Gå til innhold

Kvinne og mann - bare kompiser

Fremhevede innlegg

Gjest Bianca26
Skrevet

steinar hvorfor må hun korrigeres når hun overskrider dine LAVE grenser? du har ikke vurdert å korrigere dine grenser. for det tror jeg du må hvis du vil ha en oppegående dame. jeg har spurt før og jeg spør igjen. hva hvis det er DEG det er noe galt med og ikke nødvendigvis henne? jeg syns du skal tenke litt på det at det ikke alltid er alle andre det er noe feil med

Videoannonse
Annonse
Skrevet
jeg har ikke sagt at du innbiller deg at du kjenner meg, jeg har sagt at du dømmer meg, og de andre kvinnene i tråden her, og våre holdninger fordømmer du.

Dømmer gjør jeg ikke. Men jeg syns helt klart at en del her er naive når det gjelder det å ha mannlige venner, og så innbille seg at det skal være helt uproblematisk for en ny mann/kjæreste som kommer ukjent inn i bildet. Det er ikke realistisk at det er problemfritt.

Gjest Bianca26
Skrevet
Dømmer gjør jeg ikke. Men jeg syns helt klart at en del her er naive når det gjelder det å ha mannlige venner, og så innbille seg at det skal være helt uproblematisk for en ny mann/kjæreste som kommer ukjent inn i bildet. Det er ikke realistisk at det er problemfritt.

det er problemfritt for min type det er ikke vårt problem at det er problemfritt for sånne som deg, for sånne som deg styrer vi unna ikke sant jenter?

Skrevet
Folk sladrer, ja. Men det blir feil å tilpasse seg, og legge bånd på seg selv fordi man er redd for hva andre vil si. Og i hvert fall hvis disse "andre" er mennesker man ikke har noe reelt forhold til.

Det vil ofte lønne seg å forholde seg til virkeligheten slik at man slipper helt unødvendige problemer av det. Det er bare fornuftig.

Gjest Bianca26
Skrevet
det er problemfritt for min type det er ikke vårt problem at det er problemfritt for sånne som deg, for sånne som deg styrer vi unna ikke sant jenter?

nei faen nå dreit jeg meg ut med å skrive såå feil jeg mente å si at det ikke er vårt problem at det IKKE er problemfritt for steinar

Skrevet
Det er faktisk noe spesielt med deg enten du vil innse det eller ikke - du har noen i høy grad urimelige og uvanlige krav. I tillegg virker det som det er mest hennes jobb å tilpasse seg, ikke din. Og, jeg vet du nekter for det, men du har faktisk et nedlatende kvinnesyn.

Det er nok derfor Tabris mener du bør "advare" eventuelle fremtidige interesser før de blir for involverte. Noe annet, altså å oppdra henne som du sier det eller innføre ting gradvis når hun har blitt forelsket i deg, vil jeg nesten kalle for litt manipulativt og ondskapsfullt.

Egentlig vil jeg faktisk anta at mine i deres øyne urimelige og uvanlige krav er noe de fleste voksne menn egentlig har. Bombe altså!

Skrevet
Ikke få meg til å le. Du har ikke sagt annet gjennom denne tråden. Du snakker om at du skal bestemme hvordan hun skal kle seg, at du skal nekte henne å kjøpe klær du ikke liker at hun går med, at du skal fortelle henne at hun er pent nødt til å fjerne tatoveringer du ikke liker, at hun må kvitte seg med venner du ikke synes hun skal ha. Du sier jo til og med at du skal oppdra henne.

Hvis du vil ha ei oppegående dame, så får du ikke gjennomslag for noe av dette på den måten du legger det fram. Du har jo faktisk sagt at du kan dra det ekstra langt for å få viljen din, også å gi ordre. Såe :filer:

Intet av dette er nødvendig når vi er passelig like :)

Gjest Bianca26
Skrevet
Intet av dette er nødvendig når vi er passelig like :)

good luck med å finne en som er lik deg da da må du finne ei sånn sinnsykt sjalu usikker dame

Skrevet
Men Steinar da. Dama di får jo ikke lov til å ha mannlige venner, og du har gjentatte ganger fortalt at du ikke ser vitsen med å ha kvinnelige venner. Hvordan skal dere oppføre dere rundt et vennepar?

Hva med en helt normal oppførsel kanskje? :)

Skrevet
samme sier jeg. hvorfor gidde å bry seg om folkesnakk. la folk si hva de vil steinar. ingen andre har noe med hvordan andre lever sitt liv uansett så la de snakke. screw them. hvorfor kan du ikke tenke sånn?

Fordi at baksnakking kan skape mye styr og problemer. Dette er ikke uvanlig.

Skrevet
steinar hvorfor må hun korrigeres når hun overskrider dine LAVE grenser? du har ikke vurdert å korrigere dine grenser. for det tror jeg du må hvis du vil ha en oppegående dame. jeg har spurt før og jeg spør igjen. hva hvis det er DEG det er noe galt med og ikke nødvendigvis henne? jeg syns du skal tenke litt på det at det ikke alltid er alle andre det er noe feil med

Hvis dama mi mener at det er noe galt med meg så tar hun det vel opp på en rasjonell måte og så diskuterer vi det i sammen. Det ville jeg ønsket i hvert fall :)

Skrevet

Men nå kjenner sannsynligvis din type allerede dine mannlige kompiser selv fra tidligere - ikke sant?

Gjest Bianca26
Skrevet
Hvis dama mi mener at det er noe galt med meg så tar hun det vel opp på en rasjonell måte og så diskuterer vi det i sammen. Det ville jeg ønsket i hvert fall :)

je lurer på hvordan den diskusjonen vil ende jeg? du virker temmelig sta. hadde det vært noen som helst mulighet for at du kom til å fire ned litt på grensene?

Gjest Bianca26
Skrevet
Men nå kjenner sannsynligvis din type allerede dine mannlige kompiser selv fra tidligere - ikke sant?

nope

Skrevet
je lurer på hvordan den diskusjonen vil ende jeg? du virker temmelig sta. hadde det vært noen som helst mulighet for at du kom til å fire ned litt på grensene?

Maksimum/minimum grensene er sikkert rimelig fastlagt. Men kompromisse må begge være villige til. Og når man føler at man virkelig kan stole på et annet menneske så blir alt mye lettere.

Skrevet
nope

Kjenner han dem nå da?

Gjest Bianca26
Skrevet
Maksimum/minimum grensene er sikkert rimelig fastlagt. Men kompromisse må begge være villige til. Og når man føler at man virkelig kan stole på et annet menneske så blir alt mye lettere.

men på alt du har sagt tidligere om jeg ikke har misforstått deg da, så høres det i mine ører som at kompromiss etter din mening er det samme som at HUN må korrigeres etter deg. høres ikke ut som du er villig til å la deg selv korrigeres

Skrevet
men på alt du har sagt tidligere om jeg ikke har misforstått deg da, så høres det i mine ører som at kompromiss etter din mening er det samme som at HUN må korrigeres etter deg. høres ikke ut som du er villig til å la deg selv korrigeres

Det kommer jo da helt an på hva det dreier seg om. Men klarer hun å overbevise meg, så bli det jo som hun vil sikkert :)

Skrevet

Så hvis du skal korrigere deg så må hun klare å overbevise deg.

Skal hun korrigere seg så holder det at du sier hun skal gjøre det.

Gjest Bianca26
Skrevet
Fordi at baksnakking kan skape mye styr og problemer. Dette er ikke uvanlig.

igjen det blir bare problemer om man gidder å bry seg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...