Gå til innhold

Kvinne og mann - bare kompiser

Fremhevede innlegg

Skrevet
Jo, men det var jo ikke akkurat poenget. (igjen). Om du vil at hun skal bestemme hvilke klær du skal gå med så er det en helt annen situasjon enn om du blir beordet til det. Det sier seg vel selv?

Ellers er jeg enig med Bianca - det virker som om du tolker alt svart/hvitt. Om jeg sier jeg synes det er gøy å ta en kaffe alene med ei venninne, så betyr ikke det at jeg tror jeg er singel og ikke vil gjøre noe sammen med samboer. Om jeg reiser på helgetur med venninner (noe jeg faktisk ikke har gjort), så betyr ikke det at jeg ikke har lyst til å reise på ferie med samboer.

Ja takk, begge deler.

Dama skal ikke bestemme hvilke klær jeg skal ha - hun skal være med på det. Dette samarbeidet er en av de store fordelene med parforhold.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Dama skal ikke bestemme hvilke klær jeg skal ha - hun skal være med på det. Dette samarbeidet er en av de store fordelene med parforhold.

Men du skal bestemme hvilke klær dama skal ha? Eller i det minste - hvilke klær hun ikke skal ha?

Skrevet

Hun skal være med på det? Selv om hun ikke vil? Bare fordi du mener at dere er i et forhold så dere kan ikke ta separate beslutninger lenger, ikke en gang når det kommer til klær?

Gjest Bianca26
Skrevet
Nei, du har nok rett. Spesielt med tanke på at jeg lever i et lykkelig samboerforhold hvor vi feirer 5-års jubileum nå på lørdag uten at vi krever den type "grenser" som du gjør.

ja nettopp steinar. Hun lever i et lykkelig parforhold, og du. Du er 40 år og singel. Hva forteller dette deg steinar. Hvem av dere to er det som har oppskriften på det beste forholdet. Du eller Tabris?

Jeg vil si Tabris :filer:

Skrevet
Men ellers syns jeg altså det er normalt at hun diskuterer å reise med meg først når vi faktisk er et par - og ikke 2 single.

Kunne jo også tenkes at jeg hadde noen andre planer som berørte henne. Spørre om lov er ikke riktig uttrykk - komme til enighet er mer korrekt.

Alle diskuterer vel å reise bort med samboeren, før det blir bestemt. Det er vel det som er mest vanlig. Og det vanligste er å reise bort som par.

Du tror alltid at det "ekstreme" er normalen.

Passer du ikke på kler dama seg som en hore, rømmer huset for å være med mannlige venner, tror på alle som sier at hun er pen og lurer på om hun kan hjelpe til for buksesmekken har satt seg fast.

Dette er ikke normalen, og det er ikke det du bør være forberedt på i et forhold.

Dama mi kan gjerne være med på å velge ut klær til meg :)

Jeg syns det er et pes hehe

Så du bryr deg mer om hva hun har på seg, enn hva du har på deg?

:fnise:

Skrevet
hvis du syns det er pes hvorfor vil du velge klær til henne da da? og jenter har ofte mer interesse for klær og moter enn menn så hvorfor legge deg så mye oppi hvilke klær hun bruker. om du lar henne plukke ut klær til deg vet du jo allerede at hun har god klessmak og da behøver jo ikke du å bekymfe deg for at hun kler seg upassende

Jeg vil ikke velge ut klær til henne. Jeg vil bare passe på at de er "anstendige" nok til offentlig bruk ;)

Gjest Bianca26
Skrevet
Jeg vil ikke velge ut klær til henne. Jeg vil bare passe på at de er "anstendige" nok til offentlig bruk ;)

men hvorfor er du så sikker på at hun kommer til å kle seg som en hore da? jeg har jo sagt at om hun har god smak så kler hun jeg ikke som en hore. og hva er anstendig nok for deg da. hvor mye krever du at hun skal dekkes til? gensere som går helt opp i halsen og såpass vide at det er umulig å se at hun har pupper og fotside skjørt?

Skrevet
Hun skal være med på det? Selv om hun ikke vil? Bare fordi du mener at dere er i et forhold så dere kan ikke ta separate beslutninger lenger, ikke en gang når det kommer til klær?

Vil hun ikke hjelpe meg å handle klær så hadde jeg nok blitt sur! hehe

Skrevet (endret)
Uansett syns jeg det normale er at paret reiser på ferier i sammen. Det har i hvert fall jeg lyst til.

Det ene utelukker ikke det andre. Hun kan faktisk ha ferie med deg selv om hun drar på ferie med venninner. Hvis du er så intelligent som du påstår så klarer du vel å forstå det?

Derfor lurer jeg på hvorfor hun ikke kan reise med venninner når hun har penger til det, har ressursene og har tid til både ferie med deg OG venninnene?

Endret av CeeCee
Skrevet
men hvorfor er du så sikker på at hun kommer til å kle seg som en hore da? jeg har jo sagt at om hun har god smak så kler hun jeg ikke som en hore. og hva er anstendig nok for deg da. hvor mye krever du at hun skal dekkes til? gensere som går helt opp i halsen og såpass vide at det er umulig å se at hun har pupper og fotside skjørt?

Vi har vel diskutert dette før men poenget er egentlig bare å ikke vise altfor mye bar hud. Det syns jeg er helt unødvendig.

Skrevet
Så du bryr deg mer om hva hun har på seg, enn hva du har på deg?

:fnise:

Forsåvidt :smoke: hehe

Gjest Bianca26
Skrevet

da er jo du bare teit. og hvorfor svarer du ikke på det jeg sa om hvem som har mest peiling på forhold. deg eller tabris? du har ingen glup kommentar på den hæ? du vil ikke svare fordi du vet at du er den som tar feil

Skrevet (endret)

Noe sier meg at du nok trenger mer hjelp til å velge ut klær for å se "nogenlunde ok ut", enn hva dama di strengt tatt trenger. Eller er du særs interessert og har peil på kvinnemote, høstfarger osv. Spiller vel ikke noe rolle om hun er komfortabel i tøyet du velger ut? :vetikke: Rart at det er det området som er størst bonus med å være i et parforhold, trodde det var nærhet og sånne ting jeg.

Nok en gang behandler du jo dama de som om hun er BLÅST I HUE DA!

Om du finner deg en dame så har hun vel klær på i det du treffer henne for 1.gang?? Da ser du jo klesstilen hennes der, så kan du vel egentlig slå deg til ro med den eller finne deg en annen dame?

Jeg blir helt svett av at en 40 åring skal bestemme hva den 40 årige dama si går kledd med. :dåne: :hoho:

Ærlig talt Steinar, alle kvinner er ikke så hjerneskada og trener så mye veiledning som du tror altså.. :dåne:

Litt skremende at du ikke "ser hvordan du selv fremstår". Jeg kunne trikset frem en mulig diagnose - siden du er så glad i å gi andre diagnoser - men jeg skal spare meg for det. :ler:

Endret av kristian82
Skrevet
Det ene utelukker ikke det andre. Hun kan faktisk ha ferie med deg selv om hun drar på ferie med venninner. Hvis du er så intelligent som du påstår så klarer du vel å forstå det?

Derfor lurer jeg på hvorfor hun ikke kan reise med venninner når hun har penger til det, har ressursene og har tid til både ferie med deg OG venninnene?

Jeg kan jo ikke si at hun ikke kan det.

Virker det fornuftig å gjøre så kunne det jo sikkert skjedd det :)

Gjest Bianca26
Skrevet
Jeg kan jo ikke si at hun ikke kan det.

Virker det fornuftig å gjøre så kunne det jo sikkert skjedd det :)

endelig

Gjest Bianca26
Skrevet
Vi har vel diskutert dette før men poenget er egentlig bare å ikke vise altfor mye bar hud. Det syns jeg er helt unødvendig.

hvor mye er for mye?

Gjest Bianca26
Skrevet
hvor mye er for mye?

er jo naturlig å vise hud når man er på stranda og det er en skikkelig varm sommerdag da kan du jo ikke forvente at hun bruker langbukse og langermede gensere. klart på vinteren viser man jo ikke så mye hud for da er det kaldt. men om du vil hun skal krepere av varme fordi du ikke vil hun skal vise for mye hud da viser jo ikke du mye hensyn

Skrevet

I og for seg fornuftig, du skal jo ha noe greit å hvile blikket på.

:ler:

Gjest Bianca26
Skrevet
I og for seg fornuftig, du skal jo ha noe greit å hvile blikket på.

:ler:

men han får jo ikke noe å hvile blikket på. hun får jo ikke lov å vise hud

Skrevet
ja nettopp steinar. Hun lever i et lykkelig parforhold, og du. Du er 40 år og singel. Hva forteller dette deg steinar. Hvem av dere to er det som har oppskriften på det beste forholdet. Du eller Tabris?

Jeg vil si Tabris :filer:

Det som fungerer for Tabris vil sannsynligvis ikke fungere for meg, og vice versa. Igjen er vi tilbake til at folk er forskjellige, og ethvert par må selv finne det opplegget som fungerer for dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...