Steinar40 Skrevet 12. desember 2009 Forfatter #6721 Skrevet 12. desember 2009 Jeg tror kanskje det er mye den kontrasten mellom kjønnene som gjør at jeg ofte finner det mye mer givende å ha en god samtale med en mannlig venn. På grunn av kjønnsdriften er det en naturlig tiltrekning mellom kjønnene. Det er det som gjør det mer "givende". Og det er absolutt ikke sunt når en eller begge er i parforhold.
Guriane Skrevet 12. desember 2009 #6722 Skrevet 12. desember 2009 Nei, men det kan jo hende man har en god grunn. F.eks hvis denne venninna har en dårlig innflytelse på henne. Kan ikke bare sitte å se på det da. Hva synes du er dårlig innflytelse da? Gi et eksempel. Tja, det gjelder jo hvis venninna ikke klarer å oppføre seg. Kan f.eks være dårlig moral etc. Gi et mer konkret eksempel da. Som sagt, umoralsk oppførsel er vel kanskje det verste. Det er uønsket. Men det kan jo også være ei venninne som utnytter ho på en eller annen måte. Var det mer konkret? Det er mange ulike oppførsler som kan være umoralske. Fordi Steinar er sjalu og har bestemt seg for at dama hans ikke har vett på å vite om hun og kameraten har gode intensjoner med vennskapet. Du vet vel at alle kvinner og menn hopper på hverandre som kåte duracell-kaniner hver gang de får sjansen. Hvis det er så mange, så bør det vel heller ikke være noe problem å komme med et konkret eksempel. Jeg er ikke naiv og ønsker derfor å følge med på livet til dama. Hva som individet mener er umoralsk eller ikke, vil være avhengig av hvordan man er oppdratt. Men jeg syns f.eks at det er umoralsk å være venner med noen som man har sterkere følelser for. Det samme gjelder hvis man vet om den andres følelser. I slike tilfeller avslutter man forholdet. Ok. Men vi snakket om venninner som hadde dårlig innflytelse på dama di.
*Numi* Skrevet 12. desember 2009 #6723 Skrevet 12. desember 2009 På grunn av kjønnsdriften er det en naturlig tiltrekning mellom kjønnene. Det er det som gjør det mer "givende". Og det er absolutt ikke sunt når en eller begge er i parforhold. Deg om det.
Gjest Bianca26 Skrevet 12. desember 2009 #6724 Skrevet 12. desember 2009 Fordi Steinar er sjalu og har bestemt seg for at dama hans ikke har vett på å vite om hun og kameraten har gode intensjoner med vennskapet. Du vet vel at alle kvinner og menn hopper på hverandre som kåte duracell-kaniner hver gang de får sjansen. Hvis det er så mange, så bør det vel heller ikke være noe problem å komme med et konkret eksempel. ja kom igjen steinar. Jeg er svært nysgjerrig på å høre hva du mener er umoralsk oppførsel
Gjest Bianca26 Skrevet 12. desember 2009 #6725 Skrevet 12. desember 2009 Nei, har jeg sagt det ? Men at det ligger noe latent i luften fra en av partene i et slikt vennskap er jeg temmelig sikker på. nei men du bekrefter bare steinars mistanker
Gjest Bianca26 Skrevet 12. desember 2009 #6726 Skrevet 12. desember 2009 Jeg er ikke naiv og ønsker derfor å følge med på livet til dama. Hva som individet mener er umoralsk eller ikke, vil være avhengig av hvordan man er oppdratt. Men jeg syns f.eks at det er umoralsk å være venner med noen som man har sterkere følelser for. Det samme gjelder hvis man vet om den andres følelser. I slike tilfeller avslutter man forholdet. Jeg vil vite hva DU mener jeg
Gjest Bianca26 Skrevet 12. desember 2009 #6727 Skrevet 12. desember 2009 Jeg er ikke naiv og ønsker derfor å følge med på livet til dama. Hva som individet mener er umoralsk eller ikke, vil være avhengig av hvordan man er oppdratt. Men jeg syns f.eks at det er umoralsk å være venner med noen som man har sterkere følelser for. Det samme gjelder hvis man vet om den andres følelser. I slike tilfeller avslutter man forholdet. så det er greit å ha en mannlig venn så lenge det ikke er følelser da?
Gjest Bianca26 Skrevet 12. desember 2009 #6728 Skrevet 12. desember 2009 Nope, det ville vært naivt. det er uansett ikke din sak. Du eier ikke dama di
Steinar40 Skrevet 12. desember 2009 Forfatter #6729 Skrevet 12. desember 2009 Ok. Men vi snakket om venninner som hadde dårlig innflytelse på dama di. Ja. F.eks hvis ei venninne var i et parforhold men var åpenlyst utro, så ville jeg satt svært lite pris på at dama mi hadde henne som venninne med en så dårlig moral. Det samme hvis ei venninne til stadighet ville ut å feste og masa på dama mi om å være med. Det er dårlig innflytelse. Livet kan ikke bare være festing når man blir voksen.
Steinar40 Skrevet 12. desember 2009 Forfatter #6730 Skrevet 12. desember 2009 så det er greit å ha en mannlig venn så lenge det ikke er følelser da? Hvordan kan man være sikker på det da?
Gjest Bianca26 Skrevet 12. desember 2009 #6731 Skrevet 12. desember 2009 Ja. F.eks hvis ei venninne var i et parforhold men var åpenlyst utro, så ville jeg satt svært lite pris på at dama mi hadde henne som venninne med en så dårlig moral. Det samme hvis ei venninne til stadighet ville ut å feste og masa på dama mi om å være med. Det er dårlig innflytelse. Livet kan ikke bare være festing når man blir voksen. men hva om hun var enig i at det var umoralsk at venninnen oppførte seg slik og prøvde å snakke henne til fornuft? Får de da lov å være venner? :gjeiper: . For da viser jo hun at hun ikke liker oppførselen hennes. Går an å like en person selv om man ikke liker enkelte handlinger personen gjør. Kunne det ikke falle deg inn at hun kunne være en god innflytelse på denne umoralske venninna slik at hun forandra oppførsel?
Gjest Bianca26 Skrevet 12. desember 2009 #6732 Skrevet 12. desember 2009 Hvordan kan man være sikker på det da? fordi at når hun er dama di så valgte hun jo DEG. Hun elsker DEG liksom
Gjest Bianca26 Skrevet 12. desember 2009 #6733 Skrevet 12. desember 2009 Hvordan kan man være sikker på det da? Har hun lov å ha en skikkelig ekkel og fæl kompis. En skikkelig uattraktiv gris hun ikke ville rørt med en tang engang? er det lov? :gjeiper:
Steinar40 Skrevet 12. desember 2009 Forfatter #6734 Skrevet 12. desember 2009 det er uansett ikke din sak. Du eier ikke dama di Jeg har aldri påstått at jeg eier noen. Men det betyr ikke at jeg ikke kan prøve å få igjennom min vilje.
Gjest Bianca26 Skrevet 12. desember 2009 #6735 Skrevet 12. desember 2009 Jeg har aldri påstått at jeg eier noen. Men det betyr ikke at jeg ikke kan prøve å få igjennom min vilje. kommer an på hvilke saker det gjelder det da. Du kan ikke legge deg borti hvem hun velger som sine venner. Du kan jo ikke bestemme hvilke venner andre skal ha. Det blir jo som du skulle nekta bestekompisen dine enkelte venner også
Guriane Skrevet 12. desember 2009 #6736 Skrevet 12. desember 2009 Ja. F.eks hvis ei venninne var i et parforhold men var åpenlyst utro, så ville jeg satt svært lite pris på at dama mi hadde henne som venninne med en så dårlig moral. Det samme hvis ei venninne til stadighet ville ut å feste og masa på dama mi om å være med. Det er dårlig innflytelse. Livet kan ikke bare være festing når man blir voksen. Det er jo en meningssak det der. Noen synes det er unødvendig og umodent å feste hver helg, mens andre igjen ikke ser det som noe problem. Og om venninna hennes var åpenlyst utro så må du da ikke tro at dama di er så tilbakesstående at hun ikke greier å tenke hva som er riktig og hva som er galt rundt det selv. Det er ikke akkurat sånn at utroskap smitter. Du blander deg ikke bare inn i hva hun gjør og hvem hun omgås, du blander deg inn i vettet hennes. Som jeg har sagt før; det er forskjell på å bry seg og å bry seg. Jeg har aldri påstått at jeg eier noen. Men det betyr ikke at jeg ikke kan prøve å få igjennom min vilje. Du trenger ikke si "Jeg eier dama mi" i klare ord for at det likevel er det du sier.
Gjest Bianca26 Skrevet 12. desember 2009 #6737 Skrevet 12. desember 2009 Det er jo en meningssak det der. Noen synes det er unødvendig og umodent å feste hver helg, mens andre igjen ikke ser det som noe problem. Og om venninna hennes var åpenlyst utro så må du da ikke tro at dama di er så tilbakesstående at hun ikke greier å tenke hva som er riktig og hva som er galt rundt det selv. Det er ikke akkurat sånn at utroskap smitter. Du blander deg ikke bare inn i hva hun gjør og hvem hun omgås, du blander deg inn i vettet hennes. Som jeg har sagt før; det er forskjell på å bry seg og å bry seg. Du trenger ikke si "Jeg eier dama mi" i klare ord for at det likevel er det du sier. ja enig. Det er presis det han sier. Han bare pakker det inn med finere ord
*Numi* Skrevet 12. desember 2009 #6738 Skrevet 12. desember 2009 Men Steinar, hva med damer/jenter som kommer bedre overens med menn enn damer, får ikke de lov til å ha venner de da? Det er nemlig ikke alle som kommer godt overens med sitt eget kjønn.
Steinar40 Skrevet 12. desember 2009 Forfatter #6739 Skrevet 12. desember 2009 men hva om hun var enig i at det var umoralsk at venninnen oppførte seg slik og prøvde å snakke henne til fornuft? Får de da lov å være venner? :gjeiper: . For da viser jo hun at hun ikke liker oppførselen hennes. Går an å like en person selv om man ikke liker enkelte handlinger personen gjør. Kunne det ikke falle deg inn at hun kunne være en god innflytelse på denne umoralske venninna slik at hun forandra oppførsel? Det kommer an på hva slags omgang de har.
Steinar40 Skrevet 12. desember 2009 Forfatter #6740 Skrevet 12. desember 2009 kommer an på hvilke saker det gjelder det da. Du kan ikke legge deg borti hvem hun velger som sine venner. Du kan jo ikke bestemme hvilke venner andre skal ha. Det blir jo som du skulle nekta bestekompisen dine enkelte venner også Det er stor forskjell på dama og bestekompisen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå