Skrevet
Nei, det er ingen grunn til at man ikke kan omgås og prate med kollegaer av det annet kjønn på jobben. Men det vil ikke være fornuftig å ha noe vennskap utenfor jobben.

Sier du ja, Steinar. Men for ørtende gang må du forstå at selv om du mener det gjør det det ikke til en allmenn sannhet!

Skrevet
Sier du ja, Steinar. Men for ørtende gang må du forstå at selv om du mener det gjør det det ikke til en allmenn sannhet!

Jeg legger vekt på fornuftig.

Er man singel så er det ikke fornuftig.

Men hvis begge er i et parforhold og man omgås som to par, så kan det nok fungere.

Skrevet
Vanker man i sammen med folk som syns utroskap er helt greit så kan den innstillingen fort smitte - faktisk.

Nå må du gi deg. Du snakker stadig om hvor viktig det er å ikke være naiv, men her viser du jo faktisk at du er ekstremt naiv selv.

Og du beviser nok en gang at du bryr deg med vettet til dama di.

Skrevet

Jeg legger vekt på fornuftig.

Er man singel så er det ikke fornuftig.

Men hvis begge er i et parforhold og man omgås som to par, så kan det nok fungere.

Så fordi du skriver "fornuftig" så er det en allmenn sannhet? :fnise: Du altså :hoho:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...