Gå til innhold

Kvinne og mann - bare kompiser

Fremhevede innlegg

Skrevet
Krava mine er bare såpass at jeg har tro på et bra og positivt parforhold som kan fungere. Ikke noe mer egentlig :)

Men nå skal det jo sies at det skal litt til for at du skal tro....da.... :nigo:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Men nå skal det jo sies at det skal litt til for at du skal tro....da.... :nigo:

Ja, jeg tror ikke på julenissen i hvert fall.

Må nok ha bevis ...

Skrevet

Må nok ha bevis ...

Du kan ikke få bevis for at et forhold skal fungere uten å teste forholdet i praksis.

Skrevet

Må nok ha bevis ...

Tror du ikke på nissen :hakeslepp: hvem er det da som kommer med julegavene (siden vi er på snikk-snakk, så måtte jeg bare).

Men da er vi tilbake til at du kan ikke forvente at alt går dårlig... eller at ting ikke er sånn som de virker. Altså du kan være klar over at det er en mulighet for at ting ikke vil fungere, men du kan ikke gå rundt og være avventende fordi du må ha bevis først.

Du kan ikke få bevis for at et forhold skal fungere uten å teste forholdet i praksis.

Sant

Skrevet

Nei, det er sant. Det er da det må bevises.

Skrevet
Tror du ikke på nissen :hakeslepp: hvem er det da som kommer med julegavene (siden vi er på snikk-snakk, så måtte jeg bare).

Men da er vi tilbake til at du kan ikke forvente at alt går dårlig... eller at ting ikke er sånn som de virker. Altså du kan være klar over at det er en mulighet for at ting ikke vil fungere, men du kan ikke gå rundt og være avventende fordi du må ha bevis først.

Nei, å bare være avventende vil jo ikke fungere i lengden. Men det er ikke nødvendig å gi bånn gass utfor stupet heller.

Skrevet
Nei, å bare være avventende vil jo ikke fungere i lengden. Men det er ikke nødvendig å gi bånn gass utfor stupet heller.

Det gyldne middelvei er som vanlig beste løsning :)

Men du slår meg egentlig ikke som noen gylden-middelvei-type...?

Skrevet
Det gyldne middelvei er som vanlig beste løsning :)

Men du slår meg egentlig ikke som noen gylden-middelvei-type...?

Hva slags type tror du jeg er da?

Skrevet
:fisk:

En fisk? Du er da frekk nok :ler:

Skrevet
En fisk? Du er da frekk nok :ler:

Var ikke helt det jeg mente..

Skrevet
Hva slags type tror du jeg er da?

Jeg tror du er mer enten-eller type :fnise:

Skrevet
Var ikke helt det jeg mente..

Hva mente du da?

Skrevet
Jeg tror du er mer enten-eller type :fnise:

Ja, men er det ikke alltid enten-eller da?

Ellers blir et jo bare tull.

Man gjør enten slik eller sånn.

Skrevet
Ja, men er det ikke alltid enten-eller da?

Ellers blir et jo bare tull.

Man gjør enten slik eller sånn.

Jo, det kan du si. Men jeg har inntrykk av at i din verden er ting veldig svart-hvitt. Det er ikke så mye grå-nyanser. Du er veldig bastant i dine holdninger :)

Gjest kvinne62
Skrevet

Enten gjør vi det på min måte med mine regler, eller så er det slutt!

Enten blir vi enige eller så bestemmer jeg!

I et forhold kompromisser man, men man kompromisser ikke med utroskap så klart, farge på vegger, gardiner og møbler og feriesteder er ofte kompromisstema for mange trur eg.

Mannen min elsker å se meg i dress, han syns jeg er feminin og lekker i dress. Dresser til kvinner er ikke maskuline, innsvingede dressjakker og formsydde skjorter med litt kløft.... og drakter syns han også er pent, utover det har han ingen sterke meninger om mine klær.

Du ønsker deg en kvinne mellom 35-40 år, de fleste i den alderen har vært gjennom et forhold eller flere, mange av dem har barn fra tidligere forhold. De av dem som ikke har vært i forhold eller har barn fra før har sikkert blitt like sære og kravstore som deg Steinar40, så det kan jo bli interessant. Uansett, de færreste kvinner i aldersgruppen 35-40 ønsker å leve i et forhold hvor den ene skal bestemme, at man sammen blir enige om grenser og hvordan man vil ha det sammen er en ting men de færreste trenger å få beskjed om at de ikke må være utro hvis de går ut og tar et glass vin med venner.

Tror du får komme deg ut herfra og starte datingen, her inne er det ikke mange som oppfyller dine krav. :)

Skrevet
Jo, det kan du si. Men jeg har inntrykk av at i din verden er ting veldig svart-hvitt. Det er ikke så mye grå-nyanser. Du er veldig bastant i dine holdninger :)

Nja, jeg har mine meninger om det meste.

Og så lenge jeg er alene så fungerer jo det.

Men jeg er ikke så dum at jeg ikke forstår at kompromissing er nødvendig.

Derimot har jeg litt dårlige erfaringer med folk som overhodet ikke klarer å bestemme seg for noe som helst selv, og derfor har jeg nok blitt litt vel bastant i mitt behov for å bestemme.

Skrevet
Enten gjør vi det på min måte med mine regler, eller så er det slutt!

Enten blir vi enige eller så bestemmer jeg!

I et forhold kompromisser man, men man kompromisser ikke med utroskap så klart, farge på vegger, gardiner og møbler og feriesteder er ofte kompromisstema for mange trur eg.

Det forstår jeg godt og er helt enig :)

Mannen min elsker å se meg i dress, han syns jeg er feminin og lekker i dress. Dresser til kvinner er ikke maskuline, innsvingede dressjakker og formsydde skjorter med litt kløft.... og drakter syns han også er pent, utover det har han ingen sterke meninger om mine klær.

Det er smak og behag :) Jeg liker damer i skjørt kjole, men også i bukse som jeans etc. Syns som sagt dress ikke passer helt etter min smak. Derimot kan det jo godt hende at du kler det :)

Du ønsker deg en kvinne mellom 35-40 år, de fleste i den alderen har vært gjennom et forhold eller flere, mange av dem har barn fra tidligere forhold. De av dem som ikke har vært i forhold eller har barn fra før har sikkert blitt like sære og kravstore som deg Steinar40, så det kan jo bli interessant. Uansett, de færreste kvinner i aldersgruppen 35-40 ønsker å leve i et forhold hvor den ene skal bestemme, at man sammen blir enige om grenser og hvordan man vil ha det sammen er en ting men de færreste trenger å få beskjed om at de ikke må være utro hvis de går ut og tar et glass vin med venner.

Tror du får komme deg ut herfra og starte datingen, her inne er det ikke mange som oppfyller dine krav. :)

Jeg er egentlig ikke så kravstor som mange her inne liker å innbille seg.

Men det er sikkert ikke mange her som passer pga alder og bosted osv. - det er sikkert sant. Trenger jo bare ei dame da men :)

Burde nok se til å komme igang med dating snart, ja. Men har egentlig ikke hatt muligheten ennå pga alt det styret jeg har hatt IRL.

Gjest Bianca26
Skrevet
Nei. Alle oppfatter og lever i sin egen lille verden. Min verden er påvirket av mine omgivelser og inntrykk, mens din verden er påvirket av dine omgivelser og inntrykk. Derfor vil det være forskjellig fra individ til individ.

jeg forstår hva du mener men syns likevel det blir feil å kalle det sin verden. for da høres det ut som om din verden er en liten boble som hverken kan endres eller påvirkes av verden utenom "din verden" tror ikke det er sunt å lukke seg inne i sin egen verden som du sier. pluss at det får deg til å høres litt gæren ut. Bedre om du bruker formuleringer som "etter min mening" istedet for å bruke uttrykket "min verden" noen andre som er enige?

Gjest Bianca26
Skrevet
Det er jo ikke så lett å få et godt inntrykk av mine virkelige grenser her. Blir mye teori.

jaha. men kanskje det er en ide å forestille seg ting i praksis og ikke bare tenke teoretisk hele tiden. har du vurdert det? om du ikke er så streng som du virker så burde du kanskje formulere deg på en måte sånn at vi ikke misforstår deg. Dette har jeg sagt mange ganger men du hører jo ikke etter

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...