Gjest Bianca26 Skrevet 8. desember 2009 #6621 Skrevet 8. desember 2009 Greit nok. Men det var ikke svar på spørsmålet mitt. han kommer aldri med skikkelige svar. han bare prater rundt grøten, hele tiden
Gjest Bianca26 Skrevet 8. desember 2009 #6622 Skrevet 8. desember 2009 Hva er så vanskelig med min sunne fornuft da? Og ikke ser jeg poenget med å kjøre størst mulig bergogdalbane i livet heller. Spenning steinar. Hva er livet uten spenning? Og det går ikke an å leve et liv uten bølgedaler. Dewt vil det alltid være. ALLTID. Du kan ikke unngå det
Gjest Bianca26 Skrevet 8. desember 2009 #6623 Skrevet 8. desember 2009 Ja, forsåvidt sant nok det. høres ikke ut som du skjønner det da men
Gjest Bianca26 Skrevet 8. desember 2009 #6624 Skrevet 8. desember 2009 Her er sakens kjerne: "Nå har man stort sett ikke venner av den grunn at det er av partnerens interesse" Du tenker på hva som er i din interesse mens jeg tenker på hva som er i min interesse. To egoer og to ulike viljer med forskjellige interesser i saken. men poenget er at man ikke har rett til å nekte partneren venner ut fra egne interesser. Med andre ord du har ikke rett til å bestemme hvem hun får ha som venner eller ikke, eller omvendt
Steinar40 Skrevet 8. desember 2009 Forfatter #6625 Skrevet 8. desember 2009 er ikke sikkert at det skjer Det er bare en ting som er sikkert i livet.
Steinar40 Skrevet 8. desember 2009 Forfatter #6626 Skrevet 8. desember 2009 det går bare ikke an å snakke deg til fornuft gjør det vel? man blir venner med folk man liker. Vennskap handler om følelser, ikke fornuft Vennskap handler om nytteverdi.
Gjest Bianca26 Skrevet 8. desember 2009 #6627 Skrevet 8. desember 2009 Vennskap handler om nytteverdi. HÆÆÆ? jeg er sjokkert over den kommentaren der.
Steinar40 Skrevet 8. desember 2009 Forfatter #6628 Skrevet 8. desember 2009 Spenning steinar. Hva er livet uten spenning? Og det går ikke an å leve et liv uten bølgedaler. Dewt vil det alltid være. ALLTID. Du kan ikke unngå det Det skal selvfølgelig være litt spenning. Men igjen så må man altså være realistisk. Livet er stort sett hverdag.
Gjest Bianca26 Skrevet 8. desember 2009 #6629 Skrevet 8. desember 2009 Det er bare en ting som er sikkert i livet. og det er..?
Steinar40 Skrevet 8. desember 2009 Forfatter #6630 Skrevet 8. desember 2009 men poenget er at man ikke har rett til å nekte partneren venner ut fra egne interesser. Med andre ord du har ikke rett til å bestemme hvem hun får ha som venner eller ikke, eller omvendt Nei, jeg har sikkert ingen rett til det, men jeg kan forsøke allikevel.
Steinar40 Skrevet 8. desember 2009 Forfatter #6631 Skrevet 8. desember 2009 (endret) HÆÆÆ? jeg er sjokkert over den kommentaren der. Det har du ingen grunn til. Tenk deg om så skal du se at jeg har rett. Har du ingen nytte - på en eller annen måte - av et annet menneske, så har du ingen interesse av å ha noe med det mennesket å gjøre heller. Eneste unntaket er egne barn - og delvis foreldre/søsken. Endret 8. desember 2009 av Steinar40
Steinar40 Skrevet 8. desember 2009 Forfatter #6632 Skrevet 8. desember 2009 og det er..? Det eneste som er sikkert i dette livet - det er at vi før eller senere skal dø. Ikke så veldig hyggelig å tenke for mye på det, men sånn er virkeligheten.
Gjest Bianca26 Skrevet 8. desember 2009 #6633 Skrevet 8. desember 2009 Det eneste som er sikkert i dette livet - det er at vi før eller senere skal dø. Ikke så veldig hyggelig å tenke for mye på det, men sånn er virkeligheten. eh what? hva hadde dette med saken å gjøre på noen som helst slags måte?? noen andre her som begriper hvorfor steinar drar dette inn i tråden?
Gjest Bianca26 Skrevet 8. desember 2009 #6634 Skrevet 8. desember 2009 Det skal selvfølgelig være litt spenning. Men igjen så må man altså være realistisk. Livet er stort sett hverdag. ja og i en hverdag er det bølgedaler også
Gjest Bianca26 Skrevet 8. desember 2009 #6635 Skrevet 8. desember 2009 Det har du ingen grunn til. Tenk deg om så skal du se at jeg har rett. Har du ingen nytte - på en eller annen måte - av et annet menneske, så har du ingen interesse av å ha noe med det mennesket å gjøre heller. Eneste unntaket er egne barn - og delvis foreldre/søsken. jeg er venner med mine venner fordi jeg er glad i dem og vil dem alt vel. Jeg har ikke så mye nytte av de vennene av meg som bor langt unna der jeg bor, men jeg ønsker å være venner med dem fordet, fordi jeg bryr meg om dem. Ut ifra dette utsagnet ditt så høres det ikke ut som du har noe særlig med venner..
Steinar40 Skrevet 8. desember 2009 Forfatter #6636 Skrevet 8. desember 2009 eh what? hva hadde dette med saken å gjøre på noen som helst slags måte?? noen andre her som begriper hvorfor steinar drar dette inn i tråden? Det var bare et faktum og det var du som spurte hehe
Gjest Bianca26 Skrevet 8. desember 2009 #6637 Skrevet 8. desember 2009 Det var bare et faktum og det var du som spurte hehe men jeg trodde du skulle svare noe som hadde noe med saken å gjøre. det gjorde du heller ikke da du svarte at det bare var en ting som var sikkert i livet
Annikken Skrevet 8. desember 2009 #6638 Skrevet 8. desember 2009 Det har du ingen grunn til. Tenk deg om så skal du se at jeg har rett. Har du ingen nytte - på en eller annen måte - av et annet menneske, så har du ingen interesse av å ha noe med det mennesket å gjøre heller. Eneste unntaket er egne barn - og delvis foreldre/søsken. You say poteito, I say potato. Det er sikkert noe i det du sier, men det er liksom noe i måten man sier det på. Man beholder jo helst bare de vennene som man føler man kommer overens med, fordi det er mest givende for deg. Men også fordi du føler du får gi noe tilbake. Som til sist også er givende for deg, fordi du føler deg bra av det. Men igjen, poteito, potato. Det er deilig å se kynisk på det, men det er enda deiligere å tillate seg selv å la være å være kynisk. Og faktisk kjenne på den følelsen at man faktisk er GLAD i vennen sin. Det har du lov til.
Steinar40 Skrevet 8. desember 2009 Forfatter #6639 Skrevet 8. desember 2009 jeg er venner med mine venner fordi jeg er glad i dem og vil dem alt vel. Jeg har ikke så mye nytte av de vennene av meg som bor langt unna der jeg bor, men jeg ønsker å være venner med dem fordet, fordi jeg bryr meg om dem. Ut ifra dette utsagnet ditt så høres det ikke ut som du har noe særlig med venner.. Kvinner og menn har helt ulike behov for venner. Kvinner er generelt mye mer sosiale enn menn. Jeg påstår at ingen er venner med noen man ikke har en eller annen form for nytte av. Nytte kan da f.eks være en å prate med.
Steinar40 Skrevet 8. desember 2009 Forfatter #6640 Skrevet 8. desember 2009 men jeg trodde du skulle svare noe som hadde noe med saken å gjøre. det gjorde du heller ikke da du svarte at det bare var en ting som var sikkert i livet Ja, men dette faktum har en viss relevans her også. Det betyr altså at alt annet ikke er sikkert.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå