Gå til innhold

Kvinne og mann - bare kompiser

Fremhevede innlegg

Skrevet
hvis man skal putte litt religion inni her så mener vel gud at alle har verdi eller?

Vel, nå er jeg ateist, så det kan jeg ikke si noe på. Gud er ikke noe jeg liker å blande inn i saker og ting.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
En seriemorder er nok ikke helt frisk heller da, og undergraver sin egenverdi gjennom sine grusomme handlinger. Men betyr egentlig det å undergrave sin egenverdi at man ikke har noen egenverdi overhodet?

Nå tar jeg altså utgangspunkt i egenverdi som en verdi et individ har i seg selv, uavhengig av andre.

Nei, jeg klarer faktisk ikke å se at absolutt alle individer har en verdi. Det er bare sånn jeg tenker og føler det.

Men om man vil ha en verdi eller ikke er helt opp til individet selv.

Endret av Steinar40
Gjest Bianca26
Skrevet
Vel, nå er jeg ateist, så det kan jeg ikke si noe på. Gud er ikke noe jeg liker å blande inn i saker og ting.

den kommentaren var egentlig ment på steinar. er ikke personlig kristen selv men tenkte kanskje at gud kortet var en ide å bruke, men kanskje ikke når jeg tenker over det..

Skrevet
den kommentaren var egentlig ment på steinar. er ikke personlig kristen selv men tenkte kanskje at gud kortet var en ide å bruke, men kanskje ikke når jeg tenker over det..

Det er Jesus som ser det sånn vettu. Vi vanlige dødelige har vel litt mer menneskelige feil ;)

Gjest Bianca26
Skrevet
Det er Jesus som ser det sånn vettu. Vi vanlige dødelige har vel litt mer menneskelige feil ;)

men man er jo ikke verdiløs pga menneskelige feil. det har vi jo alle mer eller mindre

Skrevet
men man er jo ikke verdiløs pga menneskelige feil. det har vi jo alle mer eller mindre

Det kommer jo helt an på hvor alvorlige de menneskelige feilene er.

Gjest Bianca26
Skrevet
Det kommer jo helt an på hvor alvorlige de menneskelige feilene er.

men ok når det er snakk om seriemordere f.eks. disse har som oftest en eller annen psykiatrisk diagnose eller burde ha det. noe er galt oppi huet deres. klart jeg ikke forsvarer folk som gjør slike handlinger og jeg syns de fortjener den hardeste straffen ever, men det bir feil å kalle de verdiløse. de har vært uskyldige barn en gang de også. og barn er iallefall ikke verdiløse

Skrevet

Trudde at en mann og en kvinne kunne fint være venner, trudde det hverfall med meg selv og mine kompisser. Men tok rimelig feil, viste seg at alle kompissene ville noe mer med meg enn bare venner!

Gjest Bianca26
Skrevet
Trudde at en mann og en kvinne kunne fint være venner, trudde det hverfall med meg selv og mine kompisser. Men tok rimelig feil, viste seg at alle kompissene ville noe mer med meg enn bare venner!

hehe denne diskusjonen har sluttet å handle om overskriften for leeenge siden, men er vel greit å ta opp den tråden igjen.

ja det er litt synd at mange gutter er slik. men ikke alle da

Skrevet
men ok når det er snakk om seriemordere f.eks. disse har som oftest en eller annen psykiatrisk diagnose eller burde ha det. noe er galt oppi huet deres. klart jeg ikke forsvarer folk som gjør slike handlinger og jeg syns de fortjener den hardeste straffen ever, men det bir feil å kalle de verdiløse. de har vært uskyldige barn en gang de også. og barn er iallefall ikke verdiløse

Ja, intet menneske er verdiløst i utgangspunktet. Men når de oppfører seg så dårlig at all verdi forsvinner, så har de bare seg selv å takke. Alle er ansvarlige for sin egen oppførsel. Altså om man har noen verdi eller ikke.

Skrevet
hehe denne diskusjonen har sluttet å handle om overskriften for leeenge siden, men er vel greit å ta opp den tråden igjen.

ja det er litt synd at mange gutter er slik. men ikke alle da

Bare nesten alle ;) hehe

Skrevet
Hva i all verden er vitsen med dette? :klø:

Og er det egentlig mulig - etter barnehagen - om begge er heteroseksuelle?

Jo, jeg mener det går an... Men det er sjelden.

Jeg har EN kamerat som jeg har vært verdens beste kompis med i... tenke, tenke..... 9 år. -ALDRI noe seksuelt, ingen hentydninger, ingen flørting. Bare verdens beste venner som egentlig kan snakke om alt og dele alt. :)

Så - ja - jeg mener det går an - men IKKE ofte.

Har opplevet det denne ENE gangen med denne ENE mannen. Aldri før, og tviler på jeg opplever det igjen.

Skrevet
Jo, jeg mener det går an... Men det er sjelden.

Jeg har EN kamerat som jeg har vært verdens beste kompis med i... tenke, tenke..... 9 år. -ALDRI noe seksuelt, ingen hentydninger, ingen flørting. Bare verdens beste venner som egentlig kan snakke om alt og dele alt. :)

Så - ja - jeg mener det går an - men IKKE ofte.

Har opplevet det denne ENE gangen med denne ENE mannen. Aldri før, og tviler på jeg opplever det igjen.

Det har du sikkert helt rett i.

Skrevet
Det har du sikkert helt rett i.

hehe! :D Ja, tror nok jeg har rett der.

Skrevet
Denne tråden har blitt driiiiitkjedelig.... :(

Så rart :roll:

Skrevet
Denne tråden har blitt driiiiitkjedelig.... :(

Blir jo kjedelig når alle har blitt enige med meg i at venner av det annet kjønn er komplisert. Det sier seg jo forsåvidt selv også da :smoke:

Skrevet
Blir jo kjedelig når alle har blitt enige med meg i at venner av det annet kjønn er komplisert. Det sier seg jo forsåvidt selv også da :smoke:

Det er bare komplisert hvis man velger å la det bli det. :Gjesp:

Skrevet
Det er bare komplisert hvis man velger å la det bli det. :Gjesp:

Nei, er direkte naivt å tro det. Mange, både menn og kvinner som ikke liker dette. Det kan egentlig bare fungere bra når begge parter har samme behov. Dvs at mannen i forholdet har venninner, og dama i forholdet har (mannlige) venner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...