Steinar40 Skrevet 25. oktober 2009 Forfatter #4961 Skrevet 25. oktober 2009 Føler du deg litt gammel og klok du da, Steinar, med dine 40+ år?? :gjeiper: Føler meg ikke gammel ennå men klok på en del områder, ja Derimot har jeg ikke akkurat brukt mye fornuft eller hatt mye flaks med damer i livet ennå.
Steinar40 Skrevet 25. oktober 2009 Forfatter #4962 Skrevet 25. oktober 2009 (endret) Vi prøver jo egentlig bare å åpne horisonten din litt, vi krangler for å få deg til å se ting fra andre perspektiver enn ditt eget som vi finner er veldig snevert. Det hadde vært litt mer givende hvis det hadde ført noe sted, men du synes det er en større dyd å ha "sterke meninger" enn å lære. Dere "krangler" ikke på en konstruktiv måte her. Helt saklige, konsise og presise argumenter er da nødvendig. Og det er ikke nødvendigvis sikkert at det er min horisont som behøver utvides heller. Endret 25. oktober 2009 av Steinar40
Gjest Eurodice Skrevet 25. oktober 2009 #4963 Skrevet 25. oktober 2009 Føler meg ikke gammel ennå men klok på en del områder, ja Derimot har jeg ikke akkurat brukt mye fornuft eller hatt mye flaks med damer i livet ennå. Endelig en setning som kan tyde på en smule selvinnsikt hos deg, Steinar. Kanskje du til og med kan komme til en erkjennelse av at dine holdninger overfor kvinnekjønnet kan forandres?
Ella_Grey Skrevet 25. oktober 2009 #4964 Skrevet 25. oktober 2009 Jeg kan godt forstå at man ønsker å være pen/fint kledd, pga sitt ego, og derfor blir det bare tull å si at man kler seg bare for seg selv. Ego er alltid avhengig av hva andre mener om en. Hadde bare du vært der så hadde ingen andre sett deg og det hadde da ikke spilt noen som helst rolle hva du hadde på deg heller.Er ego alltid avhengig av andre, egentlig. Det er ikke alle som har like stort behov for bekreftelse. Noen syns de selv er helt fantastisk uavhengig av hva verden rundt dem måtte mene. Og noen klarer ikke å se at andre tenker godt om dem, og har en unødvendig dårlig selvfølelse... Og nei, jeg hadde nok ikke dresset meg opp i finstasen for å tilbringe en kveld hjemme alene. Men, jeg kunne godt funnet på å prøve klær og "beundret" meg selv forran speilet for å se hva jeg syntes var fint. I tillegg er jo mote en form form hjernevasking igjennom media så klesprodusentene skal tjene mer penger. Ja, det er faktisk sant... Men mote er ikke alltid det samme som stil. Og klær uttrykker en del av ens personlighet og identitet, og å finne det rette antrekket kan ha mye å si for en persons selvtillit, og hvordan man føler seg med seg selv.
Steinar40 Skrevet 25. oktober 2009 Forfatter #4965 Skrevet 25. oktober 2009 Endelig en setning som kan tyde på en smule selvinnsikt hos deg, Steinar. Kanskje du til og med kan komme til en erkjennelse av at dine holdninger overfor kvinnekjønnet kan forandres? Vel, jeg har faktisk stor selvinnsikt - jeg vet nøyaktig hva mine styrker og svakheter er. Men det betyr ikke at jeg annonserer dem her. Ikke har jeg noen nedlatende holding til kvinner på en generell basis heller som enkelte innbiller seg at jeg har her. Men jeg er sikkert mye farget av problemer med ei dame i livet mitt som jeg forsøker å forstå og avslutte.
Steinar40 Skrevet 25. oktober 2009 Forfatter #4966 Skrevet 25. oktober 2009 (endret) Er ego alltid avhengig av andre, egentlig. Det er ikke alle som har like stort behov for bekreftelse. Noen syns de selv er helt fantastisk uavhengig av hva verden rundt dem måtte mene. Og noen klarer ikke å se at andre tenker godt om dem, og har en unødvendig dårlig selvfølelse... Ja, men da begynner vi å nærme oss det som betegnes personlighetsforstyrrelser - i ulik retning. Enkelte kvinner har noe som heter Histrionisk personlighetsforstyrrelse og disse individene er ekstremt avhengig av oppmerksomhet og bekreftelse fra menn etc. Ekstremt plagsomme for sine nærmeste *grøss* Ja, det er faktisk sant... Men mote er ikke alltid det samme som stil. Og klær uttrykker en del av ens personlighet og identitet, og å finne det rette antrekket kan ha mye å si for en persons selvtillit, og hvordan man føler seg med seg selv. Nei, mote er ofte ikke det samme som stil i mine øyne hehe Endret 25. oktober 2009 av Steinar40
Gjest Purple Haze Skrevet 25. oktober 2009 #4967 Skrevet 25. oktober 2009 Javel, og han syns det er fint at du har kortest mulig kjole på fest? Nå har jeg aldri sagt at jeg går i kortest mulig skjørt/kjole på fest, det var et eksempel. Men om jeg skulle velge å ha lårkort, dyp utrigning, høy splitt what ever, så hadde kjæresten syns det var flott. Han hadde siklet på meg hele kvelden, og knapt kunnet vente til han fikk meg hjem. (ikke fordi jeg er så forbasket sexy egentlig, men fordi han tenner på meg). Poenget er at han ikke hadde følt seg truet om jeg kler meg sexy når vi skal på fest. Han er trygg på seg selv og meg, og er stolt av meg når vi går ut sammen.
Ella_Grey Skrevet 25. oktober 2009 #4968 Skrevet 25. oktober 2009 Ja, men da begynner vi å nærme oss det som betegnes personlighetsforstyrrelser - i ulik retning. Enkelte kvinner har noe som heter Histrionisk personlighetsforstyrrelse og disse individene er ekstremt avhengig av oppmerksomhet og bekreftelse fra menn etc. Ekstremt plagsomme for sine nærmeste *grøss* Mnja, det trenger vel ikke å være så galt at det grenser mot personlighetsforstyrrelser om man ikke er så veldig opptatt av bekreftelse. Eller; alle trenger å bli sett, og få bekreftelse på noe vis. Men hvor mye varierer, uten at det nødvendigvis er patologisk. Histrionske (nytt ord - for meg i allefall) personer finnes av begge kjønn. Og greit det er sikkert sykelig. Og grusomt å leve med. Men det betyr ikke at man kan tillegge andre mennesker å være oppmerksomhetssyk delux, eller blåse opp disse trekkene hos de man møter...
*Numi* Skrevet 25. oktober 2009 #4969 Skrevet 25. oktober 2009 (endret) Poenget er at han ikke hadde følt seg truet om jeg kler meg sexy når vi skal på fest. Han er trygg på seg selv og meg, og er stolt av meg når vi går ut sammen. Samme her. Om jeg kler meg i en skikkelig "killer"-kjole, så hadde samboeren min fortalt meg hvor sexy jeg er, og at han er utrolig stolt over å stå ved min side i kveld. Han vet jo at jeg er hans og ingen andres, så han kan jo bare nyte at andre menn i tilfelle skulle synes at dama hans er vakker/sexy uten å føle seg truet. Endret 25. oktober 2009 av *Numi*
Steinar40 Skrevet 25. oktober 2009 Forfatter #4970 Skrevet 25. oktober 2009 Nå har jeg aldri sagt at jeg går i kortest mulig skjørt/kjole på fest, det var et eksempel. Men om jeg skulle velge å ha lårkort, dyp utrigning, høy splitt what ever, så hadde kjæresten syns det var flott. Han hadde siklet på meg hele kvelden, og knapt kunnet vente til han fikk meg hjem. (ikke fordi jeg er så forbasket sexy egentlig, men fordi han tenner på meg). Poenget er at han ikke hadde følt seg truet om jeg kler meg sexy når vi skal på fest. Han er trygg på seg selv og meg, og er stolt av meg når vi går ut sammen. Ja, men det varierer jo fra par til par. Noen liker å kle seg sexy mens andre ikke syns det er så viktig. Folk er som kjent forskjellige. Kommer jo også an på anledningen og hva som er forventet på stedet man går ut.
Steinar40 Skrevet 25. oktober 2009 Forfatter #4971 Skrevet 25. oktober 2009 (endret) Mnja, det trenger vel ikke å være så galt at det grenser mot personlighetsforstyrrelser om man ikke er så veldig opptatt av bekreftelse. Eller; alle trenger å bli sett, og få bekreftelse på noe vis. Men hvor mye varierer, uten at det nødvendigvis er patologisk. Histrionske (nytt ord - for meg i allefall) personer finnes av begge kjønn. Og greit det er sikkert sykelig. Og grusomt å leve med. Men det betyr ikke at man kan tillegge andre mennesker å være oppmerksomhetssyk delux, eller blåse opp disse trekkene hos de man møter... Det er et klart flertall av kvinner som er Histrioniske. Enkelte av disse legger man sikkert merke til uten kanskje å forstå det. Men ellers må man jo kjenne dem personlig for å merke problemene. Mange av dem er da typisk ute på byen i helgene. Endret 25. oktober 2009 av Steinar40
Ella_Grey Skrevet 25. oktober 2009 #4972 Skrevet 25. oktober 2009 Det er et klart flertall av kvinner som er Histrioniske.Du mener at det er vanligere blant kvinner enn menn å være sykelig oppmerksomhetssøkende, og ikke at flertallet av kvinner er det..? Sant? (jeg er trøtt, og klarer ikke å se hva du mener). Hvis du mener det siste, så tror jeg garantert du tar feil. Og man ser en hel del menn med et stort behov for å være i sentrum - det er bare en annen måte de uttrykker det på. Enkelte av disse legger man sikkert merke til uten kanskje å forstå det. Men ellers må man jo kjenne dem personlig for å merke problemene. Mange av dem er da typisk ute på byen i helgene. Så fordi enkelte har et umettelig behov for oppmerksomhet og komplimenter, velger du å skjære alle over en kam... Det er altså her 'sleipe menn som gir kvinner komplimenter og får dem til sengs' teorien din stammer fra...
kristian82 Skrevet 25. oktober 2009 #4973 Skrevet 25. oktober 2009 (endret) Det er et klart flertall av kvinner som er Histrioniske. Enkelte av disse legger man sikkert merke til uten kanskje å forstå det. Men ellers må man jo kjenne dem personlig for å merke problemene. Mange av dem er da typisk ute på byen i helgene. Du er vel klar over at antall personer BÅDE menn og kvinner, i Norge, som til enhver tid oppfyller kriteriene for histrionisk personlighetsforstyrrelse, ikke akkurat er 90% av befolkningen..? "Det er ikke gjennomført mange gode store epidemiologiske studier i forhold til forekomst av personlighetsforstyrrelser i befolkningen. I sin bok "Personlighet og personlighetsforstyrrelse" går Svenn Torgersen gjennom fem internasjonale forekomststudier som gjennomsnittlig viser at 14,8 % av befolkningen til en hver tid fyller diagnosekriterier til en eller flere personlighetsforstyrrelser." Så da kan du ta 15 % , dele de på mann og kvinne, for din del si at kvinner har oftest personlighetsf. (selv om du ikke har dekning for det). Si 10 % av kvinnene har en eller annen personlighetsf. og så dele de 10% med de 7 personlighetsforstyrrelsene som brukes, å da får du vel ca 1.5 % - 2.5 % av norges kvinner som kan tenkes å oppfylle den diagnosen - histrionisk. Tullprat Steinar! "Mange av de er typisk ute på byen i helgene" Jammen sa jeg psykolog ja. Endret 25. oktober 2009 av kristian82
Gjest Gjest_mamma_* Skrevet 25. oktober 2009 #4974 Skrevet 25. oktober 2009 Det er et klart flertall av kvinner som er Histrioniske. Enkelte av disse legger man sikkert merke til uten kanskje å forstå det. Men ellers må man jo kjenne dem personlig for å merke problemene. Mange av dem er da typisk ute på byen i helgene. Hva er det du driver med, Steinargutten. Hvor har du lært alle disse fremmedordene. Og så er du så stygg i munnen. Hjalp det ikke at jeg tok deg i øret nå i helgen? Glad ikke salige tante Laura leser dette (men hun var jo ikke så god på data heller,da). Husker du da hun fikk elektrisk vaskemaskin, hvor vi lo? Du som alltid har vært så glad i jentene, og så sier du så mye tøv. Husker gammelkjæresten din, hun dominerte deg fullstendig. Husker da du sto og vasket strømpene hennes i bekken. Du var slik en godgutt da. Du oppfører deg jo på samme måten idag når du er hjemme, ja ikke bekken mener jeg. Men du fletter håret mitt hver morgen og er så god, atte. Kanskje jeg har krevd for mye av deg og at det er defor du må være "stor gutt" her. Nå må du være snill gutt til vi sees igjen. Og husk du skulle kjøpe nye lampetter til stua. Pengene du fikk var beregnet på det, vet du. Forresten tror jeg at jeg har fått svineinfluensa. Du får nærmere beskjed, så ikke vær bekymret. God natt godgutten til mamma
Gjest Gjest Skrevet 26. oktober 2009 #4975 Skrevet 26. oktober 2009 Hva er det du driver med, Steinargutten. Hvor har du lært alle disse fremmedordene. Og så er du så stygg i munnen. Hjalp det ikke at jeg tok deg i øret nå i helgen? Glad ikke salige tante Laura leser dette (men hun var jo ikke så god på data heller,da). Husker du da hun fikk elektrisk vaskemaskin, hvor vi lo? Du som alltid har vært så glad i jentene, og så sier du så mye tøv. Husker gammelkjæresten din, hun dominerte deg fullstendig. Husker da du sto og vasket strømpene hennes i bekken. Du var slik en godgutt da. Du oppfører deg jo på samme måten idag når du er hjemme, ja ikke bekken mener jeg. Men du fletter håret mitt hver morgen og er så god, atte. Kanskje jeg har krevd for mye av deg og at det er defor du må være "stor gutt" her. Nå må du være snill gutt til vi sees igjen. Og husk du skulle kjøpe nye lampetter til stua. Pengene du fikk var beregnet på det, vet du. Forresten tror jeg at jeg har fått svineinfluensa. Du får nærmere beskjed, så ikke vær bekymret. God natt godgutten til mamma Det forklarer saken ja.
Gjest KateW Skrevet 26. oktober 2009 #4976 Skrevet 26. oktober 2009 @Guriane, takk for klemmen jeg fikk for nærmere førti sider siden. @Steinar, det er ikke hvor kort kjole en kvinne går med som tilsier at hun får sex, eller oppmerksomhet, det er glimt i øyet og utstråling. Skal du bestemme over det også?
Steinar40 Skrevet 26. oktober 2009 Forfatter #4977 Skrevet 26. oktober 2009 Du mener at det er vanligere blant kvinner enn menn å være sykelig oppmerksomhetssøkende, og ikke at flertallet av kvinner er det..? Sant? (jeg er trøtt, og klarer ikke å se hva du mener). Hvis du mener det siste, så tror jeg garantert du tar feil. Og man ser en hel del menn med et stort behov for å være i sentrum - det er bare en annen måte de uttrykker det på. Jeg mente at det er vanligere blant kvinner enn menn å klassifiseres i denne kategorien av personlighetsforstyrrelse, ja. Menn har altså typisk andre kategorier - sannsynligvis fordi kjønnene er forskjellige - som enkelte her ikke helt vil innse. Så fordi enkelte har et umettelig behov for oppmerksomhet og komplimenter, velger du å skjære alle over en kam... Det er altså her 'sleipe menn som gir kvinner komplimenter og får dem til sengs' teorien din stammer fra... Dette er langt i fra noen teori - dette eksisterer kan jeg love deg!
Steinar40 Skrevet 26. oktober 2009 Forfatter #4978 Skrevet 26. oktober 2009 Tullprat Steinar! "Mange av de er typisk ute på byen i helgene" Jammen sa jeg psykolog ja. Selvfølgelig finnes disse individene ofte ute på byen da det er der de lettest får oppmerksomhet. Det sier seg selv. Hele greiene er tragisk - spesielt for dem selv.
Steinar40 Skrevet 26. oktober 2009 Forfatter #4979 Skrevet 26. oktober 2009 God natt godgutten til mamma Med en slik fantasi burde du prøve deg som forfatter Eller kanskje du er det? hehe
Steinar40 Skrevet 26. oktober 2009 Forfatter #4980 Skrevet 26. oktober 2009 (endret) @Steinar, det er ikke hvor kort kjole en kvinne går med som tilsier at hun får sex, eller oppmerksomhet, det er glimt i øyet og utstråling. Skal du bestemme over det også? Jeg skal bestemme at dama mi ikke får/har sex med andre enn meg, ja. Endret 26. oktober 2009 av Steinar40
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå