Gå til innhold

Kvinne og mann - bare kompiser

Fremhevede innlegg

Skrevet
Det dere ikke helt forstår her (naturlig nok) er at jeg ikke har noen urimelige krav egentlig. Jeg er en meget realistisk mann - stort sett. Men noen minstekrav har jeg selvfølgelig, ellers blir det bare bortkastet tid. Og det er jeg absolutt ikke interessert i lenger.

Du har alt for mange og strenge krav. Det er ihvertfall det jeg har inntrykk av. Noen preferanser har man selvsagt, men å drive å bestemme at partneren skal ditt og datt for å oppføre seg korrekt etter visse grenser man har, det blir for dumt.

Dvs. hvis - ta f.eks. dresseksempelet du snakket om med KateW. Ja, man kan foretrekke menn i dress, så da finner man en mann som kler seg slik. Men avskyr man fargen grønn, fordi man har assosiasjoner til denne, så kan man vel ikke nekte mannen å gå i en grønn dress om det er det han ønsker? Man kan si; jeg synes du er finest i den andre, hvis mannen spør hvilken han bør ta. Men velger han den grønne likevel, ja, da må man godta det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Haha, ja det er mye mulig.

Og at kvinner ofte søker den roen som vi opplever at eldre menn har i forhold til jevnaldrene.

Kanskje trygghet spiller inn også. Som i at han har vokst fra seg den verste sjalusi-fasen ... :klø:

Jeg tror ikke sjalusi har veldig mye med alder (under 60) å gjøre egentlig. Sjalusi oppstår i et forhold der en eller begge er usikker på den andre. Dette kan rett og slett komme av at de er altfor forskjellige, eller at en part oppfører seg egoistisk og ikke viser den andre respekt og hensyn. Da blir det fort problemer.

Og den roen du nevner er da sikkert modenhet.

Endret av Steinar40
Skrevet
Du har alt for mange og strenge krav. Det er ihvertfall det jeg har inntrykk av. Noen preferanser har man selvsagt, men å drive å bestemme at partneren skal ditt og datt for å oppføre seg korrekt etter visse grenser man har, det blir for dumt.

Dvs. hvis - ta f.eks. dresseksempelet du snakket om med KateW. Ja, man kan foretrekke menn i dress, så da finner man en mann som kler seg slik. Men avskyr man fargen grønn, fordi man har assosiasjoner til denne, så kan man vel ikke nekte mannen å gå i en grønn dress om det er det han ønsker? Man kan si; jeg synes du er finest i den andre, hvis mannen spør hvilken han bør ta. Men velger han den grønne likevel, ja, da må man godta det.

Ja, tror du jeg skal bestemme om du skal bruke en rød eller svart kjole da eller? Det har jeg aldri tenkt faktisk.

Skrevet
Ja, tror du jeg skal bestemme om du skal bruke en rød eller svart kjole da eller? Det har jeg aldri tenkt faktisk.

Nei, du skjønner vel at jeg satt det litt på spissen eller? Man har jo ikke knekorte og lårkorte dresser til menn, så jeg fant ikke noe helt legitimt eksempel.

Skrevet
Nei, du skjønner vel at jeg satt det litt på spissen eller? Man har jo ikke knekorte og lårkorte dresser til menn, så jeg fant ikke noe helt legitimt eksempel.

Greit. Men jeg fatter ikke helt hvorfor det behøver å bli opprør i kvinneleieren bare fordi jeg ikke ønsker at dama mi skal bruke for korte skjørt altså.

For my eyes only - hva er så galt med det?

Gjest Bianca26
Skrevet
Greit. Men jeg fatter ikke helt hvorfor det behøver å bli opprør i kvinneleieren bare fordi jeg ikke ønsker at dama mi skal bruke for korte skjørt altså.

det som er galt med det er at ingen har noe med å bestemme hvordan andre skal kle seg uansett om man ær kjærester eller ikke pluss at i disse dager er faktisk ikke miniskjørt så himla uanstendeig. men siden du er 40 pluss og sikkert får en dame på samme alder er vel ikke miniskjørt den vanlige moten for damer den alderen uansett. Men finner du ei på 20 så ønsker hun å følge moten

Gjest Bianca26
Skrevet
Jeg liker å shoppe sammen med dama. Ikke alene.

Trodde ikke gutter likte å shoppe jeg

Gjest Bianca26
Skrevet
Du mener at han alltid skal si at du er fin da eller?

Og skryte vilt og hemningsløst?

Forresten, hvorfor kan ikke du forklare disse enkle grunnleggende tingene da? Det er jo ikke akkurat rocket science å lære bort.

Men det er klart, hvis du ønsker en mann som alltid går i dress, så er jo det et viktig poeng å få frem, ettersom det ikke er vanlig blant folk flest.

vet du ikke det da steinar at om en kvinne f eks spør om hun ser tjukk ut i den buksa der så skal du aldri si ja?

Skrevet
det som er galt med det er at ingen har noe med å bestemme hvordan andre skal kle seg uansett om man ær kjærester eller ikke pluss at i disse dager er faktisk ikke miniskjørt så himla uanstendeig. men siden du er 40 pluss og sikkert får en dame på samme alder er vel ikke miniskjørt den vanlige moten for damer den alderen uansett. Men finner du ei på 20 så ønsker hun å følge moten

Herregud, ei på 20 hadde tatt livet av meg! :ler:

Nei, jeg må ha ei på godt over 30 og helst over 35 også jeg vettu.

Gjest Bianca26
Skrevet
Tror folkesnakk bare har effekt på kvinner, rett og slett. De må jo ikke virke løse på folkemunne...

ok men om det bare har effekt på kvinner som du påstår hvorfor gidder du å bry deg da da????

Skrevet
Trodde ikke gutter likte å shoppe jeg

Greit nok i sammen med dama bare det ikke tar uendelig lang tid :)

Gjest Bianca26
Skrevet
Jeg har aldri snakket noe å kle meg! Men jeg ser ikke problemet i at hun er med og hjelper til å velge klær. Dette er faktisk helt normalt i veldig mange forhold. Menn er stort sett ikke interessert i klær faktisk.

men hvis menn ikke er interessert i klær så har de heller ikke peil på hvordan damer skal kle seg da så da kan jo du bare drite i å fortelle dama hvordan hun kan og ikke kan kle seg. Jeg har sagt tusen ganger at har du ikke peiling så har du faktisk ingenting du skulle sagt

Skrevet
vet du ikke det da steinar at om en kvinne f eks spør om hun ser tjukk ut i den buksa der så skal du aldri si ja?

Jo, det er en av de tinga jeg faktisk har fått med meg :ler:

Skrevet

Ja, og det er én ting å ønske at noen kler seg slik og sånn. Det kan vel vi fleste gjøre. Problemet er at du sier at du krever det, og mener hun er urimelig om hun ikke forholder seg til dine skjørtelengdegrenser.

Gjest Bianca26
Skrevet

ja hadde du ikke vært glad til for å slippe? er uansett kjekkest å shoppe sammen med venninner syns jeg da

Gjest Bianca26
Skrevet

shopping med kvinner TAR uendelig lang tid. det skal kikkes og prøves og kanskje ikke man vil ha alt man prøver så prøver man nye ting og så skal man innom alle mulige dilldall butikker. Det som er med oss kvinner og shopping er at vi ikke nødvendigvis bare gjør det for å kjøpe ting. vi liker å se på alle ting de fleste butikkene har.

Skrevet
men hvis menn ikke er interessert i klær så har de heller ikke peil på hvordan damer skal kle seg da så da kan jo du bare drite i å fortelle dama hvordan hun kan og ikke kan kle seg. Jeg har sagt tusen ganger at har du ikke peiling så har du faktisk ingenting du skulle sagt

Jeg har god estetisk smak faktisk. Jeg ser hva som er kledelig eller ikke :) Men det er ikke like lett å se det på meg selv.

Gjest Bianca26
Skrevet
Ja, og det er én ting å ønske at noen kler seg slik og sånn. Det kan vel vi fleste gjøre. Problemet er at du sier at du krever det, og mener hun er urimelig om hun ikke forholder seg til dine skjørtelengdegrenser.

ja herregud steinar du er jo så konservativ som en gammal oldfrue

Skrevet
shopping med kvinner TAR uendelig lang tid. det skal kikkes og prøves og kanskje ikke man vil ha alt man prøver så prøver man nye ting og så skal man innom alle mulige dilldall butikker. Det som er med oss kvinner og shopping er at vi ikke nødvendigvis bare gjør det for å kjøpe ting. vi liker å se på alle ting de fleste butikkene har.

Ja, og da vil ikke jeg være med! Bare når noe virkelig skal kjøpes til henne eller meg.

Gjest Bianca26
Skrevet
Jeg har god estetisk smak faktisk. Jeg ser hva som er kledelig eller ikke :) Men det er ikke like lett å se det på meg selv.

men tror du ikke kvinner har litt mer estetisk sans enn deg? eller har du bare sjans på damer som ikke eier smak og stil?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...