Gjest Gjest Skrevet 6. september 2009 #581 Skrevet 6. september 2009 Men hvis dama ikke skulle vise sunt folkevett, og begynte å reke fritt rundt med mannlige kompiser etc. - DA ville jeg måtte sette ned foten for å beskytte meg og forholdet. Hva er så veldig galt med det? "Reke fritt rundt med mannlige kompiser"? Bare måten du ordlegger deg på, viser at du har et usunt (for et forhold) perspektiv på ting. Dersom den ene i et forhold begynner å føle behov for å tilbringe mer tid sammen med en "spesiell venn" av annet kjønn, er det sannsynligvis noe galt med forholdet uansett. Da hjelper det ikke at du skal begynne å stramme inn løpestrengen hennes, sette foten ned, og ikke gi henne "lov" til å treffe andre. Du har vist mange, mange ganger at du ikke er typen mann som sidestiller en partner med deg selv i et forhold. Du tror det er din rett å bestemme, sette grenser og kontrollere.
Steinar40 Skrevet 6. september 2009 Forfatter #582 Skrevet 6. september 2009 "Reke fritt rundt med mannlige kompiser"? Bare måten du ordlegger deg på, viser at du har et usunt (for et forhold) perspektiv på ting. Dersom den ene i et forhold begynner å føle behov for å tilbringe mer tid sammen med en "spesiell venn" av annet kjønn, er det sannsynligvis noe galt med forholdet uansett. Da hjelper det ikke at du skal begynne å stramme inn løpestrengen hennes, sette foten ned, og ikke gi henne "lov" til å treffe andre. Du har vist mange, mange ganger at du ikke er typen mann som sidestiller en partner med deg selv i et forhold. Du tror det er din rett å bestemme, sette grenser og kontrollere. Det man selvfølgelig først og fremst gjør, det er å prate i sammen (kommunisere) om problemer. Og forsøker å løse dem i sammen. Det er å være sidestilt eller? Jeg forutsetter egentlig bare at hun har godt vett og forstår hvordan man oppfører seg i et seriøst forhold. Men ettersom alle er forskjellige så kan det jo måtte bli visse tilpasninger fra begges side. Jeg har ingen interesse av å måtte bestemme over, sette grenser eller kontrollere dama.
Gjest Gjest Skrevet 6. september 2009 #583 Skrevet 6. september 2009 Jeg har ingen interesse av å måtte bestemme over, sette grenser eller kontrollere dama. Stemmer vel det, har ikke sett at du har skrevet noe sånt. Sikkert bare noen få som overtolker det som skrives av en mann!
Gjest Gjest_Guri_* Skrevet 6. september 2009 #584 Skrevet 6. september 2009 Det man selvfølgelig først og fremst gjør, det er å prate i sammen (kommunisere) om problemer. Og forsøker å løse dem i sammen. Det er å være sidestilt eller? Jeg forutsetter egentlig bare at hun har godt vett og forstår hvordan man oppfører seg i et seriøst forhold. Men ettersom alle er forskjellige så kan det jo måtte bli visse tilpasninger fra begges side. Jeg har ingen interesse av å måtte bestemme over, sette grenser eller kontrollere dama. Nå kommer jeg til å si at du fremdeles har et dårlig syn på kvinner, og du kommer til å si at jeg må komme med et eksempel, og så har vi det gående igjen. Du presiserer gang på gang her inne at det er viktig å kommunisere. Det vil si at så lenge du får gnålt igjennom dine behov om makt og kontroll så er diskusjonen over? Hun må da bare finne seg i at det er sånn det må være. Kvinner under Steinar. Enkelt og greit.
Gjest Gjest Skrevet 6. september 2009 #585 Skrevet 6. september 2009 Jeg har ingen interesse av å måtte bestemme over, sette grenser eller kontrollere dama. Jeg er sikker på at jeg kan finne minst ti utsagn fra deg, som beviser det motsatte. Jeg skal se om jeg, når jeg har en stund ledig, gidder å lete det fram. Kanskje noen andre kommer meg i forkjøpet i mellomtiden. Det burde i grunnen ikke være veldig vanskelig.
Gjest Gjest_Guri_* Skrevet 6. september 2009 #586 Skrevet 6. september 2009 Det man selvfølgelig først og fremst gjør, det er å prate i sammen (kommunisere) om problemer. Og forsøker å løse dem i sammen. Det er å være sidestilt eller? Jeg forutsetter egentlig bare at hun har godt vett og forstår hvordan man oppfører seg i et seriøst forhold. Men ettersom alle er forskjellige så kan det jo måtte bli visse tilpasninger fra begges side. Jeg har ingen interesse av å måtte bestemme over, sette grenser eller kontrollere dama. Her er jo et godt eksempel. Og det er et av de siste innleggene dine, hvis ikke det siste, så vi trenger jo ikke lete så hardt
LilleBille Skrevet 6. september 2009 #587 Skrevet 6. september 2009 (endret) Guri Malla hehe Prøv å være litt konkret her da - list opp de punktene du mener er nedlatende mot kvinner. Jeg har ingen interesse av å måtte bestemme over, sette grenser eller kontrollere dama. Vel ... jeg tolker noe annet ut av følgende små klipp fra denne tråden - bare fra de siste dagene - jeg gadd ikke ta hele tråden(jeg orket ikke sitere alle innleggene - så jeg bare kopierte dem: Dere har nå åpenbart inntrykket av at jeg skal bestemme ALT over dama. Men det er altså ikke tilfelle. Jeg vil ha et godt fungerende samarbeide til felles beste Men hvis dama ikke skulle vise sunt folkevett, og begynte å reke fritt rundt med mannlige kompiser etc. - DA ville jeg måtte sette ned foten for å beskytte meg og forholdet. Hva er så veldig galt med det? Jeg har sagt hele tiden at det dreier seg om å bruke vett. Sunt folkevett - hørt om det noen gang jenter? hehe Har du bare godt vett så får du ingen problemer med meg - og ikke jeg med deg heller Og jeg er ikke sjalu (vanligvis). Jeg vil bare at begge skal bruke sunn fornuft så det ikke blir problemer ut av det. Hun må forstå at forholdet til mannlige kompiser må bli annerledes og mer begrenset når hun er i et seriøst forhold Og det er også fornuftig å ikke reke fritt rundt med kompiser av det andre kjønn når man er i et forhold. Kvinnfolk! Det kan faktisk bety at jeg bryr meg også. Er det bedre at jeg bare lar dama få gjøre akkurat som ho vil da eller? Det er ikke noe verre enn at når jeg føler at jeg kan stole på deg, så reduseres kontrollbehovet tilsvarende. Er ikke noe unormalt i dette altså. Det mest effektive er vel kanskje å prate i sammen om dette ofte. Spesielt før en fest der jeg ikke kan være med. Altså fortelle hva jeg forventer av henne etc. ....... Du også begriper vel at den eneste muligheten jeg har til å få til det på, er ved å begrense "friheten" til dama mi eller? Du/kvinner forstår ikke problematikken her - det er andre mannfolk som skal hindres tilgang til mi dame - ikke først og fremst dama mi som skal hindres. Forstår du poenget nå? Det finnes de som ønsker og trenger det også. Men jeg har aldri snakket om 100% styring. Derimot ønsker jeg altså at dama mi har venninner i stedet for mannlige kompiser. Alt hun trenger i fra en mann skal hun få i fra meg. Tja, alle er forskjellige. Jeg personlig liker ikke at dama mi flyr fritt rundt med mannlige kompiser. Jeg liker å ha en viss kontroll med hvor hun er og hva hun gjør og sammen med hvem. Kvinner og mannlige kompiser er bare en ren risikovurdering. Det er sannsynligvis mindre risiko for meg hvis hun ikke har mannlige kompiser. Finnes det virkelig ikke et eneste damemenneske her som ikke er helt avhengig av mannlige kompiser??? Herregud for et barnehage samfunn vi nå lever i! Endret 6. september 2009 av LilleBille
Steinar40 Skrevet 6. september 2009 Forfatter #588 Skrevet 6. september 2009 Stemmer vel det, har ikke sett at du har skrevet noe sånt. Sikkert bare noen få som overtolker det som skrives av en mann! Takk! En positiv sjel så da svarer jeg her Jeg ønsker altså IKKE å måtte bestemme over, sette grenser eller kontrollere dama. Tvert i mot! Ellers blir jo et forhold et mareritt. Derfor er det meget viktig å finne en kompatibel person - dvs dame - der det ikke er for store ulikheter i personlighet mellom oss. Ellers blir det bare problemer i et forhold. Dette vet også alle dere damemennesker. Like barn leker best. Da går veldig mye nesten av seg selv. Ikke sant?
Steinar40 Skrevet 6. september 2009 Forfatter #589 Skrevet 6. september 2009 Jeg personlig liker ikke at dama mi flyr fritt rundt med mannlige kompiser. Jeg liker å ha en viss kontroll med hvor hun er og hva hun gjør og sammen med hvem. Jeg skal kommentere denne spesielt ettersom du er så flittig her. Det jeg mener med "kontroll" i ovenstående setning er at hun informerer meg om hva hun gjør osv. - altså ikke går bak min rygg. Generelt mener jeg med det å ha kontroll at det finnes åpenhet og god kommunikasjon i forholdet. Er det fortsatt like dårlig innstilling?
LilleBille Skrevet 6. september 2009 #590 Skrevet 6. september 2009 Jeg skal kommentere denne spesielt ettersom du er så flittig her. Det jeg mener med "kontroll" i ovenstående setning er at hun informerer meg om hva hun gjør osv. - altså ikke går bak min rygg. Generelt mener jeg med det å ha kontroll at det finnes åpenhet og god kommunikasjon i forholdet. Er det fortsatt like dårlig innstilling? Ja - jeg synes behovet for kontroll i seg selv er negativt. I et likeverdig forhold trenger du ikke kontroll. Det at en mener han har rett til å bestemme hvem partneren skal være sammen med etc. - er for meg helt urimelig (og ekstremt gammeldags .. og gir meg assosiasjoner til undertrykkelse av kvinner/påtvunget bruk av burka etc.). I et forhold hvor en part føler at h*n trenger å kontrollere den andre vil det aldri bli likeverdighet - men vi har opplagt forskjellig syn på hva man ønsker i en partner. Du vil ha en du kan kotrollere - jeg vil ha en partner som jeg er sammen med fordi jeg vil - fordi det gir meg noe og vice versa. Jeg ser ingen grunn til at man skal måtte skjule noe i et forhold. For meg er det en selvfølge at jeg forteller hvor jeg er/hvem jeg er sammen med - men jeg ville aldri akseptere at min partner skulle nekte meg å være sammen med noen.
Steinar40 Skrevet 6. september 2009 Forfatter #591 Skrevet 6. september 2009 Ja - jeg synes behovet for kontroll i seg selv er negativt. I et likeverdig forhold trenger du ikke kontroll. Det at en mener han har rett til å bestemme hvem partneren skal være sammen med etc. - er for meg helt urimelig (og ekstremt gammeldags .. og gir meg assosiasjoner til undertrykkelse av kvinner/påtvunget bruk av burka etc.). I et forhold hvor en part føler at h*n trenger å kontrollere den andre vil det aldri bli likeverdighet - men vi har opplagt forskjellig syn på hva man ønsker i en partner. Du vil ha en du kan kotrollere - jeg vil ha en partner som jeg er sammen med fordi jeg vil - fordi det gir meg noe og vice versa. Jeg ser ingen grunn til at man skal måtte skjule noe i et forhold. For meg er det en selvfølge at jeg forteller hvor jeg er/hvem jeg er sammen med - men jeg ville aldri akseptere at min partner skulle nekte meg å være sammen med noen. La oss si at du og jeg var i sammen da (Herregud, det hadde sikkert blitt livlig hehe) og så var jeg veldig mye borte på kvelder uten at du helt visste hva jeg gjorde. Og når du spurte meg så ble det bare litt uklare og tvetydige svar du fikk. Hadde ikke du følt behov for å få mer kontroll over den situasjonen da?
LilleBille Skrevet 6. september 2009 #592 Skrevet 6. september 2009 La oss si at du og jeg var i sammen da (Herregud, det hadde sikkert blitt livlig hehe) og så var jeg veldig mye borte på kvelder uten at du helt visste hva jeg gjorde. Og når du spurte meg så ble det bare litt uklare og tvetydige svar du fikk. Hadde ikke du følt behov for å få mer kontroll over den situasjonen da? Hadde du vært sammen med meg så hadde du fortalt av deg selv. Spøk til side - jeg vil ikke være i et forhold hvor min partner ikke respekterer meg - så om du tydelig prøver å lure meg/driver med noe tull - var det nok på tide med en samtale om dette forholdet var liv laga. Forøvrig ville nok min partner ha frihet til å gjøre det han ville - akkurat som jeg ville ha det, men for meg er det en selvfølge at vi har gjensidig respekt for hverandre og forholdet vårt. Har vi ikke det (og har ikke du det for meg) - så er det ditt tap - for da er du ikke den partneren jeg ønsker.
stjernekyss Skrevet 6. september 2009 #593 Skrevet 6. september 2009 Unnskyld, hva gjør kvinnegruppa Ottar her på KG? Sinte og sure er de...La menn få vær menn da. Les resten av innleggene mine i denne tråden, og se om du fortsatt vil kalle meg ottar og at jeg bør la menn være menn. Brødskalkhjerne..
Steinar40 Skrevet 6. september 2009 Forfatter #594 Skrevet 6. september 2009 Hadde du vært sammen med meg så hadde du fortalt av deg selv. Spøk til side - jeg vil ikke være i et forhold hvor min partner ikke respekterer meg - så om du tydelig prøver å lure meg/driver med noe tull - var det nok på tide med en samtale om dette forholdet var liv laga. Forøvrig ville nok min partner ha frihet til å gjøre det han ville - akkurat som jeg ville ha det, men for meg er det en selvfølge at vi har gjensidig respekt for hverandre og forholdet vårt. Har vi ikke det (og har ikke du det for meg) - så er det ditt tap - for da er du ikke den partneren jeg ønsker. Spøk og spøk du fru Blom! Jeg tror nok at du ønsker å ha mer kontroll over din partner enn du helt liker å innrømme her. Og det er ingenting unormalt i det. Kjærlighet er sterke følelser - inklusive sjalusi. Og det å tro at begge kan ha frihet til å gjøre akkurat det man vil - det er naivt. Det dreier seg om å tilpasse seg til/etter hverandre og vise hensyn og omtanke. Ikke fly rundt å gjøre akkurat som man vil! Da varer forholdet i 5 minutter.
Cata Skrevet 6. september 2009 #595 Skrevet 6. september 2009 Og det å tro at begge kan ha frihet til å gjøre akkurat det man vil - det er naivt. Det dreier seg om å tilpasse seg til/etter hverandre og vise hensyn og omtanke. Ikke fly rundt å gjøre akkurat som man vil! Da varer forholdet i 5 minutter. Selvsagt skal man vise hensyn og omtanke. Hvis begge parter gjør det så trengs jo ikke "kontroll". I et forhold der man faktisk stoler på partneren sin er slikt overflødig.
LilleBille Skrevet 6. september 2009 #596 Skrevet 6. september 2009 Spøk og spøk du fru Blom! Jeg tror nok at du ønsker å ha mer kontroll over din partner enn du helt liker å innrømme her. Og det er ingenting unormalt i det. Kjærlighet er sterke følelser - inklusive sjalusi. Og det å tro at begge kan ha frihet til å gjøre akkurat det man vil - det er naivt. Det dreier seg om å tilpasse seg til/etter hverandre og vise hensyn og omtanke. Ikke fly rundt å gjøre akkurat som man vil! Da varer forholdet i 5 minutter. Jeg har ikke noe behov for kontroll. Jeg vil ha en partner som ønsker å være med meg - hvis ikke kan det være det samme. (Og jeg er ikke antydning til sjalu - jeg vil elskes for min skyld - for det jeg er - ellers så klarer jeg meg utmerket alene) Det å ha frihet til å gjøre som man vil, vil jo ikke dermed si at man ligger rundt. Hvis man ønsker å være i et forhold - så tar man selvfølgelig hensyn og viser omtanke - men jeg vil at det hensynet og den omtanken skal komme fordi han VIL - ikke fordi jeg krever det.
LilleBille Skrevet 6. september 2009 #597 Skrevet 6. september 2009 Selvsagt skal man vise hensyn og omtanke. Hvis begge parter gjør det så trengs jo ikke "kontroll". I et forhold der man faktisk stoler på partneren sin er slikt overflødig.
stjernekyss Skrevet 6. september 2009 #598 Skrevet 6. september 2009 Spøk og spøk du fru Blom! Jeg tror nok at du ønsker å ha mer kontroll over din partner enn du helt liker å innrømme her. Og det er ingenting unormalt i det. Kjærlighet er sterke følelser - inklusive sjalusi. Og det å tro at begge kan ha frihet til å gjøre akkurat det man vil - det er naivt. Det dreier seg om å tilpasse seg til/etter hverandre og vise hensyn og omtanke. Ikke fly rundt å gjøre akkurat som man vil! Da varer forholdet i 5 minutter. Lurer på hva som får deg til å tro at sjalusi er en naturlig del av kjærlighet. Håper du skjønner en dag at det er misforstått, og at du får oppleve ekte kjærlighet. Sjalusi, selv det minste gram av det, er ikke bare deal breaker, men noe av det mest uattraktive jeg vet om. Jeg mister all respekt. Det er forøvrig enorme avstander mellom sjalusi og det å ta hensyn til hverandre.
Gjest gjestdeluxe Skrevet 6. september 2009 #599 Skrevet 6. september 2009 Spøk og spøk du fru Blom! Jeg tror nok at du ønsker å ha mer kontroll over din partner enn du helt liker å innrømme her. Og det er ingenting unormalt i det. Kjærlighet er sterke følelser - inklusive sjalusi. Og det å tro at begge kan ha frihet til å gjøre akkurat det man vil - det er naivt. Det dreier seg om å tilpasse seg til/etter hverandre og vise hensyn og omtanke. Ikke fly rundt å gjøre akkurat som man vil! Da varer forholdet i 5 minutter. Jeg er enig med deg, det er da vanlig, der det ikke?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå