Gå til innhold

Kvinne og mann - bare kompiser

Fremhevede innlegg

Skrevet
Det er vel sånn at din egen vurdering faktisk er et nedlatende kvinnesyn.

Du vurderer det sånn at du skal kontrollere og bestemme. Ikke at dere er to likeverdige som ønsker det samme og blir enige om hvordan dere ønsker å ha det.

Mine meninger har ingenting med kvinnesyn å gjøre.

Jeg tror vel egentlig alltid at min mening er rett - uavhengig om den som ikke måtte være enig med meg er mann eller kvinne. Jeg har sterke meninger og mente jeg ikke at mine meninger var rett så hadde jeg dem ikke.

Men det betyr jo ikke at det er umulig å få meg til å endre mening - bare litt vanskelig sikkert ;) hehe

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Mine meninger har ingenting med kvinnesyn å gjøre.

Jeg tror vel egentlig alltid at min mening er rett - uavhengig om den som ikke måtte være enig med meg er mann eller kvinne. Jeg har sterke meninger og mente jeg ikke at mine meninger var rett så hadde jeg dem ikke.

Men det betyr jo ikke at det er umulig å få meg til å endre mening - bare litt vanskelig sikkert ;) hehe

Steinar, Steinar. Sånn er det for oss alle. Hvis vi mener noe, er det fordi vi mener at det er riktig. Dette er ikke noe spesielt for deg. Og du mener altså at du har rett til, og bør, ha innsikt i og kontrollere hvem din kvinne omgås. Du mener at dette er rett. Du mener at det må være sånn, for at forholdet skal fungere og ikke stå i fare.

Selvfølgelig har dette med ditt kvinnesyn å gjøre. I tillegg har det mye med deg selv å gjøre, du har rett og slett et problem med å likestille en kvinne med deg selv, og du har problemer med tillit.

Skrevet
Det har du nok, ja. I retning av at menn-bør-kontrollere-kvinner.

Klart vi har tilpasset oss hverandre, men det er en ganske annen diskusjon. Å tilpasse seg hverandre handler om helt andre ting enn å kontrollere hvem den andre treffer. Kun hvis den ene har et sterkt kontrollbehov, problemer med tillit og en idé om at "jeg er alt min kvinne trenger", blir slike ting et tema. Og blir slike ting et tema, er forholdet som oftest ikke liv laga.

Nei, jeg mener egentlig ikke at menn bør kontrollere kvinner - om de ikke har behov for det selv - som jo noen faktisk har.

Samarbeide er tingen i min verden :) Men det er jo ikke alltid like lett.

Skrevet
Nei, jeg mener egentlig ikke at menn bør kontrollere kvinner - om de ikke har behov for det selv - som jo noen faktisk har.

Samarbeide er tingen i min verden :) Men det er jo ikke alltid like lett.

Og noen, det ser ut til å være deg.

Men én ting skal du ha: Du lar deg ikke irritere, du blir ikke hissig... Og det til tross for ganske massiv motstand her.

Skrevet
Det er vel kanskje mye i det du skriver her forsåvidt, men det er egentlig mer at jeg stoler på min egen vurdering, enn et nedlatende kvinnesyn. Jeg ønsker bare at det ikke skal bli noen risiko for alvorlige problemer i forholdet - for noen.

Men selvfølgelig er god kommunikasjon nøkkelen til å slippe slike problemer :)

Men du må stole på hennes vurderinger også.

Det er vel ingen som ønsker alvorlige problemer, men det er ikke ditt eneansvar å hindre at de oppstår. Det er begges ansvar, et ansvar som du - hvis du ser på henne som et voksent menneske, er nødt til å la henne ta del i.

Skrevet
Steinar, Steinar. Sånn er det for oss alle. Hvis vi mener noe, er det fordi vi mener at det er riktig. Dette er ikke noe spesielt for deg. Og du mener altså at du har rett til, og bør, ha innsikt i og kontrollere hvem din kvinne omgås. Du mener at dette er rett. Du mener at det må være sånn, for at forholdet skal fungere og ikke stå i fare.

Selvfølgelig har dette med ditt kvinnesyn å gjøre. I tillegg har det mye med deg selv å gjøre, du har rett og slett et problem med å likestille en kvinne med deg selv, og du har problemer med tillit.

Jeg foretrekker at dama har venninner og ikke mannlige kompiser, ja. Sånn i utgangspunktet. Og er nok ikke alene om det heller.

På en måte har jeg kanskje et problem med å likestille en kvinne med meg selv, men akkurat det samme gjelder for en mann - fordi ingen av dem er meg. Jeg setter nok meg selv over alle andre hehe Men jeg gjetter på at det gjør de fleste andre folk også ;)

Og tillit/respekt er ikke medfødt - det er noe du må gjøre deg fortjent til.

Skrevet
Og noen, det ser ut til å være deg.

Men én ting skal du ha: Du lar deg ikke irritere, du blir ikke hissig... Og det til tross for ganske massiv motstand her.

Med noen - så mente jeg faktisk noen kvinner. Ikke alle kvinner er like selvstendige faktisk. Noen trenger litt "styring". Mange ulike typer mennesker.

Og jeg er jo en rasjonell fyr vettu ;) hehe

Skrevet
Men du må stole på hennes vurderinger også.

Det er vel ingen som ønsker alvorlige problemer, men det er ikke ditt eneansvar å hindre at de oppstår. Det er begges ansvar, et ansvar som du - hvis du ser på henne som et voksent menneske, er nødt til å la henne ta del i.

Jo, men HVIS hun ikke skulle ha vett på det selv - ISÅFALL kan ikke jeg bare sitte å se på det uten å ta det opp.

Skrevet
Jo, men HVIS hun ikke skulle ha vett på det selv - ISÅFALL kan ikke jeg bare sitte å se på det uten å ta det opp.

Ok, greit. Hvis hun ikke har vett på det selv, SÅ kan du ta det opp.

Skrevet
Ellers lykkes du selv bra på dette området?

Jeg har ikke sagt at det gjør noe å gjenta seg, jeg har bare sagt at jeg fikk følelsen av deg som sidekick i denne tråden. Og siden du går til personlig angrep regner jeg med at det gjorde deg noe, så da beklager jeg. Ikke meningen å gjøre deg lei deg, eller hva det nå enn var. Jeg opplever det uansett som ubehagelig å slenge inn den siste kommentaren. Fordi, jeg har ikke det minste behov eller lyst til å være privat i denne tråden, og en kommentar som blir slengt ut på den måten opplever jeg kun som et agn. Og det synes jeg bare er ekkelt. Til neste gang vil jeg sette pris på om du kan fortelle meg direkte at du tar deg nær av noe jeg sier, fremfor å være det jeg opplever deg som nå; klassisk kvinnfolk.

Lykke er individuelt. Og min lykke er ikke åpen for tilbakemelding fra deg.

Gjest Gjest_Søs_*
Skrevet
Og hvis du med "trussel for forholdet" mener en kvinne som har mannlige venner når hun er i et forhold, da har du holdninger som heldigvis ikke mange andre voksne menn har.

Det er da mange menn i 20- og 30-åren eogså, som ikke liker at dama flyr ute med sine mannlige venner!

Gjest Gjest_Søs_*
Skrevet
Jeg foretrekker at dama har venninner og ikke mannlige kompiser, ja. Sånn i utgangspunktet. Og er nok ikke alene om det heller.

Det e sant....

Gjest tøff&røff
Skrevet

I teorien ser jeg null problem å ha en jentevenn, men i praksis, har det alltid blitt et eller annet tull.

Det blir alltid seksuelt eller romantisk, selv om jeg prøver å unngå det, og har også stort sett endt med et farvel, tapt ære, osv.

Jeg kunne godt blitt bitter, men innser at måten jeg er på, påvirker andre mennesker (jenter) til å behnadle meg slik de har gjort.

Man har ansvar selv, for hvordan man blir behandlet.

Jeg tror at jo flinkere man er, til å ha venner av det annet skjønn, uten å tillegge det mer enn hva det er, uansett om det er seksuellt eller hva, definerer en som person, og hvor mye styrke man har.

Selvfølgelig er det nesten umulig, men tiden går og hjertet består.

Jeg kjenner nok kansje litt for godt til en sepsiell type jenter, veldig seksuelle jenter, som er glad i tilfeldig sex. Når man opplever det gang på gang, at man tiltrekker seg slike damer, blir det litt slitsomt for hodet, og tro på at det finnes skikkelige jenter der ute også.

Skal ikke være enkelt, men enkelt er også kjedelig.

Gjest tøff&røff
Skrevet

I teorien ser jeg null problem å ha en jentevenn, men i praksis, har det alltid blitt et eller annet tull.

Det blir alltid seksuelt eller romantisk, selv om jeg prøver å unngå det, og har også stort sett endt med et farvel, tapt ære, osv.

Jeg kunne godt blitt bitter, men innser at måten jeg er på, påvirker andre mennesker (jenter) til å behnadle meg slik de har gjort.

Jeg tror at jo flinkere man er, til å ha venner av det annet skjønn, uten å tillegge det mer enn hva det er, uansett om det er seksuellt eller hva, definerer en som person, og hvor mye styrke man har.

Jeg kjenner nok kansje litt for godt til en sepsiell type jenter, veldig seksuelle jenter, som er glad i tilfeldig sex. Når man opplever det gang på gang, at man tiltrekker seg slike damer, blir det litt slitsomt for hodet, og tro på at det finnes skikkelige jenter der ute også.

Skrevet

Det er ikke alle jenter som er veldig sexuelle og glad i sex, dom nødvendigvis også er glad i tilfeldig sex.

Men mange menn tror at det å være sexuellt frigjort med sin partner er det samme som at hun er løs, og dette stemmer dårlig. Mange av oss damer er kun venn med disse mennene vi møter på vår vei og sparer den hemningsløse sexen til vi kommer hjem til partneren.

Skrevet
Sunt folkevett - hørt om det noen gang jenter? ;) hehe

Jeg tror terminologien du prøver å uttrykke er sunt BONDEvett.

Ellers så er det verken sunnhet eller vett i holdningene dine, hehe'ene dine, blunke-smileyene eller smile-smileyene dine.

Skrevet
Må vel innrømme at jeg ikke helt liker å tenke på homoer da men....

:overrasket: Nææ!?!? Du sier ikke det, nå ble jeg jammen sjokka!

Forøvrig, dersom dama di har ei god venninne som skifter kjønn, og viser seg å alltid ha tent på kvinner, men å ha vært i feil kjønn.

Altså, plutselig får dama di en mannlig kompis, med masse hormoner som løper løpsk grunnet behandling osv. Får hun lov til å "reke" med ham?

Skrevet
Jeg tror terminologien du prøver å uttrykke er sunt BONDEvett.

Ellers så er det verken sunnhet eller vett i holdningene dine, hehe'ene dine, blunke-smileyene eller smile-smileyene dine.

Folkevett = bondevett .... og det vet du også ;)

Skrevet
:overrasket: Nææ!?!? Du sier ikke det, nå ble jeg jammen sjokka!

Forøvrig, dersom dama di har ei god venninne som skifter kjønn, og viser seg å alltid ha tent på kvinner, men å ha vært i feil kjønn.

Altså, plutselig får dama di en mannlig kompis, med masse hormoner som løper løpsk grunnet behandling osv. Får hun lov til å "reke" med ham?

Det var da et veldig hypotetisk spørsmål da men. Så hvem vet? ;) hehe

Skrevet
Folkevett = bondevett .... og det vet du også ;)

Men du bruker feil begrep gjennomgående i hele tråden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...