Steinar40 Skrevet 31. oktober 2009 Forfatter #5881 Skrevet 31. oktober 2009 Skal lite til før du dumper noen da tydeligvis. ikke er du villig til å diskutere eller lage kompromisser. Stå på ditt skal du ellers er det slutt. Herregud steinar hør på deg selv Jeg er ikke villig til å diskutere eller kompromisse utenfor mine grenser, nei. Derfor må disse grensene være avklart og akseptert før et seriøst parforhold inngåes.
Steinar40 Skrevet 31. oktober 2009 Forfatter #5882 Skrevet 31. oktober 2009 Ånei så steinar liker ikke at kvinner er kravstore men HAN har lov å være kravstor!! Jeg er ikke kravstor - faktisk
Steinar40 Skrevet 31. oktober 2009 Forfatter #5883 Skrevet 31. oktober 2009 er det en god følelse da at alle synes du har dårlig smak? Det betyr ingenting for meg. Det eneste som betyr noe for meg er at jeg er fornøyd med dama mi og at hun er fornøyd med meg. Jeg er min egen mann
Steinar40 Skrevet 31. oktober 2009 Forfatter #5884 Skrevet 31. oktober 2009 Jeg lurer på hva for noen kvinner du kjenner i virkeligheten? Når det er sagt så er mitt inntrykk av deg at du skal ha en sterk kvinne som ikke bestemmer noe som helst. Hun skal ikke gi motstand og selvfølgelig gjøre alt du ber henne om... Helt feil inntrykk.
LilleBille Skrevet 31. oktober 2009 #5885 Skrevet 31. oktober 2009 Har du et konkret eksempel? Mye lettere å kunne svare da. Jeg regner med at du har lest listen over hva jeg og flere med meg anser som helt urimelige områder du forlanger å ha vetorett på ... men jeg kan jo nevne noen av dem igjen... - å ha/møte en mannlig kamerat - og gjøre noe sammen med ham - å ha en kjole hun føler seg vel i - men som du ikke liker - å handle uten å høre på dine "råd" - men kjøpe noe hun liker selv - å hilse på folk med å kysse dem på kinnet - å mingle i et selskap - å ha en tatovering/ta en tatovering
Steinar40 Skrevet 31. oktober 2009 Forfatter #5886 Skrevet 31. oktober 2009 ? Du sier at du nekter kvinnen i ditt liv å ha på seg enkelte plagg, men du lar henne stå for innkjøp av garderoben din? Om min bedre halvdel kommer hjem med en skjorte en gang i halvåret klager jeg ikke, men hadde hun kjøpt alle klærne mine hadde jeg blitt grinete. Mine klær handles sammen enten a) min bedre halvdel eller b) kompiser. Jeg forventer og vet at hun har samme holdning som meg. Jeg står for innkjøp av min garderobe - hun hjelper til med sin gode smak og gode råd.
Steinar40 Skrevet 31. oktober 2009 Forfatter #5887 Skrevet 31. oktober 2009 (endret) Jeg regner med at du har lest listen over hva jeg og flere med meg anser som helt urimelige områder du forlanger å ha vetorett på ... men jeg kan jo nevne noen av dem igjen... - å ha/møte en mannlig kamerat - og gjøre noe sammen med ham - å ha en kjole hun føler seg vel i - men som du ikke liker - å handle uten å høre på dine "råd" - men kjøpe noe hun liker selv - å hilse på folk med å kysse dem på kinnet - å mingle i et selskap - å ha en tatovering/ta en tatovering En mannlig kamerat er fortsatt noe av det jeg har størst problemer med. Det kommer an på kameraten og hva de skal gjøre, når og hvor og hvordan. Bruker alle sunn fornuft så burde det imidlertid ikke være umulig. Det eneste kravet jeg har til en kjole vil være at jeg anser den å være "anstendig". Utenom dette kravet så er valg av kjole helt opp til henne selv. Forutsatt at vi har råd til og plass til det hun kjøper, og at jeg ikke syns det er helt grusomt, så kan hun kjøpe hva hun vil. Er det normalt å hilse ved å kysse noen på kinnet, så er det ingen problem. Mingle normalt i et selskap er ikke noe problem - forutsatt at hun ikke ignorerer meg totalt igjennom hele selskapet. At hun har en normal tatovering fra tidligere er ikke noe stort problem. Derimot vil jeg ikke ønske at hun får noen flere. Endret 31. oktober 2009 av Steinar40
Steinar40 Skrevet 31. oktober 2009 Forfatter #5888 Skrevet 31. oktober 2009 Trodde det var steinar som skrev det. var litt kjapp i vendinga. for det hadde vært så typisk av steinar å si at kvinner bryr seg mer om sladder Det er jo sant da - ingen sladrer som kvinner hehe
Ella_Grey Skrevet 31. oktober 2009 #5889 Skrevet 31. oktober 2009 quote name='Ella_Grey' date='30.10.2009 (18:02) ' post='7451146' Han kan bestemme, du velger bare feil plass å bestemme. Mine klær er f.eks feil sted å sette ned foten. Og det går fint å si hva man mener, hva man syns bør gjøres. Men det er feil å legge ned ultimatum. Nekte noe. Og iallefall hvis det går bare en vei, der den ene parten alltid avgjør hva som skal skje. quote name='Steinar40' date='31.10.2009 (09:38) ' post='7453149' Du er redd for meg da fordi jeg som mann er fysisk sterkere enn deg som kvinne? Nei, jeg er vanligvis ikke redd noen før de gir meg grunn til det. Og jeg vet ikke hvordan du kom til fysisk overmakt basert på det jeg skrev. Men den dagen en mann velger å bruke den fysiske styrken på en måte som faktisk gjør meg redd, tror jeg at et hvert forhold er over. quote name='Ella_Grey' date='30.10.2009 (18:02) ' post='7451146' Og det er feil å bli sint hvis man ikke får viljen sin. Jeg vet ikke hva du tror, men et forhold bør ikke være en kamp. Der hver uenighet ender med en vinner og en taper. Det er ikke tegn på svakhet å gi etter for en annen persons ønsker. Jeg kan godt gjøre det Men ikke hvis det blir enveis. quote name='Steinar40' date='31.10.2009 (09:38) ' post='7453149' Har ikke jeg alltid hatt med viktigheten av gjensidighet?Joda, men du har faktisk også fokusert på hvor viktig det er at du blir respektert, og hvis ikke det skjer blir du sur. Men gjensidighet er veldig viktig - det er sant. quote name='Ella_Grey' date='30.10.2009 (18:02) ' post='7451146' Da er det jo feil å bruke sååå mye tid på å diskutere disse grensetilfellene... kanskje.... quote name='Steinar40' date='31.10.2009 (09:38) ' post='7453149' Nei, det er disse tilfellene som er viktige da det er der konfliktene oppstår. Ja, det er kanskje sant. MEn det er ikke nødvendig å ta sorgene på forskudd heller quote name='Ella_Grey' date='30.10.2009 (18:02) ' post='7451146' Generalisere; alle kvinner skal ha en mann som... Det et deesuten et stykke mellom motstand og tøffel. quote name='Steinar40' date='31.10.2009 (09:38) ' post='7453149' Som sagt, du er redd for meg? Burde jeg være det?
Steinar40 Skrevet 31. oktober 2009 Forfatter #5890 Skrevet 31. oktober 2009 Nei, jeg er vanligvis ikke redd noen før de gir meg grunn til det. Og jeg vet ikke hvordan du kom til fysisk overmakt basert på det jeg skrev. Men den dagen en mann velger å bruke den fysiske styrken på en måte som faktisk gjør meg redd, tror jeg at et hvert forhold er over. Hvordan skal jeg kunne trumfe igjennom min vilje ellers? Noe du tydeligvis er redd for. Joda, men du har faktisk også fokusert på hvor viktig det er at du blir respektert, og hvis ikke det skjer blir du sur. Men gjensidighet er veldig viktig - det er sant. Hvis du ikke blir respektert, blir ikke du sur da? Ja, det er kanskje sant. MEn det er ikke nødvendig å ta sorgene på forskudd heller Nei, men det er veldig viktig å være klar over potensielle problemområder så tidlig som mulig. Burde jeg være det? Nei.
Gjest Bianca26 Skrevet 31. oktober 2009 #5891 Skrevet 31. oktober 2009 Det betyr ingenting for meg. Det eneste som betyr noe for meg er at jeg er fornøyd med dama mi og at hun er fornøyd med meg. Jeg er min egen mann ok så du vil ha en dame som er styggest mulig?
Gjest Bianca26 Skrevet 31. oktober 2009 #5892 Skrevet 31. oktober 2009 Jeg er ikke villig til å diskutere eller kompromisse utenfor mine grenser, nei. Derfor må disse grensene være avklart og akseptert før et seriøst parforhold inngåes. da er du dust. for grenser må kunne endres i forhold til den andres grenser. Du kan ikke bare ha en grense hele tiden.
Gjest Bianca26 Skrevet 31. oktober 2009 #5893 Skrevet 31. oktober 2009 Ja, og når dama mi tar fornuftige avgjørelser så blir det aldri noen problemer av det i min verden hvorfor er det alltid bare du som skal avgjøre hva som er fornuftig og ikke?
Gjest Bianca26 Skrevet 31. oktober 2009 #5894 Skrevet 31. oktober 2009 Det er aldri noen her som får med seg alt jeg skriver om å samarbeide, vise hensyn og respekt etc. Merkelig :klø: det er fordi at du har misforstått hva disse tingene innebærer. virker som at du skal ha respekt men du trenger ikke gi dama di det samme. er jo litt urettferdig at du får lov å bestemme ting uten at hun trenger å være enig. men når det er omvendt og hun vil bestemme noe da må du være enig.
Steinar40 Skrevet 31. oktober 2009 Forfatter #5895 Skrevet 31. oktober 2009 ok så du vil ha en dame som er styggest mulig? Nei, jeg vil ha ei dame som er "pen nok" i mine øyne. Og hva andre måtte mene om det har ingen betydning.
Steinar40 Skrevet 31. oktober 2009 Forfatter #5896 Skrevet 31. oktober 2009 da er du dust. for grenser må kunne endres i forhold til den andres grenser. Du kan ikke bare ha en grense hele tiden. Forsåvidt, men noen grenser er absolutte. F.eks innenfor moral og etikk etc.
Gjest Bianca26 Skrevet 31. oktober 2009 #5897 Skrevet 31. oktober 2009 Det er litt morsomt å se hvordan det går an å misforstå her Det jeg altså sa og sier, er at det er helt normalt at dama er med mannen når han skal kjøpe seg klær. Og at hun eventuelt kjøper noe hun vet passer til han når hun er ute og shopper. Derimot har det aldri falt meg inn at jeg skulle kjøpe klær til dama! Herlighet! Eneste unntaket er kanskje noe sånt lite og ... hehe Men være med henne og shoppe en gang i mellom er greit, bare det ikke tar hele dagen. Og jeg har som sagt god estetisk sans slik at jeg lett ser hva hun kler og ikke men det høres jo ut som du bare liker "gammel kjerring klær" på dama di da
Gjest Bianca26 Skrevet 31. oktober 2009 #5898 Skrevet 31. oktober 2009 Forsåvidt, men noen grenser er absolutte. F.eks innenfor moral og etikk etc. hva har moral og etikk med å bestemme hvordan andre skal kle seg?
Steinar40 Skrevet 31. oktober 2009 Forfatter #5899 Skrevet 31. oktober 2009 hvorfor er det alltid bare du som skal avgjøre hva som er fornuftig og ikke? Fordi jeg er meg. Det er bare jeg som vet hva jeg syns er fornuftig og ikke.
Gjest Bianca26 Skrevet 31. oktober 2009 #5900 Skrevet 31. oktober 2009 Nei, jeg vil ha ei dame som er "pen nok" i mine øyne. Og hva andre måtte mene om det har ingen betydning. nei kanskje ikke for deg men det er ikke bra for noens selvfølelse hvis de fleste andre synes man er stygg. det at andre synes man er pen hjelper på selvtilliten
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå