Ella_Grey Skrevet 30. oktober 2009 #5761 Skrevet 30. oktober 2009 Det her henger ikke helt på greip vettu. Først sier du at du forbeholder deg retten til å nekte enhver mann .... men så sier du at du ikke blir sint om knappene forblir åpne :klø: Hvordan ville du egentlig håndtert en slik situasjon i praksis? Det er interessant. Ha ha. Det er veldig klart for meg, da. Hvis mannen ville ha skjorten åpen til langt ned på brystkassa. Så ville jeg ha sagt, at, nei, sånn kan du ikke gå. Og hvis mannen insisterer, hadde jeg sagt: vet du, du kan faktisk ikke gå sånn. Og hadde mannen enda nektet hadde jeg ledd og sagt du får ikke lov. Og hvis mannen absolutt enda insisterte på at det var fint, så greit. Da er det tydeligvis så viktig, at da går han sånn. Og så er jeg ferdig med det. Altså ikke sur resten av kvelden.
Steinar40 Skrevet 30. oktober 2009 Forfatter #5762 Skrevet 30. oktober 2009 Da er vi tilbake til det jeg sa i går at om du faller for ei dame, så faller du vel for ei med god smak. Og ei med god smak vet at hun ikke kler seg i et skjørt som ser ut som et belte. Hun vet at korte skjørt kombineres med klassiske ting så det ikke ser horete ut. Osv. OG du kan ikke kreve. Men det har du enda ikke skjønt, så det er det vel unødvendig å presisere flere ganger. Det eneste jeg krever er at hun kler ser innenfor mine grenser. Og skal hun ha noe med meg å gjøre, så kan jeg faktisk kreve det.
Gjest kvinne62 Skrevet 30. oktober 2009 #5763 Skrevet 30. oktober 2009 Jeg "ser" heller ikke problemet akkurat nå - naturlig nok. Men hvis jeg så dama mi med et for kort skjørt i mine øyne, så hadde hun fått høre det i klartekst umiddelbart. Det er mitt syn på saken. Hva blir for kort for deg da, hvis det problemet skulle dukke opp? Det må det jo gå an å svare på?!
*Numi* Skrevet 30. oktober 2009 #5764 Skrevet 30. oktober 2009 Hvis dette ble en aktuell problemstilling, så måtte eneste konklusjonen bli at vi er altfor ulike og ikke passer i sammen. Så hvis du finner ei som ikke lar seg kommandere så passer dere ikke sammen? Interessant...
Gjest KateW Skrevet 30. oktober 2009 #5765 Skrevet 30. oktober 2009 Bruke en "proff" som du kaller det, blir aldri aktuelt. Ei dame som er så overfladisk at utseendet og klesstil betyr alt - passer ikke i sammen med meg. Det er IKKE det jeg sier! Kanskje du heller burde gå i terapi eller på et kommunikasjonskurs? Jeg har aldri sagt at det betyr alt, jeg sier at det kan hjelpe på selvtillit, på hva du utstråler, og DET kan få damer til å falle for deg. Ikke klærne.
Steinar40 Skrevet 30. oktober 2009 Forfatter #5766 Skrevet 30. oktober 2009 Jeg har ikke en eneste venninne som ville fortalt meg noe slikt med mindre hun hadde sett det selv. Men la oss leke leken din. Reagert? Jeg hadde spurt henne hvem som hadde sagt det. Så hadde jeg vurdert kilden, og enten sett på det som sgrunnløstsladder eller gitt deg beskjed om hva jeg hadde hørt. Hadde ikke laget noe nummer ut av det i det hele tatt, dersom forholdet vårt var bra. Er du virkelig helt sikker på at dette ikke hadde blitt en spire til en liten men ubehagelig mistanke? Det er nemlig ganske så menneskelig at det da kan skje.
Gjest KateW Skrevet 30. oktober 2009 #5767 Skrevet 30. oktober 2009 Det eneste jeg krever er at hun kler ser innenfor mine grenser. Og skal hun ha noe med meg å gjøre, så kan jeg faktisk kreve det. Og du tror ikke du får noen små pointers på det i bli kjent fasen, FØR dere blir sammen?
Gjest KateW Skrevet 30. oktober 2009 #5768 Skrevet 30. oktober 2009 Er du virkelig helt sikker på at dette ikke hadde blitt en spire til en liten men ubehagelig mistanke? Det er nemlig ganske så menneskelig at det da kan skje. Nei! Jeg har opplevd så mye sladder i mitt liv, og sladder er sladder. Det biter ikke på meg. Som jeg sa har jeg ikke venninner som driver med sladder heller. Så hadde ei venninne hørt det du sa, så hadde hun spikret den som sa det til veggen, og slukket sladderet der og da. På samme måte som jeg hadde gjort det om noen hadde kommet med en slik historie til meg.
Steinar40 Skrevet 30. oktober 2009 Forfatter #5769 Skrevet 30. oktober 2009 Jeg skrev at han skulle vite at nederste knapp i dressjakka skal være åpen. hva er det i det som tilsier at han alltid skal gå i dress? Har han en dressjobb, så går han i dress på jobben. Har han det ikke, så går han selvsagt ikke i dress, fordi han vet NÅR han skal gå i dress. Det er det som er poenget. Ja, det er jo veldig viktig å kunne ALT selv og hver for seg. Samarbeide og hjelpe hverandre er jo bare helt utenkelig!
Gjest KateW Skrevet 30. oktober 2009 #5770 Skrevet 30. oktober 2009 Ja, det er jo veldig viktig å kunne ALT selv og hver for seg. Samarbeide og hjelpe hverandre er jo bare helt utenkelig! HÆ? Kjære Steinar, dersom en mann på over førti IKKE kan kle på seg klær, så mankerer han noe som gjør at jeg ikke hadde tent på ham i utgangspunktet! Det er faktisk viktig å ha et fullt liv selv, og klare seg selv, så en partner ikke blir noe man TRENGER, men en som BERIKER
Steinar40 Skrevet 30. oktober 2009 Forfatter #5771 Skrevet 30. oktober 2009 Tror du har brukt det som løsning hver gang du blir stilt til veggs jeg. hva med å flytte deg fra pc, gå ut i den virkelige verden, få hjelp til ny garderobe, få det noen hobbier og sjekk damer! Verre er det ikke! Ja, det høres veldig enkelt ut. Men i praksis er det altså ikke like enkelt å finne noen som man passer godt (nok) i sammen med.
Gjest KateW Skrevet 30. oktober 2009 #5772 Skrevet 30. oktober 2009 Ja, det høres veldig enkelt ut. Men i praksis er det altså ikke like enkelt å finne noen som man passer godt (nok) i sammen med. Tror jeg kan slå fast med hundre prosent sikkerhet at du ikke finner henne inne i din egen stue!
Steinar40 Skrevet 30. oktober 2009 Forfatter #5773 Skrevet 30. oktober 2009 Ha ha. Det er veldig klart for meg, da. Hvis mannen ville ha skjorten åpen til langt ned på brystkassa. Så ville jeg ha sagt, at, nei, sånn kan du ikke gå. Og hvis mannen insisterer, hadde jeg sagt: vet du, du kan faktisk ikke gå sånn. Og hadde mannen enda nektet hadde jeg ledd og sagt du får ikke lov. Og hvis mannen absolutt enda insisterte på at det var fint, så greit. Da er det tydeligvis så viktig, at da går han sånn. Og så er jeg ferdig med det. Altså ikke sur resten av kvelden. Og det der tror du virkelig på selv eller? I dette tilfellet hadde han da ikke vist dine meninger noen respekt, og han hadde heller ikke vist deg noe hensyn. Og en slik oppførsel blir det fort alvorlige problemer av i et parforhold.
Steinar40 Skrevet 30. oktober 2009 Forfatter #5774 Skrevet 30. oktober 2009 Hva blir for kort for deg da, hvis det problemet skulle dukke opp? Det må det jo gå an å svare på?! Nei, som jeg sa så vet jeg ikke det engang selv før jeg ser det med mine egne øyne på dama mi. Men selvfølgelig vil jo ei tykk strømpebukse under bety at skjørtet kan være kortere enn om det er bare lår under. Det sier seg selv.
Steinar40 Skrevet 30. oktober 2009 Forfatter #5775 Skrevet 30. oktober 2009 Så hvis du finner ei som ikke lar seg kommandere så passer dere ikke sammen? Interessant... Jeg skrev ingenting om å kommandere noen. Men hvis det skulle bli behov for å måtte kommandere dama, så kan det bare bety at vi er altfor ulike og ikke passer i sammen. Da klarer vi altså ikke å samarbeide.
Steinar40 Skrevet 30. oktober 2009 Forfatter #5776 Skrevet 30. oktober 2009 Det er IKKE det jeg sier! Kanskje du heller burde gå i terapi eller på et kommunikasjonskurs? Jeg har aldri sagt at det betyr alt, jeg sier at det kan hjelpe på selvtillit, på hva du utstråler, og DET kan få damer til å falle for deg. Ikke klærne. Jeg er ikke interessert i at damer skal falle for meg. Jeg er bare interessert i "den rette" dama.
Tabris Skrevet 30. oktober 2009 #5777 Skrevet 30. oktober 2009 "Behov for å kommandere" "Kan faktisk kreve at hun følger mine grenser" Igjen får jeg ikke dette til å stemme verken med respekt, hensyn eller kommunikasjon. Ei heller at Steinar tidligere har sagt at han vet han ikke har rett til å kommandere noen. Man kan ikke kommandere og forlange noe som helst over voksne mennesker. Man har ikke råderett over dem. Man kan kreve fra egne barn og man kan kommandere egne hunder - men man kan ikke drive på slik med voksne mennesker!
Steinar40 Skrevet 30. oktober 2009 Forfatter #5778 Skrevet 30. oktober 2009 Og du tror ikke du får noen små pointers på det i bli kjent fasen, FØR dere blir sammen? Jo, helt sikkert
Gjest KateW Skrevet 30. oktober 2009 #5779 Skrevet 30. oktober 2009 Jeg er ikke interessert i at damer skal falle for meg. Jeg er bare interessert i "den rette" dama. Jaha, og hvis hun ikke skal falle for deg, hvordan skal du kapre henne da? kjøpe?
Steinar40 Skrevet 30. oktober 2009 Forfatter #5780 Skrevet 30. oktober 2009 Nei! Jeg har opplevd så mye sladder i mitt liv, og sladder er sladder. Det biter ikke på meg. Som jeg sa har jeg ikke venninner som driver med sladder heller. Så hadde ei venninne hørt det du sa, så hadde hun spikret den som sa det til veggen, og slukket sladderet der og da. På samme måte som jeg hadde gjort det om noen hadde kommet med en slik historie til meg. Javel. Da vil jeg påstå at du er noe uvanlig.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå