Gå til innhold

Kvinne og mann - bare kompiser

Fremhevede innlegg

Skrevet
Mannen min og jeg har de fleste ferier sammen, men i tillegg har vi jenteturer og gutteturer, fisketurer og storbyturer hver for oss. Så det er fullt mulig å gjøre begge deler. Og vi snakker sammen først for å sjekke ut kalenderen så ingenting kræsjer. Fordi om vi gjør ting hver for oss av og til og ikke stiller krav om hvem vi har lov til å omgås og hvordan vi skal kle oss så betyr ikke det at vi lever som 2 single.

Enig! :jepp:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Steinar, den linken du lenket til for bortimot femti sider siden var sterkt religiøst preget. Vil det si at du er religiøs, og er du da også jomfru?

Dersom disse to momentene er med som bakgrunn for debatten din, så vil jeg anta at du har en mer konservativ virkelighetsforståelse enn mange andre i denne tråden.

Jeg vil også liste opp følgende scenarier, og mulige løsninger som du kanskje kan tenke på.

De går nedover gata, flere menn snur seg etter dama.

Vanlig reaksjon: Mannen blir stolt

Mindre vanlig reaksjon: Han blir sjalu

Steinar reaksjon: Hun kommer til å pule de som snur seg, så han banker dem. Og gjør det slutt.

Hun sier at hun og venninnene har tenkt seg en tur til Paris.

Vanlig reaksjon: Han sier god tur, tror jeg drar på jakt den helga.

Mindre vanlig reaksjon: Har vi råd?

Steinar reaksjon: Det kan du ikke prioritere for skal du på tur er det med meg. Og gjør det slutt.

De skal på fest, hun pynter seg.

Vanlig reaksjon: Han blir stolt og skryter.

Mindre vanlig reaksjon: Han legger ikke merke til hva hun har på seg.

Steinar reaksjon: Han mener hun har pyntet seg for de andre mennene, kommer til å pule dem, banker de andre mennene. Og gjør det slutt.

De er på fest, hun prater og mingler med andre.

Vanlig reaksjon: Han gjør det samme

Annen vanlig reaksjon: Han blir stolt og gjør det samme

Mindre vanlig reaksjon: Han er litt sjenert, så han holder seg sammen med henne, men hun står for pratingen.

Steinar reaksjon: Hun flørter med alle andre enn ham, han blir sur. Han banker opp de hun prater med og gjør det slutt.

Hun handler en ny kjole, den framhever kroppen hennes på en smakfull måte.

Vanlig reaksjon: Hun kommer hjem, viser den han blir superstolt og kåt og de har sex.

Mindre vanlig reaksjon: Han sier, den var da fin. Men bryr seg ikke så mye om klær.

Steinar reaksjon: Du ser ut som ei hore, du kommer til å være utro. Gjør det slutt.

Skrevet
enten så kødder du nå, noe jeg håper du gjør ellers er du sjuk i huet

Mener du at jeg skulle stått å sett på at en fyr klådde på dama mi eller??? Nei, da hadde jeg nok eksplodert faktisk :kjempesinna:

Skrevet
Hva? :overrasket: Tusen takk for at du fortalte meg det, det visste jeg ikke!

Bare hyggelig ;) hehe

Skrevet
Mannen min og jeg har de fleste ferier sammen, men i tillegg har vi jenteturer og gutteturer, fisketurer og storbyturer hver for oss. Så det er fullt mulig å gjøre begge deler. Og vi snakker sammen først for å sjekke ut kalenderen så ingenting kræsjer. Fordi om vi gjør ting hver for oss av og til og ikke stiller krav om hvem vi har lov til å omgås og hvordan vi skal kle oss så betyr ikke det at vi lever som 2 single.

Joda, men dere har tross alt vært i sammen og gifte i en 20-25 år. Da blir saker og ting vanligvis litt annerledes sammenliknet med de første årene av et parforhold.

Skrevet (endret)
Steinar, den linken du lenket til for bortimot femti sider siden var sterkt religiøst preget. Vil det si at du er religiøs, og er du da også jomfru?

Dersom disse to momentene er med som bakgrunn for debatten din, så vil jeg anta at du har en mer konservativ virkelighetsforståelse enn mange andre i denne tråden.

Det er en amerikansk kristen side, ja. Men det er mer eller mindre tilfeldig. Inneholdet på denne siden er meget godt og belysende skrevet, og stort sett er den religiøse biten begrenset.

Når det gjelder meg personlig, så har jeg nok et norsk kristent livssyn. Jeg liker verdiene i kristendommen slik den er nedfelt i de 10 bud etc. Uten lover og regler i samfunnet blir det anarki.

Derimot går jeg ikke i kirken eller på bedehus eller er aktiv i noe kristent miljø. Det er som sagt mye i denne kristne filosofien som jeg syns er fornuftig. Samme filosofi finnes sikkert i andre religioner også uten at jeg har detaljstudert disse.

Endret av Steinar40
Gjest kvinne62
Skrevet
Joda, men dere har tross alt vært i sammen og gifte i en 20-25 år. Da blir saker og ting vanligvis litt annerledes sammenliknet med de første årene av et parforhold.

Vi har hatt det sånn helt fra begynnelsen vi..... Det er ikke noe som har endret seg fordi vi har blitt "gamle" og ingen vil ha oss lenger... :)

Skrevet

Forståelig skrevet. Da tolker jeg deg dithen at du har et kristent verdisyn, men ikke nødvendigvis en kristen tro.

Jeg vil bare påpeke at det verdisynet du forfekter dog er et mye mer konservativt verdisyn en de fleste som befinner seg innen de rammene du beskriver. Det kan kanskje være verdt å tenke på.

Skrevet

Ro, ro til fiskeskjær...

Skrevet (endret)
Vi har hatt det sånn helt fra begynnelsen vi..... Det er ikke noe som har endret seg fordi vi har blitt "gamle" og ingen vil ha oss lenger... :)

Nja, nå er jo 25 år lenge siden, så det spørs vel kanskje om du husker helt nøyaktig om det var akkurat som nå? ;) hehe

Men uansett så er jo alle folk mer eller mindre forskjellige :)

Endret av Steinar40
Skrevet
Forståelig skrevet. Da tolker jeg deg dithen at du har et kristent verdisyn, men ikke nødvendigvis en kristen tro.

Vel, jeg ligger nok å vaker sånn ca i grenselandet mellom religion og vitenskap :)

Jeg vil bare påpeke at det verdisynet du forfekter dog er et mye mer konservativt verdisyn en de fleste som befinner seg innen de rammene du beskriver. Det kan kanskje være verdt å tenke på.

Forstår ikke helt hva du mener her ...

Skrevet
Mener du at jeg skulle stått å sett på at en fyr klådde på dama mi eller??? Nei, da hadde jeg nok eksplodert faktisk :kjempesinna:

For det første, så hadde sikkert ikke dama di latt andre menn klå på seg. Og egentlig var det ikke noe for det andre... Poenget var at du må ikke alltid trå til og redde situasjonen.

Ofte klarer man det selv. Men selvfølgelig ikke alltid, da ber man om hjelp. :)

Skrevet
For det første, så hadde sikkert ikke dama di latt andre menn klå på seg. Og egentlig var det ikke noe for det andre... Poenget var at du må ikke alltid trå til og redde situasjonen.

Ofte klarer man det selv. Men selvfølgelig ikke alltid, da ber man om hjelp. :)

Navnet mitt betyr kriger eller verger på gammel norsk.

Og jeg er et ildtegn.

Skrevet
Vel, jeg ligger nok å vaker sånn ca i grenselandet mellom religion og vitenskap :)

Forstår ikke helt hva du mener her ...

På grunn av min bakgrun og også eget livssyn, så kjenner jeg mange som er kristne eller har et kristent verdisyn. Få av dem er så konservative som deg.

Svært få!

Skrevet (endret)
Navnet mitt betyr kriger eller verger på gammel norsk.

Og jeg er et ildtegn.

Man må jo ikke leve opp til navnet sitt...

Mitt betyr noe tilnærmet motsatt. Jeg tror vi er motsatt i det meste. :fnise:

Endret av Ella_Grey
Skrevet
På grunn av min bakgrun og også eget livssyn, så kjenner jeg mange som er kristne eller har et kristent verdisyn. Få av dem er så konservative som deg.

Svært få!

Det jeg liker minst med religion er at så mange mennesker misbruker religionen overfor andre mennesker. Men det er vel for såvidt en litt annen sak.

Du må huske på at dette ikke er i praksis. Saker og ting blir alltid litt annerledes når man skal sette teorier ut i praksis.

Men jeg er nok sikkert ganske konservativ, ja. Ser ikke noe galt med det heller. Det trengs faktisk det også i dagens samfunn. Og jeg har aldri vært helt urimelig :)

Skrevet
Man må jo ikke leve opp til navnet sitt...

Mitt betyr noe tilnærmet motsatt. Jeg tror vi er motsatt i det meste. :fnise:

Det er alltid motsetninger og motpoler som tiltrekker hverandre :smoke:

Gjest Gjest_Nysgjerrig_*
Skrevet

Hva har du å si om scenariene Kate kom med over her da? :ler:

Skrevet
Det er alltid motsetninger og motpoler som tiltrekker hverandre :smoke:

Ha ha, det heter da vitterlig at like barn leker best. :fnise:

Skrevet
Ha ha, det heter da vitterlig at like barn leker best. :fnise:

Ja, det er også sant :) Det må være en fornuftig balanse mellom det å være motsetninger og det å være like barn.

Er man helt like så blir det bare kjedelig faktisk.

Og er man helt ulike så blir det bare styr.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...