Gjest Bianca26 Skrevet 17. november 2009 #6401 Skrevet 17. november 2009 Joda, det å feile er en del av livet og læren i livets skole. Men det gjelder å prøve å ikke gjøre altfor store og alvorlige feil på veien. hva er alvorlige feil da? det verste som kan skje er at forholdet tar slutt. ser ikke det som verdens undergang
Ella_Grey Skrevet 18. november 2009 #6402 Skrevet 18. november 2009 Omtenksomme ta hensyn til alle kjærestens behov Myke er det som i føyelige, som i nikkedukke? Sosiale men ikke med andre menn Glade i barn skal helst ikke ha barn fra før, riktignok. Gjøre hjemmet koselig vaske og lage mat... osv. Jada, jeg vet
Gjest Bianca26 Skrevet 18. november 2009 #6403 Skrevet 18. november 2009 ta hensyn til alle kjærestens behov er det som i føyelige, som i nikkedukke? men ikke med andre menn skal helst ikke ha barn fra før, riktignok. vaske og lage mat... Jada, jeg vet
Steinar40 Skrevet 18. november 2009 Forfatter #6404 Skrevet 18. november 2009 hva er alvorlige feil da? det verste som kan skje er at forholdet tar slutt. ser ikke det som verdens undergang Nei, og det viser vel da din innstilling til et parforhold? Dame med en slik innstilling er ikke for meg.
Steinar40 Skrevet 18. november 2009 Forfatter #6405 Skrevet 18. november 2009 ta hensyn til alle kjærestens behov er det som i føyelige, som i nikkedukke? men ikke med andre menn skal helst ikke ha barn fra før, riktignok. vaske og lage mat... Jada, jeg vet Satt litt på spissen hehe
*Numi* Skrevet 19. november 2009 #6406 Skrevet 19. november 2009 Nei, og det viser vel da din innstilling til et parforhold? Dame med en slik innstilling er ikke for meg. Selv om man ikke ser på det at et forhold skulle ta slutt som verdens undergang, betyr ikke det at det er det man higer etter. For min del så satser jeg på det forholdet jeg er i så lenge det fortsatt er noe igjen som er verdt å satse på.
Steinar40 Skrevet 19. november 2009 Forfatter #6407 Skrevet 19. november 2009 Selv om man ikke ser på det at et forhold skulle ta slutt som verdens undergang, betyr ikke det at det er det man higer etter. For min del så satser jeg på det forholdet jeg er i så lenge det fortsatt er noe igjen som er verdt å satse på. Ja, men så finner kanskje han ut at det ikke er noe å satse på, mens du syns at det fortsatt er det. Er ikke det litt kjipt egentlig?
Gjest kvinne62 Skrevet 19. november 2009 #6408 Skrevet 19. november 2009 Ja, men så finner kanskje han ut at det ikke er noe å satse på, mens du syns at det fortsatt er det. Er ikke det litt kjipt egentlig? Selvfølgelig er det kjipt, men sånn er det noen ganger. Da går man gjennom en periode med kjærlighetssorg og når den er passert så prøver man å finne en ny - helt til man finner noen det klaffer helt med. Du er så livende redd for å feile at du ikke tør å prøve, og derfor så sitter du der alene mens du tenker på alt det den kommende damen din ikke får lov til å gjøre i et forhold med deg. Og når det gjelder om kvinner og menn kan være kompiser så har jeg ikke endret mitt syn på den saken, for meg er det uproblematisk!
Ella_Grey Skrevet 19. november 2009 #6409 Skrevet 19. november 2009 Ja, men så finner kanskje han ut at det ikke er noe å satse på, mens du syns at det fortsatt er det. Er ikke det litt kjipt egentlig? Joda, det er kjipt. Men hvis den andre personen ikke syns forholdet er noe å satse på, så blir det jo ikke noe der å satse på for meg heller.
Steinar40 Skrevet 19. november 2009 Forfatter #6410 Skrevet 19. november 2009 Selvfølgelig er det kjipt, men sånn er det noen ganger. Da går man gjennom en periode med kjærlighetssorg og når den er passert så prøver man å finne en ny - helt til man finner noen det klaffer helt med. Du er så livende redd for å feile at du ikke tør å prøve, og derfor så sitter du der alene mens du tenker på alt det den kommende damen din ikke får lov til å gjøre i et forhold med deg. Og når det gjelder om kvinner og menn kan være kompiser så har jeg ikke endret mitt syn på den saken, for meg er det uproblematisk! Jeg liker ikke å bare kaste bort tid og ressurser. Og jeg har i hvert fall blitt veldig oppmerksom på en del problemområder for å si det sånn. Og det er åpenbart mye enklere når begge parter har behov for å ha kompiser av det annet kjønn.
Steinar40 Skrevet 19. november 2009 Forfatter #6411 Skrevet 19. november 2009 Joda, det er kjipt. Men hvis den andre personen ikke syns forholdet er noe å satse på, så blir det jo ikke noe der å satse på for meg heller. Nei, og dette har man da ikke kontrollen over selv.
*Numi* Skrevet 19. november 2009 #6412 Skrevet 19. november 2009 Nei, og dette har man da ikke kontrollen over selv. Nei. Det er det vel ingen som har sagt?
*Numi* Skrevet 19. november 2009 #6413 Skrevet 19. november 2009 (endret) Og det er åpenbart mye enklere når begge parter har behov for å ha kompiser av det annet kjønn. Samboeren min har ikke så mye behov for venner overhodet, virker det som. Da burde jeg kanskje ikke hatt venner (uavhengig av kjønn) jeg heller da? Nei vettu, det argumentet blir for dumt! Endret 19. november 2009 av *Numi*
Gjest Bianca26 Skrevet 19. november 2009 #6414 Skrevet 19. november 2009 Selv om man ikke ser på det at et forhold skulle ta slutt som verdens undergang, betyr ikke det at det er det man higer etter. For min del så satser jeg på det forholdet jeg er i så lenge det fortsatt er noe igjen som er verdt å satse på. klart man higer etter det, men av og til så går det bare ikke sånn er det. men vil man ha et forhold må man bare prøve selv om man risikerer å ikke få det man higer etter
*Numi* Skrevet 19. november 2009 #6415 Skrevet 19. november 2009 klart man higer etter det, men av og til så går det bare ikke sånn er det. men vil man ha et forhold må man bare prøve selv om man risikerer å ikke få det man higer etter Jeg mente at man ikke higer etter at det skal bli slutt. Ja, man higer jo stortsett etter at det forholdet man er i skal vare, så klart.
Steinar40 Skrevet 19. november 2009 Forfatter #6416 Skrevet 19. november 2009 Samboeren min har ikke så mye behov for venner overhodet, virker det som. Da burde jeg kanskje ikke hatt venner (uavhengig av kjønn) jeg heller da? Nei vettu, det argumentet blir for dumt! Ei kvinne har ofte (som regel) et mye større sosialt behov enn det en mann har. Dette er altså helt normalt.
*Numi* Skrevet 19. november 2009 #6417 Skrevet 19. november 2009 (endret) Ei kvinne har ofte (som regel) et mye større sosialt behov enn det en mann har. Dette er altså helt normalt. Ja, nettopp. Derfor blir det feil av en som ikke trenger venner å si at partneren som gjør det ikke kan ha venner av begge kjønn, mener jeg. Det er jo ikke partneren sin feil at den andre ikke behøver venner. Endret 19. november 2009 av *Numi*
Gjest Bianca26 Skrevet 19. november 2009 #6418 Skrevet 19. november 2009 Jeg mente at man ikke higer etter at det skal bli slutt. Ja, man higer jo stortsett etter at det forholdet man er i skal vare, så klart. jeg skrev feil jeg skulle si klart man ikke higer etter det. jeg ødela litt mitt eget poenf´g ved den lille skrivefeilen hehe
Steinar40 Skrevet 19. november 2009 Forfatter #6419 Skrevet 19. november 2009 (endret) Ja, nettopp. Derfor blir det feil av en som ikke trenger venner å si at partneren som gjør det ikke kan ha venner av begge kjønn, mener jeg. Det er jo ikke partneren sin feil at den andre ikke behøver venner. Vel, det går an å ha venninner og være sosial med dem. Bruker du ikke godt vett i din omgang med mannlige venner, så skaper det fort problemer i et parforhold. Endret 19. november 2009 av Steinar40
Gjest Bianca26 Skrevet 19. november 2009 #6420 Skrevet 19. november 2009 Vel, det går an å ha venninner og være sosial med dem. Bruker du ikke godt vett i din omgang med mannlige venner, så skaper det fort problemer i et parforhold. men hvorfor går du ut i fra at hun ikke skal kunne bruke godt vett? går du automatisk ut ifra at kvinner er dumme?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå