Steinar40 Skrevet 5. november 2009 Forfatter #6261 Skrevet 5. november 2009 Ingen er verdiløse Jo, enkelte er verdiløse. Og ikke bare er de verdiløse, men de kan være en pest og en plage for andre også. De fleste forteller forresten hvite løgner, vil jeg tro. Hvite løgner er ofte helt nødvendige for å bevare ro og fred i et parforhold etc.
Steinar40 Skrevet 5. november 2009 Forfatter #6262 Skrevet 5. november 2009 jeg syns det blir for enkelt å s at det er løgn for man kan jo love å være trofast og mene det, men så skjer det etellerannet og så er den ene parten utro likevel Ja, det er dette som ofte skjer, men det er ingen unnskyldning! Når man lover å være trofast så får man holde det.
Steinar40 Skrevet 5. november 2009 Forfatter #6263 Skrevet 5. november 2009 Mja. Det kan være, ting kan forandre seg, den andre personen var ikke som en trodde etc. Men det er feil å gå inn i noe og bare vente på at ting går over. Ja, det er feil men det er fort gjort. Jaaaa, meeeen; blind og blind. Det er ikke blind tillit å la partneren ha mannlige venner som hun treffer av og til. Eller at hun får gå alene på fest en gang inn i mellom. Det kommer an på. Umulig å si noe om dette på en helt generell basis.
Ella_Grey Skrevet 5. november 2009 #6264 Skrevet 5. november 2009 Jo, enkelte er verdiløse. Og ikke bare er de verdiløse, men de kan være en pest og en plage for andre også.Enkelte er en pest og en plage, det er jeg enig i. Men du kan ikke si at noen er verdiløse. person A kan syns at person B er uten verdi, men det blir en subjektiv mening. Ingen er objektivt sett uten verdi. Alle har noe verdifullt ved seg. Mengden kan variere mellom mennesker, men er det alltid noe. Hvite løgner er ofte helt nødvendige for å bevare ro og fred i et parforhold etc. I en begrenset mengde, ja.
Gjest Bianca26 Skrevet 5. november 2009 #6265 Skrevet 5. november 2009 Ja, det er dette som ofte skjer, men det er ingen unnskyldning! Når man lover å være trofast så får man holde det. hva med folk som gifter seg. man lover å leve sammen til døden skiller dem. 50% holder ikke det løftet
Steinar40 Skrevet 5. november 2009 Forfatter #6266 Skrevet 5. november 2009 Enkelte er en pest og en plage, det er jeg enig i. Men du kan ikke si at noen er verdiløse. person A kan syns at person B er uten verdi, men det blir en subjektiv mening. Ingen er objektivt sett uten verdi. Alle har noe verdifullt ved seg. Mengden kan variere mellom mennesker, men er det alltid noe. Har en voldtektsmann noen verdi?
Ella_Grey Skrevet 5. november 2009 #6267 Skrevet 5. november 2009 Det kommer an på. Umulig å si noe om dette på en helt generell basis. Jeg syns jo normen er at disse tingene er greit. Hvis hun vil. Voksne mennesker tar ansvar for seg selv, inntil man gjør noe galt.
Gjest Bianca26 Skrevet 5. november 2009 #6268 Skrevet 5. november 2009 [quote name='Steinar40' date='05.11.2009 (19:58) Det kommer an på. Umulig å si noe om dette på en helt generell basis.
Gjest Bianca26 Skrevet 5. november 2009 #6269 Skrevet 5. november 2009 Har en voldtektsmann noen verdi? ikke for ofrene. men han har sikkert en mor som syns han er av verdi
Steinar40 Skrevet 5. november 2009 Forfatter #6270 Skrevet 5. november 2009 hva med folk som gifter seg. man lover å leve sammen til døden skiller dem. 50% holder ikke det løftet Nei, mange burde tenkt seg litt bedre om først. Men uansett er det ingen god grunn til å være utro når man er i et parforhold. Da får man heller avslutte det.
Gjest Bianca26 Skrevet 5. november 2009 #6271 Skrevet 5. november 2009 Nei, mange burde tenkt seg litt bedre om først. Men uansett er det ingen god grunn til å være utro når man er i et parforhold. Da får man heller avslutte det. enig i det, men som sagt mennesket er et svakt vesen og gjør dumme ting
Ella_Grey Skrevet 5. november 2009 #6272 Skrevet 5. november 2009 Har en voldtektsmann noen verdi? Å herregud, man kan sikkert finne noe positivt med en voldtektsmann også. Selv om jeg ikke nødvendigvis ville lett så nøye betyr ikke det at det ikke er noe positivt der. Det er ytterst få mennesker som er så "onde" (i mangel av et bedre ord) at det ikke er noe positivt ved dem...
Steinar40 Skrevet 5. november 2009 Forfatter #6273 Skrevet 5. november 2009 Jeg syns jo normen er at disse tingene er greit. Hvis hun vil. Voksne mennesker tar ansvar for seg selv, inntil man gjør noe galt. Noen mennesker trenger faktisk å bli litt kontrollerte også. De fungerer bedre da.
Ella_Grey Skrevet 5. november 2009 #6274 Skrevet 5. november 2009 ikke for ofrene. men han har sikkert en mor som syns han er av verdi Ja, nemlig.
Steinar40 Skrevet 5. november 2009 Forfatter #6275 Skrevet 5. november 2009 ikke for ofrene. men han har sikkert en mor som syns han er av verdi Kanskje, men for samfunnet har han ingen verdi. Han er bare en pest og en plage og en utgiftspost. Nakkeskudd.
Steinar40 Skrevet 5. november 2009 Forfatter #6276 Skrevet 5. november 2009 enig i det, men som sagt mennesket er et svakt vesen og gjør dumme ting Ja, jeg vet det dessverre.
Ella_Grey Skrevet 5. november 2009 #6277 Skrevet 5. november 2009 Noen mennesker trenger faktisk å bli litt kontrollerte også. De fungerer bedre da. "Fungerer bedre" er ikke det samme som "har det bedre".
Steinar40 Skrevet 5. november 2009 Forfatter #6278 Skrevet 5. november 2009 Å herregud, man kan sikkert finne noe positivt med en voldtektsmann også. Selv om jeg ikke nødvendigvis ville lett så nøye betyr ikke det at det ikke er noe positivt der. Det er ytterst få mennesker som er så "onde" (i mangel av et bedre ord) at det ikke er noe positivt ved dem... For samfunnet er det i hvert fall en stor fordel å slippe sånne.
Gjest Bianca26 Skrevet 5. november 2009 #6279 Skrevet 5. november 2009 Kanskje, men for samfunnet har han ingen verdi. Han er bare en pest og en plage og en utgiftspost. Nakkeskudd. de akker færreste voldtektsmenn raver rundt i gatene og angriper og voldtar kvinner. de fleste voldtekter skjer av en jenta kjenner faktisk, noe som vil si at man kan ikke vite hvem som er en potensiell voldtektsmann nødvendigvis. syns du skal komme med et bedre eksempel
Steinar40 Skrevet 5. november 2009 Forfatter #6280 Skrevet 5. november 2009 "Fungerer bedre" er ikke det samme som "har det bedre". Nei, men kanskje kan de også få det bedre etterhvert med litt kontroll og at noen på den måten bryr seg om dem. Det er nemlig ikke å bry seg om noen å bare la dem gjøre akkurat som de vil samme hvor dumt det måtte være.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå