Gå til innhold

Kvinne og mann - bare kompiser

Fremhevede innlegg

Skrevet
man leter ikke etter venner ut ifra hva som er strategisk fornuftig må du vel skjønne.

Det bør man gjøre. Kvinner leter etter venninner og menn etter venner.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Men herregud som sagt man er utro om man VIL være utro det er ikke sånn at en dame får en mannlig venn og så oopssann jeg var visst utro gitt.

Ja, forsåvidt sant nok det.

Skrevet
ja nemlig!

Og dessuten steinar så er det fullt mulig å være utro selv uten mannlige venner. Jeg tror faktisk at det er lettere å være utro med en fremmed enn en venn siden sex ofte ødelegger vennskap

Ja, sikkert mye i det også. Men det blir fort problemer når den ene vil noe mer enn å bare være venner. Og flere her har jo nevnt akkurat dette.

Skrevet
Nei, det har du nok rett i... :fnise:

Det er faktisk noe i uttrykket at de dumme har det godt.

Det man allikevel ikke kan gjøre noe med kan det være bedre å ikke vite om.

Skrevet
Ja, sikkert mye i det også. Men det blir fort problemer når den ene vil noe mer enn å bare være venner. Og flere her har jo nevnt akkurat dette.

Da er det opp til deg å stole på dama di at hun ikke vil ha noe mer enn vennskap med kameratene sine.

Om han vil ha henne i sengs vil ikke si det samme som at han får det.

Skrevet
Da er det opp til deg å stole på dama di at hun ikke vil ha noe mer enn vennskap med kameratene sine.

Om han vil ha henne i sengs vil ikke si det samme som at han får det.

Men hvorfor skulle jeg ha noen interesse av at hun har en slik "venn"?

Skrevet

Nei, men om hun ikke visste det i utgangspunktet at han kun var ute etter det da..

Skrevet
Nei, men om hun ikke visste det i utgangspunktet at han kun var ute etter det da..

Hvor naiv er det lov å være?

Skrevet

Nå har man stort sett ikke venner av den grunn at det er av partnerens interesse heller, da.

Selv om en fyr kunne tenkt seg noe mer om muligheten skulle by seg, betyr ikke det at han ikke kan være en god venn for ei venninne for det.

Skrevet
Nå har man stort sett ikke venner av den grunn at det er av partnerens interesse heller, da.

Selv om en fyr kunne tenkt seg noe mer om muligheten skulle by seg, betyr ikke det at han ikke kan være en god venn for ei venninne for det.

Her er sakens kjerne: "Nå har man stort sett ikke venner av den grunn at det er av partnerens interesse"

Du tenker på hva som er i din interesse mens jeg tenker på hva som er i min interesse. To egoer og to ulike viljer med forskjellige interesser i saken.

Skrevet
Her er sakens kjerne: "Nå har man stort sett ikke venner av den grunn at det er av partnerens interesse"

Du tenker på hva som er i din interesse mens jeg tenker på hva som er i min interesse. To egoer og to ulike viljer med forskjellige interesser i saken.

Ja, men mitt vennskap med mine venner har ikke noe med partneren min å gjøre. Så derfor er den interessen ganske uinteressant, om partneren min ikke har en ekstremt god grunn for å skulle se at jeg droppet det vennskapet. At vennen min er "pulbar" er ikke et godt nok argument.

Skrevet (endret)
Ja, men mitt vennskap med mine venner har ikke noe med partneren min å gjøre. Så derfor er den interessen ganske uinteressant, om partneren min ikke har en ekstremt god grunn for å skulle se at jeg droppet det vennskapet. At vennen min er "pulbar" er ikke et godt nok argument.

Så lenge han er partneren din, så har han selvfølgelig en interesse i de vennene du har kontakt og omgang med. Det sier seg selv.

Alt som påvirker deg, påvirker også din partner.

Endret av Steinar40
Skrevet
Så lenge han er partneren din, så har han selvfølgelig en interesse i de vennene du har kontakt og omgang med. Det sier seg selv.

Alt som påvirker deg, påvirker også din partner.

Er du så vrang, eller bare gjørs du på?

Skrevet
Er du så vrang, eller bare gjørs du på?

Tja, hvis virkeligheten/sannheten er vrang.

Skrevet

Så du er tilpasningsdyktig, med andre ord? :fnise:

Skrevet

Du får slutte å tro at du sitter på en fasit som gjelder alle da. Det virker det ikke som du forstår.

Skrevet
Så du er tilpasningsdyktig, med andre ord? :fnise:

Vel, jeg kan sikkert tilpasse meg det som jeg er motivert for :smoke:

Skrevet
Du får slutte å tro at du sitter på en fasit som gjelder alle da. Det virker det ikke som du forstår.

Joda, det forstår jeg. Men jeg er helt sikker på at kvinner og menn ser på vennskap mellom kjønnene på fundamentalt ulike måter.

Gjest Bianca26
Skrevet

er ikke sikkert at det skjer

Gjest Bianca26
Skrevet
Det bør man gjøre. Kvinner leter etter venninner og menn etter venner.

det går bare ikke an å snakke deg til fornuft gjør det vel? man blir venner med folk man liker. Vennskap handler om følelser, ikke fornuft

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...