Gå til innhold

Kvinne og mann - bare kompiser

Fremhevede innlegg

Skrevet
Så lenge du føler og vet at du er førsteprioritet så er alt bra, altså.

Men mennesker har ulike nivåer for når de blir i tvil da. Har du samme grenser hele tiden, eller blir du mer avslappet etterhvert som du ser at du kan stole på noen?

Hun er min førsteprioritet og jeg er hennes førsteprioritet.

Kan ikke forstå noe annet enn at man blir mer avslappet når man selv opplever at en annen person er til å stole på :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Så forsåvidt dine grenser flyttes ikke altså. Uansett hvor uskyldig ting er.

Alle har sine maks/min grenser for hva man aksepterer og ikke.

Skrevet
Ja, det er sikkert mye mulig at hans grense da var motivert av at han er gjerrig. Men det betyr ikke at grensen var noe mer korrekt for det. At kona hans syns det var greit gjør heller ikke situasjonen noe bedre for deg.

Som sagt, ingen kjemi, jeg ville heller pult en melkekartong. Det var ingenting mellom oss, kona syns det var greit. Men Steinar mener at det ikke var det, derfor burde vi ikke gjort det!?!?!

Skrevet
Jeg tror helt alvorlig at du burde finne deg en kvinne fra en kultur som er mer lik den du selv forfekter Steinar.

De kvinnene som skriver i denne tråden er ikke spesielt forut for sin tid eller moderne, de er normale, voksne, norske kvinner som fortjener respekt av sin partner.

Som nevnt tidligere i tråden er jeg forholdsvis konservativ, men du får selv meg til å høres ut som en hore fordi jeg hilser på kjente ved å kysse dem på kinnet.

Og vet du Steinar, jeg velger å tro at det er ditt syn det er noe alvorlig galt med.

Hva som er galt eller ikke vil alltid kunne diskuteres. Folk kan være - og er - ekstremt forskjellige.

Og tidligere skrev du faktisk at du hilste på ukjente menn ved å kysse dem på kinnet. Med kjentfolk ser jeg derimot ikke problemet.

Du får selvfølgelig innbille deg akkurat hva du vil, men det er egentlig ingenting galt med mitt syn her.

Skrevet

Nei, hvis du finner en kvinne som ønsker den type kontroll du vil ha, og dere begge er fornøyde med det, så er det jo ingenting galt. Ethvert forhold er jo forskjellig.

Skrevet
Ja, det er meget viktig å være såpass like - men mitt poeng var at hvis du finner en kvinne hvor dere har en gryende, gjensidig interesse så bør du informere henne om alt dette før dere blir sammen. Hun må få vite hva hun går til, og hva du krever.

Ja, det sier seg selv. Minst like mye i min egen interesse.

Skrevet
Som sagt, ingen kjemi, jeg ville heller pult en melkekartong. Det var ingenting mellom oss, kona syns det var greit. Men Steinar mener at det ikke var det, derfor burde vi ikke gjort det!?!?!

Ja. Det stemmer forsåvidt. Og det klart beste hadde da vært om du mente det også.

Skrevet
Og tidligere skrev du faktisk at du hilste på ukjente menn ved å kysse dem på kinnet. Med kjentfolk ser jeg derimot ikke problemet.

Du får selvfølgelig innbille deg akkurat hva du vil, men det er egentlig ingenting galt med mitt syn her.

Du har jo ikke reist så mye Steinar, det stemmer det. For det er jo misbruk av resurser. Men du har kanskje sett på film, om du ser på film hvis ikke det er for skittent for deg, at mennesker i andre land ofte hilser med å kysse hverandre på kinnet / luftkysse. Jeg har mange venner og kjente fra ulike kulturer også i Norge, og jeg reiser mye og har bodd mye i utlandet.

Møter jeg mennesker fra disse kulturene hilser jeg på dem ved å kysse som beskrevet over, fordi det er normal høflighet der. I Norge hilser jeg ofte på gamle kjente på samme måten.

Noterer meg ellers at jeg INNBILLER meg ting, mens deg er det ingenting galt med. Du er en dustefjert, Steinar.

Skrevet
Du har jo ikke reist så mye Steinar, det stemmer det. For det er jo misbruk av resurser. Men du har kanskje sett på film, om du ser på film hvis ikke det er for skittent for deg, at mennesker i andre land ofte hilser med å kysse hverandre på kinnet / luftkysse. Jeg har mange venner og kjente fra ulike kulturer også i Norge, og jeg reiser mye og har bodd mye i utlandet.

Møter jeg mennesker fra disse kulturene hilser jeg på dem ved å kysse som beskrevet over, fordi det er normal høflighet der. I Norge hilser jeg ofte på gamle kjente på samme måten.

Javel.

Noterer meg ellers at jeg INNBILLER meg ting, mens deg er det ingenting galt med. Du er en dustefjert, Steinar.

Ja, du innbiller deg hvordan jeg egentlig er utifra hva jeg/vi skriver her, uten å kjenne meg ute i "virkeligheten" og i praksis i det hele tatt. Og jeg har ikke påstått at det er noe spesielt galt med noen her.

Skrevet

Kan ikke forstå noe annet enn at man blir mer avslappet når man selv opplever at en annen person er til å stole på :)

ja, jeg er enig i det du skriver her :)

Men jeg syns det er et kraftig hopp å gå fra dette til å legge føringer på klær og oppførsel. Kraftige føringer. Som i det er lov /ikke lov.

Skrevet
Ja. Det stemmer forsåvidt. Og det klart beste hadde da vært om du mente det også.

Kan du forklare meg hvorfor, Steinar? Hvorfor jeg, som singel kvinne ikke kunne dele rom, jeg har ikke snakket om seng, det er det du som har, med en mann som ikke tenner på meg, som jeg ikke tenner på. Alt vi gjorde var å sove innenfor samme fire vegger.

Skrevet
Alle har sine maks/min grenser for hva man aksepterer og ikke.

Skrevet i stein da...

Skrevet
ja, jeg er enig i det du skriver her :)

Men jeg syns det er et kraftig hopp å gå fra dette til å legge føringer på klær og oppførsel. Kraftige føringer. Som i det er lov /ikke lov.

Det går faktisk an å tenke litt mer positivt altså. Du vet at jeg liker klærne sånn, men ikke sånn, og da kan jo du velge innenfor dette for å glede meg og deg selv også.

Skrevet
Det går faktisk an å tenke litt mer positivt altså. Du vet at jeg liker klærne sånn, men ikke sånn, og da kan jo du velge innenfor dette for å glede meg og deg selv også.

Det hjelper ikke å forsøke å "tenke litt positivt" når kjernen er den samme - hun har å gå med det du finner sømmelig, være venner med de du synes er ok (av samme kjønn), ikke tilbringe mer tid med dem enn hva som passer deg, kvitte seg med venner (av det annet kjønn) som ikke passer deg, kvitte seg med evt. tatoveringer som ikke passer deg, ikke lov å reise på ferier og helgeturer uten deg - og ellers korrigere sin oppførsel om den skulle gå over dine grenser.

Det er kjernen i hva du krever av en kvinne, uansett hvor mange positive ord du ønsker å pakke det inn i. Og sånn sett så er det opp til hver og en hva man ønsker ut av et forhold, jeg sier bare at det er viktig at du informerer den du er interesert i om alt dette på forhånd, så hun kan ta avgjørelsen om dette er en type forhold du ønsker. Ikke fortell henne at du ønsker hensyn, respekt og god kommunikasjon. For bak de pene ordene ligger det du egentlig legger i dem - at hun har å kle seg, te seg og fungere etter dine premisser. Som er fair enough hvis du er ærlig om det og hun ønsker det samme.

Skrevet

Men hvis du vet at jeg liker klærne sånn, så kan ikke du unne meg den gleden det er å gå i de.... sånn :fnise:

Skrevet
Kan du forklare meg hvorfor, Steinar? Hvorfor jeg, som singel kvinne ikke kunne dele rom, jeg har ikke snakket om seng, det er det du som har, med en mann som ikke tenner på meg, som jeg ikke tenner på. Alt vi gjorde var å sove innenfor samme fire vegger.

Det passer seg bare ikke. Og det kan f.eks bli folkesnakk av det. Folk er ikke bedre. Ingenting er bedre å sladre om enn rykter. Det vet du også. Slikt kan da fort spre seg som ondsinnede rykter, og selv om de er helt feil, så kan skadene bli drastiske for berørte parter.

Skrevet
Ja, du innbiller deg hvordan jeg egentlig er utifra hva jeg/vi skriver her, uten å kjenne meg ute i "virkeligheten" og i praksis i det hele tatt. Og jeg har ikke påstått at det er noe spesielt galt med noen her.

Og det gjør ikke DU? Ta deg ei pille! :ler:

Du har gjentatte ganger beskrevet meg som uanstendig og lite omtenksom og flørtete, og andre ting vi ikke trenger repeterer.Men du kjenner meg ikke, Steinar, allikevel dømmer du meg.

Skrevet
Skrevet i stein da...

Maksimum og minimum er jo som regel skrevet i stein sikkert.

Gjest Gjest_angelina_*
Skrevet

:ler:

Jeg tror aldri du blir avslappet jeg, alt er jo så fryktelig komplisert for deg og du finner stadig nye ting å stresse over.

Og jeg noterer meg at du har tenkt å "oppdra" ei norsk jente. Lykke til. Du trenger faktisk enten ei med en viss grad av psykiske problemer som faktisk vil kommanderes, eller ei fra en annen kultur som deler ditt syn.

Ingen av mine venninner deler ditt syn og kunne vært sammen med deg. Og det er ikke en aldersgreie heller, jeg kan forsikre deg om at min 53 år gamle mor hadde bitt hodet av deg om jeg hadde tatt deg med hjem. Oppfatter faktisk hennes generasjon å være enda mer varsom ovenfor kontrollerende menn, siden de har vokst opp i en tid hvor dette var brennbare tema.

Skrevet
Det passer seg bare ikke. Og det kan f.eks bli folkesnakk av det.

Wow, dette er argumenter jeg ikke trodde jeg ville høre lenger i dag - bortsett fra kanskje enkelte gammeltanter. :overrasket:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...