Gå til innhold

Kvinne og mann - bare kompiser

Fremhevede innlegg

Skrevet
Den store forskjellen er at hos LilleBille er det gjensidig tillit. Hos deg er det tvang.

Niks. Finnes ingen tvang. Men det finnes en forutsetning i at begge må akseptere hverandres grenser i forholdet. Vil man ikke det, så er det fritt valg å finne på noe helt annet. Selvsagt må da dette valget tas lenge før det blir til noe parforhold, ellers blir det jo meget uheldig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Vel, kanskje heller forskjellen er at jeg bare ser etter "den rette" og derfor ikke gidder kaste bort mer tid på noen som viser seg å være feil?

Det kan du aldri gardere deg mot. Og jeg skal love deg at gjensidig tillit kommer du mye lenger med en krav.

Derfor trenger jeg ikke krav. Fordi jeg baserer mine forhold på tillit. Som også Max påpeker.

Krav og tvang bor på samme side i mi bok!

Endret av KateW
Skrevet (endret)
Niks. Finnes ingen tvang. Men det finnes en forutsetning i at begge må akseptere hverandres grenser i forholdet. Vil man ikke det, så er det fritt valg å finne på noe helt annet. Selvsagt må da dette valget tas lenge før det blir til noe parforhold, ellers blir det jo meget uheldig.

Da spør jeg igjen,- sitter du og haker av på ei liste de første datene for å se om hun kvalifiserer seg?

"Hvis du tar med lista over dine grenser så tar jeg med min, så kan vi diskutere litt." Sjarmerende. :filer:

Endret av Guriane
Skrevet
Det kan du aldri gardere deg mot. Og jeg skal love deg at gjensidig tillit kommer du mye lenger med en krav.

Derfor trenger jeg ikke krav. Fordi jeg baserer mine forhold på tillit. Som også Max påpeker.

Krav og tvang bor på samme side i mi bok!

Ja, man kan sikkert komme langt med gjensidig tillit hvis man forutsetter at man passer godt nok i sammen.

Og for at man skal passe i sammen så må visse minste-krav være oppfylte fra begges sider.

Grenser og tillit er 2 sider av samme sak.

Skal man få til tillit så må oppførselen ligge innenfor den andres grenser - eller minste-krav.

Skrevet
Da spør jeg igjen,- sitter du og haker av på ei liste de første datene for å se om hun kvalifiserer seg?

"Hvis du tar med lista over dine grenser så tar jeg med min, og så kan vi diskutere litt." Sjarmerende. :filer:

Ingen dum ide ;):ler:

Skrevet
Ingen dum ide ;):ler:

Har iallefall en idé om hva som ville stått på din liste.. :filer:

Skrevet
Har iallefall en idé om hva som ville stått på din liste.. :filer:

Sikkert - så det er jo bra hehe

Men alle har altså slike "lister". De befinner seg hovedsaklig oppe i hodet til hver enkelt i form av hva man liker, ønsker, krever etc.

Skrevet
Sikkert - så det er jo bra hehe

Men alle har altså slike "lister". De befinner seg hovedsaklig oppe i hodet til hver enkelt i form av hva man liker, ønsker, krever etc.

Du sier jo også at du vil fortelle om disse grensene dine før du går inn i et eventuelt forhold. Da hjelper det lite at de befinner seg oppi hodet ditt. Du må jo få dem ut på en eller annen måte skal hun få vite om dem.

Kommer hele 2. daten til å handle om grenser da, eller hvordan går du fram?

Skrevet
Grenser og tillit er 2 sider av samme sak.

Skal man få til tillit så må oppførselen ligge innenfor den andres grenser - eller minste-krav.

Nei, det er her jeg mener du tar feil. Hele prosessen din er feil, og det er derfor jeg lurer på om du har vært i forhold noen gang.

En vanlig prosess er:

Man treffes, man føler tiltrekning, man blir kjent, her ser man om verdier og normer stemmer, man blir kjærester, blir bedre kjent, man forlover seg/flytter sammen/gifter seg.

I denne prosessen lærer man hverandre å kjenne, i denne prosessen bygger man tillit, i denne prosessen så ser en hva som er bra, og hvor man kan arbeide med, men fordi man har bestemt seg så er ikke dette kriser, dette er utvikling.

Du tar alle krisene før du har truffet dama, i steden for å gå ut og FINNE dama!

Skrevet
Du sier jo også at du vil fortelle om disse grensene dine før du går inn i et eventuelt forhold. Da hjelper det lite at de befinner seg oppi hodet ditt. Du må jo få dem ut på en eller annen måte skal hun få vite om dem.

Kommer hele 2. daten til å handle om grenser da, eller hvordan går du fram?

Vel, på internett er jo dette noe man skriver om i en profiltekst tenker jeg. Og da burde det jo være litt avklart allerede før 1. date.

Treffer man noen ute "virkeligheten" så blir jo det litt verre.

Skrevet
Vel, på internett er jo dette noe man skriver om i en profiltekst tenker jeg. Og da burde det jo være litt avklart allerede før 1. date.

Nå er det jo den virkelige verdenen alle her inne har snakket om da..

Skrevet

Kan vi få en smakebit av hvordan den profilteksten hadde sett ut? :jepp:

Skrevet (endret)
Nei, det er her jeg mener du tar feil. Hele prosessen din er feil, og det er derfor jeg lurer på om du har vært i forhold noen gang.

En vanlig prosess er:

Man treffes, man føler tiltrekning, man blir kjent, her ser man om verdier og normer stemmer, man blir kjærester, blir bedre kjent, man forlover seg/flytter sammen/gifter seg.

I denne prosessen lærer man hverandre å kjenne, i denne prosessen bygger man tillit, i denne prosessen så ser en hva som er bra, og hvor man kan arbeide med, men fordi man har bestemt seg så er ikke dette kriser, dette er utvikling.

Du tar alle krisene før du har truffet dama, i steden for å gå ut og FINNE dama!

Som sagt, fordelen med internett er at det er mulig å finne ut slike ting før man treffes.

Det du beskriver er når man treffer en helt tilfeldig person som man ikke vet noe som helst om. Og da er det ikke alltid det passer så veldig bra sånn sett - for å si det pent.

Endret av Steinar40
Skrevet
Nå er det jo den virkelige verdenen alle her inne har snakket om da..

Prinsippene er akkurat de samme - bare fremgangsmåten som er ulik.

Skrevet
Kan vi få en smakebit av hvordan den profilteksten hadde sett ut? :jepp:

Den teksten har jo snart ligget her i 150 år i tråden "Jeg vil ha denne dama ASAP!" :ler:

Skrevet (endret)
Den teksten har jo snart ligget her i 150 år i tråden "Jeg vil ha denne dama ASAP!" :ler:

:ler: Det glemte jeg i farta. ;)

Endret av kristian82
Skrevet

Men har du profil, eller sitter du bare her og krangler?

Og på nettet, det er jo der løgn og fanteri befinner seg. :fnise:

Forøvrig, prosessen vil være den samme uansett. Det er ikke før en treffes at en ser om det er kjemi og man ser om man kan gå videre...

Skrevet
Men har du profil, eller sitter du bare her og krangler?

Og på nettet, det er jo der løgn og fanteri befinner seg. :fnise:

Forøvrig, prosessen vil være den samme uansett. Det er ikke før en treffes at en ser om det er kjemi og man ser om man kan gå videre...

Jeg har bare vært her siden sommeren. Har ingen profil ellers.

Og det er nok minst like mye løgn og fanteri utenfor nettet - folk er folk uansett.

Men jeg er enig med deg i at prosessen vil være ca den samme - bare at man altså bør ha funnet ut en del viktige ting før man treffes.

Skrevet

Men kjære Steinar, du finner ikke damer på KG! Du må ha profil på et sjekkested!

Skrevet
Og det er nok minst like mye løgn og fanteri utenfor nettet - folk er folk uansett.

nuvel, jeg tenker på folk som har bilde av noen andre enn seg selv. Folk som lyver om at de har barn, eller om de er gift osv. I virkeligheten er det noe lettere å sile ut sånt fort.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...