Gå til innhold

Kvinne og mann - bare kompiser

Fremhevede innlegg

Skrevet
du er faen meg så jævla kynisk. jeg har jobbet på sykehjem og har selv sett hvor mange av barna deres som er såå glade i og bekymra over dem. en var faktisk villig til at vi skulle gjøre alt for å holde forelderen i live.

I mine øyne er dette egoistisk av barnet. Hvilken nytte hadde forelderen av det? Bare plager det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
alt som skjer i livet er ikke til å settes pris på.

Nei, det er åpenbart.

Gjest Bianca26
Skrevet
I mine øyne er dette egoistisk av barnet. Hvilken nytte hadde forelderen av det? Bare plager det.

klart det var ego men heng deg ikke opp i detaljer. poenget mitt var at ikke alle bryr seg om arv

Skrevet
klart det var ego men heng deg ikke opp i detaljer. poenget mitt var at ikke alle bryr seg om arv

Det er sikkert mange som er glade i foreldrene sine.

Skrevet
Ja, og barna ønsker ofte bare å få arven så fort som mulig er jeg redd.

Du er kynisk du, ja.

Skrevet
der er det iallefall ikke lett. folk på små plasser er jo livredde nye folk bortgjemte i en krok som de er

Ja, det stemmer kanskje. At det er vanskelig som 'ny' på en liten plass

Men jeg tror at for de som har vokst opp på en liten plass så velger de oftere noen de har vokst opp sammen med, og er fornøyd med det...

Men det kan godt være at jeg tar feil.

Skrevet
Du er kynisk du, ja.

Det har vel ingenting med meg å gjøre?

Jeg bare sier det som det ofte kan være.

Skrevet

At du tror de fleste barn bare ønsker at foreldrene skal dø, sånn at det blir penger er kynisk.

Du velger oftest å se de negative alternativene....

Skrevet
At du tror de fleste barn bare ønsker at foreldrene skal dø, sånn at det blir penger er kynisk.

Du velger oftest å se de negative alternativene....

Eller for å si det på en annen måte - jeg har levd en stund og vet derfor hvordan menneskets verden fungerer.

Det blir ofte et problem for arvingene når foreldrene kommer på sykehjem og aldri skal tilbake derfra. Problemet er da f.eks et hus som ikke kan selges. Livet består altså ofte av praktiske problemer, og det er ikke min skyld. Don't shoot the messenger. Det blir ikke noe bedre av det.

Gjest Bianca26
Skrevet
Ja, det stemmer kanskje. At det er vanskelig som 'ny' på en liten plass

Men jeg tror at for de som har vokst opp på en liten plass så velger de oftere noen de har vokst opp sammen med, og er fornøyd med det...

Men det kan godt være at jeg tar feil.

ja det tror jeg og

Gjest Bianca26
Skrevet

altså ikke at du tar feil men det første du sa hehe

Skrevet

Her er vi alle 3 enige om noe :) hehe

Gjest Bianca26
Skrevet
Eller for å si det på en annen måte - jeg har levd en stund og vet derfor hvordan menneskets verden fungerer.

Det blir ofte et problem for arvingene når foreldrene kommer på sykehjem og aldri skal tilbake derfra. Problemet er da f.eks et hus som ikke kan selges. Livet består altså ofte av praktiske problemer, og det er ikke min skyld. Don't shoot the messenger. Det blir ikke noe bedre av det.

men nå svarer du for hvordan andre er og ikke fra hvordan du selv tenker

Gjest Bianca26
Skrevet
Det er sikkert mange som er glade i foreldrene sine.

Sikkert mange? tror flertallet er glade i foreldrene sine bortsett fra noe unntak. og det er jo stotr sett de som har vokst opp med foreldre som ikke har vært helt.. bra

Skrevet
ja det tror jeg og

:fnise: bra at det var det første :)

Her er vi alle 3 enige om noe :) hehe

Sjokk? ....... og vantro?

Gjest Bianca26
Skrevet
:fnise: bra at det var det første :)

Sjokk? ....... og vantro?

jeg er ihvertfall sjokka hehe. tror dette nesten er historisk hehe neida

Skrevet (endret)
Jada, jada Steinar = Metusalem. Du er ikke den eneste som vet hvordan verden fungerer :)

Det blir ofte et problem for arvingene når foreldrene kommer på sykehjem og aldri skal tilbake derfra. Problemet er da f.eks et hus som ikke kan selges.
Det trenger ikke å være et så stort problem, i enkelte tilfeller kan sikkert huset selges, kanskje det går greit å bare stenge et hus av, noen av familien kan ha mulighet til å bo der (billig mot å ta seg av vedlikehold)

Livet består altså ofte av praktiske problemer, og det er ikke min skyld.

Nei, en god del problem er faktisk ikke noen sin skyld.

Don't shoot the messenger. Det blir ikke noe bedre av det.

:trampe:

:fnise:

Endret av Ella_Grey
Gjest Bianca26
Skrevet
Jada, jada Steinar = Metusalem. Du er ikke den eneste som vet hvordan verden fungerer :)

Det trenger ikke å være et så stort problem, i enkelte tilfeller kan sikkert huset selges, kanskje det går greit å bare stenge et hus av, noen av familien kan ha mulighet til å bo der (billig mot å ta seg av vedlikehold)

Nei, en god del problem er faktisk ikke noen sin skyld.

:trampe:

:fnise:

den smileyen var kul. hehe

Skrevet
men nå svarer du for hvordan andre er og ikke fra hvordan du selv tenker

Ja, men så har jo jeg heller ikke dette problemet heldigvis.

Skrevet
jeg er ihvertfall sjokka hehe. tror dette nesten er historisk hehe neida

Det blir sikkert ingen vane i hvert fall ;):ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...