stjernekyss Skrevet 5. september 2009 #501 Skrevet 5. september 2009 Jeg tror det absolutt ligger en viss tiltrekning i bunn i vennskap mellom mann og kvinner. Jeg bare ignorerer det
Steinar40 Skrevet 5. september 2009 Forfatter #502 Skrevet 5. september 2009 Jeg tror det absolutt ligger en viss tiltrekning i bunn i vennskap mellom mann og kvinner. Jeg bare ignorerer det Javel. Men det jeg lurer på da er dette: hvis du altså vet at det eneste han kompisen din er interessert i er å pule deg - og det i følge deg ikke er aktuelt - hvilken interesse og nytte har du egentlig av ham da?
LilleBille Skrevet 5. september 2009 #503 Skrevet 5. september 2009 Derimot ønsker jeg altså at dama mi har venninner i stedet for mannlige kompiser. Alt hun trenger i fra en mann skal hun få i fra meg. Jeg velger ikke en mann som venn fordi han er mann - men fordi han gir meg noe som menneske. Men jeg lurer på ... vil din evt. dame få lov til å ha lesbiske venner?
Steinar40 Skrevet 5. september 2009 Forfatter #504 Skrevet 5. september 2009 Jeg velger ikke en mann som venn fordi han er mann - men fordi han gir meg noe som menneske. Men jeg lurer på ... vil din evt. dame få lov til å ha lesbiske venner? Jeg vil ha ei dame som er heteroseksuell, og i så fall er det jo ikke noe problem.
Steinar40 Skrevet 5. september 2009 Forfatter #505 Skrevet 5. september 2009 Min innstilling er at utroskap er helt utilgivelig og at det ødelegger ALT i et forhold. Derfor må man gjør det som er nødvendig for at det ikke skal skje.
stjernekyss Skrevet 5. september 2009 #506 Skrevet 5. september 2009 Javel. Men det jeg lurer på da er dette: hvis du altså vet at det eneste han kompisen din er interessert i er å pule deg - og det i følge deg ikke er aktuelt - hvilken interesse og nytte har du egentlig av ham da? For det første; ingen av vennene jeg har, hverken menn eller kvinner, har jeg fordi de har en nytteverdi. Jeg er venner med dem fordi jeg liker dem, og fordi vi gjensidig beriker hverandres liv. Så; nå misforstår du med vilje Herr Steinar Det er forskjell på tiltrekning og å bare ville pule. Dersom det ligger et ønske om å bare pule langt inne i hjernestammen på mine mannlige venner, bryr jeg meg egentlig ikke så mye om det, så lenge vi har det gjensidig hyggelig sammen når vi tilbringer tid sammen. Jeg tror det er forskjell på å bare ville pule, og på å rett å slett være mann som ønsker å pule, men som likevel har det hyggelig sammen med kvinner og ønsker å tilbringe tid sammen. Og så lenge vi har det hyggelig, kan han ønske hva han vil. Det er ikke så farlig. Jeg vil da ikke endre mannerasen heller. Hadde vært fryktelig kjedelig uten dere
LilleBille Skrevet 5. september 2009 #507 Skrevet 5. september 2009 Jeg vil ha ei dame som er heteroseksuell, og i så fall er det jo ikke noe problem. Ja ... men vet du om du får det? Spør du? Hun kan jo være bifil.. Og uansett ... du er ikke redd at en av de skumle lesbiske skal prøve å omvende henne da? Så ja eller nei - får hun lov til å ha lesbiske venninner?
stjernekyss Skrevet 5. september 2009 #508 Skrevet 5. september 2009 Så ja eller nei - får hun lov til å ha lesbiske venninner? Jeg tror det er best å ikke være venner med noen. Man kan aldri vite! ALT kan tross alt føre til utroskap!
LilleBille Skrevet 5. september 2009 #509 Skrevet 5. september 2009 Min innstilling er at utroskap er helt utilgivelig og at det ødelegger ALT i et forhold. Derfor må man gjør det som er nødvendig for at det ikke skal skje. Jeg er helt enig i at utroskap er totalt uakseptebelt i et forhold. Men man kan ikke bestemme over partneren og gjøre alt som er nødvendig (låser du henne inn 24/7 slipper du jo opplagt problemet). Den enkelte må ta det ansvaret selv. Du fremtsiller kvinner som noen som må hindres for at ikke menn skal pule dem - akkurat som om de ikke kan ta ansvar for seg selv. En ting er at du tror at alle menn er som deg - og vil pule alt uansett. Men jeg er rimelig sikker på at kvinner generelt ikke er som du tror. Vi tar ikke alt bare fordi det er en mann - vi puler ikke alle selv om de vil pule oss. Mange av oss ser også etter andre kvaliteter - og finner dem bos menn.
LilleBille Skrevet 5. september 2009 #510 Skrevet 5. september 2009 Jeg tror det er best å ikke være venner med noen. Man kan aldri vite! ALT kan tross alt føre til utroskap! Det var sånn det var ja...
Steinar40 Skrevet 5. september 2009 Forfatter #511 Skrevet 5. september 2009 For det første; ingen av vennene jeg har, hverken menn eller kvinner, har jeg fordi de har en nytteverdi. Jeg er venner med dem fordi jeg liker dem, og fordi vi gjensidig beriker hverandres liv. Så; nå misforstår du med vilje Herr Steinar Det er forskjell på tiltrekning og å bare ville pule. Dersom det ligger et ønske om å bare pule langt inne i hjernestammen på mine mannlige venner, bryr jeg meg egentlig ikke så mye om det, så lenge vi har det gjensidig hyggelig sammen når vi tilbringer tid sammen. Jeg tror det er forskjell på å bare ville pule, og på å rett å slett være mann som ønsker å pule, men som likevel har det hyggelig sammen med kvinner og ønsker å tilbringe tid sammen. Og så lenge vi har det hyggelig, kan han ønske hva han vil. Det er ikke så farlig. Jeg vil da ikke endre mannerasen heller. Hadde vært fryktelig kjedelig uten dere Ja, kjedelig ikke sant hehe Spørs vel om du ikke er ute etter oppmerksomheten du får da men Så du mener at de ikke har noen nytteverdi når de beriker ditt liv som du skriver?
Steinar40 Skrevet 5. september 2009 Forfatter #512 Skrevet 5. september 2009 Ja ... men vet du om du får det? Spør du? Hun kan jo være bifil.. Og uansett ... du er ikke redd at en av de skumle lesbiske skal prøve å omvende henne da? Så ja eller nei - får hun lov til å ha lesbiske venninner? Det kommer litt an på - men hvis jeg oppfattet det som en trussel for meg og forholdet - så, nei.
Steinar40 Skrevet 5. september 2009 Forfatter #513 Skrevet 5. september 2009 Jeg er helt enig i at utroskap er totalt uakseptebelt i et forhold. Men man kan ikke bestemme over partneren og gjøre alt som er nødvendig (låser du henne inn 24/7 slipper du jo opplagt problemet). Den enkelte må ta det ansvaret selv. Du fremtsiller kvinner som noen som må hindres for at ikke menn skal pule dem - akkurat som om de ikke kan ta ansvar for seg selv. En ting er at du tror at alle menn er som deg - og vil pule alt uansett. Men jeg er rimelig sikker på at kvinner generelt ikke er som du tror. Vi tar ikke alt bare fordi det er en mann - vi puler ikke alle selv om de vil pule oss. Mange av oss ser også etter andre kvaliteter - og finner dem bos menn. Du/kvinner forstår ikke problematikken her - det er andre mannfolk som skal hindres tilgang til mi dame - ikke først og fremst dama mi som skal hindres. Forstår du poenget nå?
stjernekyss Skrevet 5. september 2009 #514 Skrevet 5. september 2009 Ja, kjedelig ikke sant hehe Spørs vel om du ikke er ute etter oppmerksomheten du får da men Så du mener at de ikke har noen nytteverdi når de beriker ditt liv som du skriver? Jeg hadde på følelsen at du kom til å si det, men gitt definisjonen av ordet nytteverdi, står jeg ved det jeg har sagt. Jeg synes unektelig det er gøy med flørt og fanteri, men det er ikke det jeg er ute etter hos vennene mine. Når det gjelder mannlige venner, kan det godt være at en tiltrekning har vært utslagsgivende for kontakt i noen tilfeller. Jeg synes ikke det er så viktig, menn er menn. Jeg kan ikke forvente at dere ikke skal være som dere er. Når man blir kjent med hverandre er det uansett noe annet enn seksuell drivkraft som styrer forholdet. Hvis ikke skulle man vel gå ut i fra at vennskapet ikke vedvarte dersom noe ikke skjedde, og dersom mannen går inn i et forhold med en annen kvinne? Jeg kan ærlig talt ikke helt se problemet i at to voksne mennesker føler en tiltrekning til hverandre uten å handle på dette, fordi det er noe annet i relasjonen som er viktigere for begge parter. Det er jo helt naturlig. Synd å høre at du er så sjalu av deg. Til trøst, er kvinner flest er venner med personer, ikke kjønn.
Steinar40 Skrevet 5. september 2009 Forfatter #515 Skrevet 5. september 2009 Synd å høre at du er så sjalu av deg. Til trøst, er kvinner flest er venner med personer, ikke kjønn. Dette er ikke å være sjalu. Dette er å være føre var. Så jeg ikke skal behøve å bli sjalu, og ikke minst så det ikke skal bli noen alvorlige problemer i forholdet. Det er bare sunn fornuft. Det er altså ikke først og fremst dama mi jeg ikke stoler på - det er andre mannfolk. Hva tenker du om det?
Cata Skrevet 5. september 2009 #516 Skrevet 5. september 2009 Det er altså ikke først og fremst dama mi jeg ikke stoler på - det er andre mannfolk. Hva tenker du om det? At du må begrense friheten til andre mannfolk, ikke til dama di.
Steinar40 Skrevet 5. september 2009 Forfatter #517 Skrevet 5. september 2009 At du må begrense friheten til andre mannfolk, ikke til dama di. Du også begriper vel at den eneste muligheten jeg har til å få til det på, er ved å begrense "friheten" til dama mi eller?
Gjest Gjest_angelina_* Skrevet 5. september 2009 #518 Skrevet 5. september 2009 Du/kvinner forstår ikke problematikken her - det er andre mannfolk som skal hindres tilgang til mi dame - ikke først og fremst dama mi som skal hindres. Forstår du poenget nå? Vel, stoler du på dama di, så slipper du å være på vakt ovenfor menn.. Men sånn uansett.. la oss anta for sakens skyld at alt dette med ladder theory stemmer. Noe det ikke gjør, for jeg har mange mannlige venner som jeg vet ikke kunne sett for seg å ha sex med meg, men det tror du jo ikke noe på uansett siden det ikke stemmer i ditt hode. Om du da vil holde dama di borte fra menn, så er det tusen ganger bedre at hun har mannlige venner. Vi kvinner holder jo mannfolka på "vennestigen" når vi først har plassert dem der, teorien sier jo det er så godt som umulig å gå fra venn til elsker. Ergo vil en god venn av dama di aldri kunne pule henne, uansett hvor mye han vil. De som kan pule henne derimot, er kjekkaser på byen. Men frekvensen av kjekkaser på byen som kommer bort for å sjekke opp er tidoblet når man er ute med venninnegjengen. Konklusjonen er altså at hvis du lar henne drasse rundt på sine mannlige venner overalt hvor hun går, så er oddsen for utroskap lav. Mannfolk er også mer overbeskyttende enn venninner, han vil si klart ifra at hun ikke bør ta et glass rødvin med kollegaen fordi det er tydelig at han er kåt på henne, han vil skremme vekk duster på byn og han vil bære henne hjem fra nachspielet når hun har sovna på sofaen hos en fremmed.
Cata Skrevet 5. september 2009 #519 Skrevet 5. september 2009 Om du da vil holde dama di borte fra menn, så er det tusen ganger bedre at hun har mannlige venner. Vi kvinner holder jo mannfolka på "vennestigen" når vi først har plassert dem der, teorien sier jo det er så godt som umulig å gå fra venn til elsker. Ergo vil en god venn av dama di aldri kunne pule henne, uansett hvor mye han vil. De som kan pule henne derimot, er kjekkaser på byen. Men frekvensen av kjekkaser på byen som kommer bort for å sjekke opp er tidoblet når man er ute med venninnegjengen. Konklusjonen er altså at hvis du lar henne drasse rundt på sine mannlige venner overalt hvor hun går, så er oddsen for utroskap lav. Bra resonnement .
Steinar40 Skrevet 5. september 2009 Forfatter #520 Skrevet 5. september 2009 Vel, stoler du på dama di, så slipper du å være på vakt ovenfor menn.. Men sånn uansett.. la oss anta for sakens skyld at alt dette med ladder theory stemmer. Noe det ikke gjør, for jeg har mange mannlige venner som jeg vet ikke kunne sett for seg å ha sex med meg, men det tror du jo ikke noe på uansett siden det ikke stemmer i ditt hode. Om du da vil holde dama di borte fra menn, så er det tusen ganger bedre at hun har mannlige venner. Vi kvinner holder jo mannfolka på "vennestigen" når vi først har plassert dem der, teorien sier jo det er så godt som umulig å gå fra venn til elsker. Ergo vil en god venn av dama di aldri kunne pule henne, uansett hvor mye han vil. De som kan pule henne derimot, er kjekkaser på byen. Men frekvensen av kjekkaser på byen som kommer bort for å sjekke opp er tidoblet når man er ute med venninnegjengen. Konklusjonen er altså at hvis du lar henne drasse rundt på sine mannlige venner overalt hvor hun går, så er oddsen for utroskap lav. Mannfolk er også mer overbeskyttende enn venninner, han vil si klart ifra at hun ikke bør ta et glass rødvin med kollegaen fordi det er tydelig at han er kåt på henne, han vil skremme vekk duster på byn og han vil bære henne hjem fra nachspielet når hun har sovna på sofaen hos en fremmed. Alle eksemplene dine her påpeker akkurat når risikoen er størst - fyll, rus og fest. Da kan tilogmed bare venner bli et problem. Nei, det er ikke enkelt. Det mest effektive er vel kanskje å prate i sammen om dette ofte. Spesielt før en fest der jeg ikke kan være med. Altså fortelle hva jeg forventer av henne etc. .......
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå