Gå til innhold

Kvinne og mann - bare kompiser

Fremhevede innlegg

Skrevet
Ja vel. Men du må nesten forstå at andre har andre behov enn deg.

For eksempel med å reise på ferie, som dere prater om over her. For mange er reiser og opplevelser det viktigste i livet. Man lever bare én gang og kan ikke reise etter at man er død. Derfor er det mange som ønsker å sette av penger, tid og ressurser på slikt. Kunne aldri vært sammen med noen som ikke så på reiser som noe viktig, og som ville argumentere for hvorfor jeg ikke burde få dra på ferie med mine venninner om jeg ønsker det.

Ja, jeg forstår meget godt at andre folk har andre behov enn meg - og da forstår jeg enda bedre at "vi" ikke passer i sammen.

Jeg har glede av å reise, men da vil jeg altså reise i sammen med dama - det ønsker jeg å bruke min og hennes tid og ressurser på - rett og slett. Derimot er det ikke nødvendig å reise seg i hjel som en del gjør nå fortiden.

Og når man er død har man nok heller ingen nytte av alle reisene lenger er jeg redd ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Voksne mennesker sover IKKE i samme seng uten å være i et parforhold. Dette kalles å ha oppdragelse og bruke sunn fornuft i min verden.

Hadde vi vært i sammen så hadde du forhåpentligvis ikke ringt å spurt om noe sånt - dette hadde da vært innlysende for deg at du ikke gjorde. Men her ser vi altså et konkret eksempel på hvor viktig det er å kommunisere hvilke grenser det er som gjelder. Dermed slipper man ubehageligheter.

Eneste unntaket jeg kan se til at man overnatter på samme rom er hvis det fullstendig umulig å få tak i en annen soveplass. Og da sover man selvfølgelig allikevel ikke i samme seng. Spare penger er INGEN unnskyldning overhode.

Øh, les det jeg skrev EN gang til.

Jeg var singel,

han ville dele rom,

jeg ringte kona hans for å være sikker på at det var greit, når hun sa det var greit sa jeg at det var det.

Og det var absolutt ingen tenning mellom oss. Jeg hadde heller pult en melkekartong.

Eksempelet mitt var for å vise at jeg hadde respekt for hans kone, og at det fint går an å dele rom med en mann uten at det skjer noe.

Forøvrig er det du som stadig driver og snakker om at ferieturer koster penger og ressurser, så jeg regner med at du glatt hadde gått for en slik løsning selv.

Skrevet

I tillegg, hadde jeg vært i forhold hadde jeg ikke valgt å dele rom med en kollega, men jeg kunne delt rom med en kamerat jeg har kjent lenge. Dette hadde jeg ikke spurt partner om, men jeg hadde sagt at sånn er det. Fordi han hadde stolt på meg, kjent kameraten min og visst hva jeg står for, hadde dette vært greit.

Skrevet
Jeg har glede av å reise, men da vil jeg altså reise i sammen med dama - det ønsker jeg å bruke min og hennes tid og ressurser på - rett og slett. Derimot er det ikke nødvendig å reise seg i hjel som en del gjør nå fortiden.

Kanskje du skulle tatt deg en tur til Thailand? :fnise:

Skrevet
Nei, jeg blir ikke det Steinar, kanskje av en og annen neandertaler som deg, som ikke er vant til å omgås kvinner.

Jeg er sånn med ALLE, om de er fem eller sytti. Mann eller kvinne. Jeg er oppmerksom, lyttende og tilstede. Poenget mitt er at for deg tror jeg det vil være veldig vanskelig å dedusere hva som er flørt, fordi du ikke omgås kvinner. Og da vil du tro at oppmerksomhet er flørt. Jeg mener igjen at for deg å ha noen venninner ville vært gull. Lært litt rett og slett...

Det å være oppmerksom, lyttende og tilstede har ingenting med flørting å gjøre.

Og som sagt, jeg har null behov for ei eller flere venninne®.

Det jeg ikke vet er ikke verdt å vite! Sånn er det å bli godt voksen og det har sine fordeler men også sine klare ulemper.

Skrevet
Øh, les det jeg skrev EN gang til.

Jeg var singel,

han ville dele rom,

jeg ringte kona hans for å være sikker på at det var greit, når hun sa det var greit sa jeg at det var det.

Og det var absolutt ingen tenning mellom oss. Jeg hadde heller pult en melkekartong.

Eksempelet mitt var for å vise at jeg hadde respekt for hans kone, og at det fint går an å dele rom med en mann uten at det skjer noe.

Forøvrig er det du som stadig driver og snakker om at ferieturer koster penger og ressurser, så jeg regner med at du glatt hadde gått for en slik løsning selv.

Tror det er bedre at du heller leser hva jeg skrev om kommunisering av grenser.

Og jeg ville faktisk aldri selv ha gått for en slik løsning, nei.

Skrevet
Og når man er død har man nok heller ingen nytte av alle reisene lenger er jeg redd ;)

Med den innstillingen kan man like så godt slutte med alt; slutte i jobben, begynne på trygd, mure seg inne og aldri møte folk. Man har jo ikke glede av noe av det man har oppnådd i livet etter at livet er over. :roll:

Skrevet
I tillegg, hadde jeg vært i forhold hadde jeg ikke valgt å dele rom med en kollega, men jeg kunne delt rom med en kamerat jeg har kjent lenge. Dette hadde jeg ikke spurt partner om, men jeg hadde sagt at sånn er det. Fordi han hadde stolt på meg, kjent kameraten min og visst hva jeg står for, hadde dette vært greit.

Det hadde blitt hvert sitt rom. Helt enkelt.

Skrevet
Kanskje du skulle tatt deg en tur til Thailand? :fnise:

12 timer på fly er dyreplageri!

Skrevet

Det jeg ikke vet er ikke verdt å vite! Sånn er det å bli godt voksen og det har sine fordeler men også sine klare ulemper.

a) Jeg sier ikke at jeg flørter, jeg sier at DU nok hadde oppfattet det som flørting, fordi du ikke er vant til å omgås kvinner. (mulig jeg glemte anførselstegn i første innlegget)

b) Nei, jeg vet du sier det, men jeg tror faktisk at det ville hjulpet deg å finne en kvinne som passet for deg.

c) Du er en tanke rigid.

Skrevet
Med den innstillingen kan man like så godt slutte med alt; slutte i jobben, begynne på trygd, mure seg inne og aldri møte folk. Man har jo ikke glede av noe av det man har oppnådd i livet etter at livet er over. :roll:

Å leve i nuet - er ikke et uttrykk som man fant på for moro skyld.

Skrevet
Tror det er bedre at du heller leser hva jeg skrev om kommunisering av grenser.

Og jeg ville faktisk aldri selv ha gått for en slik løsning, nei.

Herregud, jeg kommuniserte med kona hans om hennes grenser. Mine vet jeg hvor går.

Skrevet
Det hadde blitt hvert sitt rom. Helt enkelt.

For hvem? Deg og kvinnelig kollega, eller meg og bestekameraten min? For det tror du at du kan bestemme?

Skrevet
12 timer på fly er dyreplageri!

Jeg tenkte mer på at du kanskje burde bruke resursene dine på å finne deg en kvinne du kan kjøpe og ta med hjem, som er oppdratt til å gjøre som mannen sier.

Skrevet
Å leve i nuet - er ikke et uttrykk som man fant på for moro skyld.

Mener du at å reise mye er en motsetning til å leve i nuet?

Skrevet
a) Jeg sier ikke at jeg flørter, jeg sier at DU nok hadde oppfattet det som flørting, fordi du ikke er vant til å omgås kvinner. (mulig jeg glemte anførselstegn i første innlegget)

b) Nei, jeg vet du sier det, men jeg tror faktisk at det ville hjulpet deg å finne en kvinne som passet for deg.

c) Du er en tanke rigid.

a) Oppfattet jeg det sånn så pratet vi om det, og så justerte du oppførselen ved behov.

b) Ja, det vet jeg selv - det er åpenbart. Men som kjæreste og ikke bare venninne.

c) Jeg er intelligent og har levd såpass lenge nå at jeg vet hvordan menneske livet og verden fungerer. Det har som sagt sine fordeler men også sine klare ulemper.

Skrevet
Hva har noe med flørting å gjøre? Å overse partneren for å prate og le med en annen?

Kanskje det lønner seg å prøve å bli venn først, for å se om det er noe mer der....

Skrevet
Herregud, jeg kommuniserte med kona hans om hennes grenser. Mine vet jeg hvor går.

Som gift skulle han hatt sine egne grenser.

Skrevet
For hvem? Deg og kvinnelig kollega, eller meg og bestekameraten min? For det tror du at du kan bestemme?

I begge tilfeller.

Skrevet
a) Oppfattet jeg det sånn så pratet vi om det, og så justerte du oppførselen ved behov.

Så å prate om det, og at du innser at det egentlig er helt uskyldig er ikke noe alternativ :nei:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...