Gå til innhold

Kvinne og mann - bare kompiser

Fremhevede innlegg

Skrevet
Ikke fortell henne at du ønsker hensyn, respekt og god kommunikasjon. For bak de pene ordene ligger det du egentlig legger i dem - at hun har å kle seg, te seg og fungere etter dine premisser. Som er fair enough hvis du er ærlig om det og hun ønsker det samme.

Nei, hensyn, respekt, kommunikasjon hos en mann = :tommelsmil:

Steinars definisjon: hensyn, respekt, kommunikasjon = :haar:

for de fleste

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Det passer seg bare ikke. Og det kan f.eks bli folkesnakk av det. Folk er ikke bedre. Ingenting er bedre å sladre om enn rykter. Det vet du også. Slikt kan da fort spre seg som ondsinnede rykter, og selv om de er helt feil, så kan skadene bli drastiske for berørte parter.

Vi var i CapeTown. Det var klarert med de involverte parter. Vi bor på helt ulike kanter av landet. Hvordan det skulle bli folkesnakk skulle jeg likt å vite.

Når alle vet at han er lykkelig gift, og at det er åpenbart at kjemien mellom oss er rent profesjonell. Dersom noen i det hele tatt skulle bry seg om slikt.

Skrevet
Det hjelper ikke å forsøke å "tenke litt positivt" når kjernen er den samme - hun har å gå med det du finner sømmelig, være venner med de du synes er ok (av samme kjønn), ikke tilbringe mer tid med dem enn hva som passer deg, kvitte seg med venner (av det annet kjønn) som ikke passer deg, kvitte seg med evt. tatoveringer som ikke passer deg, ikke lov å reise på ferier og helgeturer uten deg - og ellers korrigere sin oppførsel om den skulle gå over dine grenser.

Det er kjernen i hva du krever av en kvinne, uansett hvor mange positive ord du ønsker å pakke det inn i. Og sånn sett så er det opp til hver og en hva man ønsker ut av et forhold, jeg sier bare at det er viktig at du informerer den du er interesert i om alt dette på forhånd, så hun kan ta avgjørelsen om dette er en type forhold du ønsker. Ikke fortell henne at du ønsker hensyn, respekt og god kommunikasjon. For bak de pene ordene ligger det du egentlig legger i dem - at hun har å kle seg, te seg og fungere etter dine premisser. Som er fair enough hvis du er ærlig om det og hun ønsker det samme.

Man må rett og slett være kompatible som personligheter. Men det er ingenting spesielt med meg i dette. Dette er en helt generell regel som gjelder for alle nye par. Man må tilpasse seg etter hverandre - om mulig - eller gi opp.

Skrevet
Men hvis du vet at jeg liker klærne sånn, så kan ikke du unne meg den gleden det er å gå i de.... sånn :fnise:

Ja, hvis det er innenfor mine grenser :)

Skrevet
Og det gjør ikke DU? Ta deg ei pille! :ler:

Du har gjentatte ganger beskrevet meg som uanstendig og lite omtenksom og flørtete, og andre ting vi ikke trenger repeterer.Men du kjenner meg ikke, Steinar, allikevel dømmer du meg.

Feil. Jeg innbiller meg ikke at jeg kjenner deg i det hele tatt. Tro det eller ei. Dette er ikke "virkeligheten".

Skrevet
Alle har sine maks/min grenser for hva man aksepterer og ikke.

Skrevet i stein da...

Maksimum og minimum er jo som regel skrevet i stein sikkert.

Ja, det sa jeg selv, tror jeg, for en hel haug med sider siden... :plystre:

Denne tråden går i ring... :ler:

Skrevet
Man må rett og slett være kompatible som personligheter. Men det er ingenting spesielt med meg i dette. Dette er en helt generell regel som gjelder for alle nye par. Man må tilpasse seg etter hverandre - om mulig - eller gi opp.

Ja, tilpassing og fungere sammen som personligheter er generelt og ingenting som er spesielt for deg. Det som er spesielt for deg er hvor mye du faktisk krever av din partner, og hvordan du mener du kan "tillate" og "forby" ting til et annet voksent menneske. Det er såpass spesielle holdninger til et forhold at det skal litt til å finne noen som vil finne seg i slikt og være lykkelig med det.

Gjest Gjest_angelina_*
Skrevet

Det er faktisk noe spesielt med deg enten du vil innse det eller ikke - du har noen i høy grad urimelige og uvanlige krav. I tillegg virker det som det er mest hennes jobb å tilpasse seg, ikke din. Og, jeg vet du nekter for det, men du har faktisk et nedlatende kvinnesyn.

Det er nok derfor Tabris mener du bør "advare" eventuelle fremtidige interesser før de blir for involverte. Noe annet, altså å oppdra henne som du sier det eller innføre ting gradvis når hun har blitt forelsket i deg, vil jeg nesten kalle for litt manipulativt og ondskapsfullt.

Skrevet
Wow, dette er argumenter jeg ikke trodde jeg ville høre lenger i dag - bortsett fra kanskje enkelte gammeltanter. :overrasket:

Er du virkelig så naiv at du ikke engang vet hvordan folk elsker å sladre!?? Herregud!

Skrevet
Det passer seg bare ikke. Og det kan f.eks bli folkesnakk av det. Folk er ikke bedre. Ingenting er bedre å sladre om enn rykter. Det vet du også. Slikt kan da fort spre seg som ondsinnede rykter, og selv om de er helt feil, så kan skadene bli drastiske for berørte parter.

Velkommen til 1950, sier nå jeg...

Skrevet
Feil. Jeg innbiller meg ikke at jeg kjenner deg i det hele tatt. Tro det eller ei. Dette er ikke "virkeligheten".

jeg har ikke sagt at du innbiller deg at du kjenner meg, jeg har sagt at du dømmer meg, og de andre kvinnene i tråden her, og våre holdninger fordømmer du.

Skrevet
Er du virkelig så naiv at du ikke engang vet hvordan folk elsker å sladre!?? Herregud!

Hvor har du det fra at jeg ikke vet at folk sladrer? Men å bry seg såpass om sladringen at man faktisk bruker det som et argument er noe jeg ikke trodde jeg ville få se lenger.

Skrevet

Folk sladrer, ja. Men det blir feil å tilpasse seg, og legge bånd på seg selv fordi man er redd for hva andre vil si. Og i hvert fall hvis disse "andre" er mennesker man ikke har noe reelt forhold til.

Skrevet
Jeg har ingen interesse av å måtte beordre noe som helst. Dette er noe du har funnet på.

Ikke få meg til å le. Du har ikke sagt annet gjennom denne tråden. Du snakker om at du skal bestemme hvordan hun skal kle seg, at du skal nekte henne å kjøpe klær du ikke liker at hun går med, at du skal fortelle henne at hun er pent nødt til å fjerne tatoveringer du ikke liker, at hun må kvitte seg med venner du ikke synes hun skal ha. Du sier jo til og med at du skal oppdra henne.

Hvis du vil ha ei oppegående dame, så får du ikke gjennomslag for noe av dette på den måten du legger det fram. Du har jo faktisk sagt at du kan dra det ekstra langt for å få viljen din, også å gi ordre. Såe :filer:

Skrevet

Folk sladrer uansett. Men så lenge du vet hva som er sant, så burde ikke noe annet bety noe, mener nå jeg.

Skrevet
Det kan være uskyldig nok, men jeg liker det da ikke. Min grense er overskredet og da må hennes oppførsel korrigeres. Ja.

Sikker på at du ikke bare burde skaffe deg en labrador.. :filer:

Skrevet (endret)
Er man i et seriøst parforhold så reiser man hovedsaklig på ferie i sammen. Derimot kan selvfølgelig flere venne-par reise i sammen hvis det skulle passe seg sånn.

Men Steinar da. Dama di får jo ikke lov til å ha mannlige venner, og du har gjentatte ganger fortalt at du ikke ser vitsen med å ha kvinnelige venner. Hvordan skal dere oppføre dere rundt et vennepar?

Endret av Guriane
Skrevet
Vi var i CapeTown. Det var klarert med de involverte parter. Vi bor på helt ulike kanter av landet. Hvordan det skulle bli folkesnakk skulle jeg likt å vite.

Når alle vet at han er lykkelig gift, og at det er åpenbart at kjemien mellom oss er rent profesjonell. Dersom noen i det hele tatt skulle bry seg om slikt.

Jaja, jeg er meg og du er deg. Jeg hadde aldri delt et rom med en arbeidskollega - og da spesielt ikke ei av det annet kjønn.

Gjest Bianca26
Skrevet
Velkommen til 1950, sier nå jeg...

samme sier jeg. hvorfor gidde å bry seg om folkesnakk. la folk si hva de vil steinar. ingen andre har noe med hvordan andre lever sitt liv uansett så la de snakke. screw them. hvorfor kan du ikke tenke sånn?

Skrevet
Ja, det sa jeg selv, tror jeg, for en hel haug med sider siden... :plystre:

Denne tråden går i ring... :ler:

Ja, burde du ikke da snart ha lært deg hvordan det er? ;) hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...