Gå til innhold

Kvinne og mann - bare kompiser

Fremhevede innlegg

Skrevet
Det var da et veldig hypotetisk spørsmål da men. Så hvem vet? ;) hehe

Ikke hyotetisk. Jeg kjenner en veldig trivelig hetrofil mann, som pleide å være kvinne.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uansett, for meg vil et ideelt forhold, og et forhold jeg trenger og ønsker å være i, være bygget på tillit og respekt.

Om min respektive sier: "Jeg skal treffe en kompis i kveld," så er det meg revnende likegyldig hvorvidt det er Lise eller Paul.

Det jeg syns er greit å vite er hvilken effekt det har på meg, skal jeg lage middag, eller spiser han ute, kommer han hjem klokka seks eller ti for eksempel.

Er det en helaften, så lager jeg planer selv. Osv.

Og vise versa. Om jeg skal noe, så sier jeg hva jeg skal, og når jeg tror jeg kommer hjem, også vet han det. Mer trenger han ikke vite. Fordi han stoler på meg.

Skrevet (endret)

Slik ser jeg det.

Dama mi er min private eiendom. Men det betyr altså IKKE at jeg skal bestemme alt over henne, selv om hun selvfølgelig må oppføre seg innenfor bestemte grenser.

Hvis en annen mann prøver seg på henne så kommer jeg til å banke han opp!

Samtidig er jeg hennes private eiendom, og jeg må da oppføre meg deretter.

Respekt, vennskap, samarbeide og gjensidige "romantiske" følelser er selvsagt. Dette tilsammen betyr ekte kjærlighet i min verden.

2 individer som er/bor i sammen og gjør akkurat som de vil, har ingenting med ekte kjærlighet å gjøre. Da er det bare gammel vane og/eller praktiske årsaker som betyr noe.

Noe å tenke på?

Endret av Steinar40
Skrevet
Slik ser jeg det.

Dama mi er min private eiendom. Men det betyr altså IKKE at jeg skal bestemme alt over henne, selv om hun selvfølgelig må oppføre seg innenfor bestemte grenser.

Hvis en annen mann prøver seg på henne som kommer jeg til å banke han opp!

Huff da Steinar, private eiendom, det får vel alle damer til å rygge ut døra.

Jeg har ingen problemer med å avvise mannfolk på en hyggelig måte hvis de prøver seg, hadde blitt veldig pinelig berørt hvis kjæresten min kom å banket opp folk.

Skrevet
Huff da Steinar, private eiendom, det får vel alle damer til å rygge ut døra.

Jeg har ingen problemer med å avvise mannfolk på en hyggelig måte hvis de prøver seg, hadde blitt veldig pinelig berørt hvis kjæresten min kom å banket opp folk.

Hvorfor er det noe galt i at jeg ser på dama mi som min private eiendom?

Det betyr bare at jeg er glad i henne og bryr meg og at hun betyr veldig MYE for meg.

Og selvfølgelig er det å banke opp en innpåsliten fyr, bare en aller siste utvei.

Begynner selvfølgelig med å skremme han bort verbalt etc. :kjefte:

Skrevet
Slik ser jeg det.

Dama mi er min private eiendom.

2 individer som er/bor i sammen og gjør akkurat som de vil, har ingenting med ekte kjærlighet å gjøre. Da er det bare gammel vane og/eller praktiske årsaker som betyr noe.

Her er det to ting som skjærer som kloring på ei tavle i mine ører.

1) PRIVAT EIENDOM??? Du kan ikke EIE et annet menneske. I Det øyeblikket du blir rigid vil hun kjempe for å bli fri. Enkel logikk.

2)Og hvem har sagt at man skal gjøre akkurat som man vil? Ikke jeg iallefall.

Mener du at man skal sitte hjemme hver kveld og holde partneren i hånda? Da går man fort lei.

I et sunt forhold har man egne intersser, felles interesser, egne venner og felles venner, alene tid og felles tid. Alle disse momentene sammen med frihet, tillit og respekt vil skape et godt og trygt forhold hvor man ønsker å være.

Skrevet
Slik ser jeg det.

Hvis en annen mann prøver seg på henne så kommer jeg til å banke han opp!

....

Det betyr bare at jeg er glad i henne og bryr meg og at hun betyr veldig MYE for meg.

Eiendom - betyr ikke at du bare er glad i henne.

Eiendom er noe du bestemmer over. Eller bestemmer du ikke over huset ditt - bilen din eller andre ting du eier?

Du plasserer dama i samme bås som andre eiendeler - og du sier du ikke har et negativt kvinnesyn. :klø:

Skrevet

Og selvfølgelig er det å banke opp en innpåsliten fyr, bare en aller siste utvei.

Begynner selvfølgelig med å skremme han bort verbalt etc. :kjefte:

For det første JA, det er GALT! Det er faktisk SYKT Steinar, det har INGENTING med kjærlighet å gjøre.

For det andre, jeg vil ha meg frabedt at min kjære banker folk på vegne av meg, eller "tar dem" verbalt.

Det ordner jeg selv.

Jeg har slått ned innpåslitne menn, jeg. Men langt mer virkningsfullt er det å "miste" en øl i fanget hans, så det ser ut som han har pissa på seg.

Skrevet

Fordi ingen liker å føle seg som en eiendel. Det betyr ikke bare at du er glad i henne, men at du vil kontrollere henne. Litt små psykopatiske trekk der?

Skrevet

Menneske=eiendom (noe man eier, eiertrang, bestemmelsesrett over) hmmmm rimer ikke særlig bra nei !!! Er du sikker på at du ordlegger deg rett her ?? Er det noe annet du EGENTLIG mener, ellers så må jeg si at dette er sneversynt igjen......(minner ikke dette om noe man kunne kjøpe/selge før i tiden om mennesker som var litt mørkere i huden ???). man kan strengt tatt ikke ta denne benevnelsen i sinn munn om et menneske Steinar ???

Skrevet

Med min private eiendom så mener jeg hovedsaklig det følgende:

1. Jeg har eksklusiv (dvs. bare meg) tilgang på kroppen hennes.

2. Hun prioriter meg foran alle andre.

Ikke sant? :)

Skrevet
I et sunt forhold har man egne intersser, felles interesser, egne venner og felles venner, alene tid og felles tid. Alle disse momentene sammen med frihet, tillit og respekt vil skape et godt og trygt forhold hvor man ønsker å være.

Ja, helt enig med deg her.

Skrevet

Nei, det har ingenting med privat eiendom å gjøre. Kanskje på tide å spise noen flere bokstavkjeks, Steinar?

Skrevet
For det andre, jeg vil ha meg frabedt at min kjære banker folk på vegne av meg, eller "tar dem" verbalt.

Det ordner jeg selv.

Jeg har slått ned innpåslitne menn, jeg. Men langt mer virkningsfullt er det å "miste" en øl i fanget hans, så det ser ut som han har pissa på seg.

Ordner du det selv så er det jo da heller ingen grunn for meg å "steppe in" ;)

Skrevet

Tilgang på kroppen hennes..... Jeg håper du sikter til at du og din partner er enige om at dere bare har hverandre, ikke at du kan forsyne deg når det passer seg.

Nei, det har ingenting med privat eiendom å gjøre. Kanskje på tide å spise noen flere bokstavkjeks, Steinar?

:skratte:

Skrevet
Ordner du det selv så er det jo da heller ingen grunn for meg å "steppe in" ;)

Spørsmålet er heller HVORFOR du skulle ha behov for å banke noen som ser på dama di, er du så lite trygg på din egen integritet?

Skrevet

Selvfølgelig har dette med privat eiendom å gjøre. Bruksrett :gjeiper:

Skrevet (endret)
Tilgang på kroppen hennes..... Jeg håper du sikter til at du og din partner er enige om at dere bare har hverandre, ikke at du kan forsyne deg når det passer seg.

Selvfølgelig mener jeg at vi er enige.

Og jeg har ikke lyst på dama hvis ikke hun også har lyst på meg.

Da venter jeg heller.

Eller prøver å få ho til å få lyst ;) hehe

Endret av Steinar40
Skrevet

Hjelper ikke med teite smileyer når du gir uttrykk for holdninger som er verre enn middelaldersk, kjekken!

Svar på det Lotta spør om. Hver gang du har lyst på sex så har du BRUKSRETT til kroppen hennes, fordi hun er din PRIVATE EIENDOM.

Har du hørt om voldtekt? Begynner å nærme seg nå, Steinar.

Skrevet
Spørsmålet er heller HVORFOR du skulle ha behov for å banke noen som ser på dama di, er du så lite trygg på din egen integritet?

Jeg mener ikke de som bare ser på henne, jeg mener de som virkelig prøver seg :kjefte:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...